Zou t vannacht gebeuren? !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Zou t vannacht gebeuren? !

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 10:36

Idd klinkt dit als calcium tekort en dat kan echt een serieus probleem zijn.
Dat is echt wel spoed, dus zsm naar de dierenarts!

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 10:54

Ik volg en hoop dat er een afspraak bij de dierenarts gemaakt is en alles goed komt. Ik duim mee voor je.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 12:19

thequeensmum schreef:
Ik zou echt snel calcium spuit gaan halen. Dit kan levensbedreigend zijn. Fokkers die ik ken doen dat allemaal standaard. Na het werpen da erbij om even alles na te kijken en spuit calcium
Echt actie ondernemen hoor.

Deze spuiten piton. GEEN calcium. Zodra je calcium spuit zonder calcium tekort is dit even goed dodelijk. Calcium tekort word daarom ook altijd in t bloed gecheckt voordat ze een injectie calcium geven. :)

Maar ook hier gaan we echt niet alles naar de DA slepen of de DA aan huis laten komen voor mama en de pups net na de bevalling.. Voor moeders veel te stressvol en onnodig. Alleen bij complicaties of twijfel.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 12:38

Ik heb mijn teef gewoon zonder pups meegenomen zolang ze in de werpkist liggen en je haar hij hebt kan er niks gebeuren.
Ik heb 2x maal een injectie moeten halen en daarna met calcium poeder op peil kunnen houden
Piepjes zien er vrij normaal uit teef heeft vette melk. Pupjes die ik zo hard zag persen gaf ik een druppel microlax was voor hun veel aangenamer en veiliger dan zo hard persen.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 12:38

Paloedie schreef:
Kaus schreef:
Jammer dat je meteen het topic wil laten sluiten na één kritische reactie. Zegt genoeg over hoe ethisch je bezig bent.

Je wil zo graag een nestje van je teef omdat ze zo leuk en lief is (goh laat iedereen dat nou vinden van zn eigen hond) maar de eventuele gezondheidsproblemen waarmee je de pup en pupkopers mee opzadelt interesseren je dus weinig. Of zijn zowel de reu als teef compleet getest? En wat waren daar de uitslagen van? Dat lijkt je weinig te interesseren.

In dat geval heb ik nog wel een leuke reu in de aanbieding als dekreu. Wel een aantal genetische aandoeningen waarvan hij zn hele leven last heeft en wat klauwen met geld kost. Maar hij is zó lief, dat maakt alles goed toch? <3 <3 <3 <3

Wat was het ook alweer?

"Als je niets aardigs te zeggen heb, zeg dan maar niets"?

TS heeft een duidelijke uitleg gegeven. Of dat de meest ideale manier is is een tweede, maar ze hoeft zich daar hier niet uit den treure voor te verantwoorden.

Nouja het is nu wel duidelijk, waarom er kritisch gereageerd word :+

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 12:59

Ben je al naar de DA geweest met moeder en pups, TS?

Leuk hè, zo'n nestje fokken... -O-

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 14:02

Calcium wordt in kritieke situaties wel degelijk als injectie gegeven en ook wel eens zonder eerst de bloedresultaten af te wachten...

Afbeelding

https://www.eduvet.nl/eclampsie-bij-de-teef/

Dus de sneren als "leuk he zo'n nestje fokken" zijn ongepast aangezien ook "doorwinterde ervaren stamboomfokkers" dingen uiten die niet correct zijn en nog terdege duidelijk bij kunnen leren.
Het is bijgevolg dus onnodig ts te beledigen of te sneren, als zelfs anderen die wel terdege zouden moeten weten hoe het zit, ook onzinnige uitingen doen!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 14:06

Ja maar niet zomaar in de controle na de bevalling. Want daar ging het over ;)

En ja hier ook al het vermoeden calcium tekort gehad. En daarmee naar de kliniek gereden. Bleek gelukkig iets heel anders te zijn. Maar wel t hele behandelplan daarmee van mee gekregen ;)

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 14:07

Het gaat hier over de problemen van de TS dacht ik aangezien het haar topic is. Dus in haar geval,als het teefje doet wat zij beschrijft, zou een calciumspuit zeker geen slecht idee zijn.

Petunia27

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 14:15

Kaus schreef:
Ben je al naar de DA geweest met moeder en pups, TS?

Leuk hè, zo'n nestje fokken... -O-

Als je iemand bewust wilt maken van dergelijke risico's en problemen bij het fokken, dan kan je dat ook op een normale manier doen in plaats van zo'n denigrerende toon.

TS, hopelijk gaat alles goed met moeders en de pups.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 14:23

Little_Gift schreef:
Het gaat hier over de problemen van de TS dacht ik aangezien het haar topic is. Dus in haar geval,als het teefje doet wat zij beschrijft, zou een calciumspuit zeker geen slecht idee zijn.

Oh zo door jou beoordeeld en door iedereen in t topic zonder de hond gezien te hebben is het zeker een slecht idee.

Net als begrijpend lezen voor jou een goed idee zou zijn. Of sowieso lezen. Ik reageerde op iemand die aangaf dat de fokkers die zij kent zo’n calcium spuit direct na de bevalling bij de DA laten zetten ;) dus ga lekker iemand anders irriteren met je nutteloze commentaar en nutteloze bijdrage in dit topic.

Je hebt de hond niet gezien, je kent de hond niet. Dus medisch advies geven is gewoon totaal misplaatst net als je andere reacties.
De symptomen die ze beschrijft zijn ondanks bevalling nog aan tig andere zaken te koppelen namelijk. En dat zou je zeker moeten weten ;)

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 14:34

Idem dito kiwiwitje, jij zag de hond evenmin en kent TS ook niet.
Commentaren door jou op anderen is heel leuk maar niet van nut voor TS.
Bovendien, als ts een calciumspuit haalt, hangt daar ook nog een da bij die zal bepalen of dit nodig is.
Dus slecht idee? Niet dus.

Bovendien ging mijn reactie op jouw stelling dat calcium altijd in het bloed gecheckt wordt alvorens een spuit te geven.
Louter die stelling ontkrachtte ik ahv bijgevoegde foto en link.
Zei je toch wel letterlijk zelf hoor en klopt dus niet.
Er wordt wel degelijk soms calcium gespoten zonder bloedresultaten af te wachten.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 15:28

Ik heb dan ook nergens gezegd dat de hond een calcium tekort heeft _O- dus die vlieger gaat niet op voor je helaas.

Nou wauw. Dan is jouw ervaring anders blijkbaar dan de mijne en van de dierenartsen die ons begeleiden in de fok en mbt calcium tekort. Op t moment dat je zonder checken calcium spuit, en dat blijkt niet t probleem spuit je de hond letterlijk dood. Dus dan moet t wel bijzonder kritiek zijn of een lucky shot(letterlijk) vanuit de dierenarts. Calcium tekort is dodelijk maar als je optijd bent bij de eerste signalen heb je echt wel gewoon de tijd om bloed te checken. Better safe. Jouw reactie kan wel specifiek op mijn stukje slaan, maar slaat dan toch gewoon nog compleet de plank mis als je de rest leest en mijn reactie op het berichtje. Heeft dan toch totaaaaal geen toegevoegde waarde. Net als deze discussie nogmaals.
Maar t blijkt maar weer dat je graag t laatste woord wil hebben 8)7
Ik ga je ook op de foei zetten. Dit is t zoveelste topic waar je alleen misselijk komt doen zonder een toegevoegde waarde voor wie dan ook te zijn. Bah.

Ts, ik hoop dat je inmiddels bij de DA geweest bent en t met mama en pups goed gaat.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 15:37

Nogmaals, je stelling klopt niet. Onnodig persoonlijk te worden. Dat verandert niets aan het feit dat men soms wel calcium spuit zonder bloedresultaten af te wachten.

In kritieke situaties is die tijd er immers niet.
Mag je nog zoveel persoonlijke verwijten bijhalen, verandert hier niks aan.

Danmaarzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 15:43

Oef, wat een bagger kwaliteit röntgenfoto's.. Duidelijk niet de juiste instelling.
Maar inderdaad, wat er al gezegd werd. Duidelijk op te zien dat er maar 4 inzitten en geen 7.

Hoop dat je inmiddels met teef en pup bij de dierenarts bent geweest en dat het weer allemaal goed gaat! :)

ChristaPuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-22 20:15

De obstipatie zou door de puppymelk komen die de teef kreeg om te stimuleren dat ze extra dronk. (Farmfood nr1)

De pups krijgen laxatract.
Daar zie ik nu nog niet veel verandering in.
Vanavond voor het wegen zal ik ze nog een keertje stimuleren.

Ik heb een andere DA bereid gevonden die langs "newborns" gaat!

Ze vind moeder en pups er goed uit zien en ik was goed bezig.

ChristaPuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-22 20:22

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 21:28

Fijn dat het goed gaat. Wat een ongelooflijk snoezige pups. Heel benieuwd hoe ze gaan ontwikkelen

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 21:42

Fijn dat t goed gaat!

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 21:57

Moderatoropmerking:
Hierbij het vriendelijke verzoek om de TS te voorzien van tips en advies zonder daarbij te verzanden in persoonlijke aanvallen, die zijn nergens voor nodig en voegen niets toe aan de discussie

ChristaPuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-22 22:18

Oh dankje, maar ik heb t al naast me gelegd hoor

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 23:02

ChristaPuk schreef:
Oh dankje, maar ik heb t al naast me gelegd hoor

Dat is ook het beste wat je kon doen ! :)
Ik heb geen verstand van honden, maar je doet er alles aan om het goed te doen.
Heel veel geluk met het hondenspul en geniet ervan ! <3

Fokker321

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 23:07

kiwiwitje schreef:
Nu beginnen met een flinke lading kwark of yoghurt bij je hond naar binnen te werken en daarna calcium tabletten bij de kruidvat halen. Ze moet wel echt snel beteren. Anders naar de DA voor calcium injectie. Calcium tekort is dodelijk.

Hoe pak je het aan met de calciumtabletten? (Uit interesse)
Vanaf welke dag na geboorte geef je die en in welke hoeveelheid?

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 23:12

Wat schrikken zeg, hoop dat je er snel weer gewoon van kan genieten

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 06:33

Fokker321 schreef:
kiwiwitje schreef:
Nu beginnen met een flinke lading kwark of yoghurt bij je hond naar binnen te werken en daarna calcium tabletten bij de kruidvat halen. Ze moet wel echt snel beteren. Anders naar de DA voor calcium injectie. Calcium tekort is dodelijk.

Hoe pak je het aan met de calciumtabletten? (Uit interesse)
Vanaf welke dag na geboorte geef je die en in welke hoeveelheid?

Direct vanaf na de bevalling. In principe is 1 tablet per dag genoeg voor honden tot een middelmaat. En die geef je dan tot ze niet meer bij mama drinken.