Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Art_Ificious schreef:Ik heb nu 2 brahma's en 2 cochin hennen. Morgen haal ik nog een Brahma haan op.
tamary schreef:Iets gehakseld waar dus geen mijten zich in verstoppen. Qua slapen in legnesten : hoogste plek = veiligste plek, dus plaats je stokken hoger dan je legnesten. Voor het leggen willen ze een beschut plekje, gewone deel hok is te open, andere bodembedekking veranderd daar niks aan. Ik had op het laatst een gewone 12L bouwemmer op de kant en klem liggen als legnest en daar waren ze gelukkig mee. In eerste instantie alles officieel gedaan met legnest en zitstok, maar dan stapelden ze zich met zijn allen in 1 legnest.
Wel zou ik weer echte takken gebruiken ipv geheel egale stokken ivm veranderende belasting op de poten en minder kans op ellende als bumblefoot.
hwn schreef:Art_Ificious schreef:Ik heb nu 2 brahma's en 2 cochin hennen. Morgen haal ik nog een Brahma haan op.
Idd verstandig dat je voldoende hennen hebt als je een Brahma haan neemt, ze zijn nogal, hoe zal ik het zeggen... virielIk geloof zelfs dat ze 5 hennen per haan aanraden. Helaas ben ik daar maar te laat achter gekomen, ik had een koppeltje (eigenlijk was de haan zogezegd een hen die ik van een vriend kreeg, maar zijn beiden geen kenners, dus toen "zij" na een maand begon te kraaien, viel het kwartje
), de hen is echter ernstig gewond geraakt door de sporen van de haan, heb haar uiteindelijk laten euthanaseren.
Ikzelf ben aan het uitkijken voor pluimvee dat iets meer gras eet, aangezien ze de cirkel midden in de stapmolen moeten onderhouden, maar dat doen ze niet. Ganzen maken teveel kabaal vrees ik, anders nog aanraders die makkelijk te vinden zijn en niet pokkeduur zijn?