Animal schreef:nienke555 schreef:Wat een leuk topic TS! Ik ga volgen!
Ik en mijn vriend (of eigenlijk, mijn vriend, het zijn zijn slangen haha) hebben afgelopen jaar met stierslangen gekweekt! 2 paartjes. Van het ene paartje zijn de eieren niet uitgekomen helaas, van het andere paartje 4! Baby slangen zijn nu driekwart jaar oud denk ik? Maar ze zijn zó boosAls je aankomt lopen beginnen ze al te hissen en te happen. Hoop dat die van jou vriendelijker gaan zijn
Verder hebben we nog een rode rattenslang, partner is helaas overleden, 2 taiwanese rattenslangen (de ridleyi's), een python brongersmai (bloedpython) en ook een koningspython.
Koningspythons zijn sowieso erg vriendelijk gelukkig. Onze stierslang trouwens ook. Welke soort hebben jullie? Wij hebben een pituophis catenifer annectens man
Bloedpythons zijn vaak ook redelijk explosief toch?
Wij hebben een aantal pithuophis catenifer sayi! En een paar waarvan we de ondersoort niet weten, die zijn ooit gevangen hier in de duinen in Nederland. (Waren daar uit gezet door anderen/komen uit een ontsnapte/vrijgelate populatie, weet het niet precies). De Haagse duinen zitten vol met stierslangen helaas. Mogen van mij allemaal wel gevangen worden haha. Zijn niet gevangen door ons hoor.
Dat had ik inderdaad ook gelezen over bloedpythons, maar onze bloedpython is heel rustig! Ze ligt de hele dag in haar waterbak