Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Maranta schreef:Hier heeft ruilen nooit gewerkt, kwamen ze alleen maar enthousiaster aanzetten met datgene wat net niet mocht
Wat ik wel vaak deed is commando nee zeggen (eerst aanleren natuurlijk). Uit de situatie halen en dan datgene geven waar ze op mogen kauwen.
MyWishMax schreef:Maranta schreef:Hier heeft ruilen nooit gewerkt, kwamen ze alleen maar enthousiaster aanzetten met datgene wat net niet mocht
Wat ik wel vaak deed is commando nee zeggen (eerst aanleren natuurlijk). Uit de situatie halen en dan datgene geven waar ze op mogen kauwen.
Ja, hier zorgde ruilen ook voor juist dingen komen brengenHij ging er juist van zoeken haha
MyWishMax schreef:Haha kleintjehet hoort wel zo te werken ja haha.
Nu is die van mij ook erg stug en koppig in dingen die aangeleerd zijn, vooral toen hij jong was. Dat krijg je niet meer verandert. Zodra hij het op manier 1 kent blijft hij dat altijd zo doen...
Seven schreef:Slim zijn ze daarin he nikass daardoor ben ik dat ooit gaan gebruiken omdat ik zag dat veel honden een ultieme beloning hadden en daar nog beter voor gingen werken. Als de baasjes die gaven naar elke goede momenten zag je juist meer onrust en te veel driften. Werd het gedoseerd zag je ze net sprongen vooruit gaan