Wie is er ook op zoek naar een hond?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 21:27

Mag ik mij hier ook melden? :D

Mijn vriend en ik zijn rustig aan het rondkijken. We zijn vorig jaar verhuisd van een bovenwoning naar een huis met een tuin! We zijn nog druk bezig met de tuin, maar wanneer die klaar is mag er een hond komen! :D

Wij willen graag een rustige, vriendelijke huishond. We zijn nu nog met z'n 2en maar hopen binnen een aantal jaar wel een kind te mogen krijgen. Ik wil heel graag een golden retriever, maar m'n vriend is bang dat die mega gaan haren :'). Mijn ouders hebben ook een golden en die haart heel erg, maar die ligt ook bijna elke dag in de sloot _O-
Ik kijk naar nestjes hier in Nederland, maar ook naar hondjes uit het buitenland. Ik ben het topic van buitenlandse hondjes nog druk aan het doorlezen en alles aan het afwegen.

We zoeken een middelmaat hond (max is toch wel rond de 50cm. En niet te klein. Gelieve wat groter dan een Jackrussel bijv) met een vriendelijk en rustig karakter. Liefst niet teveel jachtinstinct.. Ik kom dan al gauw uit op een Labrador of Golden retriever. Maar ik mis vast heel veel rassen die ook bij ons zouden passen!

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 21:38

Skippy01 schreef:
turtlelito schreef:
Er zitten hier wel een aantal kenners volgens mij.... Zoals eerder gezegd denken we nu aan een Leonberger, maar wellicht zijn er ook nog andere opties die wij niet bedacht hebben?

We zoeken een grote hond (zeg boven de 35 kg), langharig, zonder al te veel jachtinstinct (we willen graag dat hij op het erf blijft nl), en bovenal vriendelijk tegen mens en dier. Hij mag natuurlijk gewoon binnen, maar we wonen buitenaf en zijn vooral in de zomer in onze vrije tijd heel veel buiten aan de gang, dus handig als hij een beetje erfvast is. Geen blaffer, waken bij onraad mag natuurlijk, maar is geen must. Verder is gezondheid van groot belang, omdat je bij de grotere hondenrassen toch al meer kans hebt dat ze niet heel oud worden natuurlijk. Iemand nog ingevingen?

Hoe langharig wil je? Wetterhoun, Spinone Italiano, langharige Oostenrijkse pinscher zal waarschijnlijk net te klein zijn, maar past ook wel, old english sheepdog?

Wetterhoun vind ik echt te klein, naar de Spinone Italiono, langharige Oostenrijkse pincher en old english sleepdog ga ik even onderzoek doen. En het mag echt wel heel langharig zijn, maar als de rest goed past wil ik wel een centimetertje haar inleveren :D

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 21:39

ikke20 schreef:
turtlelito schreef:
Er zitten hier wel een aantal kenners volgens mij.... Zoals eerder gezegd denken we nu aan een Leonberger, maar wellicht zijn er ook nog andere opties die wij niet bedacht hebben?

We zoeken een grote hond (zeg boven de 35 kg), langharig, zonder al te veel jachtinstinct (we willen graag dat hij op het erf blijft nl), en bovenal vriendelijk tegen mens en dier. Hij mag natuurlijk gewoon binnen, maar we wonen buitenaf en zijn vooral in de zomer in onze vrije tijd heel veel buiten aan de gang, dus handig als hij een beetje erfvast is. Geen blaffer, waken bij onraad mag natuurlijk, maar is geen must. Verder is gezondheid van groot belang, omdat je bij de grotere hondenrassen toch al meer kans hebt dat ze niet heel oud worden natuurlijk. Iemand nog ingevingen?

Wij hebben een kruising met een spaanse mastiff. erfvast, zeer goede waker(hoort aan zn blaf wel of het menis is of een der is wel iets maar geen spoed) zeer lief voor iedereen die hij kent en goed met vee. kwa leeftijd geen idee maar kom herplaatsters van 13-14 jaar tegen.

Wij zijn ook langzaam aan het rondkijken. begin dit jaar onze boxer laten inslapen en we missen dat karakter toch wel heel erg. en ook onze andere hond mist een maatje enorm. maar helaas nog niet zo makkelijk om aan een boxer te komen. al op een wachtlijst voor een nestje gestaan maar helaas werden er maar 2 teefjes geboren en we stonden 3de.

Spaanse mastiff vind ik iets te onvoorspelbaar qua karakter. Ik ken ook hele lieve, maar wat assertiever behoort ook wel echt tot de mogelijkheden......

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 22:07

xPearl schreef:
Mag ik mij hier ook melden? :D

Mijn vriend en ik zijn rustig aan het rondkijken. We zijn vorig jaar verhuisd van een bovenwoning naar een huis met een tuin! We zijn nog druk bezig met de tuin, maar wanneer die klaar is mag er een hond komen! :D

Wij willen graag een rustige, vriendelijke huishond. We zijn nu nog met z'n 2en maar hopen binnen een aantal jaar wel een kind te mogen krijgen. Ik wil heel graag een golden retriever, maar m'n vriend is bang dat die mega gaan haren :'). Mijn ouders hebben ook een golden en die haart heel erg, maar die ligt ook bijna elke dag in de sloot _O-
Ik kijk naar nestjes hier in Nederland, maar ook naar hondjes uit het buitenland. Ik ben het topic van buitenlandse hondjes nog druk aan het doorlezen en alles aan het afwegen.

We zoeken een middelmaat hond (max is toch wel rond de 50cm. En niet te klein. Gelieve wat groter dan een Jackrussel bijv) met een vriendelijk en rustig karakter. Liefst niet teveel jachtinstinct.. Ik kom dan al gauw uit op een Labrador of Golden retriever. Maar ik mis vast heel veel rassen die ook bij ons zouden passen!

Ik kan je echt een Basset Hound aanraden. Die zijn zo lief en mega zachtaardig. Zouden niets of niemand kwaad doen. Alleen het jachtinstinct... loopt wel zijn neus achterna, maar met goede opvoeding kom je een heel eind! <3

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 23:13

Lukasje schreef:
turtlelito schreef:

Een hovawart?

Da's inderdaad een hele goede. Ik ken alleen geen enkele ervaringsdeskundige en ze schijnen toch wel behoorlijk 'assertief' te kunnen zijn. Voor de rest passen ze perfect in het plaatje. Van onze vorige Golden Retriever werd soms gedacht dat het een blonde Hovawart was, hij was nl behoorlijk 'berig' en aan de maat. Gaat zeker nog in de herevaluatie.

noox

Re: Wie is er ook op zoek naar een hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 23:18

Even tussendoor wil ik wel zeggen, er is al een algemeen ‘welk hondenras past bij mij’-topic, misschien deze wat meer ontopic houden en dus een kletstopic over wie er nu in hetzelfde schuitje zitten met het zoeken naar een hond? :D

Secretly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 23:29

PimxBotje schreef:
Ik wou eens even aandacht vragen voor Paws op Sint Maarten waar ze een probleem hebben met de honden en katten populatie die loopt geregeld volgens mij uit de hand doordat de bewoners van Sint Maarten (sommige) hun honden maar laten lopen en niet aan castratie en sterelisatie doen met als gevolg ladingen puppies die overal op het eiland gevonden worden met de moederhond er gelukkig vaak wel bij En waar voor dan allemaal tehuizen gevonden moeten worden.Hoe kom ik er nu bij me daar druk om te maken dat komt door mijn neefje die als marinier op Sint Maarten werkt en daar door zijn werk in aan raking is gekomen met de mensen van Paws en de dierenarts van het eiland toen ze tijdens een oefening een doodzieke hond vonden ze gingen ermee naar de dierenarts maar de hond heeft het niet gered helaas ,mijn neefje is toen vrijwilliger geworden bij Paws en vandaar mijn kennismaking met Paws.Nu gaan die hondjes echt overal naar toe Nederland Amerika Canada Frankrijk volgens mij is alles mogelijk ook volwassen honden die dan wel geholpen zijn ondertussen .Denk aan paws als u een hond wil neem contact met ze op over alles wat u weten wil,ze spreken ook nederlands

Delen is een goed doel.

Heb je een Link?

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 01:12

noox schreef:
Leuk topic!!

@Arantes, wat leuk!! Echt al snel, zijn jullie helemaal voorbereid? :D ben benieuwd naar een foto :)

@susanne lijkt me best lastig om je hond om die reden ‘weg’ te moeten doen :( hoop dat je aussie pup gezond blijft en de opleiding met glans doorstaat!

@gowlan gefeliciteerd!!! Wat super leuk. Wat voor pup is het?

Ik ben zelf hopelijk niet meer op zoek, na een aantal maanden zoeken komen we eindelijk in aanmerking voor een pupje! Ergens deze dagen gaat de moeder bevallen dus ik hoop enorm dat er een reu tussen zit voor ons :)
Maar het zoeken vond ik ook wel leuk! Hier dus een rashond (australian labradoodle) en geen hetplaatser ivm allergie, maar vind het zeker leuk om mee te kletsen!

Zo dit topic gaat snel, leuk! :D

Ja morgen laatste spulletjes kopen en dan zijn we er helemaal klaar voor <3 Zo spannend!
Dit is hem:

Afbeelding

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 08:50

Wat een plaatje! Lijkt een klein beetje op mijn hond van vroeger.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 09:09

Oh wat een bekkie <3 Die voorpret is heerlijk he... Zaterdag ook een foto!!

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 09:20

[***] schreef:
Ymor schreef:
Ja klopt inderdaad, ik had even niet door dat we het hier over een teefje hadden.

Ik weet nog niet zeker of het een teefje wordt, daar heb ik wel een voorkeur voor.
Maar mij lijkt ook niet dat uit 2 ouders van zo'n 20 kg ineens een hond van 30+ kg rolt :+

Oh dat kan hoor!
Moeder 52cm en 19kg
Vader 56cm en 21kg
Mijn Reu 67cm en 28kg
Zusje van mijn Reu 46cm en 14kg

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 09:26

lies_sparkle schreef:
liespower94 schreef:
Hoihoi!
Mijn vriend en ik willen ook graag binnenkort een puppy of adoptiehondje.
We verhuizen over 2 weken naar een nieuw groot huis vanuit een klein appartement.

Maar nu is eerst de vraag; wat voor hond?
We hebben al het geduld en tijd dus echt haast hebben we niet.
Wat we fijn vinden is een hond die overal mee naartoe mag, lekker meegaat het bos in, mee naast de fiets maar ook naast onze werkplekken ligt.

Dus de zoektocht mag beginnen, ik heb er veel zin in :)

Als je een hond wil die overal mee naartoe kan / mag (binnen het redelijke ;) ) zou ik vooral niet té groot gaan, geen rassen die mogelijk sneller agressie tonen naar andere honden en / of geslachtgenoten, en een hond waarbij recall enigszins ok is ;) (zo ken ik veel terriers die het liefst honden van hetzelfde geslacht opeten - dan ben je al heel gauw niet meer welkom met je hond hoor haha, en hebben veel primitieve soorten een gebrekkige recall - bij dat laatste spreek ik inmiddels uit behoorlijke ervaring :') )

Hoeveel energie vind je ok? Welke vacht heeft je voorkeur? Heb je een voorkeur voor formaat?

Altijd leuk he, om daar alvast over na te denken :j

Bedankt voor al je behulpzame vragen!
Ik wil wel graag een middel tot grote hond, we hebben een grote auto en ook een giga huis waarbij we beide thuis werken (ook na Corona) en er dus veel aandacht en tijd is voor een hond.
Inderdaad, liever niet agressief in karakter naar andere honden of mensen. Verder is er natuurlijk veel te trainen maar in de basis een hond met een 'positief denkend brein'.
Qua energie heb ik liever te energiek dan te weinig. Ik vind het leuk om met de hond te gaan hardlopen, wandelen, fietsen, kickbiken, dog agility, etc. Ik ben zelf ook altijd actief en ik vind het leuk als een hond erbij mee gaat!
Qua vachtlengte, kleur, etc. maakt mij niks uit. Ik stofzuig desnoods wel een rondje extra :)[/quote]

Koningspoedel :D

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 09:56

Mag ik ook mee kletsen? :)

Vriend en ik waren al een tijdje rond aan het kijken - geen haast - en hadden wat fokkers gevraagd om informatie enzo. Toch besloten voor een herplaatser te gaan, o.a. vanwege de lange (en vaak gesloten) wachtlijsten voor pups. Een aantal NL asielhonden gevonden en uitgebreide mails gestuurd. Sommige honden waren echt binnen een paar uur na online plaatsen al 'vergeven', en sommige andere asiels hadden echt absurde ideeën van adoptanten.. We zijn ergens afgewezen omdat "we waarschijnlijk te ambitieus waren en eerst maar carriére moesten gaan maken". Immers, we hadden toch niet voor niets gestudeerd? -O- Nou, ik viel bijna van mijn stoel.

Daarom toch maar een profiel op Verhuisdieren aangemaakt, ondanks dat we eigenlijk geen buitenlandse hond wilden. Maar, net als met paarden kom je altijd thuis met dat wat je niet zocht :+ We zijn nu 2x bij een hele knappe Spaanse knul geweest en hebben besloten er voor te gaan. Dus we gaan een paar hele vermoeiende en intesieve weken te gemoed nu haha.

Het is een reu van 1 jaar, rond de 21kg, en een vreselijk lief beest. Maar hij moet nog een beetje Nederlands leren (en wij Spaans ;) ). Heel open en blij dier, zoekt contact en komt speelgoed brengen om te spelen. En dat terwijl hij pas 3 weken in NL is. Onze grote valkuil gaat dus worden om niet te snel te willen met hem, want hij heeft ook duidelijk nog wel wat spanning.

Overigens wonen wij in een appartement zonder tuin of balkon. Wel tegenover een klein park. Stichting gaf aan dat tuin niet echt belangrijk was, als er maar genoeg met het dier gedaan werd. We willen juist heel graag een hond om lekker mee door het bos/hei/strand te wandelen, dus dat komt wel goed. En ook na Corona werkt iig 1 van ons vanuit huis.

Volgende week staat als het goed is nog het huisbezoek van de stichting op de planning, maar dat is meer formaliteit. En dan kunnen we een datum prikken om onze nieuwe vriend op te halen :D

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 10:28

Bedankt Sem_ en Castilja, ja wat een plaatje he, echt om te smelten <3

Wat leuk Eelmo! Ja bizar he wat ze soms van je eisen. Wij hadden hetzelfde. Uiteindelijk inderdaad ook voor een buitenlands hondje gegaan, deze stichting keek eindelijk verder dan het vaste plaatje wat ze vaak van je verwachten en kijkt ook per hond wat past. Wij hebben ook geen tuin (wel groot balkon), maar wonen op 200 meter van het strand, dus ruimte genoeg lijkt me haha.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 10:36

Eelmo schreef:

Vriend en ik waren al een tijdje rond aan het kijken - geen haast - en hadden wat fokkers gevraagd om informatie enzo. Toch besloten voor een herplaatser te gaan, o.a. vanwege de lange (en vaak gesloten) wachtlijsten voor pups. Een aantal NL asielhonden gevonden en uitgebreide mails gestuurd. Sommige honden waren echt binnen een paar uur na online plaatsen al 'vergeven', en sommige andere asiels hadden echt absurde ideeën van adoptanten.. We zijn ergens afgewezen omdat "we waarschijnlijk te ambitieus waren en eerst maar carriére moesten gaan maken". Immers, we hadden toch niet voor niets gestudeerd? -O- Nou, ik viel bijna van mijn stoel.

Daarom toch maar een profiel op Verhuisdieren aangemaakt, ondanks dat we eigenlijk geen buitenlandse hond wilden. Maar, net als met paarden kom je altijd thuis met dat wat je niet zocht :+ We zijn nu 2x bij een hele knappe Spaanse knul geweest en hebben besloten er voor te gaan. Dus we gaan een paar hele vermoeiende en intesieve weken te gemoed nu haha.

Het is een reu van 1 jaar, rond de 21kg, en een vreselijk lief beest. Maar hij moet nog een beetje Nederlands leren (en wij Spaans ;) ). Heel open en blij dier, zoekt contact en komt speelgoed brengen om te spelen. En dat terwijl hij pas 3 weken in NL is. Onze grote valkuil gaat dus worden om niet te snel te willen met hem, want hij heeft ook duidelijk nog wel wat spanning.

Overigens wonen wij in een appartement zonder tuin of balkon. Wel tegenover een klein park. Stichting gaf aan dat tuin niet echt belangrijk was, als er maar genoeg met het dier gedaan werd. We willen juist heel graag een hond om lekker mee door het bos/hei/strand te wandelen, dus dat komt wel goed. En ook na Corona werkt iig 1 van ons vanuit huis.

Volgende week staat als het goed is nog het huisbezoek van de stichting op de planning, maar dat is meer formaliteit. En dan kunnen we een datum prikken om onze nieuwe vriend op te halen :D

Wat leuk! Gefeliciteerd!!! *\o/*
Ik herken je verhaal zeker. Je komt niet thuis met je wensenlijstje. Wij wilden een middelgrote senior adopteren en hebben nu een 2 jarige van 9kg :') . Maar het is zoals het moet zijn! En we zijn heel blij met haar. <3

Het is heel goed dat je noemt wat de valkuil is. Want sommige honden doen het 'te' goed in het begin waardoor je er te veel mee doet. Je hebt dan kans op een overspannen hond.
Onze hond heeft meer tijd nodig dan anderen lijkt wel. We hebben haar nu 2.5 week en ze begint nu pas een beetje semi zeker te worden buiten terwijl de anderen van haar groep al na 3 dagen normaal konden wandelen.

Ik zal voor je duimen met het huisbezoek! En dan hopen dat je nieuwe vriend snel thuis komt *\o/*

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 10:37

Wat leuk en spannend Eelmo! Ook heel fijn dat jullie hem al twee keer hebben kunnen ontmoeten. Daar gaat ook mijn voorkeur naar uit als wij op zoek gaan.

Wat apart trouwens van die dierenasielen, ik kan me voorstellen dat ze bij sommige dieren per se een tuin o.i.d. willen. Maar of je wel of geen carrière gaat maken (al dan niet met hond) lijkt me niet iets waar zij over kunnen beslissen. :+

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 10:40

turtlelito schreef:

Je zou ook nog naar de newfoundlander kunnen kijken.
Maar bij dit ras, net als met een Leonberger e.d. kun je er wel donder op zeggen dat ze niet Heel oud worden en zul je echt heel goed vooronderzoek moeten doen mbt gezondheid vh ras (maar dat moet je in principe met elk ras. De meeste rassen tegenwoordig die hier regelmatig te zien zijn, zijn niet super gezond meer). Maar denk dat je dat met alle rassen boven de 35kg dus al snel hebt dan.

Een oudduitse herder was misschien ook nog een optie geweest; een reu zit bv al snel boven de 35kg (de meesten die ik kan gaan dus echt met gemak over de 40kg heen). Maar die kunnen dan wel weer blafferig zijn en zeker als ze veel op erf rondlopen - al kun je wel trainen op het blaffen natuurlijk. Ze zijn wel leergierig dus daar kun je wel wat mee. Zijn dan ook wel weer hele goede wakers en in mijn ervaring wel heel vriendelijk tegen mens en dier, al moet je ze wel als ze jong zijn begeleiden met socialiseren natuurlijk, maar an zich zijn ze prima met andere dieren te socialiseren bv. Ik ken lig genoeg mensen met een herder op het erf, die tussen de paarden/kippen/katten e.d. door rent. Maar het moet ook qua karakter weer net bij je passen natuurlijk, want ze kunnen ook best wel weer een uitdaging zijn haha. Maar zo heeft elk ras wel z'n 'dingen' qua uitdaging en sterke/minder sterke eigenschappen wat je dan net moet liggen of niet.

Verder kom je met 35+ kg ook al snel uit bij bv. andere berghonden, maar die zijn dan weer wel goed gericht op erf e.d. maar vaak met andere mensen wat meer een uitdaging en trekken ook veel meer hun eigen plan ipv dat je ze wat strakker afgericht krijgt naar jou toe. Het is net wat je wilt wat er bv. Echt in zit - harde eis is - en waarvan je zegt 'daar heb ik wat minder moeite mee als dat niet zo strak erin zit'.

Berner Sennen is in theorie een fantastische erf hond en leuk voor mens en dier, maar dat is ook weer een ras wat niet oud wordt en veel gezondheidsproblemen heeft, dus lastig ook. Maar wel echt hele leuke honden <3

De Hovawart zag ik iemand hierboven nog opperen. Ik denk dat dat ook idd een hele interessante is om eens naar te kijken!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 11:15

turtlelito schreef:
Hier ook op zoek, nadat wij onze hond een paar maanden geleden hebben moeten laten inslapen. We denken dat we uit het ras zijn (Leonberger), maar ik wil eerst een paar fokkers bezoeken voor we de definitieve keuze bepalen. En dat valt nu natuurlijk niet mee. We beginnen nu rustig met een lijstje maken waar we zouden willen kijken en lijnen waaruit we een pup zouden willen (goed getest is bij zo'n groot ras natuurlijk heel erg belangrijk). Alleen het rondneuzen op alle sites is al leuk!

Is een landseer niets?

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 11:30

emilyslaluna schreef:
Eelmo schreef:

Wat leuk! Gefeliciteerd!!! *\o/*
Ik herken je verhaal zeker. Je komt niet thuis met je wensenlijstje. Wij wilden een middelgrote senior adopteren en hebben nu een 2 jarige van 9kg :') . Maar het is zoals het moet zijn! En we zijn heel blij met haar. <3

Het is heel goed dat je noemt wat de valkuil is. Want sommige honden doen het 'te' goed in het begin waardoor je er te veel mee doet. Je hebt dan kans op een overspannen hond.
Onze hond heeft meer tijd nodig dan anderen lijkt wel. We hebben haar nu 2.5 week en ze begint nu pas een beetje semi zeker te worden buiten terwijl de anderen van haar groep al na 3 dagen normaal konden wandelen.

Ik zal voor je duimen met het huisbezoek! En dan hopen dat je nieuwe vriend snel thuis komt *\o/*

We doen zo'n online cursus en dat is wel heel fijn moet ik zeggen! Want hij doet het idd wel een beetje té goed. Dus we gaan het lekker rustig aan doen met hem.

Wij staan ook met een kwartiertje in bos of hei, dus lekker lang wandelen is echt geen probleem :) En voor nu kunnen we gewoon beginnen aan de overkant van de straat. En dat is prima. Rustig aan.

Dat carriere maken is ook echt voor ons ingevuld. We zijn helemaal geen carrieretijgers oid en waren juist niet van plan om tot ons dood 40+h in de week te werken :') maar we zouden dan te weinig tijd hebben voor een hond en moesten 'later' nog maar eens gaan zoeken.. Nu snap ik ook wel dat ze nu kunnen zoeken naar perfectie, maar ik vond dit echt zo'n rare reden.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 11:35

Bij de eerste stichting waar we op een hond hadden gereageerd werd er gevraagd of wij een kinderwens hadden. Ik studeer nog 1.5 jaar en mijn vriend werkt al. Er komen nog lang geen kinderen. Maar de vraag werd wel gesteld omdat de hond op zijn huidige plek het te druk vond met kinderen. Maar toen zei ze dat de hond toch al 8 jaar was dus tegen de tijd dat wij een druk huishouden zouden krijgen, is die er niet meer.
Uiteindelijk waren we net niet gekozen doordat de anderen wel een tuin hadden. En nu hebben we een 2 jarige. Geloof me, die is er nog als wij kinderen hebben! :D

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 11:40

Het zijn wel goede/belangrijke vragen om te stellen inderdaad, daarom is het voor mij ook van belang dat een hond goed met kinderen moet zijn (of in ieder geval betrouwbaar genoeg). En natuurlijk met onze bejaarde Oekraïense kat. :D Alleen jammer als het antwoord voor je wordt ingevuld.

Welke cursus doe je Eelmo? :)

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 11:43

Nou, dat vond ik ook wel een dingtje hoor. Sowieso in onze beslissing over een hond. Voorlopig komen er echt geen kinderen hoor, maar als er kinderen komen dan wel tijdens het leven van de honden waar we nu op reageren.. Maar moet zeggen, het maakt wel uit waarom een hond niet bij kinderen zou kunnen. De hond waar we nu voor gaan is veel te onbehouden en druk voor bij kleine kinderen, op dit moment. Maar niet agressief of gemeen. Hij vindt alles gewoon veel te leuk en gezellig. Dat vind ik een valide reden, maar ook een reden waar omheen te werken/plannen valt zeg maar.

Hebben jullie eerst kennis kunnen maken in NL of hebben jullie haar opgehaald van Schiphol, Emily?

Arantes, jullie hebben een knap dier op de planning staan hoor <3 en shoppen voor de hond is toch wel het leukste van de voorpret hahaha, kijk er al helemaal naar uit!

Sem, "goed op weg met je buitenlandse hond". Het zijn echt dingen voor ons om op te letten enzo, niet echt een training ofzo voor de hond. Maar wel fijn om toch iets voorbereider te zijn.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 11:49

Eelmo schreef:
Nou, dat vond ik ook wel een dingtje hoor. Sowieso in onze beslissing over een hond. Voorlopig komen er echt geen kinderen hoor, maar als er kinderen komen dan wel tijdens het leven van de honden waar we nu op reageren.. Maar moet zeggen, het maakt wel uit waarom een hond niet bij kinderen zou kunnen. De hond waar we nu voor gaan is veel te onbehouden en druk voor bij kleine kinderen, op dit moment. Maar niet agressief of gemeen. Hij vindt alles gewoon veel te leuk en gezellig. Dat vind ik een valide reden, maar ook een reden waar omheen te werken/plannen valt zeg maar.

Hebben jullie eerst kennis kunnen maken in NL of hebben jullie haar opgehaald van Schiphol, Emily?

Arantes, jullie hebben een knap dier op de planning staan hoor <3 en shoppen voor de hond is toch wel het leukste van de voorpret hahaha, kijk er al helemaal naar uit!

Sem, "goed op weg met je buitenlandse hond". Het zijn echt dingen voor ons om op te letten enzo, niet echt een training ofzo voor de hond. Maar wel fijn om toch iets voorbereider te zijn.

Ja wij vinden het ook belangrijk dat ze wel met kinderen kunnen. Dus als die al gemeen zou zijn dan was het voor ons een nee geweest. Maar die hond was al op een leeftijd dat die er echt niet meer zou zijn wanneer onze toekomstige kinderen de leeftijd zouden hebben dat ze druk zijn. Met Maya weten we niet hoe ze met kinderen is maar ze is zo lief dat we geen problemen verwachten.

Wij hebben Maya meteen uit Portugal. Ze is omwille van corona met een vrachtwagen gekomen ipv de vliegtuig. Dus de reis was wel een stuk zwaarder voor ze. Maar gelukkig duurde die 'maar' 26 uur ipv 30 uur doordat we haar al in Gent op konden halen ipv Utrecht (wij wonen in Gent).

Die cursus hebben wij ook gedaan! Ik vond het goede denkstof geven, maar ik moet zeggen dat het ons ook veel onzekerheden heeft gebracht omdat die cursus toch wel heel extreem is. Maar het moet natuurlijk toepasbaar zijn op de ergste gevallen.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 12:03

lies_sparkle schreef:
Skippy01 schreef:
Als je een hond wil die overal mee naartoe kan / mag (binnen het redelijke ;) ) zou ik vooral niet té groot gaan, geen rassen die mogelijk sneller agressie tonen naar andere honden en / of geslachtgenoten, en een hond waarbij recall enigszins ok is ;) (zo ken ik veel terriers die het liefst honden van hetzelfde geslacht opeten - dan ben je al heel gauw niet meer welkom met je hond hoor haha, en hebben veel primitieve soorten een gebrekkige recall - bij dat laatste spreek ik inmiddels uit behoorlijke ervaring :') )

Hoeveel energie vind je ok? Welke vacht heeft je voorkeur? Heb je een voorkeur voor formaat?

Altijd leuk he, om daar alvast over na te denken :j

Bedankt voor al je behulpzame vragen!
Ik wil wel graag een middel tot grote hond, we hebben een grote auto en ook een giga huis waarbij we beide thuis werken (ook na Corona) en er dus veel aandacht en tijd is voor een hond.
Inderdaad, liever niet agressief in karakter naar andere honden of mensen. Verder is er natuurlijk veel te trainen maar in de basis een hond met een 'positief denkend brein'.
Qua energie heb ik liever te energiek dan te weinig. Ik vind het leuk om met de hond te gaan hardlopen, wandelen, fietsen, kickbiken, dog agility, etc. Ik ben zelf ook altijd actief en ik vind het leuk als een hond erbij mee gaat!
Qua vachtlengte, kleur, etc. maakt mij niks uit. Ik stofzuig desnoods wel een rondje extra :)

Een Catalaanse herder? https://www.herdershonden.nl/soorten-he ... se-herder/
Wij hebben een mix Catalaanse herder die als pup uit Spanje gekomen is. Heerlijk beest ! Energie te over en altijd klaar om ergens mee naartoe te gaan.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 12:14

Wat een leuk topic. Ik lees graag mee. Inmiddels ben ik al een tijdje lid van verschillende groepen op Facebook voor herplaatsers.

Sinds mijn relatie uit is mis ik het heel erg om een maatje in huis te hebben. Mijn ex heeft een pitbullteefje en zij is logischerwijs met hem mee gegaan. Maar ik vind het best lastig om nou te beslissen welke hond bij me zou passen. Het is natuurlijk geen fiets die je koopt. Het liefst zou ik een hond hebben met het karakter van zijn hond, maar dan niet een hr-ras. Ik vind het stigma dat er op die honden zit niet fijn. Maar haar werklust, will to please en knuffelige karakter vond ik echt geweldig. Ze was super goed te trainen, veelzijdig en echt heel loyaal. In huis was ze lekker lui. Als wij aan het werk waren lag ze te slapen. Maar buiten was ze enthousiast en vond ze het heerlijk om actief bezig te zijn. Hardlopen, fietsen, trainen vond ze prachtig en je kon makkelijk haar drive aan wakkeren. En dan thuis lag ze het liefst op of naast je te snurken :')