Mag ik ook mee kletsen?

Vriend en ik waren al een tijdje rond aan het kijken - geen haast - en hadden wat fokkers gevraagd om informatie enzo. Toch besloten voor een herplaatser te gaan, o.a. vanwege de lange (en vaak gesloten) wachtlijsten voor pups. Een aantal NL asielhonden gevonden en uitgebreide mails gestuurd. Sommige honden waren echt binnen een paar uur na online plaatsen al 'vergeven', en sommige andere asiels hadden echt absurde ideeën van adoptanten.. We zijn ergens afgewezen omdat "we waarschijnlijk te ambitieus waren en eerst maar carriére moesten gaan maken". Immers, we hadden toch niet voor niets gestudeerd?

Nou, ik viel bijna van mijn stoel.
Daarom toch maar een profiel op Verhuisdieren aangemaakt, ondanks dat we eigenlijk geen buitenlandse hond wilden. Maar, net als met paarden kom je altijd thuis met dat wat je niet zocht

We zijn nu 2x bij een hele knappe Spaanse knul geweest en hebben besloten er voor te gaan. Dus we gaan een paar hele vermoeiende en intesieve weken te gemoed nu haha.
Het is een reu van 1 jaar, rond de 21kg, en een vreselijk lief beest. Maar hij moet nog een beetje Nederlands leren (en wij Spaans

). Heel open en blij dier, zoekt contact en komt speelgoed brengen om te spelen. En dat terwijl hij pas 3 weken in NL is. Onze grote valkuil gaat dus worden om niet te snel te willen met hem, want hij heeft ook duidelijk nog wel wat spanning.
Overigens wonen wij in een appartement zonder tuin of balkon. Wel tegenover een klein park. Stichting gaf aan dat tuin niet echt belangrijk was, als er maar genoeg met het dier gedaan werd. We willen juist heel graag een hond om lekker mee door het bos/hei/strand te wandelen, dus dat komt wel goed. En ook na Corona werkt iig 1 van ons vanuit huis.
Volgende week staat als het goed is nog het huisbezoek van de stichting op de planning, maar dat is meer formaliteit. En dan kunnen we een datum prikken om onze nieuwe vriend op te halen