Puppy Erbij 2021

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cursebreaker

Berichten: 11635
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 17:21

Wat een mooie honden komen voorbij en leuk om mensen die ik eerder al eens voorbij zag komen, maar ook nieuw voor mij mensen en hun hondjes te zien <3 Jullie hebben zoveel gekletst dat het even niet te doen is op iedereen te reageren haha.

@KimD
hahaha bejaardengymhond! Wat je vraag betreft nog:

Qua rassen die ik nog wel zie passen bij ons in de toekomst:
Ik zou heel graag nog ooit een Golden retriever uit werklijn willen; vind ze fantastisch en zou heel graag met dat ras nog eens aan de slag willen gaan in de toekomst wat betreft jacht training bv (heel anders als de herder die we gewend zijn maar toch). De Finse Lappenhond ben ik ook erg van gecharmeerd dankzij suze hier op bokt <3 Australian Shepherd vind ik ook erg leuk en zie ik ook nog wel passen bij ons.

Qua rassen die ik echt fantastisch vind, maar niet bij ons thuis zie passen:
Husky, Border Collie, Tsjecho-Slowaakse wolfhond, Tamaskan of kleine Münsterlander staan dan denk ik wel bovenaan.

Hier lopen een aantal Tsjechen in het losloop gebied en een tamaskan en vind ze echt heeel tof <3 Komen we regelmatig tegen en lopen we vaak stukken mee. Regelmatig komen een aantal (een aantal missen op de foto, waaronder Arya's goede vriendinnetje de Tsjech 'Buffy') even buurten bij me als ik m'n beloningen mee heb :')

Afbeelding

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 17:25

We smell..... Food! <<)

cursebreaker

Berichten: 11635
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 17:31

KimD schreef:
We smell..... Food! <<)


haha ja omg en die zijn af en toe niet zo subtiel allemaal :') :') Buffy (niet in de foto) bv. heeft bij menig mensen hier op de hei wel regelmatig staan knabbelen aan een beloning zakje of jas zak als ze wat rook. Duurde even voor 't kwartje viel bij haar, ze was erg doortastend en volhoudend ondanks dat ze een eigenaresse heeft die ech t veel tijd en energie erin stopt en weet waar ze aan begon :')

Maar Arya gaat wel echt onwijs goed samen met hun allemaal dus dat is wel leuk om te zien *\o/*

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 17:42

Honden die ik gaaf vind, maar hier niet gaan komen, pf, héél veel :')
Ik vind Finse lappenhonden en IJslandse honden prachtig, maar te harig (ik weet dat er een korthaar IJslander is ook, dat ziet er al beter uit wel ;) )
Picardische herder, maar herders passen mij niet, vind ze wel prachtig :j
Spinone Italiano, tenzij ik écht ergens ruimer kan gaan wonen, dan wel, misschien. Ik vind ze geweldig. Maar ze zijn best groot en lomp, ik woon best klein, en ik heb een lijf dat niet altijd mee wil werken, dus een beetje serieuze tuin om in rond te struinen vind ik dan wel een must eigenlijk...
Finse spits, maar die schijnen toch wel érg vocaal te zijn ook, en na Toby wil ik eigenlijk straks een minder vocale hond. Ooit. Als Toby de 20 eerst gehaald heeft ;)
En ik ben helemaal gek van working cocker spaniels en springer spaniels (Engels en Welsh), dat komt misschien ooit nog als ik niet meer afhankelijk ben van mijn moeder als oppas (die is allergisch voor die vachtstructuur) - maar ik ben nogal close met mijn familie en dus nogal veel bij mijn ouders, dus dat zit er praktisch gezien niet echt in.

Wat op het lijstje staat voor 'ooit' of 'misschien': lagotto romagnolo, whippet, norfolk or norwich terrier of schotse terrier, vizsla draadhaar (maar die laatste ook alleen als ik ruimer woon en/ of meer tijd heb).

Ik vergeet vast nog van alles, zo werkt dat he :')

Van

Berichten: 6532
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 17:52

KimD schreef:
Van schreef:
Zal ik me ook maar weer eens aanmelden :Y)

Hier 3 Tamaskans. Voorlopig komt er geen pup bij maar we fokken wel af en toe.

De oudste is onze reu Ravi van 9
[ [url=m/9QZCTP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Daarna komt Roek. 4 jaar en de dochter van Ravi
[ [url=m/hnbDBu.jpg]Afbeelding[/url] ]

En de baby is Vos nu 7 maand en de dochter van Roek
[ [url=m/FqYosN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Daarnaast hebben we nog 2 katten(Turkse Van en Egyptische Mau) en een jongetje van 5 :Y)


Waar schrikt Roek van op de eerste foto? :') :Y)
Dat is gewoon een gaap, zwaar leven :Y)

Ik vind een korthaar Collie heel leuk maar of die er ooit komt, waarschijnlijk niet maar sluit het ook niet helemaal uit

x_Jeanine_x

Berichten: 9107
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 17:56

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Ik zeg niks.. :D :o

_Christina

Berichten: 1507
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 18:15

Afbeelding
Hallo, ik ben Django en ik kom ook dit topic in stormen! Houd je je goed vast? Want ik kom hard aan als ik enthousiast ben!

Wij zijn in het vorige topic aangesloten toen mijn mama mij geadopteerd heeft uit het asiel. Maar het topic gaat veel te hard voor mijn mama, jullie gaan bijna harder dan ik sprinten kan. En dat is hard hoor! Bijlezen lukt haar wel redelijk en ze geniet van alle foto's. Nou ik duik m'n doos weer in (ja ik ben stiekem gewoon een kat hoor, niet verder vertellen hè!), want mijn mama wil ook nog kort wat zeggen.

Hoi, ik ben Christina en ik hoop weer wat actiever mee te posten deze ronde :')

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 18:28

Van schreef:
KimD schreef:


Waar schrikt Roek van op de eerste foto? :') :Y)
Dat is gewoon een gaap, zwaar leven :Y)

Ik vind een korthaar Collie heel leuk maar of die er ooit komt, waarschijnlijk niet maar sluit het ook niet helemaal uit


Hahaha ja ik weet het maar de foto is perfecte timing!

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-20 18:43

Welkom allemaal! Gewoon meelezen en reageren wanneer t jullie uitkomt. T is ook echt niet verplicht, maar uiteraard wel leuk, om op iedereen te reageren. Dat is met vlagen niet te doen. _O-

dierenfan
Berichten: 9737
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 18:49

Seven schreef:
Komt zich voorzichtig weer melden
In het 2019 topic was het volgens mij alweer.

Wij wonen in wezup Drenthe
Hebben nog 3 honden 2 oudjes en ene pup van 7 maanden.

Assad is/was bij veel wel bekend het oudje is er nog maar gaat best achteruit momenteel en wr zijn blij met elke maand die we nog met hem hebben.
Dobermann reu
10 jaar

Zuci een echt oude dame die niets meer doet behalve slapen en even er uit om te plassen
Am. stafford
12 jaar
Heeft ontzettend veel medische problemen hehad van kanker tot nu groene staar

Tenno
7 maanden
X Hollandse herder uit knpv lijnen
Reu
Ik train knpv met hem, geweldige hond zeer sociaal maar in het werk zeer scherp.

Ik wil naast tenno straks een kleiner ras als maatje als de andete oudjes er niet meer zijn.
Ras vind ik echt lastig, ik wil iets robuust wat graag buiten is, niet groter dan ik denk 40 cm. Wat tegen een stootje kan van een herder. Will to please en baas gericht maar ook happy met gewoon lekker in de tuin met zn maatje.
Tenno
[ [url=m/lqtDIx.jpg]Afbeelding[/url] ]

De oudjes net onze vorige mechelaar die nu als zoekhond werkt
[ [url=m/WndyJR.jpg]Afbeelding[/url] ]


Neem een (x) duitse jacht terrier lijkt me fantastische combinatie voor bij jullie. De mijne is x labrador en onwijs fijn, baas gericht werkertje wat zich uitstekend houd tussen onze herders en husky

Afbeelding

jeniej

Berichten: 223
Geregistreerd: 26-10-10
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 18:55

Oow wat een leuke honden komen er voorbij! Wij hebben hier dit jaar ons eerste zelf gefokte nestje gehad, en daar houden we 1 pup van!
Het was zo ontzettend leuk!
Hier een foto van moeder en dochter

Afbeelding
Afbeelding

Lux heeft een eigen Facebook pagina!

https://www.facebook.com/Luxdebernersennenhond/

xLaraaj

Berichten: 3683
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 18:59

Seven schreef:
Komt zich voorzichtig weer melden
In het 2019 topic was het volgens mij alweer.

Wij wonen in wezup Drenthe
Hebben nog 3 honden 2 oudjes en ene pup van 7 maanden.

Assad is/was bij veel wel bekend het oudje is er nog maar gaat best achteruit momenteel en wr zijn blij met elke maand die we nog met hem hebben.
Dobermann reu
10 jaar

Zuci een echt oude dame die niets meer doet behalve slapen en even er uit om te plassen
Am. stafford
12 jaar
Heeft ontzettend veel medische problemen hehad van kanker tot nu groene staar

Tenno
7 maanden
X Hollandse herder uit knpv lijnen
Reu
Ik train knpv met hem, geweldige hond zeer sociaal maar in het werk zeer scherp.

Ik wil naast tenno straks een kleiner ras als maatje als de andete oudjes er niet meer zijn.
Ras vind ik echt lastig, ik wil iets robuust wat graag buiten is, niet groter dan ik denk 40 cm. Wat tegen een stootje kan van een herder. Will to please en baas gericht maar ook happy met gewoon lekker in de tuin met zn maatje.
Tenno
[ [url=m/lqtDIx.jpg]Afbeelding[/url] ]

De oudjes net onze vorige mechelaar die nu als zoekhond werkt
[ [url=m/WndyJR.jpg]Afbeelding[/url] ]


Een Cattle dog misschien ? :)

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 19:03

Seven, waarom niet weer een stafford? De Engelse?

Lara, de meeste cattles gaan wel over de 40cm heen.

xLaraaj

Berichten: 3683
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 19:13

inderdaad maar omdat ze toch iets kleiner wilt (dan een mechelaar denk ik dan) robuust etc dacht ik aan dat ras. Voor sommige mensen maakt 10cm niet uit dus dacht deel het maar :P

Warboel
Berichten: 14734
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 19:13

Als eerste: gefeliciteerd met je verjaardag Cupcakes! *\o/* Y)(^)

Superleuk om alle voorstel posts te lezen! Knappe honden allemaal <3

Zal ik ook een voorstelrondje doen:

Ik ben Desiré en ik woon samen met mn vriend, 4 grasparkieten en Otje in Leiden.
Otje is een Silken Windsprite (langhaar whippet) van nu 7,5 maand. We zijn druk bezig met de vervolgcursus op de puppycursus en ik hoop ook met Otje te gaan sporten. Wil binnenkort eens kijken voor Hoopers en als ze wat groter is Agility en ik zou wel eens met d’r naar de renbaan willen.
Daarnaast is het Otje d’r grote hobby om lekker te knuffelen en op schoot te liggen :D

Otje is op instagram te vinden onder @otje_the_windsprite


Otje als baby:


@KimD wat jouw vraag betreft:
Ik vind Podenco’s heeeel erg gaaf alleen die hebben me echt teveel jachtdrift.
Daarnaast vind ik Borzoi’s ook echt geweldig maar te groot :P
En qua niet-windhonden: ik vind Ridgebacks en herders echt heel mooi (Arya, Zhiva, Morax, jullie zijn echt prachtig :* :* ) maar dat is gewoon niks voor mij, haha.
M’n vriend vindt Husky’s ook tof maar dat zou ook echt niks voor ons zijn.

Een Collie of Aussie vind ik ook echt heel mooi, dat is iets waarschijnlijker. Daar zou ik mezelf nog wel mee zien :D
En een Saluki is echt mn droomhond (kijkt stiekem jaloers naar Limoen d’r Saartje <3 <3 )

Seven

Berichten: 21245
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 19:16

Cattle geweldige honden en die liggen me ook goed maar vraag me af of ik die genoeg voldoening geef met de hele dag buiten in de tuin en een stuk fietsen/mee met paard/wandelen enkele keren per week.

Staffie kan zeker maar onze stafford is echt de lastigste hond ooit, ze is vreselijk lief en baas gericht als er voer is, niet hond agressief maar heeft echt bananenbomen in dr oren als het dr niet uitkomt. Daar kan ik me al 12 jaar wat aan irriteren wellicht niet helemaal de juiste keuze dan :D
Ik zal dr voor geen goud willen missen maar het is wel echt een zucht.... Hond soms ;)

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 19:21

Seven, ik denk dat dat erg van de cattle afhangt. De van mij is ontzettend lui zolang die maar geknuffeld wordt. Doet eigenlijk nooit vervelend druk. Maar wij fietsen/lopen dan ook wel 5-10km per dag. Een paar dagen niet uit gaan heeft hij geen enkel probleem mee.

ZoZenn

Berichten: 3161
Geregistreerd: 05-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 19:40

Rassen die ik erg leuk vind, maar er waarschijnlijk nooit komen (vanwege uiteenlopende redenen):

Xoloitzcuintle
Mechelse herder
Manchester terrier
Cattle dog
Dwergpoedel/Full sized poedel
Working kelpie
Kroatische herder
Mudi
Engelse stafford
Italiaanse windhond
Sheltie (misschien als ik oud ben en dan zin heb om te kammen :') )
Hollandse herder
Samojeed
Alaskan Kleekai
Beagle
Tjecho-slowaakse wolfhond
Groenendaeler
Münsterlander
Edit: en de beauceron

Er zijn maar 3 á 4 rassen die ik echt graag in huis wil hebben en goed bij ons en ons leven passen. Dat zijn ook de rassen waar ik echt gek op ben. Langhaar doen we echt niet aan :').
Laatst bijgewerkt door ZoZenn op 28-10-20 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 19:44

.... ik gluur om het hoekje en probeer weer beetje mee te volgen. Ben zo benieuwd naar Kiwis pupsels <3

De dames
Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-20 19:46

We hebben ook een topic suze;

[BB-HK] [VOLG] Staffordshire Bull Terrier puppies verwacht!


Seven; er zit wel verschil in karakter en gedrag tussen engels en amerikaans. Dat de amerikanen eigenwijzer zijn hoor ik vaker. Hier zijn ze heel makkelijk. Alleen djessey is wat vocaler. Die andere 2 hoor je alleen als er echt iets is.

Van

Berichten: 6532
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 19:51

ZoZenn schreef:
Rassen die ik erg leuk vind, maar er waarschijnlijk nooit komen (vanwege uiteenlopende redenen):

Xoloitzcuintle
Mechelse herder
Manchester terrier
Cattle dog
Dwergpoedel/Full sized poedel
Working kelpie
Kroatische herder
Mudi
Engelse stafford
Italiaanse windhond
Sheltie (misschien als ik oud ben en dan zin heb om te kammen :') )
Hollandse herder
Samojeed
Alaskan Kleekai
Beagle
Tjecho-slowaakse wolfhond
Groenendaeler
Münsterlander

Er zijn maar 3 á 4 rassen die ik echt graag in huis wil hebben en goed bij ons en ons leven passen. Dat zijn ook de rassen waar ik echt gek op ben. Langhaar doen we echt niet aan :').
ohja een zwarte behaarde Xolo <3

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 19:53

ZoZenn schreef:
Rassen die ik erg leuk vind, maar er waarschijnlijk nooit komen (vanwege uiteenlopende redenen):

Xoloitzcuintle
Mechelse herder
Manchester terrier
Cattle dog
Dwergpoedel/Full sized poedel
Working kelpie
Kroatische herder
Mudi
Engelse stafford
Italiaanse windhond
Sheltie (misschien als ik oud ben en dan zin heb om te kammen :') )
Hollandse herder
Samojeed
Alaskan Kleekai
Beagle
Tjecho-slowaakse wolfhond
Groenendaeler
Münsterlander

Er zijn maar 3 á 4 rassen die ik echt graag in huis wil hebben en goed bij ons en ons leven passen. Dat zijn ook de rassen waar ik echt gek op ben. Langhaar doen we echt niet aan :').


Nou ben ik wel benieuwd naar die vier die wél passen :j

ZoZenn

Berichten: 3161
Geregistreerd: 05-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 20:00

Van schreef:
ohja een zwarte behaarde Xolo <3


<3, ik vind alle kleuren eigenlijk wel heel gaaf. Het ras is gewoon zó leuk!

Skippy01 schreef:
ZoZenn schreef:
Rassen die ik erg leuk vind, maar er waarschijnlijk nooit komen (vanwege uiteenlopende redenen):

Xoloitzcuintle
Mechelse herder
Manchester terrier
Cattle dog
Dwergpoedel/Full sized poedel
Working kelpie
Kroatische herder
Mudi
Engelse stafford
Italiaanse windhond
Sheltie (misschien als ik oud ben en dan zin heb om te kammen :') )
Hollandse herder
Samojeed
Alaskan Kleekai
Beagle
Tjecho-slowaakse wolfhond
Groenendaeler
Münsterlander

Er zijn maar 3 á 4 rassen die ik echt graag in huis wil hebben en goed bij ons en ons leven passen. Dat zijn ook de rassen waar ik echt gek op ben. Langhaar doen we echt niet aan :').


Nou ben ik wel benieuwd naar die vier die wél passen :j


Hoe zag ik die niet aankomen :').

Mijn favoriete 4 rassen die goed passen en ik gek op ben zijn de Duitse Pinscher en de Dwergpinscher (Specifieke meer werklijnen met een specifieke bouw), de Korthaar collie en de Australian Koolie :D.

cursebreaker

Berichten: 11635
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 20:08

haha Yoshi heeft genoeg knuffels zo te zien!!

En leuk om al die rassen voorbij te zien komen bij iedereen.

skippy
ik vergeet er idd ook constant een aantal te noemen.
Zo vind ik dan bv ook nog de Schotse Collie erg gaaf, maar die zie ik hier idd ook niet snel komen.

Christina
leuk dat je er (weer) bij bent! Hoe oud is Django nu en zo te lezen ook een lekkere losbol hihi? Leuke foto!

suze
Leuk dat je je weer even meld met je knapperds <3 Jullie werden gemist!

Van & ZoZenn
Leuke rassen komen er bij jullie ook voorbij!

Ik heb ook nog een toevoeging. De koningspoedel! Dankzij de knapperd van Simoonzel ben ik ook echt fan :j <3

---

Wij zijn vandaag in Valkenburg een rondje gaan doen. Wilde eigenlijk net erbuiten gaan wandelen, maar zag toen dat het heel rustig was in het centrum. Toen daar maar geparkeerd en gaan lopen, zodat ze dat soort prikkels van een binnenstadje enz ook weer eens mee kreeg. Er waren wel mensen en honden en ook kleine kids en er was natuurlijk veeeel om aan te snuffelen, dus mentaal mooi allemaal om d'r moe te maken en ze heeft het overall heel goed gedaan. Ondanks dat er toch nog wat mensen liepen, heb ik Valkenburg nog nooit zo leeg gezien als vandaag. Restaurants waren natuurlijk dicht, en verder is er in 't centrum sowieso weinig te doen op een paar winkeltjes na dan en een aantal mensen die naar de grotten gingen.

komt ze weer met d'r commando's en foto's maken...ZUCHT
Afbeelding

Maar goed, ik zal toch maar even m'n best doen... the good doggy I am
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En na een pauze...
Afbeelding


...nog even ergens in de buurt van Margraten een rondje veld gaan doen, zodat ze ook nog even sans-drukte een rondje kon lopen en ik weer eens een nieuw plekje in de omgeving kon ontdekken.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Iirene
Berichten: 129
Geregistreerd: 31-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 20:13

Ha, ik stuit bij toeval op dit topic... Wij (gezin met 2 kinderen van 7 en 5) mogen over ongeveer 3 weken onze dwergschnauzer pup ophalen


Afbeelding


Afbeelding