Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Machie schreef:Hoe is haar positie in de roedel? 13 maanden is wel heel lang!
KimD schreef:Tweede in de roedel, de laatste keer zat er twaalf maanden tussen maar er lijkt een vloek te heersen op de korthaar dit jaar.
De fokker van Dana wacht inmiddels al 16 maanden op een loopsheid van haar teef, de dekreuen eigenaar had een loopse teef na 14 maanden die helaas leeg bleef. Een bevriende fokker tikte ook de 12 maanden aan afgelopen week.
KimD schreef:Ik kon zelf mijn OP aanpassen, dat maar eens even gedaan naar de nieuwe reu!
Flux schreef:KimD schreef:Ik kon zelf mijn OP aanpassen, dat maar eens even gedaan naar de nieuwe reu!
Ik zie nog 1 keer Henry staan: Zowel Dana als Henry dragen beide niet de 'Rough factor', de kans op een langhaar is daardoor 0%.
Jeetje, zie nu ook dat je dit topic gewoon een jaar geleden hebt geopend ook, wat heb je lang moeten wachten!
Wij zijn trouwens op bezoek geweest bij de kennel die je ons suggereerde en we zijn 100% om en gaan dus ook voor een SC!Dus super dank voor de hulp!
Kabayo schreef:Ik lees graag mee. Ik zou heel graag meer willen leren over het fokken van honden. Het is voor mij zo blancoOp dit moment wacht ik op de geboorte van mijn nieuwe pup. De teef moet nog 11 dagen tot 65 dagen dracht vanaf eerste dekking. Vind het al erg leerzaam om daar alles mee te maken. Ik vind dat je het heel fijn en duidelijk uitlegt! Bedankt!
Spannend! Nog even en je lange wachten kan beginnen
Citaat:Wat betekend dit? Nou, hopelijk puppy's! Ik heb contact gehad met de reueneigenaar, ... en zij zijn gisteren vertrokken op vakantie maar staan stand-by om terug te komen voor de dekking, de reu bevind zich wel nog in NL dus in het ergste geval kunnen wij wel naar de reu maar zonder ... . Deze dekking zal waarschijnlijk plaatsvinden tussen vermoedelijk 7 & 12 september. Ik heb nauw contact met ... en ik zal haar op de hoogte houden van de progesteron bepalingen en de waardes daarvan. Voor de mensen die er niet mee bekend zijn, door die bepaling weten wij wanneer het optimale moment is om te gaan dekken waardoor de kans op een dracht groter is. Uiteraard hopen we op twee succesvolle dekkingen en dan weten we ergens tussen 5 & 8 oktober of de dekking gelukt is en of we puppy's mogen verwachten tussen 4 & 10 november (ruim genomen). En voor de mensen die snel kunnen rekenen, dat wilt zeggen dat er puppy's onder de kerstboom liggen! Ze zijn dan +/- 7,5 week oud (uitgaande van 4 november), dus op zijn laatst lopen er in de eerste week van 2022 overal schattige kleine kale collies rond in huis!
JesdaJinn schreef:Wat leuk dat je dit allemaal deelt. Ik moest wel even nadenken met al die puntjes, maar dat zullen wel namen oid zijn die voor ons niet boeiend zijn.
Ga je nu zelf ook wat aanhouden?