Janine1990 schreef:Hier zijn ze al twee weken... Aan het gekwetter te horen gaan alle plusminus 50 nesten weer vol. Ondanks dat er nu een gesloten binnenbak voor de stal staat...
Ze worden hier ook jaarlijks geringd voor onderzoek.
Hoelang doen ze dit al en door wie laten jullie dit doen? Ben hier vorig jaar nog achteraan geweest (het laten ringen) maar werd van het kastje naar de muur gestuurd

ze migreren idd naar Afrika in de winter, haast onvoorstelbaar voor zo'n kleine vogeltjes!
: 
. Ben altijd zo blij met ze. Zelf heb ik vorig jaar 1 paar gehad die 2 nesten hebben groot gebracht, dus ben benieuwd of ik dit jaar dan meer paartjes krijg.
het jachtseizoen werd geopend met een grote eendenjacht. Hoewel ze op ons terrein zaten werden ze opgejaagd door een jager of 10 tot ze over "hun" jachtterrein vlogen om er vervolgens op los te schieten!! Ik sprong in m'n kleren en snelde nog naar buiten maar helaas waren ze alweer verder getrokken. Een buurvrouw was er eerder en had de jagers erop aangesproken dat de eendjes niet wild zijn en waarom ze dood moesten!? Zij kreeg een bot antwoord: we mogen.
ik deed vol verontwaardiging een oproep aan de buurt via facebook (omdat ik weet dat daar ook minstens 1 jager tussen zit) om de jacht te boycotten. Daar kwamen nog meer van die horrorverhalen aan het licht, zoals hagel tussen de spelende kinderen etc. Al jaren wordt dit aangeklaagd maar door vriendjespolitiek mogen ze steeds doorgaan
het enige dat we hier kunnen doen om ze te stoppen is ervoor zorgen dat ons terrein niet als jachtgebied is ingekleurd. Dat was altijd al zo, maar dan komen ze dus tegen de omheining herrie maken zodat het zgn wild opvliegt
Eerst lekker massaal dieren fokken en uitzetten, er lopen hier regelmatig fazanten rond met zo'n brilletje op