[VOLG] Bella x Bobby, puppy's verwacht 2020

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Cathalijne

Re: [VOLG] Bella x Bobby, puppy's verwacht 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 14:08

Ik zal me er niet te veel zorgen over maken. De grootte van de pups bij de geboorte is grotendeels afhankelijk van de grootte van de moeder, niet van de vader. Kristy, ben je van plan om een foto te laten nemen voor de geboorte (als dat over 4 weken ivm. coronacrisis mogelijk zou zijn)?. Misschien is het voor een nest met een kleine hond wel fijn om van te voren te doen, mochten er weinig pus in zitten zijn de pups doorgaans wat groter, en bij een ras dat al wel sneller bekend staat om een keizersnede door de bouw is het wellicht fijn om van te voren te weten of je alert, of extra alert moet zijn.

Domino_2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 14:27

Ik kan je nog adviseren om contact op te nemen met een fokker van kleine hondjes (bijv. Chihuahua’s of Pomeriaantjes) om van een ‘expert’ te horen wat je te wachten staat bij de bevalling. Waar je op moet letten en wanneer je de dierenarts moet bellen.

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-20 14:38

Ik wou inderdaad nog graag een foto laten maken. Ook zodat ik weet hoeveel pups ik tijdens de bevalling kan verwachten. Extra voorzorg hierin is altijd gewenst :).

_Cathalijne schreef:
Ik zal me er niet te veel zorgen over maken. De grootte van de pups bij de geboorte is grotendeels afhankelijk van de grootte van de moeder, niet van de vader. Kristy, ben je van plan om een foto te laten nemen voor de geboorte (als dat over 4 weken ivm. coronacrisis mogelijk zou zijn)?. Misschien is het voor een nest met een kleine hond wel fijn om van te voren te doen, mochten er weinig pus in zitten zijn de pups doorgaans wat groter, en bij een ras dat al wel sneller bekend staat om een keizersnede door de bouw is het wellicht fijn om van te voren te weten of je alert, of extra alert moet zijn.

Handige tip! Ga ik zeker wat mee doen.

Domino_2006 schreef:
Ik kan je nog adviseren om contact op te nemen met een fokker van kleine hondjes (bijv. Chihuahua’s of Pomeriaantjes) om van een ‘expert’ te horen wat je te wachten staat bij de bevalling. Waar je op moet letten en wanneer je de dierenarts moet bellen.

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 19:52

Ik volg uiteraard, ben zo benieuwd!
En jammer dat er van een volgtopic weer een discussie en verantwoord topic gemaakt word, niet erg leuk voor TS die heel goed weet waar ze mee bezig is...

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 20:09

tijger22 schreef:
En jammer dat er van een volgtopic weer een discussie en verantwoord topic gemaakt word, niet erg leuk voor TS die heel goed weet waar ze mee bezig is...

Waar baseer jij in godsnaam op dat TS 'heel goed weet waar ze mee bezig is'?

Er zijn maar weinig antwoorden van TS die suggereren dat ze überhaupt weet hoe verantwoord fokken gebeurt.

Achteraf wilt ze wel enkele testen uitvoeren, omdat dat door andere toch echt aangeraden is.

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 21:04

KimD schreef:
tijger22 schreef:

Er zijn maar weinig antwoorden van TS die suggereren dat ze überhaupt weet hoe verantwoord fokken gebeurt.

Achteraf wilt ze wel enkele testen uitvoeren, omdat dat door andere toch echt aangeraden is.

Gelijk weer een aanname...
Ik ken TS persoonlijk ;)

Daarbij negeren jullie compleet de moderators wat ik zowiezo al onbeschoft vind...
Vind het onvolwassen als jullie alles al uitgesproken hebben en maar doorgaan en ook zo hard zijn tegenover TS.
Kom op zeg we zijn volwassen joh...

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 21:07

tijger22 schreef:
KimD schreef:
[quote="tijger22"
[/quote

Gelijk weer een aanname...
Ik ken TS persoonlijk ;)

Daarbij negeren jullie compleet de moderators wat ik zowiezo al onbeschoft vind...
Vind het onvolwassen als jullie alles al uitgesproken hebben en maar doorgaan en ook zo hard zijn tegenover TS.
Kom op zeg we zijn volwassen joh...

De discussie lag hier al weken stil tot jij ze oprakelde. TS heeft zel gezegd dat ze zich beter had moeten inlezen dus “ze weet wat ze doet” is echt niet van toepassing.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 21:11

Niet hard, maar kritisch. TS, en veel mensen met haar spelen Russisch roulette met een levend wezen. Dat is iets waar mensen zich steeds meer bewust van moeten worden in plaats van lukraak dieren te kweken, of mensen for that matter.

Het is dan niet handig om je 'dom' voor te doen als je weet waar je mee bezig bent, los van de combinatie die per definitie niet verantwoord is.

Overigens kaart je zelf de discussie weer aan nadat het al enige tijd rustig was. ;) Dus steek vooral je hand in eigen boezem!

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 23:05

tijger22 schreef:

Als de ts wist waar ze mee bezig was was ze aan een designer nest niet begonnen waar erg ongelukkige hondjes uit geboren kunnen worden. Niet testen en maar twee honden opeen douwen is niet bepaald doordacht.
Jammer dat er nog altijd mensen bestaan die zulke onverantwoorde nesten nog goed praten.

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-20 08:40

Mevrouw word inmiddels al super dik. Nog 3/4 weekjes todat de puppy's komen. Ivm corona geen echo laten maken dus ben benieuwd hoeveel puppy's er uit komen.

Afbeelding

We zijn we mama nu graanvrij puppyvoer aan het voeren. Ze kan dat beetje extra nu zeker wel gebruiken <3

Twee honden op een douwen is hierin nou ook net weer niet het geval. Enkel omdat moeder geen test heeft gehad denk je dat ik maar ondoordacht 2 hondjes op elkaar heb gegooid? Nou nee daar is mijn hond mij te dierbaar voor. Enkel verkeerd ingelezen betreft het testen van moederhond. Thats it :j.

Citaat:
twee honden opeen douwen is niet bepaald doordacht.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 09:26

Euhm als ze 24 maart op 4 weken dracht zat is het nu chat geen 4 weken meer. Pups kunnen veilig geboren worden dag 57 na ovulatie en gemiddeld is het dag 60. De zou dus rond de 22 kunnen bevallen. Dat is 2 weken ;)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 09:29

Wat krijgt moeder nog meer te eten?

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:11

Krijgt ze normaal ook graanvrij?

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-20 10:53

Ze is 27 Februari gedekt. Officieël is ze op 30 April uitgerekend. Pups kunnen natuurlijk altijd eerder komen.

Zoe_97 schreef:
Euhm als ze 24 maart op 4 weken dracht zat is het nu chat geen 4 weken meer. Pups kunnen veilig geboren worden dag 57 na ovulatie en gemiddeld is het dag 60. De zou dus rond de 22 kunnen bevallen. Dat is 2 weken ;)

Ze krijgt normaal inderdaad ook graanvrij voer.
Al onze dieren worden graanvrij gevoerd :).

AlwaysH schreef:
Krijgt ze normaal ook graanvrij?
Laatst bijgewerkt door Kristy1998x op 08-04-20 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-20 10:56

Ze krijgt 3x per dag graanvrij voer wat erg hoogwaardig is in eiwitten, mineralen, vitamines en voedingsstoffen. Hier heeft ze ruim voldoene aan. Ze krijgt dus los van haar brokken niets bij gevoerd.

KimD schreef:
Wat krijgt moeder nog meer te eten?

silverdapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 14:11

TS de discussie daargelaten ben ik benieuwd naar de puppy's. Ik volg. :)

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-20 18:50

Leuk! Zelf ook erg benieuwd :).

silverdapple schreef:
TS de discussie daargelaten ben ik benieuwd naar de puppy's. Ik volg. :)

Domino_2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 20:52

Ts had je nog informatie kunnen krijgen over wat je te wachten staat wanneer de pups geboren gaan worden?

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 21:17

Ik hoop voor je ts, dat over 3 a 4 jaar blijkt dat de pupjes allemaal gezond zijn en CM/SM vrij zijn.

Wat is je beleid, mocht er één of meerdere pups wél CM/SM hebben over 3 jaar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 22:00

mvdende schreef:
Ik hoop voor je ts, dat over 3 a 4 jaar blijkt dat de pupjes allemaal gezond zijn en CM/SM vrij zijn.

Pfff... Waarom toch blijven doordramen :n Hoe veel keer moet ze nog sorry zeggen en toegeven dat ze fout zat? Gaat het jou wat aan wat ze dan doet? Wat TS ook zegt of doet, het is toch niet ok voor het gros van bokt.

Ze heeft een fout gemaakt en dat beseft ze nu. Kan er dan nu ook over gezwegen worden? Doordrammen eerste klas...

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 22:14

DeMolenhoek schreef:
mvdende schreef:

Pfff... Waarom toch blijven doordramen :n Hoe veel keer moet ze nog sorry zeggen en toegeven dat ze fout zat? Gaat het jou wat aan wat ze dan doet? Wat TS ook zegt of doet, het is toch niet ok voor het gros van bokt.

Ze heeft een fout gemaakt en dat beseft ze nu. Kan er dan nu ook over gezwegen worden? Doordrammen eerste klas...

Ik dram niet door, ik vraag alleen maar wat haar beleid gaat zijn!

En ja, ik vind het ook geen handige actie.

Maar dat komt ook omdat je met een beetje pech €10.000 of meer kwijt kan raken als de pupkopers kwaad willen....

En ik ben echt geen heilig boontje, mijn hond komt nota bene van marktplaats af! Ook uit een "leuk een nestje fokken" nest. Testen van de ouders heb ik niet gezien, maar de ouderdieren zouden wél getest zijn..

Oa de doorslag waarom ik dan toch deze pup had gekocht? Het nest werd voor hunzelf gefokt om er een teefje uit aan te houden. Aan een kapotte pup hebben zij ook niets. De moeder hond kreeg 8 pups, waarvan 7 dus "over".

Ik heb geluk gehad waarschijnlijk want mijn pup is net 2 geworden en toont geen afwijkingen zoals HD ED. Maar hij is nog niet op de foto geweest, ga ik misschien nog doen, misschien niet. Hij is gecastreerd dus pups van hem zijn niet meer mogelijk.

Enige verschil, en naar mijn mening ook het grootste verschil, is dat mijn pup een Duitse Staande is. Een ras wat je niet erg vaak tegen komt en een ras wat nog redelijk gezond is. Het is geen "kapot" ras zoals de Labrador of de Chi en Dwergkees.

Mijn pup komt dan ook van een jager af, die ook nog werkelijk met zijn hond jaagt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 22:16

Het eerste is niet doordrammen? Ik hoop voor jou dat ze gezond zijn? Nou dan zul je een heilig boontje zijn dat het echt goed bedoeld en het niet zegt om nog eens door te drammen. Mijn excuses dan, dan ben je een echte uitzondering hier.

MeggiieTommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 22:27

Ik vind moeder onwijs leuk! <3

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-20 07:17

Amen _/-\o_.
Ga mij hierin ook niet verder lopen verantwoorden. Mocht ik in de toekomst toch nog een nestje willen gaat dit uiteraard, met andere kennis, anders.

DeMolenhoek schreef:
mvdende schreef:

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-20 07:19

Heb inderderdaad ruime informatie kunnen krijgen hierover waaronder ook enkele informatie vanuit kennels. Dit gaat vast goed komen. Mocht mama complicaties krijgen dan ligt het nummer van de dierenarts klaar :j.

Domino_2006 schreef:
Ts had je nog informatie kunnen krijgen over wat je te wachten staat wanneer de pups geboren gaan worden?

Knapperd is het.
Vooral de sproetjes op haar hoofd vind ik zo geweldig :o

Citaat:
Ik vind moeder onwijs leuk! <3