(Makkelijkere kun je ook niet hebbeb trouwens)
Misschien idd als de cavia’s wat minder zijn een vogel nemen
vroeger hadden we een halsbandparkiet, dat was geen succes 
Niet dat het mij uitmaakt maar moeten vogels altijd per 2?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
vroeger hadden we een halsbandparkiet, dat was geen succes 
Cayenne schreef:Wat leuk dat jullie ook volgen!
In mijn ervaring gaan valkparkieten niet zomaar eitjes leggen zonder een broedblok.
Het komt weleens voor, maar dan is de oorzaak meestal dat ze 'te hoog in het voer staan'. Dat betekent dat ze erg veel eivoer krijgen waardoor ze sneller broeds raken.
Mijn vogels die niet mogen broeden krijgen in de lente en zomer maar 1 keer per week eivoer en ik hou ze veel bezig dmv wilgentakken, speeltjes en andere dingen. Zo blijven ze mentaal fris in het koppie en worden ook niet broeds.
Valken zijn verder enorm vriendelijke en rustige vogels, dus ik kan het je absoluut aanraden! Maar dan zou ik er idd wel twee nemen![]()
Veel leuker voor hen en ook voor jou om te zien! Ze zijn onderling echt onwijs gezellig en ze worden er echt niet minder tam van

)
Weet ik zeker dat ze van een goed plekje komen. 
Ik ben wel van plan om 1 of 2 aan te houden, maar verder mogen de babies naar liefhebbende baasjes verhuizen

En intussen kijk ik lekker mee.
Er zijn ook kwekers die 2 rondes achter elkaar 6 eitjes geen enkel probleem vinden en waarbij het gewoon goed gaat.
Maar het is wel superleuk om mee te maken

Een bevrucht eitje heeft een embryo van binnen. Een onbevrucht ei is verder 'leeg' behalve dan wat vocht. Het is verder steriel en kan niet rotten.