[VOLG] Katkneusje Baby

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dito

Re: [VOLG] Katkneusje Baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 20:01

even benieuwd hoe het gaat...

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 20:46

GaelleS schreef:
W:P

Je kind met epilepsie ga je toch ook niet euthanaseren ? :P zo een jong katje slaapt sowieso nog veel.

Succes TS!

Gaelle ik hoop dat je in je leven 1 aanval krijgt.Dan weet je waar je over praat.Ik heb niet naar je leeftijd gekeken maar dit is klein kinderpraat,schaam je. -:(-

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-18 21:59

dito schreef:

Eigenlijk wel goed nu :)
Ze slaapt en eet goed en lijkt zelfs wat zwaarder te zijn.. het is heel minimaal dus het kan een schommeling zijn maar het is in elk geval beter dan een afnemend gewicht!
Ze is heel blij om ons te zien en komt altijd knuffelen <3

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 22:16

Lol. Bedankt voor de PB beatje :P
Iemand epilepsie toewensen is geen kinderpraat dan ? :')

Zo een verwaarloosde kitten kan tekorten hebben opgelopen die ontwikkeling van hersentjes beinvloeden. Of infecties, vergiftigingen,...

Vind zijn vacht er ook bizar uitzien zo ? (Kan ook op nutritioneel probleem of lever/nier probleem wijzen met aanvallen tot gevolg...

Stinkt hij ook uit zijn mond?

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 22:34

Heb je geen tabletjes voor de epilepsie meegekregen van de dierenarts dan vraag ik me af.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 23:07

CastaMickey schreef:
dito schreef:

Eigenlijk wel goed nu :)
Ze slaapt en eet goed en lijkt zelfs wat zwaarder te zijn.. het is heel minimaal dus het kan een schommeling zijn maar het is in elk geval beter dan een afnemend gewicht!
Ze is heel blij om ons te zien en komt altijd knuffelen <3

Wat fijn te horen!

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-18 09:08

VickyS schreef:
Heb je geen tabletjes voor de epilepsie meegekregen van de dierenarts dan vraag ik me af.

Nee, daar zat ook een risico aan omdat ze nog zo klein is. Dat hebben we dus niet gehad.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 11:30

Weer twee dagen verder, hoe is het met de kleine dame?

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 12:08

Ach wat een lief klein mormeltje. Echt een kneusje.
Wij hebben zeker 10 jaar lang kittens opgevangen voor het asiel. In die tijd hebben we 3 van die kneusjes gehad. Eentje had een ontzettende achterstand, was ook erg klein, was net een gremlin zo lelijk met van die grote ogen. Nadat dit kleintje begon aan het te sterken was het een kleine tijger die de grote kittens de baas was. Nummer 2 bleek achteraf kattenziekte te hebben net zo als haar broertjes en zusjes. Die heeft het niet overleefd. Dat kleine lapje was aan 1 oog blind/slechtziend, mager, groeide slecht, 1 vergrote nier. Drama dus. Zij mocht bij ons blijven wonen, als zij het zou overleven. Dat was niet het geval. Nummer 3 was ook een klein kneusje. Gevonden met 4 weken oud op een schoolplein, met afgeknipte snorharen. Zij groeide ook slecht, heel gevoelige darmen en last van andere dingen. Dit kleintje mocht uiteindelijk wel hier blijven wonen. De DA zei dat ze een spuitje moest krijgen omdat het asiel haar niet kon plaatsen. Ze was tenslotte niet gezond. Ze mocht bij ons blijven zolang ze geen pijn had en geen andere nare dingen zoals bijv epilepsie (was kans op). Inmiddels is ons kneusje nog steeds erg klein, maar superlief en gezond en al 8 jaar oud.
Ik hoop dat jouw kleine kneusje genoeg vechtlust heeft en over de epilepsie heen groeit. Heel veel sterkte en ik ga duimen voor jou en babykneusje.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 13:24

Nardi, hoe is het nu met haar?
Ben benieuwd hoe ze het vannacht met de knallen gaat doen...

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-18 21:10

Mijn vriend en ik liggen bij haar op de bank nu. Ze vindt vuurwerk echt totaal niet spannend en het knalt nog al flink hier. Ik heb er meer last van dan zij :')Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 21:12

<3

Fijn dat het haar niets doet.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 21:15

Wat is het toch een droppie. Fijn dat ze zo rustig is. Ze kan d'r energie wel beter gebruiken.

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 01:01

Ik las ook kat neusje oeps..
Wat een onwijs lief dropje ! Ik heb ook zo'n kneusje gehad, wat een tijd ga je dan door he.. Zoveel spanning.. Hopelijk mag ze ook net zo groot worden als alle andere katkneusjes in dit topic, want ook zij (en jullie) Verdienen dit :)

Spoiler omdat het niet offtopic moet gaan lijken.
Spoiler:
Afbeelding
2x voor de dood weggehaald en in 1 dag naar 2 verschillende artsen geweest. 1 ste arts binnen 3 min buiten met het antwoord dat er niks is met haar (Omdat ze uitliepen.)
En de avond arts van een ander praktijk ( waren blij dat we op tijd zijn gekomen.)
Dit was ook echt haar redder geweest! Ze werd te vroeg bij haar moeder weggehaald door de vorige eigenaren en haar broertje is ook verzopen in de tuin omdat ze geen baasje konden vinden.. :( , vol wormen, graat mager in het begin, uitgedroogd. etc.
Zij had uiteindelijk iets in haar lichaam wat niet goed zat.. Weet zo even niet wat meer, is al heel lang geleden. er zijn 4 kittens echt ziek geweest uit het nest.
Afbeelding
https://www.youtube.com/watch?v=1xxZTcNqISs
Zij is gelukkig nu een paar jaartjes jong, en ik hoop dat jou'n katje ook zo gezond mag gaan zijn straks ! :)

Ook ik ga dit topic volgen :)

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 01:11

Och wat een droppie. <3

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 04:19

Hoe gaat het nu TS

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 14:11

ben ook benieuwd of het goed gaat...hoop het wel!

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-19 14:29

Leuk al die nieuwe volgers!

Eigenlijk weet ik niet zo goed hoe het gaat..
Ze eet en drinkt goed, is vrolijk, alert en speels, ze is ontzettend gezellig en knuffelig, súper levenslustig maar ze groeit niet. Er zit een schommeling in van 420-480 gram maar daarboven is ze nog nooit geweest. Dat is wel erg lastig aangezien ze het verder zo goed doet.

Superfijn om ook een positief verhaal te lezen FennyPower! Het kan dus wel :)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 14:34

het kan altijd, maar deze voorbeelden van hierboven die katten hebben geen epilepsie dat is wel een groot verschil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 14:36

Dat is raar.
En qua formaat? Of blijft dat ook gelijk?

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 14:47

Ist niet gewoon dwerg groei in combinatie met de complicaties die daarbij komen kijken? Mss hoge hersendruk ofzo (heb er geen verstand van hoor, maar wie weet)

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 14:50

Ahhhh wat een schatje is ze toch Nardi!!
Zie nu je topic pas.
Hoop echt dat ze er helemaal bovenop komt met al jullie goede zorgen! Heeft ze geen aanvallen meer gehad?

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-19 15:11

Anoniem schreef:
Dat is raar.
En qua formaat? Of blijft dat ook gelijk?

Dat weten we niet echt, gaan nu beginnen met meten in centimeters ipv alleen gewicht meten.
Ze heeft geen aanvallen meer gehad gelukkig :)

Katisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 21:44

Wat is haar gewicht nu? Mijn (ook katkneusje) Pinky woog met 3 maanden nog maar 900 gram, dat duurde wel tot 4,5/5 maand voor ze echt zwaarder werd. Zij was van 3 juli en werd in februari krols, toen laten steriliseren en toen woog ze krap 2,4 kilo. Nu is ze 8 jaar en weegt ruim 4 kilo!

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 23:04

Oei. Zou wel eens kunnen dan ivm dwerggroei. Gewicht is ook niet alles. Heb een katje die ook klein is en die weegt ook niet veel, maar ze groeide en kwam aan en voor haarzelf volgde ze een goeie curve. Ze is nu gewoon een kleine normale kat, moest zij 4 kilo wegen is ze obees :P

Hoe oud is ze nu? Heb je nog een nieuwe foto? Ben benieuwd hoe haar vacht eruit ziet.