[VOLG] Kerstpuppy's verwacht. Duitse herder langstockhaar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Thestral

Re: [VOLG] Kerstpuppy's verwacht. Duitse herder langstockhaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 22:36

Wat jammer van de 2 die het niet gered hebben, maar gefeliciteerd met de rest van het mooie nestje! Ben zo benieuwd hoe ze uitgroeien :D

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 23:07

Dat is een zware bevalling geweest zeg!
Fijn dat ze er toch van geniet, ondanks dat er 2 pups overleden zijn en zij zo ontzettend moe is

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 23:19

Gefeliciteerd! Jammer van die 2 die het niet gehaald hebben. Hopelijk gaat nu alles “volgens het boekje” en kunnen jullie genieten!

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 23:31

Gefeliciteerd!! Jeetje wist niet dat er zo lang tussen al die puppies kon zitten qua bevallen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 00:40

Enorm jammer van de 2 maar gelukkig nog een mooi nest over , hopelijk knapt ze snel op

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 01:41

Gefeliciteerd, jammer dat het wat moeizaam is gegaan maar toch een mooi nest nog...

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-18 02:26

Dank jullie wel. Met kerst maak ik nieuwe fotosAfbeelding
Afbeelding

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 14:01

Dat roze neusje <3 En een tevreden mama zo te zien.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 14:02

Wat een pech van die 2 pups. Hopen dat het met de rest goed gaat.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 14:02

Wat een pech van die 2 pups. Hopen dat het met de rest goed gaat.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 14:29

Wat sneu dat 2 het niet gered hebben. Hoe komt dat nou? Kan je dat voorkomen of is het gewoon pech?
Wat een snoepjes verder! Ze lijken allemaal heel donker, klopt dat? Of zitten er ook lichtere bij?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-18 00:38

Suzanne F. schreef:
Wat sneu dat 2 het niet gered hebben. Hoe komt dat nou? Kan je dat voorkomen of is het gewoon pech?
Wat een snoepjes verder! Ze lijken allemaal heel donker, klopt dat? Of zitten er ook lichtere bij?

Dat is gewoon stom pech. De één kwam in stuit en was al half uit het vlies met het koppie en heeft veel vruchtwater binnen gekregen. Dat proberen we allemaal af te zuigen maar een restje blijft vaak en gaat dan heel snel mis. De andere was bij de keizersnede al overleden. Heeft te lang in het geboortekanaal gezeten. Nica was erg moe door een ander pupje wat dubbelgevouwen door het geboorte kanaal ging en we er amper uit kregen. Achterpootjes en koppie kwamen gelijk. Ook dit pupje doet het niet goed. De dierenarts was net hier en we vermoeden orgaan schade door het persen in het geboorte kanaal. |( Gewoon een vervelende samenloop van omstandigheden waar je niks aan kan doen helaas.

De andere pups doen het wel heel goed. 6 drinken heel goed en komen goed aan. Het andere pupje van de keizersnede heeft nog wat last van narcose en ook wat vruchtwater maar gaat steeds beter.

Afbeelding

De namen!! en beetje kerst moest zijn <|- {:) <|- {:) [o]

Die Jungs
Dancer (gelb) Grau
Drummer Boy (Rot) Schwarz
Dickens (grau) Schwarz
Dasher (Violet) Schwarz Braun
Donner (D. grün) Grau
Dragon Heart (Braun) Schwarz Braun

Die Mädels
Danica (L. grün) Schwarz
Donna (Orange) Schwarz Braun

Afbeelding
Nica heeft de operatie goed doorstaan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

edit: Er zitten drie zwarte, drie zwart bruine en 2 grauwe bij. De kleur ga je straks bij het groeien meer zien maar worden inderdaad vrij donker.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 11:42

Wat een skeetjes! :D

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-19 11:28

Na erg zware dagen hebben we nog 3 pups verloren. Nica had na de operatie geen melk meer voor 1,5 dag en de pups die geen biest gehad hebben, hebben het niet gehaald. |( We hebben dagen lang elke 2 uur gevoerd en alles uit de kast getrokken met onze dierenarts maar mocht niet baten.

Inmiddels heeft Nica weer volledig melk en voed ze alles zelf . De pups zijn al dik over een kilo en doen het erg goed. Inmiddels hebben we iets slaap bij getankt en kunnen we langzaam wat genieten van de 5 mannen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 11:33

och wat een pech zeg. Wat jammer dat jullie harde werk niet heeft mogen baten. Fijn dat het goed gaat met Nica en de rest van de pups.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 11:50

Wat een pech. Ik weet hoe gek jullie zijn met jullie honden en wat jullie er allemaal voor over hebben. Maar dat het dan niet baat is echt wel heel zuur. Ik hoop dat jullie nu in 2019 de rest van de pups gezond mogen opgroeien.

Misty12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 11:57

Ach wat triest. Het blijft toch altijd erg verdrietig. Duimen dat het goed blijft gaan en nu lekker genieten van het kleine spul.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 12:18

O wat een pech zeg, ik ga duimen voor jullie dat de 5 mannen moeiteloos oud zullen worden :(:)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-19 12:34

Dank jullie wel. Ja gelukkig doen die het alle 5 super goed. Lopen al door de werpkist en komen meer dan voldoende aan en hebben met 10 dagen al bijna het driedubbele geboortegewicht of meer.

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 13:18

Ah wat een pech... heel veel sterkte met het verlies en fijn dat het met de pups nu goed gaat! :D Groeien doen ze echt onwijs snel haha :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 13:43

Jee wat sneu. Had je snel door dat ze te weinig melk had?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-19 15:37

Suzanne F. schreef:
Jee wat sneu. Had je snel door dat ze te weinig melk had?

Ja kan het nu wel even uitleggen. In de kliniek hebben ze er eigenlijk een potje van gemaakt en ons erg lang laten wachten. Nica was te moe om nog te persen. De assistente heeft een foto gemaakt en de pups zaten nog ver naar achteren en besloten om een ks te doen. Nica kwam ongezien bij de dierenarts op de tafel. Ik was te moe na meer als 24 uur in touw en te geschockeerd om nog groot te protesteren voor mij was nica prioriteit nummer 1. Na de operatie lag Nica op de grond van de spreekkamer waar voor de tijd nog spreekuur was. Op een OP doekje voor het lekken achter. En de pups op de grond aangelegd zo op de vloer zonder de deken. Ondanks dat we een emmer met dekens en weet ik wat mee hadden.... -:(-

Merkte toen meteen op dat de pups niet dronken en Nica geen melk meer had en dat er 1 dode pup tussen lag die hun dus niet opgevallen was. Ook de levende pup van de ks lag op de grond erbij te rochelen met veel vruchtwater en niet afgezogen. De dierenarts meende dan maar flessen en de hond even een aantal dagen een kap op :o? Heb maar niet meer gevraagd hoe men dat voorstelde. Op mijn vraag of ze geen antibiotica moest en pijnstillers. Ohja vergeten..... {:)-:( Melk wilde ze me nog wel even verkopen en we kregen een rekening van over de 1000 euro.

Heb nog nooit een teef gehad waar zoveel rommel nog uitkwam en nageboortes na een ks. Mijn eigen dierenarts heeft me nog een aantal dagen extra antibiotica meegegeven. Ik heb dagen echt gevochten voor de 3 pups waaronder die van de KS. Maar het mocht niet baten. Ik was en ben ook nog steeds erg moe en verdrietig we doen er alles voor en dan zoiets en helaas hebben we erg weinig mogelijkheden qua klinieken. Maar vanmorgen is er een pittige mail naar de kliniek gegaan over mijn bevindingen. Dit was even de korte versie :o

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 15:53

Tjonge wat een naar verhaal zeg...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 16:20

Jeetje, ja ik snap dat je daar een flinke klacht wil neerleggen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-19 16:24

Ja normaal ben ik niet snel met zoiets maar dit was me teveel.