Mijn eigen kat vergiftigd, duim alsjeblieft mee

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lucia88

Berichten: 553
Geregistreerd: 06-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 13:09

Ach wat een zorgen! Je schuldig voelen en boos zijn op jezelf hoeft echt niet, je doet al het mogelijke voor je katje en dat weet ze vast! Iedereen kan fouten maken!
Ik duim mee, fijn dat de dierenarts er zo goed mee bezig is!

chazzie
Berichten: 430
Geregistreerd: 14-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 13:10

Heel veel sterkte met je poezenkind, ik hoop voor je dat ze erdoor komt en dan niet te veel schade eraan overhoudt.
Ik weet hoe moeilijk het is als ze ziek zijn en je weinig voor ze kan doen dan wat je al hebt gedaan.
Hoe moeilijk ook, probeer het jezelf niet kwalijk te nemen, iedereen kan zich helaas vergissen.
Veel sterkte en een dikke knuffel voor jou en je poezenkind...

kimmie261

Berichten: 19231
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Mijn eigen kat vergiftigd, duim alsjeblieft mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 13:16

oh hemel,wat vreselijk...wat een klote situatie,ik snap echt wat je bedoeld dat je je schuldig voelt,maar dit is wat je nooit zou willen,het is echt echt een vergissing geweest ,neem het je ajb niet kwalijk..

ik ga heel hard mee duimen dat ze opknapt..

heel veel sterkte met dat ellendige afwachten Y;(

Marjo

Berichten: 37324
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 13:18

Ach meis wat naar voor je! Probeer het jezelf niet teveel kwalijk te nemen, het kan gebeuren!
Heel veel sterkte!

Ik duim mee dat ze weer opknapt!

Balou_k

Berichten: 14108
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-18 13:22

SpeechLess schreef:
Ah jeetje wat vreselijk naar. Ik duim mee dat ze er goed doorheen gaat komen.
Is het nou zo dat ze vergiftigd is doordat ze een overdosis heeft gekregen of heeft anti-vlooien spul voor honden andere werkzame stoffen dan die voor katten die dus giftig zijn voor katten?


De werkzame stof Permethrin is heel giftig voor katten. Honden kunnen dit verwerken in de lever en de katten niet, daardoor stapelen de afvalstoffen op in het kleine katten lijfje.

Ik vind jullie allemaal heel erg lief! Ik was een beetje bang dat ik (terecht) negatieve reacties zou krijgen.

Net een ibuprofen 1000mg gepakt. Ik heb het gevoel dat mijn ogen uit mijn schedel springen en mijn hoofd doet vreselijk veel pijn.
Ik ben ook angstvallig de andere twee poezen in de gaten aan het houden of ze geen rare dingen vertonen.. Die zijn wel met het juiste middel gedaan. Maar stel je voor dat ze met haar hebben geknuffeld of gespeeld of iets..

Jolien87

Berichten: 17518
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 13:24

Balou_k schreef:
SpeechLess schreef:
Ah jeetje wat vreselijk naar. Ik duim mee dat ze er goed doorheen gaat komen.
Is het nou zo dat ze vergiftigd is doordat ze een overdosis heeft gekregen of heeft anti-vlooien spul voor honden andere werkzame stoffen dan die voor katten die dus giftig zijn voor katten?


De werkzame stof Permethrin is heel giftig voor katten. Honden kunnen dit verwerken in de lever en de katten niet, daardoor stapelen de afvalstoffen op in het kleine katten lijfje.

Ik vind jullie allemaal heel erg lief! Ik was een beetje bang dat ik (terecht) negatieve reacties zou krijgen.

Net een ibuprofen 1000mg gepakt. Ik heb het gevoel dat mijn ogen uit mijn schedel springen en mijn hoofd doet vreselijk veel pijn.
Ik ben ook angstvallig de andere twee poezen in de gaten aan het houden of ze geen rare dingen vertonen.. Die zijn wel met het juiste middel gedaan. Maar stel je voor dat ze met haar hebben geknuffeld of gespeeld of iets..


We zijn hier met allemaal dierenvrienden onder mekaar en ik denk dat iedereen wel begrijpt dat je dit niet met opzet hebt gedaan.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 13:32

Dat zou helemaal niet terecht zijn!
Het was een gruwelijke vergissing!
Je hebt het immers niet bewust gedaan, uit zuinigheid ofzo....dan zou het wat anders zijn!

Probeer wat te rusten.
Gewoon even gaan liggen en je ogen dichtdoen :(:)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110859
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Mijn eigen kat vergiftigd, duim alsjeblieft mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 13:35

Pfoe, nog niet het geruststellende nieuws dat je wilt horen, dus :\
Ik kan me je gevoel richting je andere katten goed voorstellen, maar hou jezelf voor ogen dat het goed met hen gaat, anders is je gevoel straks helemaal onhoudbaar.

claud1

Berichten: 1056
Geregistreerd: 12-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 13:37

:oo wist niet dat dit zo giftig is - weer wat geleerd. Heel veel sterkte en duim dat het goed afloopt

Axivoca123

Berichten: 1113
Geregistreerd: 05-09-13
Woonplaats: Utrecht

Re: Mijn eigen kat vergiftigd, duim alsjeblieft mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 13:39

Och wat erg!! Ik wens je heel veel sterkte TS! Foutjes zijn menselijk, kleine en grote fouten.. Helaas was dit een grote.. Neem het jezelf niet te kwalijk, kan gebeuren. Het is gewoon erg K*t.. Ik duim voor jullie!

Balou_k

Berichten: 14108
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-18 13:41

claud1 schreef:
:oo wist niet dat dit zo giftig is - weer wat geleerd. Heel veel sterkte en duim dat het goed afloopt


Ik wist het wel, dat maakt het zo erg. Niet goed opgelet!!

Jullie zijn allemaal lief! :)

Balou_k

Berichten: 14108
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-18 13:44

Max kan nog steeds op de gerbils jagen.


Afbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110859
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 13:47

Een ongelukje zit echt in een klein hoekje. Dit topic doet me denken aan iemand op Bokt die jaren geleden per ongeluk haar pasgeboren veulen een veel te hoge dosis ontworming gaf.
James is vast een enorme vechter en de dierenarts klinkt als iemand die echt wel weet wat hij doet. Je kunt nu niets anders doen als duimen :(:) Ben je alleen thuis? Misschien kun je een familielid vragen voor afleiding?

Dani

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 13:48

Citaat:
Ik vind jullie allemaal heel erg lief! Ik was een beetje bang dat ik (terecht) negatieve reacties zou krijgen.

Helemaal niet terecht, hoor. Niemand is perfect en iedereen maakt fouten. Jij kunt ook niet 100% van de tijd alert en op alles bedacht zijn. Het is ongelooflijk zuur dat één foutje nu zulke nare consequenties heeft, dat wel. :(:) Wees een beetje lief voor jezelf. Je kunt het niet meer terugdraaien, je weet dat je zo'n fout nooit meer maakt en dat je normaal altijd goed oplet. Je kon er niks aan doen. Ik duim voor dat het goed afloopt en je snel weer met je kat kan knuffelen. :(:)

Balou_k

Berichten: 14108
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-18 13:48

Nee, mijn man is thuis gekomen van zijn werk. Ik ga zo een beetje poetsen, dan ben ik er zeker van dat dat middel weg is uit huis..

MirandaMalik

Berichten: 9903
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 13:50

Iedereen doet wel eens wat doms, heb zelf ook wel vaker gehad dat ik dacht:"hoe kan ik dat nou gedaan hebben" en dan kun je jezelf wel voor de kop slaan, maar ja, je doet het niet expres.

Max houdt zo te zien wel van gerbils!

Maartje1990

Berichten: 22289
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 13:52

Ach jeetje.... wat naar! Ik snap dat je het jezelf vreselijk kwalijk neemt. Hopelijk knapt je kat gewoon op.

Heb trouwens Nooit geweten dat dat kwaad kon. :oo de pilletjes die we s winters geven zijn gelukkig heel verschillend (grote pil voor de hond). Vlooienband voor de zomer is ook heel duidelijk een verschil.

Veel sterkte

Balou_k

Berichten: 14108
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-18 13:52

MirandaFuego schreef:
Iedereen doet wel eens wat doms, heb zelf ook wel vaker gehad dat ik dacht:"hoe kan ik dat nou gedaan hebben" en dan kun je jezelf wel voor de kop slaan, maar ja, je doet het niet expres.

Max houdt zo te zien wel van gerbils!


Max is een stiekemerd, ik denk dat ze zou opeten en de staart naslurpt als spaghetti.. :+

Jindai

Berichten: 1905
Geregistreerd: 11-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 13:53

Wat erg TS! :(:) Maar je hebt het niet met opzet gedaan en een ongeluk zit nou eenmaal in een klein hoekje. Veel sterkte, hopelijk komt James er snel weer bovenop!

Nynkster

Berichten: 5335
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Mijn eigen kat vergiftigd, duim alsjeblieft mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 13:55

Wat naar TS! Iedereen snapt dat je het niet expres gedaan hebt dus negatief commentaar was natuurlijk niet nodig. Gelukkig merkte je het snel op en is het beestje nu in goede handen! Ik ga mee duimen en hoop dat het weer goed komt

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 13:56

Shirley schreef:
Ik las hier het eea over en hier wordt juist gewaarschuwd voor een te hoge temperatuur :o

Niet om jouw dierenarts in twijfel te trekken, maar ook dat zijn maar mensen en meedenken en overleggen mag natuurlijk altijd!

https://dierenziekenhuizen.nl/katten/ve ... ij-de-kat/


Wat een goede link zeg, daar kan TS echt wat aan hebben!

Ik zie in die link ook dat ik het mis had, juist de convulsies kunnen tot (orgaan)schade lijden door de hyperthermie en vrijkomende myoglobines, de permethrin zelf lijdt niet tot orgaanschade gelukkig!
TS ik zou vragen of ze direct Methocarbamol willen bestellen en verder overleggen over propofol per iv, dat lijkt me wel heel veel meerwaarde hebben (ivm beter voorkomen van de - schadelijke - convulsies en het wegvangen van de permetrhin)! Daarnaast zoals Shirley zegt, even heel goed kortsluiten waarom je poes op een warmtematje ligt en of ze haar wel heel vaak temperaturen (edit: lees nu dat ze elke 30min getemperatuurd wordt, super).
Laatst bijgewerkt door GDG op 15-03-18 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 13:57

Jeetje, ik wist niet dat hondenmiddel zo ernstig was voor katten! Ik snap dat je je ontzettend klote voelt, en duim met iedereen mee!! Y;(

Steppe

Berichten: 2806
Geregistreerd: 15-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 13:59

Veulen ontwormen met veeeeeel te hoge dosering is mij ook gebeurd en ik was er ook ziek van en had ook van waarom niet goed opgelet, als hij doodgaat mij eigen schuld, veearts kon me niet helpen moest maar brood en brokjes voeren en hopen dat het goed zou gaan. Heb de nacht op stal doorgebracht om maar veulie in de gaten te houden. Ik heb me ook zeer schuldig gevoeld en de opluchting dat mijn veulen er niks aan over heeft gehouden nou die kan je je voorstellen.

Het kan gebeuren het is niet met opzet gedaan en idd gebeurt dit je nooit meer de volgende keren kijk je extra en ik weet daar heb je niks aan als je poezenkind het niet gaat redden of blijvende schade heeft. Maar laat je schuldgevoel niet alles overheersen.
We duimen dat poezenkind weer lekker naar huis kan zonder gevolg schade.

Balou_k

Berichten: 14108
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-18 13:59

Volgens mij is: Methocarbamol het middel waar ik de naam van was vergeten. Maar ik ga het zeker even navragen!!

Ierpier

Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 14:01

Wat ontzettend naar. Ik duim mee :(:). En fouten maken is menselijk. Je mag het jezelf kwalijk nemen als je het zo voelt, maar wij doen dat zeker niet :(:).