Puppy erbij 2018

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XxDiandraxX

Berichten: 4009
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 21:58

kiwiwitje schreef:
Jouw reu is erg mooi Diandra! Dus een zelfde teefje zou wel heel mooi zijn.


Maar een hond zoals mijn reu die vind/krijg ik nooit meer.. Agh de tijd zal het leren.

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-17 22:02

XxDiandraxX schreef:
kiwiwitje schreef:
Jouw reu is erg mooi Diandra! Dus een zelfde teefje zou wel heel mooi zijn.


Maar een hond zoals mijn reu die vind/krijg ik nooit meer.. Agh de tijd zal het leren.

Dat herken ik hier ook wel met onze reu. Een makkelijkere en fijnere hond dan dat hij voor ons is zal ik ook niet meer vinden vrees ik,,

Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 22:15

Onze twee 'grote' honden beginnen aardig op leeftijd te raken. Omdat we een beetje afgelegen wonen en ik veel alleen met de honden door het bos loop, wil ik graag een hond erbij die 'bewaakt'. Maar daarnaast ook goed trainbaar en hondsociaal is. We vangen fanatiek honden op voor een asiel in Zuid Spanje, maar om in het asiel een hond te vinden met deze eigenschappen (of het voorspellen hiervan bij pups van onbekende ouders) blijkt toch heel moeilijk.

Dus.... de kogel is hier door de kerk....... we staan op de wachtlijst voor een outcross pup van een Chodsky Pes!! Het gaat echt nog een tijd duren, en het blijft ook allemaal afwachten, maar als alles meezit hebben we hier in de tweede helft van 2018 een gezinslid erbij!

Zorry
Berichten: 1389
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 22:37

kiwiwitje schreef:
Jouw reu is erg mooi Diandra! Dus een zelfde teefje zou wel heel mooi zijn.

Zorry; Oh dat is ook wel leuk dan. Zo krijg je er nog veel van mee dan. Ben heel benieuwd naar de combinatie! Of houd je die nog eventjes ''geheim''? :)


Reu zijn we nog niet helemaal uit. We willen een reu gebruiken die door ons gefokt is maar die is net een jaar dus nog even afwachten tot hij verder groeit, en hij moet nog getest worden. Dus combi is nog niet helemaa bekend.

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-17 23:09

Lastig is dat he Sammy? Heb je een foto? Heb nog nooit van dat ras gehoord.

Zorry dat is nog even spannend dan of die reu het kan en mag gaan worden!

Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 23:23


kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-17 23:49

Sammyoo schreef:
kiwiwitje schreef:
Lastig is dat he Sammy? Heb je een foto? Heb nog nooit van dat ras gehoord.


Is een filmpje ook goed? De Chodsky Pes https://www.youtube.com/watch?v=CidXWUiA2eE <3

Oh dat is een leuke! Dat herderachtige vind ik bij deze heeeel leuk! Geen heel bekend ras toch?

Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 23:57

Inderdaad niet zo'n bekend ras. Ook niet erkend bij de FCI. Maar de populariteit stijgt en de genetische basis is smal, vandaar de keuze voor een pup uit een f2 nest!

Aidenn

Berichten: 457
Geregistreerd: 20-06-14
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 00:14

Yep hier komt er ook een pup bij in 2018, we zijn al een poosje opzoek naar een game bred American pitbull terrier, en nu we hier op curaçao wat meer vrijheid hebben op het gebied van dat soort honden houden hebben we de knoop doorgehakt en besloten een pup aan te schaffen uit een game tested /proven nest uit bewezen bloedlijnen ( uiteraard met stamboom) :7

Daar naast zal er ook nog een Fila Brassilero pup bij komen rechtstreeks uit Brazilië, we hebben zelf al 2 Filas en 1 kruising e we hebben de smaak flink te pakken



Afbeelding
Neo als pup

Afbeelding
Neo ( 1,5 jaar)


Afbeelding
Bruno

Afbeelding
Dino ( Fila x rottweiler)

Neo zal naar alle waarschijnlijkheid in 2019 z'n bloedlijn voortzetten **\O/**

Mi_Amore

Berichten: 14853
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 00:24

Ik ga me hier ook stilletjes melden :)

Ik heb reeds een Schotse collie reu, maar omdat ie een beetje oud wordt om telkens mee op pad te gaan (kruisbanden geopereerd, pootjes worden snel moe), komt er volgend jaar nieuw jong grut, wederom een Schotse collie :)

Ik vind het best spannend en moet me nog flink inlezen over alle testen en goede fokkers, maar ik kijk er zeker naar uit! :)

En nu ga ik even jullie berichtjes lezen :D

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-17 11:21

Sammy; dus het is echt nog een ras in ''opbouw'' of hoe moet ik dat zien? Apart zeg!

Aiden; Wauw!! Wat een flinke honden! Heel gaaf! Game bred, dus het is dan dus ook echt de bedoeling om te gaan sporten met de hond uiteindelijk? Wat wil je er mee gaan doen?

Mi_Amore : He wat jammer dat jouw reu al wat mankementjes krijgt. Altijd jammer.. Ja een goede fokker vinden is over het algemeen toch wel een dingetje hoor. En hoe meer je leest hoe meer je je ''eisen'' weer bijstelt.
Als ik dat puur op mezelf betrek, als ik alles wat ik nu weet zo'n anderhalf jaar geleden wist, was ik niet voor mijn reu gegaan. Eigenlijk volledig ongetest. Behalve de verplichte DNA test die weer vervalt als ouderlijnen al getest zijn. Nu zou ik eerder gaan voor een volledig geteste. Maar ja dat is nog ieder voor zich.

Loolotte

Berichten: 1859
Geregistreerd: 05-09-09

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 21:16

Hopelijk allemaal positieve uitslagen voor de teven die getest moeten worden! :D En spannend voor iedereen die op de wachtlijst staat. Hier is het nog dubio of er een pup komt of niet, en zo ja, welk ras dan. Maar ik lees mee :D

Aidenn

Berichten: 457
Geregistreerd: 20-06-14
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 21:58

kiwiwitje schreef:
Sammy; dus het is echt nog een ras in ''opbouw'' of hoe moet ik dat zien? Apart zeg!

Aiden; Wauw!! Wat een flinke honden! Heel gaaf! Game bred, dus het is dan dus ook echt de bedoeling om te gaan sporten met de hond uiteindelijk? Wat wil je er mee gaan doen?

Mi_Amore : He wat jammer dat jouw reu al wat mankementjes krijgt. Altijd jammer.. Ja een goede fokker vinden is over het algemeen toch wel een dingetje hoor. En hoe meer je leest hoe meer je je ''eisen'' weer bijstelt.
Als ik dat puur op mezelf betrek, als ik alles wat ik nu weet zo'n anderhalf jaar geleden wist, was ik niet voor mijn reu gegaan. Eigenlijk volledig ongetest. Behalve de verplichte DNA test die weer vervalt als ouderlijnen al getest zijn. Nu zou ik eerder gaan voor een volledig geteste. Maar ja dat is nog ieder voor zich.



Haha ja het zijn inderdaad flinke honden. De bedoeling Is om de game bred pup te gaan opleiden tot catchdog en eventueel ook nog te gaan deel nemen in weightpull en of agility. Verder zal hij vaak mee op pad gaan.

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-17 22:48

Weightpull mag hier (helaas) in NL niet. Ergens vind ik het jammer maar het is niet dat ik het echt mis.
Hoe moet ik ''catchdog'' zien? Als ik op google zoek vind ik o.a. Baiting. En echt het jagen in de zin van zelf grootvee ''vangen''?


Loolotte schreef:
Hopelijk allemaal positieve uitslagen voor de teven die getest moeten worden! :D En spannend voor iedereen die op de wachtlijst staat. Hier is het nog dubio of er een pup komt of niet, en zo ja, welk ras dan. Maar ik lees mee :D

Dat hoop ik ook! Altijd fijn!

Je overweegt een pup? Al een lichte voorkeur voor een ras of type?
Meelezen is ook leuk!

Aidenn

Berichten: 457
Geregistreerd: 20-06-14
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 17:27

kiwiwitje schreef:
Weightpull mag hier (helaas) in NL niet. Ergens vind ik het jammer maar het is niet dat ik het echt mis.
Hoe moet ik ''catchdog'' zien? Als ik op google zoek vind ik o.a. Baiting. En echt het jagen in de zin van zelf grootvee ''vangen''?


Loolotte schreef:
Hopelijk allemaal positieve uitslagen voor de teven die getest moeten worden! :D En spannend voor iedereen die op de wachtlijst staat. Hier is het nog dubio of er een pup komt of niet, en zo ja, welk ras dan. Maar ik lees mee :D

Dat hoop ik ook! Altijd fijn!

Je overweegt een pup? Al een lichte voorkeur voor een ras of type?
Meelezen is ook leuk!


Klopt weightpull mag inderdaad niet in Nederland, vond ik tijdens mijn verblijf daar ook erg jammer.

Catchdog in de zin van helpen met het vangen en verplaatsen van varkens op de boerderij van familie.

Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 17:44

Aidenn schreef:
Catchdog in de zin van helpen met het vangen en verplaatsen van varkens op de boerderij van familie.

Hoe is het voor de varkens om gevangen en verplaatst te worden door een Pitbull of een Fila Brassilero >;)

Aidenn

Berichten: 457
Geregistreerd: 20-06-14
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 18:05

Sammyoo schreef:
Aidenn schreef:
Catchdog in de zin van helpen met het vangen en verplaatsen van varkens op de boerderij van familie.

Hoe is het voor de varkens om gevangen en verplaatst te worden door een Pitbull of een Fila Brassilero >;)


Met alle respect maar heb je ooit een volwassen mannetjes varken gezien die nog nooit in contact Is geweest met mensen?

Een Fila zal nooit worden gebruikt om varkens te pinnen, zijn ze veel te zwaar en lomp voor, laat staan met hun gebrekkige uithoudingsvermogen en hun vel wat ze alleen maar warmer maakt. En een waakhond Is geen catchdog ;)

Een pitbull Is daar veel meer geschikt voor ; licht, atletisch, snel en krachtig. en laten we hun gameness niet vergeten, dit maakt ze de perfecte catchdog. en ze worden gebruikt waarvoor ze ondermeer voor gegokt zijn ;)

Voor een varken zal het uiteraard niet prettig zijn, maar het Is diervriendelijke dan ze verdoven en verplaatsen. Het gaat als volgt, het aangewezen varken wordt gelokaliseerd en opgespoord door 2 ' sniffer dogs ', een sniffer is niet instaat om een varken vast te pinnen dus daar komt de catchdog aan te pas. Binnen no time is het varken in bedwang en wordt hij naar de trailer getransporteerd. Dit alles vaak binnen een half uur.

Diervriendelijk: nee, snel en zo risicoloos mogelijk: ja.

Op de boerderij van m'n familie worden 4 keer in het jaar 6 varkens van het land afgehaald, de rest van de tijd scharrelen ze rond op de landerijen, dus een slecht leven Is het niet.

Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 18:09

'Met alle respect'? :? Ik stel een vraag! :roll:

Aidenn

Berichten: 457
Geregistreerd: 20-06-14
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 18:17

Sammyoo schreef:
'Met alle respect'? :? Ik stel een vraag! :roll:


Mijn antwoord was niet als een aanval bedoeld dus ik hoop ook niet dat je het zo opvat. Maargoed laten we ons topic blijven

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-17 18:41

Ik pakte het eerlijk gezegd ook op zoals Sammy!

Maar als ik het goed begrijp word het varken verwond/gedood? Hoe doe je dat buiten die 4x per jaar?
Denk dat dat een best pittige training word. Niet perse om het vangen/verwonden/doden idee, maar meer de reactie buiten het werk om.

XxMariellexX
Berichten: 389
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 18:50

Ik meld me ook,

Wij gaan begin 2018 op zoek naar een boerenfox pup als vriendje voor onze Jack russel reu <3

StonedRomy

Berichten: 7552
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 18:56

Heb je al een fokker in gedachte Marielle?

Hoe lang geven jullie een pup puppyvoer? Ik denk dat ik weer rond 4 maanden overstap op het volwassen voer. Zie toch vaak bij de grotere rassen dat ze anders te snel groeien.

Azmay
Berichten: 18011
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 19:00

StonedRomy schreef:
Heb je al een fokker in gedachte Marielle?

Hoe lang geven jullie een pup puppyvoer? Ik denk dat ik weer rond 4 maanden overstap op het volwassen voer. Zie toch vaak bij de grotere rassen dat ze anders te snel groeien.

Hier krijgen ze vanaf de eerste keer vast voer vlees, dus dat blijft ze ook gewoon krijgen :j

StonedRomy

Berichten: 7552
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 19:02

Hier is vers vlees helaas geen optie...

XxMariellexX
Berichten: 389
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 19:02

StonedRomy schreef:
Heb je al een fokker in gedachte Marielle?

Hoe lang geven jullie een pup puppyvoer? Ik denk dat ik weer rond 4 maanden overstap op het volwassen voer. Zie toch vaak bij de grotere rassen dat ze anders te snel groeien.


Nee nog niks in gedachten, ben eerst goed aan het kijken of het geen broodfokkers zijn dit word de 1ste x dat we een pup kopen dus we moeten ons nog even goed oriënteren, dus als iemand goede nog eerlijke fokker weet roept u maar.
spike onze Jack russel was 2 toen hij bij ons kwam.