Voorbereiding komst kitten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 22:16

Ohh ja kerst... daar heb ik ook nog niet over nagedacht haha

esmee_stip

Re: Voorbereiding komst kitten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 22:26

Hou je ons wel op de hoogte? Ik hou van babypoezenfoto's! <3

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-17 23:06

Ik ga zeker foto's spammen!
Kan niet wachten, nog 6 nachtjes slapen <3 :')

En de voorpret is al voorbij want buiten het voer hebben we alles in huis haha

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-17 12:47

Nog 1 nachtje slapen *\o/*

Weet inmiddels welk voer de kittens krijgen.. Drie keer raden welk merk := whiskas junior.

Ik denk dat ik deze dus 1 zak van ga voeren en daarna overstap op iets anders. :j

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 13:32

Haha dat was te verwachten ja :+

Ik voer mijn kleintje royal canin en ze vindt het heerlijk!

Maar spannend joh! Morgen huppelt er gewoon zo'n klein dondersteentje in je huis rond...

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-17 13:52

Niet 1 maar 2!

Net het voer gehaald, en toch advies opgevolgd over de bakjes en 2 kleine/lage bakjes gehaald. Ook een drinkfontein gehaald. Er stond nog een andere die ik mooier vond + mooier voor mijn portomonnee, maar die was echt te hoog voor 2 van die kleintjes. Omdat onze krabpaal wel bij ons in de woonkamer staat maar ze in het begin als we niet thuis zijn alleen gebruik mogen maken van onze keuken + ruime gang ook nog een kleine krabpaal gehaald (gewoon echt alleen een paal) plus nog een of ander ding dat je op de grond legt waar ze aan kunnen krabben. Zo hebben ze de komende tijd wel het een en ander om hun nagels etc in te zetten als ze hier zitten. Kussentje gaan we denk ik ook daar neerleggen als we er niet zijn.

Ik kan nu zeggen; we hebben alles in huis en zijn helemaal voorbereid!

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 14:02

Hihi ohhja 2 ze lijken ook zo op elkaar :')

Goed voorbereid dus laat maar komen +:)+

dieseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 14:40

Royal Canin is ook niet super, er zijn veel betere merken verkrijgbaar met een groter percentage vlees erin ipv granen. Met granen kan een kat niet veel, het is immers een vleeseter.
Wel zou je Royal Canin kunnen geven met daarnaast aanvullend natvoer wat uit vrijwel puur vlees bestaat.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-17 14:58

Ik ben wel benieuwd wat jullie dan voeren? Dan kan ik me daar eens in verdiepen en kijken wat voor ons haalbaar is.

Het liefst natuurlijk iets dat goed is voor de katten, maar ook betaalbaar is maar ik gok zomaar dat dat geen goede combi is haha.

Ik wil me overigens ook gewoon lagen informeren door de DA.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 15:03

Carocroc...

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 15:06

Spannend hoor, het is dus bijna zover! Wij hebben 3 weken geleden een kitten opgehaald en deze week komt nummer 2. Dus weet hoe je je voelt haha.

dieseltje schreef:
Royal Canin is ook niet super, er zijn veel betere merken verkrijgbaar met een groter percentage vlees erin ipv granen. Met granen kan een kat niet veel, het is immers een vleeseter.
Wel zou je Royal Canin kunnen geven met daarnaast aanvullend natvoer wat uit vrijwel puur vlees bestaat.

Kwam ik inderdaad ook achter dat Royal Canin nou niet echt het beste voer is.

@ TS: misschien heb je hier wat aan: https://www.voerwijzer.com/kattenbrokken-vergelijken/
(link is overigens wel gericht op volwassen voer, maar kan je wel handvaten geven voor kitten voer)

Ben dankzij deze link terecht gekomen bij Purizon voor droogvoer en na zelf wat meer research ben ik voor natvoer gegaan voor Cosma.

Purizon: http://m.zooplus.nl/detailsInfo/shop/ka ... escription

Ze hebben ook probeer verpakkingen van beide: http://m.zooplus.nl/shop/katten/kattenv ... ket/556132

dieseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 15:07

LoveUggs schreef:
Ik ben wel benieuwd wat jullie dan voeren? Dan kan ik me daar eens in verdiepen en kijken wat voor ons haalbaar is.

Het liefst natuurlijk iets dat goed is voor de katten, maar ook betaalbaar is maar ik gok zomaar dat dat geen goede combi is haha.

Ik wil me overigens ook gewoon lagen informeren door de DA.

Vaak is het inderdaad wel duurder voer...helaas. Maar als je je verdiept in het welzijn en in wat een kat daadwerkelijk nodig heeft, is het wel beter. Vaak eten ze van een brok met een groot aandeel vlees erin ook minder en zul je ook minder poep aantreffen in de kattenbak, simpelweg mdat ze van de brokjes meer echt gebruiken in hun lijf dan van graan/aardappelbrokjes, dat poepen ze grotendeels weer uit allemaal.

Kijk eens naar droogvoer:
Orijen
Nutrivet
Purizon
Acana
Taste of the wild

natvoer:
Animonda Carny
Cosma Almo Legend
Schesir

Maar er zijn er nog een stuk meer. Kijken naar zo hoog mogelijk vleesgehalte en laag mogelijk granen/aardappel/rijst/dierlijke bijproducten.

Het is ook goed om af en toe een ander brokje aan te bieden, dus je kunt ze af en toe wat anders geven een tijdje of je pakt twee soorten en wisselt die af of geeft ze tegelijkertijd in 2 verschillende bakjes. Zo kun je een beetje gaan ontdekken waar hun voorkeuren liggen.

dieseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 15:10

Royal Cann is wel beter dan bv Prins, Whiskas en veel ander supermarktvoer, maar het kan gewoon nog vele malen beter. Als je alles met elkaar vergelijkt is Royal Canin eigenlijk best duur voor wat je krijgt kwalitatief. Dan kun je beter nog iets meer betalen voor een betere brok waar ze minder van eten, dan is het verschil niet eens meer zo groot.

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 15:20

Goh dit wist ik ook niet van Royal Canin, misschien moet ik dan ook nog even kijken naar ander voer met een hoger vleesgehalte.

dieseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 15:59

yza1987 schreef:
Goh dit wist ik ook niet van Royal Canin, misschien moet ik dan ook nog even kijken naar ander voer met een hoger vleesgehalte.

Snap ik, heel veel mensen weten dat niet tot je echt goed de verpakkingen gaat vergelijken. Ik heb ook lang Royal Canin gegeven, want dat kregen ze als kitten in het nest al en aangezien ik 1 zeer grote zeikerd heb wat voer betreft ben ik op Royal Canin blijven hangen (dat at hij immers wel, al het andere wilde hij niet). Nu van onze katers is recent helaas overleden en nu komt er een kitten bij over een paar weken en ik ben nu toch echt de andere kater over aan het zetten naar ander voer, ookal vindt hij Royal Canin wel erg lekker....
Ik ben me een tijdje geleden overal in gaan verdiepen en een stuk wijzer geworden van veel lezen en uitzoeken en vragen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 16:44

Royal Canin en Hill's zijn prima voeders hoor. Niks mis mee.

Kijk alsjeblieft uit met een combi van droge brokjes en diepvriesvlees en/of vers. Ze verteren niet even snel en als je ze in de omgekeerde volgorde voert dan gaat de boel rotten in de maagjes.

Fijn dat er lagere bakjes zijn. Spannend dat ze morgen al komen!

dieseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 21:11

Koper schreef:
Royal Canin en Hill's zijn prima voeders hoor. Niks mis mee.

Als je nu toch een kitten/kittens over moet zetten op ander voer, kun je het beter direct goed doen. Waarom dan kiezen voor RC of Hill's? Kies dan direct een brokje waarin minder afvalstoffen zitten.
RC en Hill's zijn zoals eerder gezegd beter dan whiskas en Prins bv, maar er zijn genoeg betere brokjes. Als je dan gaat rekenen valt de prijs wel mee (doordat ze er minder van eten) en is het voor je kat beter....

Ik wil jullie in ieder geval heel veel plezier toewensen morgen! Heel leuk! Maak maar mooie foto's om te showen, altijd leuk!

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 21:37

Wat fijn dat je alles zo goed regelt voor ze! Als tip voor voer; ik voer Applaws. 80% vlees, geen granen (dat verteren ze niet) en ze hebben meerdere smaken en een kitten variant.
Daarbovenop voer je er niet veel van, heb je geen enorme bergen meurend schijt maar mooie kleine kakjes en... Het is goed te betalen. Wij hebben 2 katten en wij doen met een zak van 7,5 kg zo'n 3-4 maanden.

Mijn vriend voerde zijn kat eerst aldi-brokjes, daarvan moest je echter zo veel geven dat dit voer omgerekend 3 cent per week goedkoper was :+

Wij voeren voor de 'lekker' overigens Aldi blikvoer bij 's avonds, een paar theelepeltjes. Ik vind het belangrijk dat natvoer geen toegevoegde suikers bevat of andere troep.

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 21:53

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 21:56

Hun oude en nieuw voer mengen zodat ze zich kunnen aanpassen

Voor de rest - niets in groote hoeveelheid kopen. Ze voelen dat aan en beslissen dan plots dat het niet meer lekker is.....

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 01:45

FatCat schreef:
Voor de rest - niets in groote hoeveelheid kopen. Ze voelen dat aan en beslissen dan plots dat het niet meer lekker is.....

:oo :D

Je hebt gewoon gelijk :')

mrieeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 16:28

Lees even mee, wil ook heel graag een kleine. Kan ik me alvast goed voorbereiden!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-17 17:18

Bijnaaaa :):)

Kan al een uur niet stilzitten, ben maar in de weer met kattenspulletjes :+ reis mand staat nog in de auto, handdoekjes klaarleggen voor in de reis mand, halsbandjes in mijn tas, tot vandaag hadden we geen geschikte plek gevonden om dingen als voer weg te zetten dus een kastje leeg gehaald, kattenbak gevuld en het grind veilig in de meterkast achter slot en grendel (deur gaat zwaar open en dicht) zo op tijd richting stal zodat ik hopelijk klaar ben als mijn stalgenootje aankomt met de kittens en ze meteen mee naar huis kunnen. Vanavond fotospam!

dieseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 17:19

have fun!

Wij moeten nog tot 2 augustus wachten....de kinderen hebben een aftelkalender gemaakt, zo leuk!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-17 17:25

Het wachten was voor ons maar een weekje maar het voelt zo veel langer haha. Leuk dat ze zo kunnen aftellen en zich kunnen verheugen op de komst van jullie kitten!