Rochiril schreef:Hier worden ook fazanten uitgezet door de jagers. Je ziet dat ze echt mensen gewoon zijn omdat je tot op enkele meters van de dieren kan komen. In de bossen staat ook een ton met eten 'verborgen' voor die fazanten. Verschrikkelijk vind ik dat.poes schreef:Voor de jacht worden fazanten uitgezet. Er wordt amper op wilde dieren gejaagd en het verhaaltje van zieke dieren afschieten lijkt mij ook niet zo heel accuraat. Dit is wel in België.
Ik was stille meelezer, prachtige dieren. De raaf vind ik helemaal geweldig![]()
Maar ik kan het niet laten op bovenstaande te reageren. Dit is echt niet waar. Ik ben zeer bekend met de jacht in Nederland, België en Duitsland. Het uitzetten van dieren voor de jacht is verboden, en wordt door het grootste deel van de jagers ook niet gewaardeerd.
Afschot zijn natuurlijk niet alleen zieke dieren, maar er wordt wel degelijk goed geselecteerd.
Er bestaat echt een verkeerd beeld, veelal door social media, die stroperspraktijken en trofeeenjagers in beeld brengen, die geen enkel respect voor het wild tonen. Jammer.... ik hou meestal wijselijk mijn mond, maar soms kan ik het toch niet laten.
Mooi dat je gaat jagen met de vogels, dat ze kunnen doen waar ze voor geboren zijn. de afmeting van de verblijven heb ik geen idee van, een vogel lijkt mij een energiebespaarder, zoals bijna ieder roofdier, die idd de rest van zn tijd gewoon zit te suffen als hij zijn buik vol heeft. Of een groter verblijf dan zinnig is?

Erg interessant topic TS! Vooral de uilen hebben me altijd gefascineerd, het zijn prachtige dieren.