Als je het met zorg doet zijn ze naar mijn korte ervaring redelijk makkelijk te koppelen.
melody7
Geplaatst: 25-01-17 19:23
Ik heb vandaag 3 muisjes (dames) gekocht op school Deze zaten al bij elkaar dus dat is sowieso geen probleem, mocht ik nog een leuke zien dan koppel ik ze dan gewoon rustig. Mocht het niet lukken kan de nieuwe altijd terug naar school.
Ik mag ook nog meer muisjes van mijn moeder Ik ga er twee bij zetten denk ik, meer kan de ruimte niet aan, helaas. Maar nu denken wat voor kleurtje
melody7
Geplaatst: 25-01-17 20:16
Wat voor hok heb je? Ik heb nu iets van 80x40x40 oid. maar we gaan zelf een hok maken van 90x50x60 (langxbreedxhoog) met verdiepingen en heel veel bruggetjes, trappen etc. om te klimmen.
De kooi die ik nu heb gaat aan de bovenkant open en dat vind ik helemaal niet fijn voor ze, de kooi die we gaan maken kan aan de gehele voorkant open zodat ik ze nooit meer van bovenaf hoef te pakken
Ik had van alles bedacht kwa kleuren maar uiteindelijk zie ik toch wel weer iets anders
Ik heb een gesloten bak, een slag groter gekocht dan, wat ik toevallig nog had staan Komt doordat ik de twee muizen had gevonden ipv. dat het een doordachte keuze was. Maar stiekem ben ik verliefd op ze geworden
Ohja dat weet ik inderdaad nog! Jij had een bruine met een witte vlek op haar hoofd toch? Die vond ik ook heel knap
Amandavd
Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-17 20:28
Wij hebben een custom made terrarium van 100x50x60. Van de slangenman. Echt fantastisch. Wel duur maar hij maakt ook budget terrariums.
Carr_friesje
Geplaatst: 25-01-17 20:30
Gut waarom zie ik dit topic nu pas?
Ik fok nu een jaar of 4/5 met kleurmuizen waarvan de laatste 1,5 jaar gericht op showkwaliteit. Momenteel fok ik met de kleurslag duifgrijs tan en af en toe wat andere kleurtjes tussendoor zoals zwart tan, choco tan en champagne tan. Hiernaast ben ik nog een lijn aan het opbouwen met rood/oranje om die later in te gaan kruisen in m'n tan lijn om de buikkleur nog verder te verbeteren.
In april ga ik weer naar de beurs in Houten waar ik een aantal zeer mooie fokdieren uit Zweden mag overnemen. Ben d'r echt super blij mee.
love_mandy
Geplaatst: 25-01-17 20:33
Mag ik me ook melden?
Ben begonnen met 7 muisjes, maar inmiddels zijn dat er nog maar 4. Ik april komen daar wel weer nieuwe bij waaronder waarschijnlijk een astrex/Texel en sowieso een fuzzje
Een van mijn overleden dames
Momenteel heb ik nog een zwart bonte zitten, een bone broken, een splashed en een langhaar cinamon Maar van de cinamon heb ik helaas geen foto's op mijn telefoon staan. Zal kijken of ik die later kan bijvoegen. Hier in ieder geval de rest
Gave muizen carr_friesje! Ik heb er 13 allemaal verschillende kleurtjes maar geen flauw idee welke kleuren dat zijn. Zal binnenkort eens foto's maken. Wat een satelliet schotels die oren haha!!
Nog niet, ik ben nog op school! Ze zitten een transsport box met water en voer
Ik heb nu 2 oranje satijn, hereford (hoe schrijf je het?) en een lakenvelder
Carr_friesje
Geplaatst: 26-01-17 14:45
Muisje is iig geen champagne. Champagne is altijd roodoog namelijk. (verdunning van choco) Zal eens navragen of andere fokkers weten wat het is, ik vermoed dat het een kleur is uit C-genen maar daar ben ik zelf niet zo in thuis.
melody7
Geplaatst: 26-01-17 14:47
Ik had die van mij gisteren in een emmertje met wat gaatjes zitten, zo mee de trein in in een tas
Ah daar ben ik dan wel benieuwd naar Carr_Friesje!
Bij mijn vorige muizen zat deze, daardoor dacht ik dat de nieuwe dan ook champagne zou zijn. Ik wist niet dat ze daarvoor altijd rode ogen moeten hebben
Dat is ook geen champagne. Dat is een duifgrijs tan haha. Duifgrijs is dan weer een verdunning van zwart (door het roodoog gen) Duifgrijs heb je echt in tig variaties. van bijna wit tot heel donker grijs.
Dat is ook de kunst met het fokken van deze kleurslag: De goede tint grijs fokken (postduifkleur) zonder daarbij de buikkleur te verklooien (verlichten). Die hierboven is qua kleur nog helemaal niet zo verkeerd.
Tortilla
Geplaatst: 26-01-17 15:06
Mooie jongen! Ik heb helemaal niets met tan, maar als ik die van jou zie krijg ik altijd de neiging om tan te gaan fokken
Leuk Eclair! Ik ben benieuwd naar foto's
melody7
Geplaatst: 26-01-17 15:07
Ik dacht dat haar broertje duifgrijs-tan was en deze champagne-tan.. Maar nou weet ik het helemaal niet meer Dan kunnen ze natuurlijk ook nog beide duifgrijs-tan zijn geweest.
Dit was haar broertje:
Dit was het hele rijtje: (de twee choco's waren ook tan ) De meest linker is het mannetje, de tweede van rechts het vrouwtje.
Gelukkig maken de kleuren voor mij niet zoveel uit, ik vind ze allemaal leuk