[VOLG] Bengaal kittens verwacht!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Caesar

Re: [VOLG] Bengaal kittens verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 10:31

Geweldig, ik ben gek op Bengalen. Als je er eenmaal eentje hebt gehad, dan ben je verkocht. Ik ga je topic dan ook zeker volgen. Heel benieuwd!

Ik heb zelf nog 1 bengaal, gefokt door Praslin cattery (http://www.praslin.nl/cats/). Het is echt mijn vriendinnetje! Het is dat zij het liefst alleen is en ons niet deelt, maar anders had ik wel weer een 2e bengaal genomen.

Afbeelding

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 10:39

Ik volg ook, prachtige katten heb je!
Hier twee ''gewone'' HTK katten overigens, voor mij goed genoeg hihi.
Wel altijd ontzettend leuk om dit soort nestjes te volgen, zijn Bengalen sterke katten qua gezondheid?

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-16 20:23

@IMJ: Ah zo! Dat zou inderdaad best kunnen, al heb ik het idee dat er inmiddels toch altijd wel veel Bengalen worden aangeboden als ik de fokkers zo zie en wat sites in de gaten houdt zoals kittentekoop enzo. Ik vraag me af of fokkers dat als alternatieve motivatie zien, maar misschien ben ik wel gewoon naief haha :') mijn prijs is echt voornamelijk gebaseerd op tot op zekere hoogte mijn kosten eruit halen, dan nog zal ik er verlies op maken maar hoger dan een bepaalde prijs wil ik ook niet gaan.

Ja ik heb een echo gehad! Ze dacht dat er 4 à 5 in zaten maar ik was wat aan de late kant met de echo en dus waren de kittens al wat te groot om het heel duidelijk te kunnen tellen. Ik had ook nog een röntgenfoto kunnen maken dan kunnen ze skeletjes tellen maar dat vond ik een beetje overbodig (overbodig geld uitgeven vooral haha). Ik had bevestiging van de dracht en een indicatie van het aantal en dat ze allemaal kloppende hartjes hadden dus dat was genoeg voor mij. :)

@Michelle77: Het zal wellicht moeilijk controleren worden, maar wat het afdwingen van de contractuele verplichtingen betreft worden er bijvoorbeeld een soort boetes op het fokken gesteld, bijv een schadevergoeding van €2000 per gefokt kitten aan de fokker moeten betalen als je met een fokverbod toch gaat fokken, en dat geld haal je er nooit uit als je alsnog wil fokken zeg maar. Plus dat er fokkers zijn geweest die hier daadwerkelijk mee naar de rechter zijn geweest en die werden in hun gelijk gesteld dus het is ook daadwerkelijk afdwingbaar :j verder wordt er vaak de verplichting in opgenomen dat er op/voor de leeftijd van 6 maanden wordt gecastreerd en hiervan moet dan een bewijsje worden opgestuurd met chipnummer van de kat naar de fokker. Met niet naar buiten mogen is ook lastig, maar ik zal zelf bijvoorbeeld geen kittens verkopen aan mensen waar ik geen goed gevoel bij heb of waarvan ik twijfel over of ze wel eerlijk zijn, en ik hoop ook dat mijn kittenkopers straks veel contact blijven houden en dan heb je het wel redelijk in de peiling, maar echt afdwingen is toch lastig in zekere zin! Maar bijv bij fokken kom je er gauw genoeg achter als er iemand fokt, het is een klein wereldje en het is bijna onmogelijk om kittens te koop aan te bieden zonder dat je erachter komt of dat een andere fokker je erop attendeert. Dan zal je echt moeten liegen over de afstamming bijvoorbeeld, en dat is mijns inziens nou juist weer waar mensen geld op denken te verdienen: de moeder of vader is bijv een echte Bengaal en dat willen ze dan vast graag promoten.

Vroegcastratie wordt inderdaad ook steeds meer gedaan en de meningen zijn erover verdeeld, ik zou het zelf wel willen doen na alle voor- en nadelen te hebben afgewogen, maar het probleem is dat niemand van de DA's in de omgeving het hier doen, dus zal het toch in het contract moeten komen en dan een deel op goed vertrouwen.

@Caesar: Ahhh ze is prachtig! Die kleinere spots richting de achterkant vind ik echt super <3 ik vind Praslin sowieso erg mooie katten hebben trouwens!

@Wildgirl: Over het algemeen is de Bengaal een gezond ras :j maar zoals bij alle raskatten liggen er toch zekere erfelijke ziektes op de loer dus daar moet wel ontzettend goed op gelet en gescreend worden. Ik zou zelf bijv ook nooit fokken met ongeteste katten of lijnen die ik niet vertrouw, maar je kan het helaas nooit 100% uitsluiten. Bij HCM bijvoorbeeld is voor bijna elk kattenras tegenwoordig een DNA test beschikbaar zodat je zeker weet dat ze het wel of niet kunnen krijgen. Die test is voor Bengalen nog niet ontwikkeld genoeg om het uit te kunnen sluiten en dus moet je elk jaar een hartecho laten maken om het te controleren. Het probleem is echter dat het maar zo kan dat ze het ineens op 8-jarige leeftijd nog ontwikkelen, en dan heb je wel een probleem als je bij wijze van al 3 generaties verder bent qua fokken. Regelmatig screenen en alleen fokken met gescreende katten uit gescreende ouders en het liefst een paar generaties die zijn gescreend verlaagt het risico aanzienlijk, maar het bestaat altijd. Sommige ziektes zijn wel met uitsluiting te testen zoals PKDef en Pra, dan kunnen katten alleen die ziekte krijgen als er twee dragers met elkaar worden gefokt, en moet je dus alleen fokken met ofwel katten die helemaal vrij zijn, ofwel als er maar 1 drager is. Dus hoe verder in de tijd hoe meer er bekend is over ziektes en hoe meer en hoe betrouwbaarder er getest kan worden, maar niet alles is helaas (op dit moment) uit te sluiten.

Nog maar een paar daagjes en in principe zou ze vanaf nu ook al mogen bevallen *\o/*

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:46

Vroegcastratie had mij ook prima geweest. Heb er ook het eea over gelezen. De kittens gaan met moeder naar de DA, ondergaan de castratie en worden wakker bij moeder in het nest.

Geloof dat het in België meer gedaan wordt.

Ik wil onze kat ook niet buiten de tuin hoor! Deze is dus mooi afgezet!

spannend voor jullie!

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-16 21:06

IMJ schreef:
Vroegcastratie had mij ook prima geweest. Heb er ook het eea over gelezen. De kittens gaan met moeder naar de DA, ondergaan de castratie en worden wakker bij moeder in het nest.

Geloof dat het in België meer gedaan wordt.

Ik wil onze kat ook niet buiten de tuin hoor! Deze is dus mooi afgezet!

spannend voor jullie!

Klopt! Ik meende zelfs dat het daar verplicht was ofzo voordat de kittens naar de nieuwe eigenaar gaan, maar ik heb geen idee of dat ook echt zo is. Het schijnt idd juist een stuk makkelijker te zijn qua herstel voor de kittens en juist ook door steun aan de moeder en nestgenootjes ze het zo weer vergeten zijn. Tis spijtig dat het hier in de omgeving niet echt wordt gedaan.

Zeker spannend!! :D

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 21:11

In welke omgeving woon je?

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 21:16

Toch even een vraag: waarom zouden de katten op het terrein moeten blijven? Zijn het weglopers?

Ik woon bijvoorbeeld in een doodlopende straat. De weg waar mijn straat aan grenst is een rustige weg en dan pas kom je op een drukkere weg. Onze katten lopen altijd in ons straatje en iedereen kent ze. Zelfs als ze heel ver lopen komen ze niet aan het begin van de straat (500 meter ongeveer).

Katten functioneren hier als gezelschapsdier en als muizenvangers.

Waarom zou ik mijn kitten dan perse op mijn terrijn moeten houden?
Spoiler:
Ik ben hierin oprecht geïnteresseerd en probeer niet de discussie over loslopende katten aan te gaan

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 21:20

Ik doe dat omdat ik vind dat een ander geen last hoeft te hebben van het feit dat ik graag huisdieren wil. Plus daarnaast hun eigen veiligheid en dat ze niet gejat worden (hoe vaak lees je tegenwoordig niet dat er gewoon puppy's uit de tuin gejat worden, waarom zou dat ook niet met (ras)katten gebeuren?)

We hebben een groot huis en ze mogen óveral komen, dus ruimte zat. En met mooi weer kunnen ze overdag de tuin in, in de ren :)
Er zijn verder ook een flink aantal bengaleneigenaren die ze van jongs af aan wennen aan een tuigje en met ze gaan wandelen :j :D

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 21:30

Annash schreef:
Ik ga hier ook maar even volgen, zag 'bengaal' en kon het niet laten. Heb zelf een zilveren dame van bijna twee jaar oud. :)

[ Afbeelding ]

Inderdaad zoals jij ook aangeeft erg actief (als ze wakker is!), enorme praatzak (en ik weet precies wat ze bedoelt...) en toch echt een schootkat en grote knuffel. Helaas heeft ze wel verlatingsangst. Een weekendje/dag of 4/5 kan ik wel weg (dan heb ik iemand die iedere dag even langsgaat uiteraard), maar langer dan plukt ze helaas haar eigen vacht eruit, met name op haar voorpootjes/borst.

Ben heel benieuwd wat voor knapperds er geboren worden!

Jij beschrijft vrijwel onze kat. Alleen wast zij haar buik en achterpoten, ze kan niet tegen alleen zijn en is in staat alles bij elkaar te schreeuwen. Als ze 's nachts bij onze slaapkamer kan komen, maakt ze je om de paar uur wakker (mauwend op je hoofd) Ooh je bent er nog, en hup mevrouw gaat weer pitten... dus ze mag niet keer in onze kamer :=

Dat territoriale, dat uit zit in de buurkat aanvallen. Als ze hem ziet op het dak probeert ze te ontsnappen en het is wel eens voorgekomen dat zijn haren rondvlogen (grote rode kater...)

Ze is daar ook weleens in huis gekomen (was ze ontsnapt) en dan gaat ze gewoon zijn eten op eten en die kat mag zich niet bewegen, hij verstopt zich en mevrouw parkeert zichzelf voor de uitgang.

Ook heeft ze eens geplast in de tas van een vriendin, die heeft katten en waarschijnlijk rook ze dat.

En ze heeft een tijdje bij de voordeur op de mat geplast, we wonen in de stad en er lopen veel honden voorbij, denk dat ze wilde laten weten: Dit is mijn huis!!

Na tweemaal een een nieuwe ondergrond en mat, zijn we haar daar gaan voeren, toen was het over.

Verder is het een heerlijk beest, altijd op schoot en aandacht vragend.
Maar zo nu en dan ook een kreng, wild spelen en soms zijn we dan zelf de pineut :))
Daarvoor zou een maatje wel fijn zijn, kan ze daar mee ravotten.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 21:36

Deurmatten kan hier ook niet :n
Als ik een mat binnen leg, pissen ze erop omdat er blijkbaar andere katten bij ons voor de deur komen (en onze voordeur is eerst 10 treden omhoog!) en een deurmat buiten kan derhalve dus ook niet want dan pissen die buitenkatten daar op en doen die van mij het gewoon op de vloer :roll:

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 21:43

Paulina schreef:
Toch even een vraag: waarom zouden de katten op het terrein moeten blijven? Zijn het weglopers?

Ik woon bijvoorbeeld in een doodlopende straat. De weg waar mijn straat aan grenst is een rustige weg en dan pas kom je op een drukkere weg. Onze katten lopen altijd in ons straatje en iedereen kent ze. Zelfs als ze heel ver lopen komen ze niet aan het begin van de straat (500 meter ongeveer).

Katten functioneren hier als gezelschapsdier en als muizenvangers.

Waarom zou ik mijn kitten dan perse op mijn terrijn moeten houden?
Spoiler:
Ik ben hierin oprecht geïnteresseerd en probeer niet de discussie over loslopende katten aan te gaan

zelfde reden als mamamiesje.
Ik heb altijd een hond gehad. En kat in mijn tuin stoorde me. Dus mag een ander geen last hebben van mijn kat.

Daarnaast zijn siberen super tam. Lopen naar iedereen en alles toe. Ook rijdende auto's is mij meerdere malen verteld.

Raskatten worden helaas ook nog al eens gestolen. Lijkt me ook zo erg!

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-16 21:51

Hahaha fijn he die plassende katten! Als ze hier krols zijn pissen ze me ook de hele keet onder, echt om te janken soms maargoed ik heb er zelf voor gekozen om open poezen te houden. Het kan alleen wel enorm frustrerend zijn. Vooral omdat ze het nu soms buiten de krolsheid om ook doen :') pff!

@Paulina: Ik vind het geen rare of vervelende vraag hoor, het wordt soms natuurlijk wel een hele discussie, maar ik heb er voor mezelf in ieder geval verschillende overwegingen voor. Allereerst ben ik bang voor ziektes, een buitenkat heeft een veel grotere kans op oa wormen, vlooien en parasieten op te lopen en dat wil ik voorkomen. Daarnaast loop je het risico dat ze Fiv of Felv (kattenaids en -leukemie) oplopen door aanraking met een besmette kat. Dit is bijvoorbeeld ook iets waar je altijd op moet testen voordat je gaat fokken omdat anders de kater en poes elkaar zouden kunnen besmetten met mogelijk/waarschijnlijk de dood tot gevolg. Daarnaast zijn Bengalen best aparte katten, ze zien bijvoorbeeld niet zo snel gevaar zoals andere katten of rassen dat wel zien. Ze zijn ontzettend roekeloos en hebben wat dat betreft een vrij grote kans om bijvoorbeeld aangereden te worden. Ook zijn het dure katten en is het risico dat ze worden gestolen ook aanwezig. Tot slot heb ik een bloedhekel aan overlast door loslopende katten, ik heb hier inmiddels stroomdraad om de tuin omdat ik - terwijl ik mijn eigen katten netjes in de ren houd - constant de buurtkatten in de tuin had die alles onderschijten en mijn katten helemaal over de zeik krijgen omdat ze op hun terrein komen zeg maar, en zeker als ik er zo'n hekel aan heb wil ik er andere mensen ook niet mee opzadelen. Als het goed gaat en je katten niet voor overlast zorgen dan is het natuurlijk een fijne situatie voor ze dat ze wat verder kunnen dan in eigen tuin, maar ik heb er dan geen zicht op en de risico's zijn me te groot. Met eigen fok zou ik me daar net zo druk om maken en dus wil ik niet verkopen aan mensen die er anders over denken. Misschien wat cru, maar ik zou me constant zorgen maken, ook bij de volgende generatie. Ik ken overigens wel fokkers die onder bepaalde omstandigheden een uitzondering hebben gemaakt hoor, maar ik vind zelf dat er genoeg andere mogelijkheden zijn om ze naar buiten te laten, zoals een afgezette tuin, een ren of aan een tuigje en als er verder voldoende uitdaging voor ze is in huis dan zie ik daar echt geen probleem in. Tis een heel essay geworden maar dat is in ieder geval mijn visie :') veel mensen denken er anders over en dat is natuurlijk ook prima! Alleen niet met mijn fokjes dan haha, en niet in mijn tuin want dan krijgt je kat een goeie optater }>

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 00:11

MamaMiesje schreef:
Deurmatten kan hier ook niet :n
Als ik een mat binnen leg, pissen ze erop omdat er blijkbaar andere katten bij ons voor de deur komen (en onze voordeur is eerst 10 treden omhoog!) en een deurmat buiten kan derhalve dus ook niet want dan pissen die buitenkatten daar op en doen die van mij het gewoon op de vloer :roll:

Oh een bekend iets dus!

En de onze komt ook niet los buiten, die rende een keer wel naar buiten en zoefde zo voor een auto langs, ziet totaal het gevaar niet. Ze ziet alleen maar uitdagingen.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 10:41

Jodie bedankt voor je uitleg!
Snap helemaal dat fokkers er zo over denken hoor, maar was gewoon nieuwsgierig hoe dat in de praktijk ging.

Vind het ook schrikbarend wat er er op marktplaats wordt aangeboden als raskatten voor nog een flinke prijs (en niet wetend wat er aan testen gedaan is etc, leefsituatie van de dieren )

Maar ach, ik kocht zelfs mn ratjes bij een rattery met stamboom etc :D

Ik zou best een 3e kat erbij willen, maar eigenlijk is het gewoon goed zo met 2. Ga liever geen risico nemen om de balans te verstoren. Misschien over een paar jaar 2 kittens, als deze wat ouder zijn, of mocht er 1 niet meer zijn.

Heb alleen teveel favorieten die ik graag zou willen... Ragdolls vind ik ook echt tof, birmanen is logisch en bengalen, tja zal ik ook niet hoeven uitleggen.

Ga nu gewoon lekker genieten van dit nestje! Leuk om te volgen!

Hoe gaat t met moeders?

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 14:57

Wat een leuk koppel, ik ben benieuwd naar wat eruit komt! :) En wat zie je die buik ook duidelijk!

Hier loopt een halve Bengaal rond (andere helft Abessijn), helaas niet de mooie patroontjes op zijn rug, maar wel op zijn buikje, staart en poten. ;)
Laatst bijgewerkt door Stumper_ op 02-11-16 15:16, in het totaal 1 keer bewerkt

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 15:13

Jodie_ schreef:
Rond volgende week zaterdag is een van mijn Bengaalpoezen uitgerekend. Ik open eigenlijk amper topics op Bokt maar dit leek me toch wel leuk om met jullie te delen :D

[ [url=m/Y3AUaH.jpg]Afbeelding[/url] ]

De vader: Myanmar the One, aka Brussels van Cattery Bengalissimo. Brussels is kampioen en zou bij de volgende titel wereldkampioen worden (als ik het allemaal goed zeg, ben zelf niet zo'n fanatieke shower).
[ [url=m/gGRpUa.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/TWAKTY.jpg]Afbeelding[/url] ]

De moeder: Lux' Liv, aka Nova van mijzelf dus, Cattery Terra Nova.
[ [url=m/ZRNHYQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
(Bovenstaande foto door Saskia Bellwinkel, saskiakefie hier)
[ [url=m/D1IDbr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Beide ouders zijn getest op HCM, PKD, Cin, Pra, PKDef, Fiv/Felv en ik heb bij Nova ook laten testen of ze nog andere kleuren draagt, wat helaas niet het geval is. Uit deze combinatie kunnen dan ook alleen black tabby (bruine) of black-silver tabby (de grijze/zilveren) kittens komen.

Nova is (helaas) tijdens het opgroeien veel van haar patroon kwijtgeraakt en is dus wat haar aftekening betreft niet super voor een Bengaal, ze is redelijk egaal geworden :') echter vond ik het vanwege haar karakter en daarnaast haar in mijn ogen super kop, ogen en bouw toch de moeite waard om haar, in ieder geval eenmalig, in te zetten voor de fok, mits ik er een goede dekkater bij kon vinden die een en ander mogelijk zou kunnen opvangen. Zodoende ben ik bij Brussels uitgekomen, hij is een ervaren dekkater en geeft aan zijn nakomelingen veelal zijn prachtige duidelijke aftekeningen met grote rozetten door. Ook is hij een erg koelgekleurde kater wat kan helpen met Nova haar tarnish (de bruinige kleur die door haar zilveren vacht heen komt en wat niet gewenst is bij Bengalen). Hoe warmer de kater gekleurd is, hoe groter de kans op tarnish wordt gezegd.

Het is dus ontzettend spannend wat er uit deze combinatie gaat komen en hoeveel het er zullen worden! De dierenarts dacht er een stuk of 5 te zien op de echo, dus we zullen eens zien of er goed is gegokt. :) Verder is alles helemaal gereed voor de komst van de kleintjes, er staat een werpkist klaar evenals 2 benches en een stuk of 6 dozen door het hele huis, ik heb een gigantische doos met spullen die mogelijk nodig gaan zijn tijdens de bevalling en het huis is al kittenproof gemaakt met onder andere kittenpanelen. Naar verwachting zullen alle kittens naar een nieuw huisje gaan, maar mocht er echt een super poesje of een heel bijzondere kitten tussen zitten is wat aanhouden ook zeker een optie. :j

Madame is inmiddels vooral lekker log en lui en is er wel een beetje klaar mee aan het raken. Ze ligt veel op een harde ondergrond en we hebben gister voor het eerst haar kittens voelen bewegen.

Hoe ze er vandaag bij liep en lag:
[ [url=m/UsZ8jw.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/f8ftVg.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/jXmQCK.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/I9BeX1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nou, lang verhaal maar hopelijk volgen en duimen jullie met me mee! *\o/*

wat een super mooie katten! die laatste foto is wel geweldig :')

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-16 21:06

IMJ schreef:
In welke omgeving woon je?

Sorry, ik zie dat ik hier overheen heb gelezen! Ik woon in Zutphen, vlakbij Deventer :)

@Michelle77: Ja precies! Ik vind het vooral frustrerend dat je bijvoorbeeld soms Bengalen voor €500 ofzo worden aangeboden, dat vinden mensen dan een stuk goedkoper dan rond de €800 neertellen voor een kitten, wat op zich logisch is. Maar in 9 van de 10 gevallen zijn die katten niet getest, zijn de lijnen niet uitgezocht, hebben ze de goedkoopste kater die ze bijv op marktplaats konden vinden erop gezet etcetera. Als je dan eens gaat uitrekenen wat voor kosten erin gaan zitten als je wel alles laat testen etc etc dan maken mensen die kittens op die manier voor een paar honderd euro minder aanbieden er gewoon dikke winst op, waar de 'normale' fokker over het algemeen ofwel verlies zal lijden, ofwel net quitte zal spelen of in het beste scenario wat over zal houden wat denk ik in 99% van de gevallen weer in de katten wordt gestoken haha. Het is soms zo irritant om dat mensen aan hun verstand te brengen, want 'die is goedkoper' en verder dan dat willen ze het niet horen.

Haha teveel favorieten! Ik vind ook enorm veel rassen heel mooi of heel tof qua karakter, maar nu ik Bengalen heb wil ik nooit meer wat anders hoor. Of ik moet zo oud zijn dat ik er beter een rustige kat bij kan nemen, maar dat duurt nog even gelukkig :') . Het blijft natuurlijk altijd een risico als je een 3e erbij neemt, al denk ik wel dat met de juiste introductie en zeker als je er een kitten bij zou nemen het eigenlijk altijd wel goed moet komen. Maar je weet het natuurlijk nooit helemaal zeker.

Met moeders gaat het goed! Je merkt eigenlijk weinig aan d'r behalve dat ze zich lekker verwend gedraagt en op elk moment waarop ze het blieft languit op d'r rug gaat liggen en je dan minimaal een halfuur over haar buikje moet wrijven haha! Verder speelt en stoeit ze nog steeds alsof ze die buik niet heeft, wat ik maar eng vind want ik maak me alleen maar zorgen dat er wat fout gaat door al dat wilde gedoe van d'r! Vooralsnog geen tekenen van een naderende bevalling in ieder geval. Ik hoop ook dat ze die netjes in het weekend wil plannen :')

@Stumper_: Oh wat een leuke combinatie wel! Heeft hij ook in het karakter wat van beide rassen zitten?

@The_Cat: Haha ja ze is er af en toe goed klaar mee en dan wil ze alleen maar op een harde ondergrond liggen. Maar een comfortabel hoofd is toch ook wel prettig :')

Had een nieuwe bench/reistas gekocht in een wat grotere maat voor de kittens straks, is wat makkelijker naar de DA enzo. Het is volgens Nova vooral een lekker loungeplekje geloof ik, ze ligt er inmiddels op te slapen.

Afbeelding

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 21:09

Wat een prachtige kat zeg! Ben heel benieuwd naar de kleintjes :D

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 21:14

Jammer! Ik weet dat er een DA in omgeving Utrecht zit die het wel doet namelijk. Vandaar!

Ja joh! Kosten voor de dekking, enten, ontwormen, controles bij de DA, de juiste voeding, mogelijk nog een consult bij de DA, registratie voor de cattery, de juiste papieren erbij, evt castratie en chippen.

Ik heb Op mp een zoekfunctie voor siberen staan. Vind ik ook gewoon leuk. Maar ik zie constant dezelfde soort advertenties verschijnen uit de omgeving Rotterdam. Er staan er altijd 2 van deze persoon op, uit verschillende plaatsen, soms met per ongeluk dezelfde foto. De katjes kijken altijd angstig, oortjes half naar achter. Ze kosten Veel minder dan anderen. De advertentie staat vol met taalfouten. Ik ben dan ook heel benieuwd wat daar achter zit. Dat kan niet gezond zijn.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 21:49

Graafschap Dierenartsen, oa vestiging in Zutphen, doet wel aan vroegcastratie. Hoewel ze een maand of 5 prefereren (makkelijker, niet zo ienieminie prutsen). Ik weet van een fokker die exporteert naar de VS, die laat de katjes met 12-13 weken helpen, door de Graafschap.

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 19:58

@IMJ: ach gos, wat sneu en dan ook nog elk verschillend katje wat ze erop zetten. Snap je toch niks van zulke mensen, ik kan me al schuldig voelen als ik per ongeluk tegen ze aan stoot :') en dan kennelijk ook nog op rap tempo door fokken als er altijd wel wat op staat.

@Dorien66 oeh bedankt! Daar had ik nog niet geïnformeerd maar begreep van een kennis uit de buurt dat die overal al wel was geweest. Daar ga ik even contact mee opnemen.

Nova is er volgens mij echt zo langzamerhand wel klaar mee!
Afbeelding

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 20:17

Afbeelding

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 20:10

Hoe gaat het vandaag met haar?

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 20:17

Ach wat leuk dat filmpje! Je ziet er echt eentje rollen rechts boven <3

Nou nog hopelijk 1 dagje voor Nova! Ben heel erg benieuwd!

Onze Bengaal komt wel buiten. De eerste ontsnapte continu. Die opende het badkamerraampje en sprong 4 meter naar beneden... De Bengaal die we nu hebben kwam bij de vorige eigenaar ook buiten. Die is ook niet binnen te houden. De 6 weken na zijn verhuizing waren een hell. Heeeel de dag stond hij te janken voor de schuifpui.

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 20:50

Jodie_ schreef:
Als het goed gaat en je katten niet voor overlast zorgen dan is het natuurlijk een fijne situatie voor ze dat ze wat verder kunnen dan in eigen tuin, maar ik heb er dan geen zicht op en de risico's zijn me te groot. Met eigen fok zou ik me daar net zo druk om maken en dus wil ik niet verkopen aan mensen die er anders over denken. Misschien wat cru, maar ik zou me constant zorgen maken, ook bij de volgende generatie. Ik ken overigens wel fokkers die onder bepaalde omstandigheden een uitzondering hebben gemaakt hoor, maar ik vind zelf dat er genoeg andere mogelijkheden zijn om ze naar buiten te laten, zoals een afgezette tuin, een ren of aan een tuigje en als er verder voldoende uitdaging voor ze is in huis dan zie ik daar echt geen probleem in. Tis een heel essay geworden maar dat is in ieder geval mijn visie :') veel mensen denken er anders over en dat is natuurlijk ook prima! Alleen niet met mijn fokjes dan haha, en niet in mijn tuin want dan krijgt je kat een goeie optater }>

Ik heb je hele topic gelezen en ga ook mee volgen ! Wat een prachtige katten. Mijn vriend en ik zijn al een tijdje op zoek naar een mooie kat. Nouja, vooral mijn vriend :+ Hij vind maine coon's en Bengalen heel erg mooi en daar zou dan in de toekomst de voorkeur naar uitgaan. Ik wilde hem net je topic laten zien, maar toen las ik het bovenstaande. Ik snap je visie prima, en die respecteer ik en vind ik logisch als je in de stad woont of in een dorp. Wij wonen echter buitenaf aan een doodlopende straat met bestemmingsverkeer. We hebben 100 m verder aan 1 kant buren en aan de andere kant een stuk landbouwgrond en daarnaast een bos en hebben zelf 1 ha land. Dit valt niet te omheinen en tuurlijk zou een tuigje of een ren wel kunnen maar in ons geval gaat hier niet de voorkeur naar uit. Wij zoeken dus wel een kat die buiten kan lopen. Ik ben heel erg benieuwd hoe je daar tegenaan kijkt :D Niet om een discussie te starten want daar ben ik totaal niet op uit. Zoals ik al zei vind ik je visie heel logisch. :j