[VOLG] Lilly (Syrische hamster) bevallen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AnnickT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 10:28

Wat groeien ze hard!

Mag ik je alsjeblieft aanraden om de nieuwe jongen minstens een week met rust te laten? Dat is echt veel fijner voor moeder en kids! Als er echt wat mis is kun je natuurlijk wel ingrijpen, maar het is zelden mis, dus gun moeder en kroost lekker de rust :j

AlwaysH

Re: [VOLG] Lilly (Syrische hamster) bevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 10:34

@xxShetLover, volgens mij doet TS niks buiten foto's/video/s maken. Als mams van het nest is kan je echt wel even je camera er boven hangen, lijkt me dan ook dat zij de moeders door en door kent. :)
Snap je wel, maar volgens mij laat TS ze wel met rust!

AnnickT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 10:38

Mm, ik ben zelf geen fokker, maar ik hoor altijd van iedereen dat die het nest tot dag 14 met rust laten, tenzij ze moeder heel goed kennen of het nest openligt... Meteen het dak erafhalen voor foto's zou ik zelf echt niet doen.

Maar goed, succes :j

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 10:43

xxShetLover schreef:
Mm, ik ben zelf geen fokker, maar ik hoor altijd van iedereen dat die het nest tot dag 14 met rust laten, tenzij ze moeder heel goed kennen of het nest openligt... Meteen het dak erafhalen voor foto's zou ik zelf echt niet doen.

Maar goed, succes :j

Klopt, niet aanraken en niet verschonen :j

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-16 12:23

Shetlover, ik vind het leuk dat je volgt en tips mogen altijd, maar ik vind het wel jammer dat je nu weer begint over het met rust laten van de jongen, terwijl ik de vorige keer ook al daarop heb gereageerd.
Vooral je zin ''Meteen het dak eraf halen voor foto's zou ik zelf echt niet doen''... ik vraag me bijna af of je mijn bericht wel gelezen hebt en de foto's wel bekeken hebt, want volgens mij zeg ik juist dat ik de jongen niet goed kan zien omdat ze onder een dakje liggen en op de foto's zie je ook gewoon dat het dakje er nog boven zit. En dat ik in geval van nood het dakje eraf kan halen.

Wat AlwaysH zegt klopt. Wanneer ik voer en moeder van het nest komt, dan maak ik een foto. De moeder is erg tam en komt altijd op me af rennen en gaat dan op mijn hand zitten, dus ik verwacht echt geen problemen.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 12:45

Ik zie nu helemaal voor me dat ze eet, jij die foto wilt maken en dat ze op je af rent (en dan natuurlijk zo weebly als een pinguin) en gewoon pardoes op je hand gaat zitten!
:+

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-16 13:05

Haha nou als ik het hok open doe om eten in haar bakje te doen, dan komt ze al aanrennen en om mijn hand heen lopen. Ze is een beetje gek :')

Maar ik denk dat het besmettelijk is. Je kunt het niet zien, maar tijdens het maken van de foto's van Lilly haar jongen in de voerbak gisteren, zat zij op mijn mobiel :+ Ze heeft zelf ook wat foto's van haar kinderen gemaakt, want steeds als ze met haar voetjes op het scherm kwam, maakte m'n mobiel een foto haha. En dan haalde ik haar er vanaf en binnen een paar seconden zat ze er weer bovenop en dan zo schattig om zich heen kijken. Beetje onhandig, maar ook zo lief <3

En verder is het wel handig. Ik geef moeders ''Mama tinctuur'' uit een spuitje en dat geeft ook geen stress als ze zo makkelijk zijn, ze pakken de spuit met hun pootjes vast en drinken maar :9

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 14:37

Zo schattig, haha! <3

AnnickT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 22:38

Daphne__ schreef:
Shetlover, ik vind het leuk dat je volgt en tips mogen altijd, maar ik vind het wel jammer dat je nu weer begint over het met rust laten van de jongen, terwijl ik de vorige keer ook al daarop heb gereageerd.
Vooral je zin ''Meteen het dak eraf halen voor foto's zou ik zelf echt niet doen''... ik vraag me bijna af of je mijn bericht wel gelezen hebt en de foto's wel bekeken hebt, want volgens mij zeg ik juist dat ik de jongen niet goed kan zien omdat ze onder een dakje liggen en op de foto's zie je ook gewoon dat het dakje er nog boven zit. En dat ik in geval van nood het dakje eraf kan halen.

Wat AlwaysH zegt klopt. Wanneer ik voer en moeder van het nest komt, dan maak ik een foto. De moeder is erg tam en komt altijd op me af rennen en gaat dan op mijn hand zitten, dus ik verwacht echt geen problemen.

Sorry, maar ik vind het gewoon belangrijk voor de jongen en de moeder. Het is niet van belang om de jongen de eerste 14 dagen per se te zien. Tuurlijk moet je het nest controleren, maar dat hoeft niet meteen en ook niet altijd. En het is juist superhandig dat het dak eraf kan, ik zou willen dat dat bij mij kon! Maar met rust laten is zo belangrijk.

Ik wens je verder nog veel succes +:)+

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-16 01:36

Door de moeder wat lekkers te geven en ondertussen in het nest te kijken kan ik belangrijke informatie opdoen over de gezondheid van de moeder, de jongen én mijn lijn. Ik zal nooit een huisje optillen of een nest openen om te kijken, maar wanneer de moeder van haar nest komt en ik er zo in kan kijken, dan grijp ik die kans zeker. En dan maak ik ook foto's als daar mogelijkheid toe is, zo kan ik langer kijken, zonder bij het hok te staan. En als bijkomstigheid plaats ik de foto op internet, zodat mensen die dat leuk vinden mee kunnen kijken. Als er dus een foto is, dan is die gemaakt omdat dat zonder risico mogelijk was tijdens een controle en niet geforceerd omdat er een foto moet komen voor op bokt. Dat wou ik er nog even over kwijt :)

Vandaag zijn ze 18 dagen oud *\o/*
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

<3
Afbeelding

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 01:47

Nee joh!
Alsof je die beestjes met opzet kwaad zou doen vanwege een foto :?

Wat worden ze toch leuk!
Die laatste is echt om te smelten....die handjes <3

AnnickT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 07:26

Oke, sorry dan.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 07:43

Die laatste denkt volgens mij dat papier eetbaar is, snugger kindje. :+

Die nieuwe van mij drinkt water met zijn handjes, zo ontzettend schattig! _O-

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 16:16

Wat een droppies! <3

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 12:51

Wat zijn ze toch ontzettend leuk! Hoelang mogen de kleintjes nog samen blijven zonder dat ze gaan vechten? En moeten ze daarna allemaal in een aparte bak? Of mogen ze per geslacht nog wel lang samen zijn? Heel anders dan bij gerbils volgens mij! :) is er ook een algemeen topic waar jullie over hamsters praten? :D

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 16:35

stalmilagro schreef:
Wat zijn ze toch ontzettend leuk! Hoelang mogen de kleintjes nog samen blijven zonder dat ze gaan vechten? En moeten ze daarna allemaal in een aparte bak? Of mogen ze per geslacht nog wel lang samen zijn? Heel anders dan bij gerbils volgens mij! :) is er ook een algemeen topic waar jullie over hamsters praten? :D

gezien ik geen algemeen hamster topic heb kunnen vinden heb ik er bij deze 1 geopend!
Welke hamster liefhebber komt er mee kletsen?!?!?!
[BB] Het grote hamstertopic!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 17:02

Dan heb je niet goed gezochtxP

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-16 17:22

Geeft niet Shetlover. Ik weet dat je gewoon het beste wilt voor de hamsters en dat is prima :)

Haha nou eigenlijk heeft de hamster wel gelijk AlwaysH, het is een stukje gedroogde Cocos :9 Er liggen ook Kamille bloemetjes, maar Cocos is favoriet van al mijn hamsters :Y)

Jaah, hamsterhandjes <3 Vind ze al lief als het nog roze varkentjes zijn en dat veranderd nooit, worden alleen maar schattiger :')

Stoeien! 8-)

En de rusjes ook nog maar weer even :)
Afbeelding

De Syrische jongen gaan met 28/30 dagen van de moeder af en dan gaan de mannetjes en vrouwtjes uit elkaar. Dan blijven de mannetjes nog eventjes samen en de vrouwtjes ook. Maar daarna krijgen ze allemaal hun eigen hok :j Ik heb nu alleen maar vrouwtjes, dus de 3 blijven straks nog even bij elkaar.

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 17:25

Sorry had idd dat topic niet gezien. Oké. Lijkt me echt een werkje stel dat je 12 jongen hebt en dan allemaal apart hihi.
welk formaat ga je dan aanhouden kwa verblijf per jong.
is dat ook minimaal 80?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-16 23:41

Haha ja dat is het zeker! Ook omdat ze allemaal tam gemaakt moeten worden, dus de hele dag ben ik bezig met baby's vasthouden en lekkers geven :')

Nee, dat is helaas niet altijd mogelijk. Wanneer de jongen blijven, of als er weinig interesse is en ze daardoor langer blijven dan houd ik de minimale maten aan. Maar als ik 10 grote hokken heb en 12 jongen, waarvan er 2 al snel opgehaald worden na de dag waarop ze weg mogen, dan zet ik die 2 die snel opgehaald worden in de iets kleinere hokken.

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 00:12

Ja dat snap ik. Je kan geen 12 meter bakken er neer zetten, bij de gerbils is het wat dat betreft wel handig dat ze tot een week of 10 wel bij elkaar kunnen zitten (zelfde geslacht). En het tam maken ja dat is een werkje, maar erg leuk :D hebben je pups al een thuis? Die met dat oranje op het gezicht is zo ontzettend gaaf! Volgend jaar wil ik graag een schildpad vrouwtje ofzo :) Ben je al ooit naar een keuring geweest? Dit wil ik misschien een keer gaan doen als het uit gaat van de nkv. Lijkt best leuk :)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-16 20:35

Ik denk dat deze 3 blijven. Mijn moeder heeft er eentje toe geëigend en mijn zus ook :') Maar heb al wel besloten dat ik deze combinatie nog eens ga maken!

Roosje. (Ze was achterover in de brinta gevallen :') )
Afbeelding
Bloempje.
Afbeelding
Daisy.
Afbeelding

Nee, ik heb nog geen keuring gedaan met hamsters. Ik zit er aan te denken om in te schrijven voor 4 December. Maar ben er nog niet helemaal uit welke hamster ik dan doe... :=

Ga morgen naar de show in Dronten en vanaf daar neem ik meteen een nieuwe aanwinst mee *\%/*

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-16 11:14

<3
Afbeelding
1x Wildkleur, 2x Blauw Wildkleur, 3x Mandarijn *\o/*

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 11:15

Oh jee, oh jee, oh jee...wát een droppies weer <3

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 11:17

Leuk <3
En gezellig dat ze allemaal blijven!