Kat al 2 jaar in huis nu waarschijnlijk advertentie gevonden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 19:56

lastig situatie. in het geval van asielen is het simpel, na 2 weken worden ze eigenaar en mogen ze herplaatsen. bij privé-personen is de situatie ene hoop minder zwart-wit. Een dier blijft namelijk een ding en wie bewijs heeft dat het beestje van hem is mag het ophalen (hieraan zit geen echte periode, in België alvast maar ik heb ene sterk vermoede dat de wet daarover gelijkaardig is). Er wordt vaak gezegd 1 jaar, maar dit is niet vastgelegd.
Een tip die wij mensen in het asiel geven die met een vondeling aankomen. Laat het dier 2 weken bij ons in het asiel zitten, komt de eigenaar niet opdagen kan je het dier na 2 weken adopteren en ben je de rechtmatige eigenaar. Zo voorkom je problemen in de toekomst.

Wij hebben in het asiel waar ik vrijwilliger ben wel eens een half jaar later dan dat we een hond binnenkregen gehad dat mensen voor de balie stonden "we komen onze labrador halen". beestje was ondertussen natuurlijk al lang herplaatst. De mensen waren laaiend. maar kom op, pas na een half jaar (of in jouw geval 2 jaar) gaan informeren naar je dier vindt ik er toch echt wel over.

Ik hoop voor jouw dat de vrouw ook inziet dat het beestje bij jou weghalen veel stress voor het beestje opleverd.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 19:56

lieveli schreef:
snuffie123 schreef:
Ahh, ik heb medelijden met jouw paard en katten (uit je reacties blijkt namelijk wel dat je echt niet zoveel liefde voelt blijkbaar, "gewoon wegdoen" komop zeg)

Ja zal ik je mijn rekeningnummer geven? Dan kun je geld voor ze inzamelen. *D

Nahh ik denk dat de eigenaar dat geld dan toch uiteindelijk voor zichzelf gaat gebruiken... dat heb je helaas met mensen die niet van de dieren houden :+

F_Orumster

Re: Kat al 2 jaar in huis nu waarschijnlijk advertentie gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 19:58

Chippen had nu een hoop voorkomen.

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 19:59

Moeilijke situatie TS.
Als ik zelf de oorspronkelijke eigenaar was zou ik de kat graag terug willen, juist omdat ik zelf ook enorm hecht aan mijn dieren, en ze in principe aanschaf voor het leven.
Dan maakt het voor mij echt niet uit hoe lang ze weg is geweest, het zal voor mij altijd mijn kat blijven.
Aan de andere kant kan ik me van jou ook heel goed voorstellen hoe moeilijk het is om er zelfs maar over na te denken om haar op te geven.
Ik hoop dat jullie samen tot een fijne oplossing komen. :)

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-16 20:00

Het is voor beide partijen gewoon poedersuiker.

Logisch dat ik hoop heb toch dat ze haar bij mij willen laten.
Ik ben in ieder geval eerlijk geweest ook naar hun toe en verder moet ik het maar zien.

Ik heb nu bevestigd gekregen dat ze het zeker is en verder is het afwachten

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:00

Ik vind het trouwens wel echt goed hoe je dit probeert op te lossen Ts. Het is een moeilijke en lastige situatie voor beide partijen. Hopelijk kunnen jullie samen tot iets komen waar jullie beide blij mee zijn.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:00

snuffie123 schreef:
Nahh ik denk dat de eigenaar dat geld dan toch uiteindelijk voor zichzelf gaat gebruiken... dat heb je helaas met mensen die niet van de dieren houden :+

Mijn katten zijn het gelukkigst met die papieren Primark tassen. Dus ik winkel niet voor mezelf, nee ik doe het voor hén. Help mijn katten de herfst door!

Kanzi schreef:
Moeilijke situatie TS.
Als ik zelf de oorspronkelijke eigenaar was zou ik de kat graag terug willen, juist omdat ik zelf ook enorm hecht aan mijn dieren, en ze in principe aanschaf voor het leven.
Dan maakt het voor mij echt niet uit hoe lang ze weg is geweest, het zal voor mij altijd mijn kat blijven.
Aan de andere kant kan ik me van jou ook heel goed voorstellen hoe moeilijk het is om er zelfs maar over na te denken om haar op te geven.
Ik hoop dat jullie samen tot een fijne oplossing komen. :)

Precies dit. Het is echt wel een moeilijk besluit maar ik denk dat je in dit geval met je hoofd moet denken en niet met je hart.

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:01

Goh wat een situatie zeg :\

Ik snap je verdriet helemaal en vind je dapper dat je heb gebeld.
Ik hoop voor een goede afspraak waar beide partijen zich in kunnen vinden.

Had je nog geen bericht terug nadat je foto's had gestuurd?

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:02

Had ook ergens gelezen dat de oude eigenaren tegenwoordig een nieuwe kat hebben?
Ook dat moet samen goed gaan stel ze willen haar terug.

Ik zou echt in shock zijn als iemand na 2 jaar zou bellen maar je kijkt gewoon heeft de kat een goed en tevreden leven?

Ja?
Lekker laten waar de kat nu is.
Waarschijnlijk gaat ze jou kant weer op met eventuele gevolgen...

Goed dat je gebeld hebt!
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 30-08-16 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:03

Goed gehandeld TS!

Benieuwd wat er nu gaat gebeuren :) Enig idee wanneer jullie weer contact hebben met elkaar?

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:04

lieveli schreef:
Mijn katten zijn het gelukkigst met die papieren Primark tassen. Dus ik winkel niet voor mezelf, nee ik doe het voor hén. Help mijn katten de herfst door!

Hier moet ik stiekem toch wel om lachen :')

TS, lastige situatie! Sterkte!

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-16 20:05

@ lieveli

Maar waar zeg ik dat ik dat niet begrijp en dat ik de kat hoe dan ook houd zonder rekening met hun te houden ?
Vandaar dat ik je reactie dan ook jammer vind. Je komt naar mij toe namelijk behoorlijk aanvallend over.
En het lijkt erop dat jij vind dat ik mij maar aanstel etc..

@ josewoos

Heb de bevestiging gekregen dat het haar inderdaad is.
Wacht verder maar af wat hun graag willen

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:08

Thenexttry schreef:
@ lieveli

Maar waar zeg ik dat ik dat niet begrijp en dat ik de kat hoe dan ook houd zonder rekening met hun te houden ?
Vandaar dat ik je reactie dan ook jammer vind. Je komt naar mij toe namelijk behoorlijk aanvallend over.

@ josewoos

Ja ik vind ook dat je je een beetje aanstelt. Ik snap echt wel dat je het moeilijk hebt, maar een tegenvoorstel doen als zij de kat terug willen vind ik ronduit raar. Leg je er dan gewoon bij neer. Het is heel moeilijk en heel verdrietig maar het is niet het einde van de wereld.

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:11

Hoop voor je dat ze de kat voorop stellen, wat voor mij in zou houden haar bij jou te laten.
geen stress Door een verhuizing.....

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:12

Ben zelf ook 2 jaar geleden een kat kwijtgeraakt waar ik nog steeds veel verdriet over heb. Ik zou echt zo enorm blij zijn als hij gewoon nog blijkt te leven en een fijn tehuisje blijkt te hebben. Ik laat naar aanleiding van je verhaal mn advertentie toch nog even staan :o

k_m

Lieveli, moest jij het zijn zou je wss zelf een topic openen.

De TS geeft nergens aan dat ze de kat sowieso gaat bijhouden, ze zegt dat ze dit HOOPT. Dat is compleet wat anders. Misschien vind jij zo een tegenvoorstel associaal, maar wie weet zijn de eigenaars daar super gelukkig mee. Iedereen zijn eigen mening, maar daarom hoef je de jouwe nog niet zo prominent en aanvallend laten uitschijnen, heel de sfeer van het topic veranderd door jou reactie.

TS, knap dat je gebeld hebt. Ik vind het ook een moeilijke situatie, moesten de eigenaren zeggen dat ze haar percé terug willen zou ik dat wel doen, maar verder zou ik ook wel hopen dat dit niet het geval is. Misschien zijn ze wel blij met een kitten, ik vond dat wel een tof idee.

Ik zou zelf ook wel willen langskomen moest ik mijn kat verloren zijn, en zien hoe ze reageert, of ze me nog zou herkennen enz.
Laatst bijgewerkt door k_m op 30-08-16 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Thesserd

Jee wat moeilijk zeg. Goed dat je gebeld hebt en nu maar afwachten wat de vorige eigenaren gaan beslissen. Ik denk zelf als ik die oude eigenaresse was, dat ik de kat bij TS zou laten.

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-16 20:13

Ze vroegen toch aan mij wat ik voorstelde.

Op het moment zijn ze sowieso niet in de gelegenheid om haar terug te halen omdat ze midden in een verhuizing zitten. Ze hebben hun andere kat ook tijdelijk ondergebracht.

Verder hebben ze ook helemaal nog niet gezegd haar terug te willen.

En waarom stel ik me aan ? Is het raar om veel om een beest te geven dan ?

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:14

Iemand mag vinden dat jij je aanstelt, maar uiteindelijk bepaal je toch zelf waar je wel mee zit en waarmee niet. Niet zo veel van aantrekken dus :D

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:15

MarcoBorsato schreef:
Thenexttry schreef:
@ lieveli

@ josewoos

Ja ik vind ook dat je je een beetje aanstelt. Ik snap echt wel dat je het moeilijk hebt, maar een tegenvoorstel doen als zij de kat terug willen vind ik ronduit raar. Leg je er dan gewoon bij neer. Het is heel moeilijk en heel verdrietig maar het is niet het einde van de wereld.

Zeker als je daar een jong meisje weer heel gelukkig mee maakt... wie weet kun je samen met hen een passend maatje voor je kater vinden.

Ik zou zelf ook zeggen laat maar blijven waar ze is maar ik heb dan ook geen 10 jarige dochter.. dan zou ik namelijk wel haar liever terug hebben of de dochter moet er niet meer zo veel mee hebben

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:16

Je weet niet hoe de dochter reageert, maar kan me wel voorstellen dat zo een meisje even blij is met een kitten als met de andere poes.

Na 2 jaar heeft een kind van die leeftijd zo iets toch echt wel verwerkt denk ik.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:17

k_m schreef:
Lieveli, moest jij het zijn zou je wss zelf een topic openen.

De TS geeft nergens aan dat ze de kat sowieso gaat bijhouden, ze zegt dat ze dit HOOPT. Dat is compleet wat anders. Misschien vind jij zo een tegenvoorstel associaal, maar wie weet zijn de eigenaars daar super gelukkig mee. Iedereen zijn eigen mening, maar daarom hoef je de jouwe nog niet zo prominent en aanvallend laten uitschijnen, heel de sfeer van het topic veranderd door jou reactie.

TS, knap dat je gebeld hebt. Ik vind het ook een moeilijke situatie, moesten de eigenaren zeggen dat ze haar percé terug willen zou ik dat wel doen, maar verder zou ik ook wel hopen dat dit niet het geval is. Misschien zijn ze wel blij met een kitten, ik vond dat wel een tof idee.

Ik zou zelf ook wel willen langskomen moest ik mijn kat verloren zijn, en zien hoe ze reageert, of ze me nog zou herkennen enz.

Oh vast, ik heb wel topics geopend over minder interessante onderwerpen.

Thenexttry schreef:
Ze vroegen toch aan mij wat ik voorstelde.

Op het moment zijn ze sowieso niet in de gelegenheid om haar terug te halen omdat ze midden in een verhuizing zitten. Ze hebben hun andere kat ook tijdelijk ondergebracht.

Verder hebben ze ook helemaal nog niet gezegd haar terug te willen.

En waarom stel ik me aan ? Is het raar om veel om een beest te geven dan ?

Nee, helemaal raar niet. Maar ik sta er gewoon een stuk nuchterder in en in sommige dingen die je zegt kan ik me niet vinden omdat ik het theatraal vind.

Ik vind het heel stoer dat je gewoon gebeld hebt, want dat is de juiste stap geweest. En dikke kans dat ze die kat niet meer terug willen want het klinkt nu niet alsof ze een ideale situatie hebben, maar als ze hem terug willen moet je je daar maar gewoon bij neerleggen. Hoe verdrietig en hoe moeilijk het ook is. Wat iemand anders al aanhaalde, als dat dochtertje die poes nou ontzettend heeft gemist? En je maakt een ander er gelukkig mee?

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-16 20:18

Maar begrijp het ook allemaal zeker hoor.

Zou waarschijnlijk mijn dier zelf ook graag terug willen.

Hun hebben hun best gedaan om hun kat te vinden. Ik heb mijn best gedaan de eigenaren te vinden.
Beide kanten is het niet gelukt.

Waarschijnlijk als ze er echt op staan haar terug te willen, zou ik het nog doen ook hoeveel verdriet ik ook heb.

Maar zoals lieveli zegt gewoon even een ander halen, opgelost.
Nee bedankt daar pas ik voor. Zo ga ik niet met mijn dieren om

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:20

Thenexttry schreef:
Maar zoals lieveli zegt gewoon even een ander halen, opgelost.
Nee bedankt daar pas ik voor. Zo ga ik niet met mijn dieren om

Lezen is ook een kunst, lieveli heeft dat nergens gezegd. *D

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:22

MarcoBorsato schreef:
Thenexttry schreef:
@ lieveli

@ josewoos

wat zou jij dan doen als je een kat van een jaar oud uit het asiel had gehaald
en twee jaar later, kom je te weten dat de vorige eigenaar hem toch zoekt.

ga je m dan ook teruggeven?

in het geval van ja, dan zou toch niemand ooit nog een kat uit het asiel halen die niet is afgestaan.
immers je houd altijd het risico dat de oude eigenaar toch nog boven water komt..

ik heb twee kittens uit het asiel, beiden op straat aangetroffen.. no way dat ik in de gaten houd of iemand vorig jaar een kitten kwijt is geraakt hoor.. en als ik er toevallig achterkom, kunnen ze een foto krijgen, maar mijn kittens lever ik simpelweg niet meer in..

punt is hier meer dat
1. het een kat is die een jaar bij iemand geweest is..
2. zwervend is aangetroffen, in plaats van het asiel direct in huis is opgenomen
3. Na twee jaar, komt de nieuwe eigenaar erachter wie de oude was.

omdat het asiel er nooit tussen heeft gezeten, knaagt het geweten van TS, immers na een tijdje actief in de gaten houden heeft ze niet meer gekeken of iemand zocht.. Net zomin als iemand gaat kijken of zijn/haar kat die uit het asiel komt nog gezocht wordt.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 30-08-16 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt