[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SincereQ
Berichten: 910
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 19:09

Hij had er daarvoor wel een paar keer even ingelegen met deurtje open maar niet langer dan 5 min. Tis wel een hondje dat zich makkelijk aanpast en ook al goed kan aangeven wat hij wil.
We wonen buitenaf met een redelijk erf. Hij loopt nu meestal gewoon los buiten dat hij lekker kan spelen en snuffelen. Afhankelijk van het weer en zijn energie 10 tot 30 min per keer. Uiteraard is er altijd iemand bij hem en letten we erop dat hij niet te lang rent. Zodra hij moe wordt gaat hij bij de achterdeur staan (en komt dan ook niet als je hem roept) en loopt hij binnen direct naar zijn bench. Joppe is nu 9 weken en ook al zo goed als zindelijk overdag. 'S nachts is zijn dekentje nog wel eens nat, maar dat is puur omdat hij het niet zo lang op kan houden nog.

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 19:29

@Mlies... spannend helemaal naar Edinburgh voor een hondje. Bijzonder ras die Braco Italiano.. en vooral dan voor het speurwerk bedoeld?

@Eline... vind Joppe zo'n leuke naam :) stond ook op mijn favorietenlijstje maar mijn man heeft tegen gestemd.

Mlies
Berichten: 14160
Geregistreerd: 23-07-03

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 19:50

Jup hondje moet mantrailer worden als alles volgens plan verloopt. :)

Aidenn

Berichten: 457
Geregistreerd: 20-06-14
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 19:56

beging mei volgend jaar laten ik en mijn vriendin een AMPT uit de werklijnen over te laten vliegen vanuit Amerika *\o/* het is dus ook de bedoeling om ook met deze hond de sport in de gaan .

Als kind heb ik altijd AMBT uit de werklijnen gehad, heerlijke honden met een ongelooflijke drive, gelukkig valt deze drive in goede banen te leiden waardoor je een hond krijgt die het liefste de hele dag voor je wilt werken , en dit is ook de bedoeling met onze hond :7

toekomstige pup zal een stamboon hebben plus een verklaring van gezondheid van zowel de ouders als de pup zelf.

Zoe_97

Berichten: 9467
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 20:01

Mag ik me hier melden?
Ik ben al enkele maanden op zoek naar DE fokker van mijn toekomstige border collie. Ik wil gezonde ouderdomrentetrekkende die niet veel in een kennel leven, maar gewoon in huis. Nu ben ik vorige week bij Aest Eloriel op bezoek geweest en dadelijk een goed gevoel :D ze hebben 8 honden in huis 2 reuen, 2 gecastreerde reuen en 4 teven. Ze leven gewoon in huis en de honden krijgen niet te vaak een nestje. Ook zijn de honden volledig getest. Ik sta nu op de voorkeurslijst voor een pupje van Djinae en een buitenlandse toprue. (Of als sookie een groot nest heeft een pup van sookie). Hun eerst komende nestje is in het najaar van sookie en vervolgens eind 2016/begin 2017 wordt Djinae gedekt :D

Ik kan nu al niet meer wachten :D

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78617
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 20:53

_PSM_, zie nu je foto pas, wat is Dommel een Dommeltje. <3 <3 <3

Bracco Italiano, wat een bijzondere hond! Ben straks heel benieuwd naar je pup. Is wel een hele reis direct zeg, vanuit Schotland. Ga je met het vliegtuig? Hoe oud is de pup dan? Ivm de entingen en dergelijke? Meende dat GB heel streng was, maar dat is natuurlijk voornamelijk bij invoer.

Leuk om die ervaringen met bench training te volgen. Ben benieuwd hoe dat hier zal gaan. :)
Eline, netjes al zindelijk met 9 weken oud. :j Laten jullie de pup 's nachts nog extra plassen of niet? Ik las dat het goed was om ze rond 4 uur 's morgens nog even te laten plassen.

SincereQ
Berichten: 910
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 21:04

Wat tof een pup uit het buitenland en zo'n bc van een topreu. Onze Joppe is gewoon een huis/tuin/keuken hond wat dat betreft :') maar mijn ouders hebben er ook geen ambities mee :))
Jaa mama wordt altijd wakker van hem :Y) dat is nu telkens rond half 5. Dus dan gaat ze er uit, even met hem naar buiten en wat spelen. Dan kan hij ook weer drinken. We hebben zijn water namelijk niet in de bench. En dan slaapt hij totdat papa opstaat nog even. Dat is tot kwart over 6.

Ojaa vergeten :+
Ik heb zo'n 6 jaar in een dierenpension gewerkt en ken heel wat afkortingen. Maar ambt/ampt? American Bull terrier gok ik? En pitbull?
Laatst bijgewerkt door SincereQ op 03-07-16 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

xLaraaj

Berichten: 3683
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 21:05

Mlies: waarom geen duitse herders meer?

Wat is een AMPT ?

Inderdaad leuk om te lezen hoe iedereen het doet qua bench. Was hierover al aan het nadenken met dat wij dat bij onze vorige honden nooit hebben gebruikt. Onze BC had een kennel buiten.

Van

Berichten: 6530
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 21:07

Mijn reu komt uit Engeland, die kon ik ook niet zelf uitkiezen en pas voor het eerst gezien toen we hem ophaalden
Al was hij vanaf de foto's wel mijn eerste keus :D

Hier komt de pup niet in een bench. Waarschijnlijk de eerste nachten mee bij ons op de slaapkamer en zodra mijn herder haar geaccepteerd heeft in de hondenkamer waar ik eventueel ook nog bij zou kunnen slapen(hondjes hebben oa een 2 persoons-matras in hun kamer)

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78617
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 21:08

Goed dat je dat zegt, want water zal die van ons ook niet hebben in de bench. Wel iets om meteen aan te denken.
Zit nu nog te twijfelen of we de eerste dagen de bench op de slaapkamer zetten of dat ik op de bank ga slapen. Vanaf de woonkamer is de weg naar buiten wel een stuk korter.
***Ziet zichzelf al in nachtkleding lopen met een plassende pup in de hand***

SincereQ
Berichten: 910
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 21:08

Oh ben gelukkig niet de enige die t niet weet haha.
Onze vorige stabij zat ook altijd 's nachts in de bench. Hoewel, het deurtje stond de laatste jaren altijd gewoon open. Hij deed toch niks 's nachts op slapen na :')

SincereQ
Berichten: 910
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 21:10

Neonlight schreef:
Goed dat je dat zegt, want water zal die van ons ook niet hebben in de bench. Wel iets om meteen aan te denken.
Zit nu nog te twijfelen of we de eerste dagen de bench op de slaapkamer zetten of dat ik op de bank ga slapen. Vanaf de woonkamer is de weg naar buiten wel een stuk korter.
***Ziet zichzelf al in nachtkleding lopen met een plassende pup in de hand***

Wij wonen gelukkig dus buitenaf :))
Hoewel de buurman me zaterdag ook raar zat aan te kijken toen ik om 7 uur in mn pyjama stond. Maar die is wel wat gewend gelukkig. Kon papa even uitslapen :)

madeliefw

Berichten: 2669
Geregistreerd: 14-10-05

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 21:23

ik meld mij hier ook, vind het ook leuk om ervaringen uit te wisselen. Wij hebben onze eerste golden retrieverpup, een teefje van nu 10 weken en ze heet Keet. De fokker heeft haar uitgekozen voor ons, passend bij ons gezin (we hebben een dochter van 1). We wilden wel een teefje, ik heb daar betere ervaringen mee. We hebben veel geld betaald, maar ik vind het erg belangrijk dat we geen doorgefokte hond hebben. Beide ouderdieren zijn overal op getest.

We hebben haar vanaf de eerste nacht in de bench gedaan. De eerste nacht heeft ze wel gepiept, maar de tweede al niet meer. Wel laten we haar 's nachts nog één keer uit (inderdaad in joggingbroek en op slippers...). Ze doet ook niks meer in de bench. Overdag staat het deurtje open, maar ze gaat er alleen in als we er koekjes in leggen. Ze ligt liever bij ons aan de voeten of op schoot.

Helaas is ze vorige week aangevallen door een kat en is haar oogje beschadigd. We moeten 9 keer per dag medicijnen en druppels in haar oogje geven en ze heeft zo'n kap om. Erg zielig en ik hoop dat het nog goedkomt.

__PSM__

Berichten: 6603
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: ......

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 21:24

Leuk zeg al die verschillende benaderingen over zindelijk maken en benche training.

Dommeltje gaat als hij t ook wil, de eerste weken gewoon mee naar boven in onze kamer in een doos :)

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78617
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 21:28

Ach madeliefw, wat sneu dat ze gewond is. Wel knap dat ze het al zo goed doet! Ik hoop dat dat bij onze pup ook allemaal zo vlekkeloos zal gaan! Heb je foto's?
Vroeger ook een Golden Retriever gehad, schat van een hond. <3 Was ook in 3 dagen zindelijk. Nooit iets fouts gedaan, snapte alles direct. Hopelijk is de onze ook zo makkelijk, maar dat geluk zullen wij wel niet hebben. :))
Manlief wilde haar eerst Rebel noemen, maar tja, dan vraag je er wel om. Gisteren hebben we de knoop doorgehakt qua naam en wordt het Kiko.

SincereQ
Berichten: 910
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 21:36

Och wat sneu madeliefw! Hopelijk komt het allemaal goed ja
Haha lastig he zo'n naam bedenken. Onze vorige heette Brutus, niet zelf bedacht maar t paste wel bij hem.
Rebel is idd ook zo'n naam. Mijn zus vond Joep een heel leuke naam. Alleen ken ik vanuit mijn vorige werk alleen rot honden met de naam Joep, dus dat wilde ik niet. Kiko vindt ik ook heel leuk!

Grote kip is favoriet bij Joppe. Hij loopt er zo trots mee rond. Beestje komt sowieso om in de speeltjes, hij vindt ook alles leuk, maar kip heeft wel de voorkeur. Heel verschil met onze vorige hond, die gaf juist helemaal niks om piepdingen en balletjes.
Afbeelding

_Alarm_wlkp

Berichten: 2507
Geregistreerd: 14-04-09

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 21:36

Hier gewoon de bench in en niet opstaan 's nachts.
Bench staat gewoon beneden.
Oudste reu durfde lang huilen, mijn jongste de eerste nachten niets en de 3e nacht ineens wel.
Sliepen allemaal keurig door nadien tot ten vroegste 9uur 's morgens :D luxe!
Die pup van nu heeft nog een weekje nadat de rest was vertrokken nog met haar broer gezeten in de puppystal.
Daarna netjes overdag apart in de kennels buiten, op 1 nacht huilen van mijn pup na geen problemen gehad.
Deze komt in principe ook niet binnen, te nerveus om zich volledig op haar gemak te voelen.
Heeft wel eens 3 nachten binnen in de bench gelegen maar om 5uur 's morgens brak ze de bench af...
Buiten de rustheid zelve.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78617
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 21:44

Maar bij jou scheelt het natuurlijk wel dat de pup de plek al gewend was en er meerdere honden zijn die de pup ook al gewend was, en dus niet plotseling alleen was.

Sjeempie

Berichten: 2187
Geregistreerd: 03-10-06

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 21:44

Ik zet hier ook even een stipje. Wij zijn er ook over aan het denken om volgend jaar een pup aan te schaffen. We hebben nu namelijk nog geen geschikte woonruimte maar gaan eind van dit jaar verhuizen. Wij gaan voor de Hollandse herder. We hebben ook al een fokker op het oog die ons allebei ontzettend aanspreekt.

madeliefw

Berichten: 2669
Geregistreerd: 14-10-05

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 22:25

Ik moet wel zeggen dat we heel vaak naar buiten gaan, uit de bench, na het eten, na het slapen. En extreem belonen buiten en als ze het binnen doet negeren of ik zeg een keer Nee. En nu 2 weken verder werpt dat z'n vruchten af en is ze min of meer zindelijk. In de bench doet ze sowieso niks.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

madeliefw

Berichten: 2669
Geregistreerd: 14-10-05

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 22:27

Leuke naam Kiko! En Joppe vind ik ook leuk, past ook goed bij een stabij

_Alarm_wlkp

Berichten: 2507
Geregistreerd: 14-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 22:30

Neonlight schreef:
Maar bij jou scheelt het natuurlijk wel dat de pup de plek al gewend was en er meerdere honden zijn die de pup ook al gewend was, en dus niet plotseling alleen was.

Pup uit eigen fok wel ja, de rest niet, die komen van ergens anders.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78617
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 22:33

Wat een mopje madelief! <3

Mlies
Berichten: 14160
Geregistreerd: 23-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 07:05

Wat een schatje Madelief!

Neon, hij is bijna 16 weken. Rabiës op 12 weken en dan minimaal 21 dagen wachten. Helaas, had nu graag eens eentje met 8 weken gehad maar dat is me kennelijk nooit gegund haha!

Lara, geen Duitse Herder meer om meerdere redenen. Ik zit al jaren in de Duitsers en ook een tijdje fanatiek gesport. Ik heb nu een teef uit werklijnen, een once in a lifetime hond. Kan er mee lezen en schrijven. Eentje met minder drive en werklust zou voor mij altijd een ergernis blijven, ik zou altijd vergelijken met Arin. Eentje met nóg meer pit, dat is nu niet wat ik in een hond zoek.
Met de hondenschool doen we regelmatig wandelingen, ik wil dat mijn eigen hond dan ook gerust mee kan. En niet dat ik aldoor op moet letten dat er niemand een stok gooit of een bal gooit.. Gewoon een gemoedelijker type.

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 10:43

Wauw wat leuk er zit ineens leven in het topic! Wat een ontzettende leuke pups allemaal <3 Maar sommige van jullie plaatsen er niet eens een foto bij.... Dat kan natuurlijk niet he! :D Dus tijd voor puppyfoto's!!!!! *\o/* *\o/*

Madelief, wat een dropppppje <3 <3 <3