Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
vuurneon schreef:T is een mooie ervaring voor je geweest en je hebt ook hier weer van geleerd!
Vanuit die organisatie staat ook duidelijk: je moet je kunnen houden aan de afspraken. Als de afspraak is dat zij bepalen en je mag niet alleen achter blijven in hotel tja,.. Wat doe je er dan aan?
HorseyDude schreef:Ik volg al een aantal jaar verschillende pods en vele onderzoeken. Dr. Ingrid Visser is uiteraard een van de bekendste namen op het gebied van onderzoek, de pod die bij haar woonplaats leeft (althans, in bepaalde maanden) is ook aan het slinken. De vis die zij eten komt uit een streek waar veel vervuild water is en zo komen die chemicaliën in de orka.Marieke1495 schreef:Ik ben het met je eens hoor, maar als ik een plaatje van google haal van een bedreigd dier en hier neerzet betekend toch ook niet dat ze ineens niet meer met uitsterven bedreigd worden?
Wikipedia zegt ook niet dat het met uitsterven wordt bedreigd..
Cayenne schreef:Ik vind jou bericht niet passend binnen de discussie. Ik kom te vaak berichten van jou tegen die een topic 180 graden draaien, vaak met een dubbele lading en steek onder water. Jammer.Ik vind dit bericht eerlijk gezegd een beetje dubbel. Horseydude, je bezoekt nog regelmatig dit soort parken (kan me na The Cove ook nog herinneren dat je zei nooit meer een dolfinarium te bezoeken, maar nog geen maand later liep je er ook weer), dus ik snap je punt niet. Je bent nu ook zelf naar Seaworld geweest. En dat had je ook kunnen afslaan. Ze hebben je niet aan je haren meegesleept, maar jij als dolfijnen en orkaliefhebber wist allang dat ze daar niet fijn zitten.
Dit is niet je eerste topic hierover en je moet natuurlijk helemaal zelf weten of je wel of niet naar dit soort parken gaat, maar waarom steeds die tegenstrijdigheid?
HorseyDude schreef:
Maartje1990 schreef:Ik ben benieuwd hoeveel mensen die anti-seaworld zijn hun paard in een stal houden...
Edit: en opmerkingen als "die kunstjes niet meer hoeven uit te voeren" wat denk je dat die paarden allemaal doen in de dressuur en springsport?
Maartje1990 schreef:Ik ben benieuwd hoeveel mensen die anti-seaworld zijn hun paard in een stal houden...
Edit: en opmerkingen als "die kunstjes niet meer hoeven uit te voeren" wat denk je dat die paarden allemaal doen in de dressuur en springsport?
briitje schreef:Maartje1990 schreef:Ik ben benieuwd hoeveel mensen die anti-seaworld zijn hun paard in een stal houden...
Neem aan dat dit op mij dus slaat.
Word jouw paard ook ontvoerd, worden die hun ouders ook vermoord? Word jouw paard ook uit het wild getrokken? Word jouw ook op ondierlijke wijze gehouden?
Appels met peren vergelijken
briitje schreef:Maartje1990 schreef:Ik ben benieuwd hoeveel mensen die anti-seaworld zijn hun paard in een stal houden...
Neem aan dat dit op mij dus slaat.
Word jouw paard ook ontvoerd, worden die hun ouders ook vermoord? Word jouw paard ook uit het wild getrokken? Word jouw ook op ondierlijke wijze gehouden?
Appels met peren vergelijken
Jinte schreef:Hoe werd dat vroeger met paarden gedaan? Alles wat er bijv in The Cove gebeurt met dolfijnen, denk je nu echt dat die naar bijv.een park als Sea World of het Dolfinarium gaan? Vroeger was daar veel minder kennis over, "deed men maar wat" want no way dat een Sea World of Dolfinarium nu dieren uit het wild haalt.
briitje schreef:Jinte schreef:Hoe werd dat vroeger met paarden gedaan? Alles wat er bijv in The Cove gebeurt met dolfijnen, denk je nu echt dat die naar bijv.een park als Sea World of het Dolfinarium gaan? Vroeger was daar veel minder kennis over, "deed men maar wat" want no way dat een Sea World of Dolfinarium nu dieren uit het wild haalt.
Waar komt Morgan vandaan dan? Niet van ouders weggetrokken, maar zeker wel uit het wild hoor
briitje schreef:Kijk de film black fish maar eens, hier komt dit (als het goed is) dus in voor. Hoe de dieren uit het wild getrokken worden en ouders vermoord.
Daarnaast gaan we wel heel offtopic als het nu om de vergelijking met paarden gaat.
Maartje1990 schreef:Flux: ik vind het niet totaal anders. Hier wordt geklaagd over te kleine bassins en kunstjes doen dat slecht is. Houden en beoefenen van de paardensport is in mijn ogen niet anders. Verder zou ik het hypocriet vinden als je het een wel normaal vindt maar het ander een probleem