Wie heeft er nog meer een jachthond?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mika11

Berichten: 11128
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 21:06

Hier nog wat meer foto's van Black.
Hij is oorspronkelijk gefokt om watervogels op te jagen zodat de jager ze kon schieten en hij daarna ze kon apporteren.
Ik kan ook echt merken het verschil als we in het bos lopen of bij het water.
In het bos heeft hij weinig jachtpassie, hoogstens achter merels aan.
Maar bij het water wordt hij echt fanatiek, vooral op de waterkipjes :)
Hij houdt er erg veel van om door het riet te struinen bij het water, dan is ie helemaal in z'n element.
Hij vindt het super om dingen te apporteren uit het water en gelukkig is er hier genoeg water in de buurt om heen te gaan met hem.
Daarom ben ik na 1 seizoen jachttraining ook gestopt, Black was in het bos/veld niet zo fanatiek. :+

Verder is hij een super sociale hond, heel vriendelijk tegen mens en dier. Kinderen is hij ook helemaal gek van. :)
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mika11

Berichten: 11128
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Wie heeft er nog meer een jachthond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 21:16

Hebben jullie honden allemaal veel beweging nodig?
Gemiddeld ga ik met Black elke dag naar het bos waar hij 1 a 2 uur (hangt van de tijd af) los kan lopen en rennen.
En zo'n 1 x per week naar het water, die dag doe ik dan gelijk zijn vacht helemaal uitborstelen.
Hij loopt overdag veel met z'n balletje in z'n bek rond, daar is hij gek van. :D
In huis en tuin is hij verder heel erg rustig, totaal niet rusteloos of nerveus of zoiets.

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Wie heeft er nog meer een jachthond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 21:28

Wij lopen 's ochtends vaak 3 kwartier tot een uur. We proberen 3x in de week naar het bos te gaan, zodat ze lekker los kan. 'S avonds lopen we vaak ook nog bijna een uur of gaan een stuk fietsen.

Ze heeft het wel echt nodig, om lekker te kunnen rennen. Verder is ze echt super rustig in huis, veel slapen. Maar ze vind het ook erg leuk om met een balletje of botje te spelen. Ze kan dat ook heel goed zelf, soms vliegen de botjes om je oren.

JoannevZ
Berichten: 503
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 22:06

Lang leve een Whippet. Buiten hyper en binnen heerlijk rustig. Natuurlijk moet ze wel de kans krijgen om even flink te sprinten, maar een dag weinig beweging wil niet zeggen dat de keet afgebroken wordt :D

Anoniem

Re: Wie heeft er nog meer een jachthond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 22:25

Die van mij was echt een adhder. Maar word nu gelukkig aardig rustig. Loop 's ochtends grote ronde. En 's avonds. En voetbal/frisbee elke dag. En tussendoor nog kleine rondjes.

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Re: Wie heeft er nog meer een jachthond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 22:38

Ik heb een Argentijnse Dog (Dogo Argentino) genaamd Fuerte Paradero Del Montero <3
Afbeelding


Afbeelding

_merel_

Berichten: 1844
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Vosmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 22:49

Wij hebben een kruising van van alles. Zn moeder was een Jackrussel en zn vader een kruising Teckel / Beagle. Een braver hondje kan bijna niet! Helaas is hij als de dood voor wild! Voorheen hadden mijn ouders 2 heidewachtels en zij zullen er weer een nemen zodra mijn vader met pensioen gaat. De heidewachtels waren er voor de jacht en dat zal de nieuwe hond van mn vader ook weer worden. Mijn wens is om tegelijk met mijn vaders pup een zwarte labradorpup te zoeken en mee te trainen voor de jacht. Maar ik geloof niet dat dat een reële wens is.


Afbeelding

Afbeelding

mika11

Berichten: 11128
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Wie heeft er nog meer een jachthond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 23:23

fenijro tani, mooi dog, hoor! Heeft hij nou gecoupeerde oren of lijkt dat zo op de foto?
Merel, wat een grappig hondje :)

Met wat voor honden spelen jullie honden het liefst?
Black kan het beste omgaan met honden die net als hij willen rennen en elkaar achterna zitten.
Geen gecompliceerd gedoe, dan haakt hij af.
Hij is zelf totaal niet dominant, eerder een watje.
Hij is een beetje onder de indruk van stoere honden of honden die speels zijn op een heel andere manier als hij.
Bijvoorbeeld op de behendigheid zit een Ridgeback die wel lief is maar ontzettend lomp en dat vind hij eng.
Ook komen we af en toe een herdershond tegen die Black eens tegen de grond heeft gedrukt, Black passeert hem sindsdien kruipend. :(:)

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Wie heeft er nog meer een jachthond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 23:34

Onze hond is gek op labradoedle's, teckels en goldenretrieves. In principe gaat ze voor alles eerst liggen. Bij bepaalde honden is dit vooral een uitdagende huiding, maar bij de meeste onderdanig.

Toen ze een jaar was is ze gegrepen door een rottweiler en een herdershond. Deze kwamen van het erf afgerend toen mijn vader langsliep en grepen haar zo in haar achterlijf. Hebben nog een tijd vast gehouden en uiteindelijk hebben ze veel moeten hechten en had ze wat gaatjes in haar spieren waardoor ze een tijd rustig moest doen.

Sindsdien vind ze het nog steeds wat spannend om langs boerderijen te gaan en is ze ook erg voorzichtig met dat soort honden en honden die erg dominant zijn.

Als ze eenmaal een speel maatje gevonden heeft, al is het een pup van een paar maanden of een andere jachthond dan past ze zich altijd heel goed aan. Met sommige gaat ze onwijs rennen, met andere is het vooral spelenderwijs stoeien en tegen elkaar op springen.

Joelle1996

Berichten: 1339
Geregistreerd: 05-01-10
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 23:36

ElineR schreef:
Ze is vijf jaar. Ze is altijd de kleinste zwakste van het nest geweest, we hebben medisch ook heel veel ups en downs gehad.

Dit is d'r :D:

[ [url=m/EXmRst.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heee ik heb ook een golden alleen een lichtere. Waar ik eerst ook niet zo van hield maar deze heeft echt mijn hart gestolen!

Hij is 9 maanden en ook de kleinste van het nest. Ook mediche problemen. Mijn ven heeft 1 testikel en zware HD waardoor de sport het voorlopig niet gaat worden. Maar we komen er wel!

Zwemmen gaat super goed en hij apporteert al in het water!



Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Joelle1996 op 15-04-15 23:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunneva

Berichten: 2383
Geregistreerd: 08-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 23:39

Onze Sita vind echt iedereen geweldig, al moeten ze niet te onderdanig worden want dan wordt het snel saai voor haar. Ze wordt vrij snel vocaal en houdt van rennen en springen. De Labrador waar ze vaak mee speelt wordt een beetje bang als ze vocaal wordt, heel typisch. Dan stopt ze er dus mee als de lab gaat liggen. Daar in is ze heel makkelijk.

Dat laatste herken ik ook in onze hond DewiRox, ze past zich echt goed aan en is altijd voorzichtig. En houd dus ook meteen op als de tegenpartij aangeeft het niet meer leuk te vinden.

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Re: Wie heeft er nog meer een jachthond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 06:59

Mika11 Dankje, ik ben nog steeds iedere dag helemaal gek op haar :)
En ja dat klopt, ze had als pup veel laat van oorontsteking waardoor ze ook doof is, en toen was couperen de beste keus :j .

Fewettie heeft twee grote vrienden die heel erg verschillen:

Afbeelding
Afbeelding

Froukje_J

Berichten: 2229
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Fryslan

Re: Wie heeft er nog meer een jachthond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 09:10

Silke wil ook met alle hondjes wel spelen..
super sociaal naar mens en dier alleen wel erg druk....
silke haar beste maatje is een mechelaar

ArankaM

Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 09:16

Zsazsa is nog jong, dus het wandelen willen we niet Overdrijven. Meestal een ronde van een half uur tot 3 kwartier. En nog kleinere stukjes. We gaan ook regelmatig naar een hondenstrandje waar ze met andere honden kan spelen. Ze speelt graag met andere honden, al merk ik wel dat ze zich meer aangetrokken voelt tot honden die op haar lijken. Zoals een weimeraner, duitse staande, andere viszla, etc. Onze andere honden hadden dit ook.

xJolijn

Berichten: 2938
Geregistreerd: 15-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 10:29

Onze hond heeft natuurlijk wel zijn beweging nodig, maar niet overdreven veel (vind ik, maar het ligt misschien ook aan de situatie en wat je bent gewend).
Je merkt wel dat als hij minder buiten is of een dag geen groot rondje heeft gehad, dat hij onrustiger is in huis :j
's avonds lopen we het grote stuk van ongeveer half uur/3 kwartier (tot een uur, ligt eraan wie er loopt). Verders overdag lopen we niet over de weg met hem, maar we wonen op een boerderij/bedrijf dus dan loopt ie zo nu en dan op het erf. Vooral in de zomer is hij uren buiten, lekker struinen in de schuur bij het personeel of buiten. In de winter is dat veel minder, bijna niet.
Soms loop ik nog een extra rondje met hem van een half uur, dat ligt eraan hoeveel ik te doen heb die dag.

In de zomer komen er wel eens honden uit de buurt spelen; herder, rottweiler of een lab/berner sennen kruising. Van zijn eigen grootte dus, daar kan hij heerlijk mee ravotten. En een kleine malteser kruising is zijn beste vriend, maar die mag niet los dus echt rennen is daar niet bij.
We gaan wel naar het strand of bos/park (dan loopt ie los uiteraard), dan speelt hij sporadisch wel met andere honden als we die tegenkomen. Maar altijd maar een paar minuutjes, dan loopt hij toch weer mee verder. Veel te druk met snuffelen en ruiken :D :D :D

Ik heb nooit gemerkt dat hij zich perse het meest aangetrokken voelt tot andere jachthonden. Hij is niet zo dapper van aard, als hij een chihuahua tegenkomt die even flink blaft dan komt ie hard hollend weer terug. Hij speelt of rent een rondje met de honden die niet al te dominant zijn, maar de ene keer is dat een klein kooikertje en de andere keer is dat een rottweiler bij wijze van.
Van de zomer waren we op een schelpenstrandje in de buurt, waar vlak na ons een hele groep handlers met border collies kwam (was een evenement in de buurt geweest). Die hele meute ging rennen en zwemmen... nou, toen kwam Jasper naast ons zitten en toekijken hahah. Hij houdt niet erg van zwemmen, hij gaat tot waar hij nog kan staan zegmaar, en die groep was enorm druk natuurlijk. Daar gaat hij dan niet vrolijk bij, wel even kijken, maar dan haakt hij toch af.

noordje

Berichten: 2249
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 20:24

Leuke foto's weer !

Wbt beweging : wij zitten enorm luxe. We wonen aan de rand van het bos met heel veel water.

We kunnen onze honden gewoon naar buiten doen en die lopen dan heerlijk te struinen of gewoon lekker in het gras te luieren.
We gaan wel elke dag minstens een uur met ze aan de wandel in het bos. Nu moeten ze helaas weer aan de riem vanwege het broed/jong seizoen.

Die labrador van ons is ook een stuitergeval,maar dan wat betreft bal of iets wat gegooid (en dus geapporteerd kan worden)
Al hebben we een wandeling van 4 uur achter de rug.

Sjoko vliegend :D
Afbeelding

Kimba op zoek naar goud ;)
Afbeelding

Jut en Jul samen

Afbeelding

Kimba speelt niet zo graag met andere honden,die zijn te vermoeiend :') Al vindt ze kleine hondjes dan wel weer leuk.
Sjoko vindt andere honden helemaal geweldig.
Mensen (en met name kinderen) vindt ie de laatste jaren niet zo leuk meer :(

JoannevZ
Berichten: 503
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Ruurlo

Re: Wie heeft er nog meer een jachthond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 20:39

Wat een leuke honden komen er langs! Elyn speelt heel graag met andere honden. Alles en iedereen vind ze leuk. Dat was voor mij wel een must. Ze gaat in het hoogseizoen namelijk regelmatig mee op evenementen.

ArankaM

Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 20:57

noordje schreef:
Leuke foto's weer !

Wbt beweging : wij zitten enorm luxe. We wonen aan de rand van het bos met heel veel water.

We kunnen onze honden gewoon naar buiten doen en die lopen dan heerlijk te struinen of gewoon lekker in het gras te luieren.
We gaan wel elke dag minstens een uur met ze aan de wandel in het bos. Nu moeten ze helaas weer aan de riem vanwege het broed/jong seizoen.

Die labrador van ons is ook een stuitergeval,maar dan wat betreft bal of iets wat gegooid (en dus geapporteerd kan worden)
Al hebben we een wandeling van 4 uur achter de rug.

Sjoko vliegend :D
[ Afbeelding ]

Kimba op zoek naar goud ;)
[ Afbeelding ]

Jut en Jul samen

[ Afbeelding ]

Kimba speelt niet zo graag met andere honden,die zijn te vermoeiend :') Al vindt ze kleine hondjes dan wel weer leuk.
Sjoko vindt andere honden helemaal geweldig.
Mensen (en met name kinderen) vindt ie de laatste jaren niet zo leuk meer :(

Dat Kimba zo haar hoofd onder water steekt, dat hebben onze honden allemaal nooit gedurfd := :)
Hele leuke honden zo samen!

Spianne

Berichten: 558
Geregistreerd: 02-09-11
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 21:00

Onze nieuwe hond is afgelopen maandag geboren! :D Het wordt een bonte DSL teef genaamd Luka :)

ArankaM

Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 21:01

Spianne schreef:
Onze nieuwe hond is afgelopen maandag geboren! :D Het wordt een bonte DSL teef genaamd Luka :)

Oh wat leuk! Zijn jullie al op kraam visite geweest?

Spianne

Berichten: 558
Geregistreerd: 02-09-11
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 21:28

Nog niet, het is best een eindje rijden := Ik denk dat we volgend weekend een keer gaan :)

Anoniem

Re: Wie heeft er nog meer een jachthond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 21:29

Blaz wil met alle type honden wel spelen. Maar speelt het liefste met de mechel van mijn moeder. Gaat er zeer lomp aan toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 21:30

ArankaM schreef:
noordje schreef:
Leuke foto's weer !

Wbt beweging : wij zitten enorm luxe. We wonen aan de rand van het bos met heel veel water.

We kunnen onze honden gewoon naar buiten doen en die lopen dan heerlijk te struinen of gewoon lekker in het gras te luieren.
We gaan wel elke dag minstens een uur met ze aan de wandel in het bos. Nu moeten ze helaas weer aan de riem vanwege het broed/jong seizoen.

Die labrador van ons is ook een stuitergeval,maar dan wat betreft bal of iets wat gegooid (en dus geapporteerd kan worden)
Al hebben we een wandeling van 4 uur achter de rug.

Sjoko vliegend :D
[ Afbeelding ]

Kimba op zoek naar goud ;)
[ Afbeelding ]

Jut en Jul samen

[ Afbeelding ]

Kimba speelt niet zo graag met andere honden,die zijn te vermoeiend :') Al vindt ze kleine hondjes dan wel weer leuk.
Sjoko vindt andere honden helemaal geweldig.
Mensen (en met name kinderen) vindt ie de laatste jaren niet zo leuk meer :(

Dat Kimba zo haar hoofd onder water steekt, dat hebben onze honden allemaal nooit gedurfd := :)
Hele leuke honden zo samen!

dat durft mijn labje dus wel. Maar echt zwemmen ho maar :+

Anoniem

Re: Wie heeft er nog meer een jachthond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 21:35

Hier een kruising Nova scotia duck tolling retriever X Whippet

ArankaM

Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Re: Wie heeft er nog meer een jachthond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 22:33

Wat een aparte kruising Lianne, heb je een foto?

Met onze reu ging ik wel eens zwemmen en apporteren in het water en als ik dan even de stok/bal onder het water hielt begreep hij er niets van en ging hij in het water happen :')
Heerlijk dier was het toch, het doet me nog steeds veel pijn dat hij en zijn grote vriendin er niet meer zijn.