Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
secricible schreef:Dat hangt er ook wel vanaf wat je doet natuurlijkhindernisjes mogen ze bij ons niet doen, maar tunneltjes lopen, op een blok gaan zitten, onder een hindernisje door, starten met (langzaam (dus niet vol tempo!)slalom, wipje op een heel laag standje kan allemaal al prima met een pup. Mits op een speelse manier en aangepast aan hun concentratieboog.
Dan weten ze wat er van ze verwacht wordt en maak je het jezelf makkelijker als ze ouder worden.
LadyMadonna schreef:Wat is het probleem van een pup iets leren? Of hij nou moet blijven bij een pion, of met zijn achterpoten op een raakvlak....
JesdaPower schreef:Ik wil Jinn graag laten röntgen wanneer hij ouder is. Alleen is dat erg duur? Op dt moment heb ik daar 't geld niet voor
JesdaPower schreef:Ik wil Jinn graag laten röntgen wanneer hij ouder is. Alleen is dat erg duur? Op dt moment heb ik daar 't geld niet voor
Seven schreef:Hoe word ze fel van agility?
Leuke bull trouwens
xBikkeltje schreef:Seven schreef:Hoe word ze fel van agility?
Leuke bull trouwens
Ze vind het een beetje te leuk en omdat ze de beginselen alleen nog maar kent kreeg ze nog na ieder onderdeel een beloning alleen nam ze mijn vingers erbij , maar ze wil zo graag werken.
Ja leuk is ze hè ze is echt m'n grote trots meeste mensen vinden der ook leuk al is het maar om der roze tuigje tot ze horen dat het een Stafford is
Seven schreef:Dat heb je hier niet, dan zal ik moeten reizen en heb geen auto op het moment dus dat is lastig.
Ben nu aan het kijken in mm vriendenkring maar daar zitten op 1 of andere manier niet de meest makkelijke honden tussen. Naar mensen is ze braaf maar wat eenkennig accepteert wel dat ze dr aaien maar gaat niet helemaal blij lopen doen.
xBikkeltje schreef:Seven schreef:Hoe word ze fel van agility?
Leuke bull trouwens
Ze vind het een beetje te leuk en omdat ze de beginselen alleen nog maar kent kreeg ze nog na ieder onderdeel een beloning alleen nam ze mijn vingers erbij , maar ze wil zo graag werken.
Ja leuk is ze hè ze is echt m'n grote trots meeste mensen vinden der ook leuk al is het maar om der roze tuigje tot ze horen dat het een Stafford is
EmptyWords schreef:Veel borders indd. Ik ben zelf niet zo'n border fan. Vind het moooe en snelle honden bij de juiste handler, bij de verkeerde mom ik vaak neurotische zenuwlijders tegen en daar kan ik niet zo goed tegen. .. maar ja, dat zal bij meerdere rassen zijn.
dierenfan schreef:LadyMadonna schreef:Wat is het probleem van een pup iets leren? Of hij nou moet blijven bij een pion, of met zijn achterpoten op een raakvlak....
daar is niets op tegen, totaal niet wat mij betreft. Maar wel dat vele mensen die cursus volgen of geven steeds een stapje verder gaan. Toch maar een sprongetje laten doen van 5 cm. Toch maar flink snelheid en een wending erin gooien want hij vind het zo leuk en toch die schutting wat steiler zetten enz. enz. enz.
Maar ik heb daar problemen mee maar eigenlijk nog meer problemen met mensen die wel behendigheid gaan doen met hun hond en ze zwaar belasten dus en pas als ze duidelijk zichtbaar problemen zien eens gaan laten rontgenen. Persoonlijk vind ik dat je als je dit soort zware sporten serieus wil beoefenen je het aan je hond verplicht ben hem eerst te laten rontgenen (bij een orthopeed) en pas van start te gaan als blijkt dat de hond goed in elkaar zit. Dan nog regelmatig laten checken of zelf goed leren hoe dat moet.