Haha Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Haha
.
.
.
.
)

Stef_Alinde schreef:Hoe heb je over mij gehoord dan?
Maar mijn neef fokt ook en die kreeg toen ineens een nestje dus toen heb ik ze daar vandaan gehaald aangezien dat dichterbij is
mijn vader en broer zijn gisteren op vakantie gegaan en mijn vader zei nog dat hij heek benieuwd naar ze is als hij volgende week terug komt!
Maar het zijn tweelingzusjes en gister ging de een ineens op de ander rijden?
Toen gingen ze bijten en eentje heeft een wondje in zijn staart dus ik ga straks gaas spannen en ze opnieuw koppelen
Ik span gaas in de kooi en laat ze steeds in elkaars nest slapen zodat ze aan elkaars geur wennen en elkaar zien zo accepteren ze elkaar sneller. Maar je kan het ook met water doen. Een laagje lauw water in bad of in de gootsteen laten lopen de Gerbils in bakjes doen en dan laten drijven als ze dan in het water komen om elkaar aan te vliegen gaan ze snel terug want ze hebben een hekel aan water en dan steeds dichter bij elkaar zetten tot ze samen in een bakje zitten. Maar ik vertrouw die laatste manier niet zo heb er ook geen ervaring mee
alleen met de eerste
Ik heb ook 2 (eigenlijk 3 maar 1 hebben mijn ouders geadopteerd) gerbils
Het zijn zusjes. Ik ben op zoek naar een andere bak maar wil geen hele dure bak voor ze kopen. Ga dus eens even kijken of ik aan het knutselen kan met een 2e hands aquarium ofzo
Mensen hier die dat ook gedaan hebben? Zo ja, foto's?
Ik heb toen 2 nieuwe pups aangeschaft met de bedoeling deze met de overgebleven "oude" gerbie te koppelen. Helaas is dit niet gelukt, als 1 van de jonkies per ongeluk met de staart door het gaas kwam dan beet de oude daar meteen een gat in. Ik heb het wel 2 maanden geprobeerd, elke keer van kant wisselen om ze aan elkaars geur te laten wennen maar helaas. Nu zit de oude gerbie bij mijn ouders, die is inmiddels al wel een jaar of 4 denk ik
En de andere 2 gerbies heb ik dus thuis
! Je kan bij hun ook alleen een deksel bestellen en eventueel glazen plateau's die je er zelf in kan lijmen, als je dan een oud aquarium van marktplaats plukt ben je al een heel stuk goedkoper uit denk ik.