Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Warboel schreef:@Skippy01; Haqihana heeft windhonden tuigen! Dat zijn de maten XSL, SL, ML en M2H. Ot heeft dus een XSL, en als ze groot is weet ik zeker dat ‘ie fantastisch zit, maar voor nu is die gewoon nog wat te groot. Dus nu een in een kleinere (normale XS, die is wat korter) maat besteld.
Warboel schreef:Ja stom he dat ongevraagde advies. Wat ik hierboven ook zeg, het is vooral de manier waarop. Merkte dat met de logeerhonden ook, mensen hebben gewoon geen ervaring met windhonden en zeggen dan al snel “zou je er niet eens wat meer brokken instoppen?” omdat ze gewoon veel te veel te dikke honden zien. Ja een windhond met die dunne vachten lijken onwijs mager dan
Skippy01 schreef:Ja, mensen geven altijd 'advies'. Zelfs laatst een mevrouw met een te dikke labrador die onze Doodle dik noemde. Hij was idd wat voller dan hij zou moeten en stond al op dieet. Hoefde maar 1kg af vd dierenarts overigens en nu is er 1,5kg af en zijn de ribben weer makkelijk voelbaar en is hij weer 'droog' in zijn vel. Hij heeft wel een grove bouw én ronde ribben, dat gaan we nooit veranderen natuurlijk. Toen heb ik dat wél gezegd hoor 'de pot verwijt de ketel, maar die van ons staat in elk geval al op dieet, dank je zeer'.
En inderdaad, over Toby, die toch echt wel grover is dan een volle windhond, zeggen ze ook 'je moet hem wel eten geven hè...'. De galgo's van mijn tante waren toch écht smaller dus ik kan wel raden wat ze daarover allemaal gezegd hebben...
Kaus schreef:Oh altijd die vraag over of je hond uit het buitenland komt![]()
Laatst iemand die zei dat Dexter zo'n leuke kruising was, mechelse zeker? Dus ik zeg nee is een Kelpie. Zegt ze 'oh leukerd maar zit wel wat Mechelse in hoor!' Oké als jij dat wilOok veel mensen die denken dat er Podenco in zit.
cinniz123 schreef:Nou indd zou ik ook snel vergeten zo’n merknaam ben al slecht in namen maar zoiets gaat gegarandeerd fout![]()
KimD ik heb werkelijk geen idee hoe of wat.
Jij doelt op zn hang ogen of niet?
Ik zou zelf sws nooit aan een ras beginnen wat al niet oud wordt.
Deze foto is ook echt grappig.
[ [url=m/laUbJc.jpg]Afbeelding[/url] ]
KimD schreef:cinniz123 schreef:Nou indd zou ik ook snel vergeten zo’n merknaam ben al slecht in namen maar zoiets gaat gegarandeerd fout![]()
KimD ik heb werkelijk geen idee hoe of wat.
Jij doelt op zn hang ogen of niet?
Ik zou zelf sws nooit aan een ras beginnen wat al niet oud wordt.
Deze foto is ook echt grappig.
[ [url=m/laUbJc.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ja klopt, ectropion heet dat en kan erfelijk zijn (wat het in veel gevallen ook is). Het is wel vrij makkelijk te verhelpen operatief. Het is dan ook definitief weg, maar het moet wel geopereerd worden.
NorwayFjord schreef:Hahahaha stom is dat als mensen niet willen aannemen wat je zegt xD Ik krijg ook vaak de vraag wat Mulan voor ras is, tsja als ik dat eens wist... Hoor vaak dat ze er Herder in zien, Border Collie en heb een keer Kelpie gehoord. Denk er zelf eigenlijk nooit over na, Mulan is Mulan en er zal toch een mega mengelmoes in zitten waar ik toch niet achter kom en al zou ik het weten veranderd zij er toch niet om
KimD schreef:NorwayFjord schreef:Hahahaha stom is dat als mensen niet willen aannemen wat je zegt xD Ik krijg ook vaak de vraag wat Mulan voor ras is, tsja als ik dat eens wist... Hoor vaak dat ze er Herder in zien, Border Collie en heb een keer Kelpie gehoord. Denk er zelf eigenlijk nooit over na, Mulan is Mulan en er zal toch een mega mengelmoes in zitten waar ik toch niet achter kom en al zou ik het weten veranderd zij er toch niet om
Je kunt een Embark doen, dan weet je wat erin zit!