Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 18:52

Dank jullie! Hij poept alles onder. Begon vanochtend vroeg en wordt steeds erger. Tot zelfs drie keer in tien minuten. Hij leek zonet redelijk klaar maar toen kwam er weer een lading. Hij heeft nog niet gedronken vandaag dus krijgt zo wat kip met rijst en een lading kookvocht. Zijn temperatuur is gelukkig goed.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 19:03

Namen ben ik wel van niet allerdaagse en met de dieren ook wel gekke :+
Elvin had zn naam al van de fokker dus zo gehouden.
Parel heette velvet en dat vond ik zo stom en ik dacht lelijk hondje wat parel heet is grappig,mensen denken vaak karel :')
Guapa was hetzelfde idee dat betekend knapperd/mooierd.
En mn border heette Flugel en nu is het dus opa Flugel voor de kinderen _O-

Ik was vorig weekend bij andere opa en dat is opa Harley (rijden Harley) en die hebben ook een nieuw pupje genaamd Harley.
Super leuk ding.

Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 19:13

Dat mag je geen puppy noemen! := Hebben ze de operatie aan de ogen al gepland? Of wachten ze tot latere leeftijd?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 19:18

Ah wat een leukerd is Harley! Wat een enorme poten zeg :oo

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 19:24

Harley is een grote pup :oo

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 19:29

Warboel schreef:
@Skippy01; Haqihana heeft windhonden tuigen! Dat zijn de maten XSL, SL, ML en M2H. Ot heeft dus een XSL, en als ze groot is weet ik zeker dat ‘ie fantastisch zit, maar voor nu is die gewoon nog wat te groot. Dus nu een in een kleinere (normale XS, die is wat korter) maat besteld.

Dát was de merknaam die ik steeds vergeet, haha, danku! _/-\o_

Warboel schreef:
Ja stom he dat ongevraagde advies. Wat ik hierboven ook zeg, het is vooral de manier waarop. Merkte dat met de logeerhonden ook, mensen hebben gewoon geen ervaring met windhonden en zeggen dan al snel “zou je er niet eens wat meer brokken instoppen?” omdat ze gewoon veel te veel te dikke honden zien. Ja een windhond met die dunne vachten lijken onwijs mager dan :+

Ja, mensen geven altijd 'advies'. Zelfs laatst een mevrouw met een te dikke labrador die onze Doodle dik noemde. Hij was idd wat voller dan hij zou moeten en stond al op dieet. Hoefde maar 1kg af vd dierenarts overigens en nu is er 1,5kg af en zijn de ribben weer makkelijk voelbaar en is hij weer 'droog' in zijn vel. Hij heeft wel een grove bouw én ronde ribben, dat gaan we nooit veranderen natuurlijk. Toen heb ik dat wél gezegd hoor 'de pot verwijt de ketel, maar die van ons staat in elk geval al op dieet, dank je zeer'.
En inderdaad, over Toby, die toch echt wel grover is dan een volle windhond, zeggen ze ook 'je moet hem wel eten geven hè...'. De galgo's van mijn tante waren toch écht smaller dus ik kan wel raden wat ze daarover allemaal gezegd hebben...

@cinniz dat is géén puppy hoor, jeeeeeetje wat een bakbeest!

@kaus ow bah, beterschap!!
Laatst bijgewerkt door Skippy01 op 24-05-20 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 19:30

Puppies <3 Zijn hier twee weken.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 19:34

Wat een merknaam ook! _O-

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 19:37

@detroit, cute!

@KimD ja, héél vreemd dat ik die steeds vergeet hè :')

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 19:52

Haha ja heeft hier ook even geduurd voor ik het kon onthouden _O- Maar zijn fijne tuigen!
Heb deze kleur nu besteld, zoals je ziet veel punten waar je ze kan verstellen en ook echt flink ruim verstelbaar:
Afbeelding

Ahhh wat schattig die pups! <3 <3 die geluidjes :+:

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 19:59

Nou indd zou ik ook snel vergeten zo’n merknaam ben al slecht in namen maar zoiets gaat gegarandeerd fout :+
KimD ik heb werkelijk geen idee hoe of wat.
Jij doelt op zn hang ogen of niet?
Ik zou zelf sws nooit aan een ras beginnen wat al niet oud wordt.

Deze foto is ook echt grappig.

Afbeelding

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 20:06

Skippy01 schreef:
Ja, mensen geven altijd 'advies'. Zelfs laatst een mevrouw met een te dikke labrador die onze Doodle dik noemde. Hij was idd wat voller dan hij zou moeten en stond al op dieet. Hoefde maar 1kg af vd dierenarts overigens en nu is er 1,5kg af en zijn de ribben weer makkelijk voelbaar en is hij weer 'droog' in zijn vel. Hij heeft wel een grove bouw én ronde ribben, dat gaan we nooit veranderen natuurlijk. Toen heb ik dat wél gezegd hoor 'de pot verwijt de ketel, maar die van ons staat in elk geval al op dieet, dank je zeer'.
En inderdaad, over Toby, die toch echt wel grover is dan een volle windhond, zeggen ze ook 'je moet hem wel eten geven hè...'. De galgo's van mijn tante waren toch écht smaller dus ik kan wel raden wat ze daarover allemaal gezegd hebben...

Ik bedenk me net dat mensen bij ons logeer hondje altijd vroegen "ohhh is zeker zo'n zielig rescue hondje uit Spanje, ze is zo mager!" Uh nee, ze komt uit tropisch Eindhoven en nee, ze is niet mager :')

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 20:18

Oh altijd die vraag over of je hond uit het buitenland komt _O-

Laatst iemand die zei dat Dexter zo'n leuke kruising was, mechelse zeker? Dus ik zeg nee is een Kelpie. Zegt ze 'oh leukerd maar zit wel wat Mechelse in hoor!' Oké als jij dat wil :Y) Ook veel mensen die denken dat er Podenco in zit.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 20:21

Kaus schreef:
Oh altijd die vraag over of je hond uit het buitenland komt _O-

Laatst iemand die zei dat Dexter zo'n leuke kruising was, mechelse zeker? Dus ik zeg nee is een Kelpie. Zegt ze 'oh leukerd maar zit wel wat Mechelse in hoor!' Oké als jij dat wil :Y) Ook veel mensen die denken dat er Podenco in zit.

Nou lijkt de podenco orito ook wel een beetje op een kelpie, of andersom, hoe je wil. Maar hoeveel mensen de podenco orito kennen... Dan zou de kelpie toch bekender 'moeten' zijn. We zien toch meestal podenco andaluz, podenco Maneto of podengo Portugues hier in NL...

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 20:25

Ik snap op zich ook wel dat mensen vragen of dat erin zit. Maar waarom nemen ze het niet gewoon aan als ik nee zeg :') Altijd maar die reactie van 'oh maar het zal er vast wel in zitten!' Nee, gewoon nee.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 20:30

Kaus schreef:
Ik snap op zich ook wel dat mensen vragen of dat erin zit. Maar waarom nemen ze het niet gewoon aan als ik nee zeg :') Altijd maar die reactie van 'oh maar het zal er vast wel in zitten!' Nee, gewoon nee.

Haha ja precies. Bizar! Niet iedere hond is een mix... :roll:

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 20:40

cinniz123 schreef:
Nou indd zou ik ook snel vergeten zo’n merknaam ben al slecht in namen maar zoiets gaat gegarandeerd fout :+

[ [url=m/laUbJc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja klopt, ectropion heet dat en kan erfelijk zijn (wat het in veel gevallen ook is). Het is wel vrij makkelijk te verhelpen operatief. Het is dan ook definitief weg, maar het moet wel geopereerd worden.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 20:46

KimD schreef:
cinniz123 schreef:

[ [url=m/laUbJc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja klopt, ectropion heet dat en kan erfelijk zijn (wat het in veel gevallen ook is). Het is wel vrij makkelijk te verhelpen operatief. Het is dan ook definitief weg, maar het moet wel geopereerd worden.

Vraag me af of ze zich überhaupt hebben ingelezen maar zal het ze wel eens doorgeven.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 21:03

Hahahaha stom is dat als mensen niet willen aannemen wat je zegt xD Ik krijg ook vaak de vraag wat Mulan voor ras is, tsja als ik dat eens wist... Hoor vaak dat ze er Herder in zien, Border Collie en heb een keer Kelpie gehoord. Denk er zelf eigenlijk nooit over na, Mulan is Mulan en er zal toch een mega mengelmoes in zitten waar ik toch niet achter kom en al zou ik het weten veranderd zij er toch niet om :P

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 21:07

NorwayFjord schreef:
Hahahaha stom is dat als mensen niet willen aannemen wat je zegt xD Ik krijg ook vaak de vraag wat Mulan voor ras is, tsja als ik dat eens wist... Hoor vaak dat ze er Herder in zien, Border Collie en heb een keer Kelpie gehoord. Denk er zelf eigenlijk nooit over na, Mulan is Mulan en er zal toch een mega mengelmoes in zitten waar ik toch niet achter kom en al zou ik het weten veranderd zij er toch niet om :P

Je kunt een Embark doen, dan weet je wat erin zit! :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-20 21:12

KimD schreef:
NorwayFjord schreef:

Je kunt een Embark doen, dan weet je wat erin zit! :D

Ik stem vooooor!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 21:16

@norway met Embark kun je daar inderdaad wel achter komen. Zou ik met Toobs ook kunnen doen om zeker te weten wat 'de rest' is,want dat is geen zuivere pod natuurlijk ook. Vooralsnog houd ik het gewoon op 'pod-mix', klaarrrr haha

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 21:17

Lijkt mij ook enorm interessant om te zien wat er in zo'n hond zit! Als ik ooit eens €200 over heb doe ik we ook eentje bij Floyd.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 21:20

Ik ben er ook ook wel nieuwsgierig naar en zou ook wel zo'n test willen doen, als ik ooit geld teveel heb wil ik dat wel doen :D Dat is helaas nu niet hahaha

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 21:29

Mensen zeggen soms rare dingen :+ :+ Toen ik maandag bij kaus was fotos maken was guinness ook mee, hadden ze even aan boom geknoopt zodat we een voor een fotos konden maken zonder dat de rest weg liep. Kwamen er ook mensen : Zijn die honden van jullie?
Alsof ze achtergelaten waren in t bos :Y) Al maakte guinness wel geluiden alsof dat zo was