Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-19 11:57

Had je bericht niet gezien Lara. Sorry!
Tot nu toe werken de bandana’s nog genoeg maar is wel iets om eens naar te kijken
Dat op maat maken vind ik tricky als ik zelf moet meten. Ben bang dat ik dan net verkeerd meet ofzo :')

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 13:04

On the bright side Zoë, je hebt wel je geld terug :))

Erg gaaf vest Lara!

Djessey is echt te knap <3 Ben zo benieuwd hoe die er over een jaar of twee uitziet.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 13:05

Hahaha dus eigenlijk wel netjes :P :P :P :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-19 13:18

Thnx Kaus <3 Hoor t zelfs van veel ''niet stafford'' mensen dat ze gewoon echt heel leuk is :P Das altijd leuk om te horen natuurlijk!

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 13:24

Hier geven ze komende week 38 graden af net naar de heuts geweest en 2 zwembaden gekocht ene voor ons en ene voor de hondjes

Candy bevalt het in ieder geval al <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mama ik ga liever in die grote zwembad :D

Afbeelding

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 13:40

Mooie pups zoe! Ik vind de eerste qua aftekening het mooist, lekker veel wit!
Heb je nou nooit dat je een hond kiest op bouw en het dier qua karakter helemaal niet bij je past?

Laraa Mooi jasje heb je! Hippe kleur ook :P

Kiwi : mooie foto van Djessey!

Biggirl : Mooi zwembadje! Guinness heeft er ook een maar wil er absoluut niet in :') Maar hij houdt sowieso niet van water/in bad/strandjes

Hier net een koelmat gehaald, hij wil daar wel op liggen gelukkig dus hopelijk scheelt dat volgende week..
Wilde nog zo graag het hondenbed van de lidl bestellen maar kan hem niet meer bestellen op de site.. hoop zo dat ze er nog wel zijn! https://www.lidl.nl/nl/Acties.htm?articleId=19648
het leek me wel een handig ding!

lekker geshopt net met zn tweetjes, altijd een succes en we weten goed hoe we geld uit moeten geven :')
Afbeelding

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 14:34

Dat hondenbed is misschien pas vanaf donderdag, althans in de folder staat het vanaf 27-06 :)

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 14:59

Ja klopt maar hij was wel al te bestellen, waren op Facebook al meerdere die hem binnen hadden. Heb Lidl bericht of ze te bestellen zijn en anders donderdag maar bij de lidl voor de deur liggen :P

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 15:09

Geweldig dat bed _O- Denk alleen dat die van ons of op het scherm willen liggen, of onder het bed. Er op is veel te spannend :Y)

Leuke foto Nynkster! Is hij een beetje braaf in de winkel? Vind het altijd een goed trainmoment met mensen en lekkere dingen negeren.

Biggirl, is candy nou een collie of sheltie? Ik dacht een sheltie maar ze wordt nu wel heel groot.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 15:33

Nynkster: eigenlijk heb ik dat nog niet gehad. Ik kies sowieso enkel een combi waarvan de ouderdieren me qua karakter aanstaan. Daarnaast heb ik een gevarieerde roedel waar elk karakter wel een plekje heeft. Ook pas ik me wel aan aan wat een hondje leuk vind. Mijn honden kennen van jongs af aan showen dus de meeste vinden die aandacht en samenwerking gewoon erg leuk.
Dit hondje gaat in een gastgezin wonen. Maar ook de mensen waar ze waarschijnlijk heen gaat (morgen is het zeker) hebben ervaring met het ras en hebben nog een ander hondje.
Ik vind vaak als je flexibel bent en niet in een specifieke situatie zit (zoals geen ervaring, specifieke sport willen, mensen met speciale behoefte in huis). Dat een hondje al snel goed past. Een deel is aangeboren, maar een groot deel is ook opvoeding.

Daarbij als je op kleur of tekening kiest, kies je ook niet het karakter. En dat is nog altijd wat 99% van de mensen doet (Ookal geven ze dat niet altijd toe).

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 15:56

Waauuww wat zijn jullie weer hard gegaan haha.

Gefeliciteerd Zoe! Vind de tweede pup echt heel leuk hoewel ook zoveel wit wel weer wat heeft!

Nynkster dat hondenbed zag ik idd! Zou hier waarschijnlijk ook geen succes zijn, Skye ligt het liefst op tegels of op het laminaat binnen :P wil wel voor de tunnel gaan kijken alleen is die maar 50cm doorsnede. Zou dat groot genoeg zijn voor een midden/groot formaat border? Verwachting is wel dat Skye zeker 20 kilo gaat worden.

Gaaf dat jasje Lara! Hou wel van blije printjes <3

Goed zwembadje biggirl haha. Hier staat gewoon zo'n schelp gevuld met water. Leuk om doorheen te rennen en dan "gezellig" bij vrouwtje op schoot te springen :Y)

Kiwiwitje vind dr echt knap hoor. Heel aansprekend koppie zit erop!

Christina wat een heerlijke foto haha.

Geloof dat ik op de meeste nu wel gereageerd heb haha. Nu weer bij blijven ;)

Hier gisteren terug gekomen van vakantie en op de terugweg gestopt bij de fokker van Skye waar ook haar zusje gezellig langs kwam. En haar twee broertjes wonen daar nog. De donkerbruine is geboren zonder ogen en doet het zo bizar goed! Merk je werkelijk niets aan ook tijdens spelen met de rest. Word als volwaardig
in de roedel geaccepteerd.

Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-19 16:00

Wow wat bizar, zonder ogen geboren! Maar hij weet niet beter dat maakt een hoop verschil natuurlijk.

Hadden we bij dit nest ook Zoe. Mensen die op tekening een voorkeur hadden. Maar die mensen zagen gelukkig zelf ook dat een van de andere pups beter paste.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 16:04

Zonder ogen geboren. Welke aandoening is dat dan? Lijkt me toch iets erfelijks. Zijn de ouders getest op oogziektes?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 16:08

Aaaah wat een gaaf trio Kimvicious!

Welke kleur is de hond op de onderste foto links?

Ik denk dat wat Zoë zegt het inderdaad wel goed uitlegt. Ik wil heel graag de hond van mijn moeder erbij nemen. Qua karakter 'heb ik weinig aan hem '. Hij houdt niet van aaien/knuffelen, kan niet sporten, kan niet los, etc. En toch zou ik hem heel graag willen en zou hij perfect bij ons in het gezin passen. Ze vinden hun plekje wel <3

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 16:20

Hier word je toch onwijs gelukkig van. Niks blindegeleidehond, deze hond heeft een blindegeleidemens 8-)
Afbeelding
Er is niet duidelijk waarom hij ze niet heeft Zoë. Volgens DA kan het erfelijk zijn of spontane mutatie. Hij had het in zijn carrière van ruim 40 jaar in ieder geval nog nooit meegemaakt. Ouders zijn op oogziektes getest en volledig vrij maar zou ook gewoon een genetisch "foutje" kunnen zijn.

Links onder is dezelfde als midden boven ;) een slate, dus blauw, teefje.
Rechts boven is de blinde Roan en midden onder is lilac reu Ragnar.
Dan missen er nog twee bruine reuen, een zwart wit teefje en een slate merle teefje maar die waren er helaas niet bij nu ;) hopelijk binnenkort een meeting met alle pups.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 17:45

Zo leuk om te zien hoe gevarieerd die kleur lilac is! Bij die pup is het weer veel warmer 'rood' en bij Bo juist weer meer 'dof' of hoe ik t ook mag uitleggen (want glanzen doet ie prima haha)
Leuke fotos!

Ik ben wel blij dat er goed naar karakter wordt gekeken. Onervaren ben ik niet maar de fokker ziet meer dan de momenten dat ik er ben :)

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 18:07

Kimvicious schreef:
Waauuww wat zijn jullie weer hard gegaan haha.

Gefeliciteerd Zoe! Vind de tweede pup echt heel leuk hoewel ook zoveel wit wel weer wat heeft!

Nynkster dat hondenbed zag ik idd! Zou hier waarschijnlijk ook geen succes zijn, Skye ligt het liefst op tegels of op het laminaat binnen :P wil wel voor de tunnel gaan kijken alleen is die maar 50cm doorsnede. Zou dat groot genoeg zijn voor een midden/groot formaat border? Verwachting is wel dat Skye zeker 20 kilo gaat worden.

Gaaf dat jasje Lara! Hou wel van blije printjes <3

Goed zwembadje biggirl haha. Hier staat gewoon zo'n schelp gevuld met water. Leuk om doorheen te rennen en dan "gezellig" bij vrouwtje op schoot te springen :Y)

Kiwiwitje vind dr echt knap hoor. Heel aansprekend koppie zit erop!

Christina wat een heerlijke foto haha.

Geloof dat ik op de meeste nu wel gereageerd heb haha. Nu weer bij blijven ;)

Hier gisteren terug gekomen van vakantie en op de terugweg gestopt bij de fokker van Skye waar ook haar zusje gezellig langs kwam. En haar twee broertjes wonen daar nog. De donkerbruine is geboren zonder ogen en doet het zo bizar goed! Merk je werkelijk niets aan ook tijdens spelen met de rest. Word als volwaardig
in de roedel geaccepteerd.

[ [url=m/yMeiEh.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/du0tTY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die tunnel hebben wij ook thuis. Zie dat het dezelfde zijn als toen bij de Aldi. Senna is 35 kilo en race er zo door als ze zin heeft :+

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 19:05

beauty1love schreef:
@KimD jij raadde een aantal pagina`s terug een koel jas aan i.p.v. een mat, ben je ook bekend van de koel jas/vest van ruffwear? Ik zit er over na te denken deze aan te schaffen voor de warme trainingen en evt voor op wedstrijd om af te koelen.

Wanneer gebruik jij de jassen precies?

Ruffwear heeft van die vesten waar ze in moeten stappen en wat hoofdzakelijk de borst koelt. Ze komen niet ver over de rug. De Swamp cooler variant vind ik zelf te zwaar, maar wordt wel veel gebruikt voor trainingen.

Wij gebruiken de jassen vrij veel.

Na het wandelen, tijdens het trainen, in de auto, thuis als het écht warm is. Als ik het idee heb dat ze er baat bij hebben dan gooi ik ze in een emmer water, en meestal melden Abbay en Guinness zich meteen voor het jasje, die vinden her echt heerlijk!

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 19:22

Zo, vanmiddag kon ik nog niet op iedereen reageren:

xLaraaj wat een leuk printje! Van wat voor materiaal worden die koelvesten gemaakt?

Simoonzel precies, zo werkt het helaas. Al moet ik zeggen dat, op die bulldog na, ik tot nu toe weinig last heb gehad van anderen. Ik korf hem ook alleen in risicogebieden.

biggirl fijn zoveel zwembaden!

Wat een mooierds Kimvicious! Vooral die blauwe <3

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 20:46

Wat een gave kleur <3 Is slate nou standaard merle? Ik kom het op Google eigenlijk alleen maar tegen als merle maar deze hond lijkt niet merle (of heel donker)? Ik ben in elk geval verliefd <3 Vind jouw Skye ook zo'n leuke type qua bouw en kop.

KimD, had toen inderdaad getwijfeld met jullie mee te bestellen maar kwam allemaal te snel voordat ik me er goed in kon verdiepen. In denk dat ik toch graag die van Ruffwear wil.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 21:35

Dank u iedereen. Ja het jasje is voor oo show dus dan mag het wel een gekker printje :+ De jas wordt van zeemvel gemaakt en dan een stofje er over hier :)

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 23:48

Thanks Kaus! Als ik het nest zo bekijk ben ik erg blij met hoe Skye er momenteel uit ziet. Had dr niet echt beter kunnen bedenken haha.

Slate/blauw is niet per definitie merle, deze is echt egaal die kleur met wit. Een ander zusje is wel weer slate merle.

Top Punjab dan ga ik die eens halen. Skye vind het heerlijk om op dingen te klimmen en overal doorheen te gaan dus denk dat die goede dienst gaat doen in de tuin :P echte sport wachten we nog wel een poosje mee maar als ze er spelend aan wilt wennen is dat mooi meegenomen :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 08:50

Ze hoeven in DNA niet perse merle te zijn, maar moeten wel zo behandeld worden.

Slate komt voort uit de d-locus, deze hond heeft dd en 'was' zwart en door de dd is dat gemuteerd naar blauw. En een chocolate met dd muteert door naar een lilac.

Skye heeft bijvoorbeeld geen dd, anders was ze een lilac geweest. :D

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 08:55

Slate is inderdaad toch “gewoon” blauw en heeft niets met merle te maken?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 08:58

Zoe_97 schreef:
Slate is inderdaad toch “gewoon” blauw en heeft niets met merle te maken?

"Gewoon" zwart dus. :P Ze kunnen wel in de merle variant voorkomen, maar worden vaak verward met andere soorten merle.