Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_xManadisx_

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 16:33

Ik geef ze ook altijd mee, de penningen. Ze zijn alleen niet rechtsgeldig.

En weil ent ik wel, en zal ik ook iedereen aanraden. En onveilig is het niet. Dan zou ik het nooit aan mijn hond geven. Zijn allemaal spookverhalen ;)

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 17:07

Weil hebben wij hier niet :j dus daar ent ik niet voor, kennel hoest wel hier komt dat best veel voor en rabies moet toch elk jaar wel omdat we over de grens gaan naar NL

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 17:21

Oeh nee Zoë dat ken ik helemaal niet. Heb je meer info?

ZoZenn, wij gaan naar Hoogkerk, daar werden we wel toegelaten.

Is inderdaad vaak voor de bescherming van de schapen. Vooral Cattles zijn gewoon een stuk heftiger dan Border Collies.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 17:24

Kaus schreef:
Oeh nee Zoë dat ken ik helemaal niet. Heb je meer info?

ZoZenn, wij gaan naar Hoogkerk, daar werden we wel toegelaten.

Is inderdaad vaak voor de bescherming van de schapen. Vooral Cattles zijn gewoon een stuk heftiger dan Border Collies.

Kan me voorstellen, die zijn voor koeien gefokt neem ik aan gezien de naam :o

Dadelijk mag Lilith mee naar de schietavond, ben benieuwd hoe ze reageert op de kroeg en het geluid van de buksen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 17:30

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 17:32

dierenfan schreef:
KimD schreef:
Weil laat ik sowieso niet enten, levensgevaarlijk en compleet nutteloos.

KC krijgen ze wel, maar ze komen letterlijk met honderden honden in aanraking over het jaar, dus kennelhoest hebben ze zo te pakken. Die laat ik dus liever wel zetten, ik kies ook voor de druppelvariant vanwege de werking. :j

DHP hebben ze genoeg antistoffen voor minimaal 8 jaar, zijn voor 3 jaar afgetekend, en dan moet er opnieuw getiterd worden, en dan worden ze gewoon weer afgetekend. :j

Hoezo weil enting compleet nutteloos? Hier in de regio dit jaar al 10 dode honden dankzij weil... Allen niet geënt. Voor mij een reden toch te enten!!

L4 staat voor 4 soorten Weil waar je tegen ent, terwijl er honderden soorten zijn. De kans dat je hond een van die 4 soorten 'vangt' is kleiner dan dat hij ziek wordt van de enting.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 18:02

Mijn honden krijgen gewoon een cocktailtje en de kennelhoest snuif voor als ze eens naar de opvang gaan.

Puppycursus en andere lessen ga ik niet meer aan beginnen. Dat was bij Hidde (nu 1,5 jaar) een drama. We hebben ons kapot verveeld en veel geld kwijt geraakt :P

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 18:38

Donderdag heb ik goed nieuws gekregen. Ik had nog even gewacht met hier te posten. Ik wilde eigenlijk nog een maand wachten maar ben te enthousiast :+
Vorige maand is de teef waarvan ik een pup wil loops geworden en door een prachtige reu gedekt (doordat ik herexamens had heeft de fokker gewacht tot de bevestiging van dracht om me dot te vertellen :+ ). Ik ben erg blij met de reu die het uiteindelijk geworden is.
Rond 4 oktober wordt hopelijk mijn meisje geboren :D nu afwachten, hopen op een goede dracht (en veel mooie teefjes dat ik keuze heb :+ )
*\o/* *\o/* *\o/*

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 18:39

van harte! het is je gegund *\o/* *\o/*

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 18:41

Gaaf *\%/*

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 18:55

XxDiandraxX schreef:
KimD schreef:

Nee helaas, toen gaf de DA dus aan dat die sinds dit jaar zijn afgeschaft.

Dat moet een foutje van je dierenarts zijn! Bij ons zitten de penningen nog steeds standaard bij de rabies flacons van nobivac.

Dierenfan, je bedoeld denk ik de rode 2018 penningen.

Whaha jep tuurlijk

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 19:03

KimD schreef:
dierenfan schreef:

Hoezo weil enting compleet nutteloos? Hier in de regio dit jaar al 10 dode honden dankzij weil... Allen niet geënt. Voor mij een reden toch te enten!!

L4 staat voor 4 soorten Weil waar je tegen ent, terwijl er honderden soorten zijn. De kans dat je hond een van die 4 soorten 'vangt' is kleiner dan dat hij ziek wordt van de enting.

Kennelijk dan toch niet... Werk in dieren crema en echt waar de overleden honden, waarvan bewezen dat het weil was, waren allen niet geënt. We hebben er niet 1 gehad die wel geënt was. Voor mij reden genoeg te enten. Zeker omdat wij dagelijks op platteland en in het bos vertoeven ;)

Heb dit jaar gelukkig dan weer geen enkele gehad die door kennelhoest overleden is en dat terwijl dat al 2 maanden enorm heerst hier in de buurt. Ook onder de geënte honden. Mijn nooit tegen kennelhoest geënte en overal komende honden hebben het niet gehad. Wel 2 jaar geleden hebben ze het gehad wat met hoestdrankje en wat extra zorg vlot opgelost was.

Door dit vind ik dus L4 belangrijker dan de kc ;)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 19:06

KarmaChansy schreef:
Weil hebben wij hier niet :j dus daar ent ik niet voor, kennel hoest wel hier komt dat best veel voor en rabies moet toch elk jaar wel omdat we over de grens gaan naar NL

Niet eens per 3 jaar rabiës enten? Dat is balen dan voor jullie!
Overigens weil komt natuurlijk wel in NL voor in bepaalde gebieden en bij hogere temperaturen ;)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 19:09

Sommige landen is rabies idd maar 1 jaar geldig, andere zelfs 5 jaar.
Hier is denk ik een foutje met mijn boekje gebeurd voor rabies.
Daeva is voor 4 jaar afgetekend en Kenai voor 3 jaar. Daeva is ervoor geënt voordat ze bij mij kwam dus vrees dat die Da een foutje in het boekje geschreven heeft.

Ivm shows en wedstrijden en veel contact met vreemde honden en slijk in de bossen ent ik alles. Ooit wil ik misschien gaan triteren. Maar voorlopig vind ik de procedures (dat niet elke Da het doet) nog teveel gedoe

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 19:36

Ik heb de ellende gezien van de weil, honden er aan zien overlijden.
De L4 heb ik er nog geen 1 ziek van zien worden en wel gezien hoe zoiets de wereld in is gegaan. De dieren waarvan ze beweren dat ze zijn overleden aan L4 zijn nooit ingestuurd voor sectie. Ik heb zelf een keer 's ochtends een pup geënt van een collega, welke 4 uur later voor de deur dood neerviel na het uitlaten. Leek een anafylactische shock, hondje voor sectie laten gaan bleek een aangeboren afwijking te hebben gehad waardoor hij niet goed kon slikken en is gestikt in brokken. Kreeg een koekje voor het plassen en viel daarna om, bleek al wat opgestapeld te zijn.
Maar dit leek dus een entreactie maar was het 100% zeker niet. Je kunt het dus wel beweren, maar eerst bewijs voor je iets beweert denk ik dan :)

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 19:43

Ik heb ook nog nooit een heftige reactie gezien op de l4 (wel eens een spuitplek maar meer niet) terwijl ik wel meerdere dieren met weil heb gezien. Je ent dan ook voor de 4 stammen die aangetoond het meeste voorkomen.

Ik ent dan weer geen kc..

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-18 19:51

Boellie heeft net een sloot met kroos aangezien voor gras :(:)
Dat was PLONS. Gelukkig zit t tuigje prima en konden we hem aan het tuigje eruit takelen :+
Helaas voor meneer moest ie daarna dus wel in bad

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 19:52

Zo is het bij bravecto net zo. Nog altijd heeft iedereen van een overleden hond een sectie geweigerd. Ik heb tot nu toe nog geen enkel rapport kunnen vinden waar een gezonde hond bewezen aan bravecto is overleden. Wel honden met verzwakt imumsysteem (zoals longontsteking) waarbij de eigenaren zo dom waren er dan ontvlooiing in te duwen.
Als iemand een bewezen gedocumenteerde case heeft hoor ik het graag!

(Niet dat ik het geef hoor, is prutsmuts nergens voor nodig, look zeewier en af en toe adventix en nooit vllooien of teken :D)

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 19:53

hier heeft de dierenarts mij juist aangeraden niet meer te enten op l4. L2 heb ik dus nog een tijdje geënt bij Jasper, maar daar nu ook mee gestopt.

Weil is heel naar, maar er zijn wel symptomen en dan is het nog te behandelen.

Zelfde met teefjes maar castreren om het castreren.

Kijk, woon je op een boerderij, dan zou ik zeker 2x per jaar enten. Voor ons echter niet noodzakelijk en mijn honden worden goed ziek van de enting.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 20:11

Zelfs mijn boxer met epilepsie kreeg geen extra aanvallen ondanks l4 enting EN bravecto (uiteraard absoluut niet tegelijk gegeven maar ik spreid entingen sowieso)

Hier dit jaar geen bravecto gegeven maar scalibor banden. Echter kenzo reageerde zeer heftig op die band. Toen dit eindelijk 3 weken na af doen vd band eens genezen was heb ik hem bravecto gegeven zonder problemen.

1 tablet werkt wel zeker 6 maanden ipv 3 zoals men zegt. Ik geef dus 1x per jaar en dat is zodra we meer dan 10 teken per wandeling in een week hebben of week voor we op vakantie gaan. Volgende haar weer allen bravecto dat is toch stuk gemakkelijker ivm vaak zwemmen in zout water

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 21:02

dierenfan schreef:
KarmaChansy schreef:

Niet eens per 3 jaar rabiës enten? Dat is balen dan voor jullie!
Overigens weil komt natuurlijk wel in NL voor in bepaalde gebieden en bij hogere temperaturen ;)

Ja dat klopt maar wij gaan nooit naar NL als het zomer/lente is dus dan is het risico toch een stuk kleiner, Rabies moet elke keer minimaal 21 dagen, is maar een jaar geldig hier.

Mijn honden geen problemen met de bravecto maar werkte niet genoeg dus wij zijn naar de seresto gegaan.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 21:04

Is het trouwens geen idee hen als je hier bent te laten enten? (Beetje plannen dat je net komt voor de enting vervalt). Dan wordt je boekje gewoon voor 3 jaar afgetekend.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 21:04

Wist je wel dat als je binnen het jaar de vaccinatie herhaald je niet weer 21 dagen hoeft te wachten?

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 21:06

Das een goed idee zeg! Dit jaar lukt dat niet meer maar voor volgend jaar kan ik dat wel problemen te plannen. Wij gaan met de kerst dit jaar naar NL en in oktober moet er weer geent worden

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 21:07

XxDiandraxX schreef:
Wist je wel dat als je binnen het jaar de vaccinatie herhaald je niet weer 21 dagen hoeft te wachten?

dat heeft mijn dierenarts mij nooit verteld, wist ik dus niet!