En weil ent ik wel, en zal ik ook iedereen aanraden. En onveilig is het niet. Dan zou ik het nooit aan mijn hond geven. Zijn allemaal spookverhalen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kaus schreef:Oeh nee Zoë dat ken ik helemaal niet. Heb je meer info?
ZoZenn, wij gaan naar Hoogkerk, daar werden we wel toegelaten.
Is inderdaad vaak voor de bescherming van de schapen. Vooral Cattles zijn gewoon een stuk heftiger dan Border Collies.
dierenfan schreef:KimD schreef:Weil laat ik sowieso niet enten, levensgevaarlijk en compleet nutteloos.
KC krijgen ze wel, maar ze komen letterlijk met honderden honden in aanraking over het jaar, dus kennelhoest hebben ze zo te pakken. Die laat ik dus liever wel zetten, ik kies ook voor de druppelvariant vanwege de werking.![]()
DHP hebben ze genoeg antistoffen voor minimaal 8 jaar, zijn voor 3 jaar afgetekend, en dan moet er opnieuw getiterd worden, en dan worden ze gewoon weer afgetekend.
Hoezo weil enting compleet nutteloos? Hier in de regio dit jaar al 10 dode honden dankzij weil... Allen niet geënt. Voor mij een reden toch te enten!!
XxDiandraxX schreef:KimD schreef:
Nee helaas, toen gaf de DA dus aan dat die sinds dit jaar zijn afgeschaft.
Dat moet een foutje van je dierenarts zijn! Bij ons zitten de penningen nog steeds standaard bij de rabies flacons van nobivac.
Dierenfan, je bedoeld denk ik de rode 2018 penningen.
KimD schreef:dierenfan schreef:
Hoezo weil enting compleet nutteloos? Hier in de regio dit jaar al 10 dode honden dankzij weil... Allen niet geënt. Voor mij een reden toch te enten!!
L4 staat voor 4 soorten Weil waar je tegen ent, terwijl er honderden soorten zijn. De kans dat je hond een van die 4 soorten 'vangt' is kleiner dan dat hij ziek wordt van de enting.
KarmaChansy schreef:Weil hebben wij hier nietdus daar ent ik niet voor, kennel hoest wel hier komt dat best veel voor en rabies moet toch elk jaar wel omdat we over de grens gaan naar NL
dierenfan schreef:KarmaChansy schreef:Weil hebben wij hier nietdus daar ent ik niet voor, kennel hoest wel hier komt dat best veel voor en rabies moet toch elk jaar wel omdat we over de grens gaan naar NL
Niet eens per 3 jaar rabiës enten? Dat is balen dan voor jullie!
Overigens weil komt natuurlijk wel in NL voor in bepaalde gebieden en bij hogere temperaturen