Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Lukasje schreef:Dames (en heren) , in het kader van de voorbereidingen heb ik nog wat vragen ...
De doorgang van buiten- naar binnenhok, hoe groot moet dat zijn voor een bourkesparkiet? En welke vorm: rond of vierkant? Doe je dan een korte zitstok binnen en buiten om het makkelijker te maken? Dat binnenhok wordt niet erg groot hoor, ik denk nu aan zoiets van b: 1 meter, d: 55cm, h: 80cm. Volstaat dat als nachtverblijf? En de “inrichting” binnenin, zou ik gewoon 1 lange zitstok doen. Of hangen jullie daar meer?
Allicht komen er nog vragen hoor
Dido2316 schreef:Update over het zieke vogeltje: hij moet een nacht blijven ter observatie. Zo op het eerste gezicht kunnen ze niets vinden, maar ze hebben een beetje poep op kweek gezet om te kijken of ze daar iets uit kunnen halen. We weten nog niet zo veel dus helaas
Cayenne schreef:Oh, hier geen stok nodig hoorMaar ze vonden het doorvlieggat wel vrij donker dus hebben hem de eerste maanden sowieso niet gebruikt tot we maar de hele deur er tussenuit hebben gehaald
![]()
Pas toen kwamen ze er achter dat ze ook nog naar binnen konden
Kimley schreef:Wij hebben gewoon vierkante openingen. We hebben bij onze valk parkieten wel een stok schuin erheen want die waren echt te dom om het te snappen
De rest vind het vanzelf uit haha. Maar het scheelt ook wel of ze uit een volière komen waar ze het gewend zijn. Als wij nieuwe vogels krijgen voor buiten blijven ze eerst 1 a 2 dagen in het binnenhok zodat ze leren dat daar het eten etc staat.
Lukasje schreef:Cayenne schreef:Oh, hier geen stok nodig hoorMaar ze vonden het doorvlieggat wel vrij donker dus hebben hem de eerste maanden sowieso niet gebruikt tot we maar de hele deur er tussenuit hebben gehaald
![]()
Pas toen kwamen ze er achter dat ze ook nog naar binnen konden
En heb je een idee van de grootte (b x h) van dat gat?