Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lukasje schreef:Dames (en heren) , in het kader van de voorbereidingen heb ik nog wat vragen ...
De doorgang van buiten- naar binnenhok, hoe groot moet dat zijn voor een bourkesparkiet? En welke vorm: rond of vierkant? Doe je dan een korte zitstok binnen en buiten om het makkelijker te maken? Dat binnenhok wordt niet erg groot hoor, ik denk nu aan zoiets van b: 1 meter, d: 55cm, h: 80cm. Volstaat dat als nachtverblijf? En de “inrichting” binnenin, zou ik gewoon 1 lange zitstok doen. Of hangen jullie daar meer?
Allicht komen er nog vragen hoor

Maar ze vonden het doorvlieggat wel vrij donker dus hebben hem de eerste maanden sowieso niet gebruikt tot we maar de hele deur er tussenuit hebben gehaald

Dido2316 schreef:Update over het zieke vogeltje: hij moet een nacht blijven ter observatie. Zo op het eerste gezicht kunnen ze niets vinden, maar ze hebben een beetje poep op kweek gezet om te kijken of ze daar iets uit kunnen halen. We weten nog niet zo veel dus helaas
Cayenne schreef:Oh, hier geen stok nodig hoorMaar ze vonden het doorvlieggat wel vrij donker dus hebben hem de eerste maanden sowieso niet gebruikt tot we maar de hele deur er tussenuit hebben gehaald
![]()
Pas toen kwamen ze er achter dat ze ook nog naar binnen konden
Kimley schreef:Wij hebben gewoon vierkante openingen. We hebben bij onze valk parkieten wel een stok schuin erheen want die waren echt te dom om het te snappen
De rest vind het vanzelf uit haha. Maar het scheelt ook wel of ze uit een volière komen waar ze het gewend zijn. Als wij nieuwe vogels krijgen voor buiten blijven ze eerst 1 a 2 dagen in het binnenhok zodat ze leren dat daar het eten etc staat.
.
niet door hetzelfde gat uiteraard maar ze zijn allemaal even groot. Wij hebben per nachthok 2 zit stokken met aan het eind een bakje water. Halverwege een voederplateau met een schaal voer
had niet echt veel te vertellen, hier ging alles eigenlijk zn gangetje met die 2 valken van mij
) dus dacht wellicht een leuke koppelpoging voor mijn mannetje. 
maar hij hield ook niet op. Terug naar de kooi en bij elke beweging van mij vliegt hij op me af, gaat ook op de kooi zitten met zijn vleugels gespreid en snavel open. Ik had inmiddels mijn capuchon van mn hoodie op gedaan zodat mijn hoofd/oren iets veiliger waren. Zeg ook duidelijk 'NEE' tegen hem. En bleef nu bij elke aanval 'staan' en ging pas weg als hij weer enigzins rustig op zijn plek zat. Maar nu telkens als ik koffie ga halen of iets dan is zijn eerste reactie om op me af te komen vliegen en niet voor een kriebeltje.
Ik weet niet of dit nou iets tijdelijks is omdat er verandering is , zou dat kunnen? Ik wil wel graag mijn lieve ventje straks weer terug
(en de bedoeling is ook om voor Leia dan een eigen partner te vinden weer zodat we met 4 zijn) moet ik het gewoon even aankijken en mezelf aankomende tijd maar extra goed beschermen?
Met recht grote broer, hopelijk kan die kleine goed gebruik maken van de warmte 
Die van mijn stagebegeleider destijds was echt mega tam, die kon ook allemaal truukjes. Hilarisch beest. Omrollen enzo, basketballen. Lukasje schreef:Cayenne schreef:Oh, hier geen stok nodig hoorMaar ze vonden het doorvlieggat wel vrij donker dus hebben hem de eerste maanden sowieso niet gebruikt tot we maar de hele deur er tussenuit hebben gehaald
![]()
Pas toen kwamen ze er achter dat ze ook nog naar binnen konden
En heb je een idee van de grootte (b x h) van dat gat?
dus dat lijkt me positief.
fijn dat de kleinste het ook nog goed doet.
Dat mag je hem ook best duidelijk maken! Er zijn grenzen en die kunnen ze prima leren te respecteren!
ik laat hem verder beetje met rust, dus geen gekroel en gedoe van mij.
eigenlijk Tiamat. Vrienden hadden mythologische smaak) volgt Solo wel overal en hij bekommert zich ook echt om haar. Dat vind ik wel lief.
ze is nu bijna 4, maar een jonkie erbij kan dan toch nog wel?