gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 21:53

Moet je perse met openbaar vervoer, anders is dat nog wel te doen voor jou over de afsluitdijk?

Deze foto is van vanavond, was toch wel een beetje trots op Nora <3
Afbeelding

Anoniem

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 21:56

Ja mijn vader kan geen lange stukken meer rijden , zijn concentratie en inschattingsvermogen is niet zo best meer

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 22:05

Pff, morgen weer met eentje naar de dierenarts. Beest heeft bijna overal last van, ze niest snot, ze kwijlt, ze laat eten vallen en ze heeft de afgelopen dagen zo nu en dan 'keutels' aan zich hangen.

Ik zie door de bomen het bos niet meer :(

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 22:10

Huisjepluis in Midwoud heeft op het moment niet veel rammen zitten, maar wel snelle doorstroom, dus wie weet wat er binnenkort zit :)

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 06:30

Och ja dan wordt het wel een stuk lastiger, je vind vast wel een geschikt konijntje :)

Wat sneu Eoweyn, sterkte :(:)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 19:13

Lieve foto jannicke! Met tijd en geduld komt het wel goed, kijk maar naar mijn Puk, die heb ik al een jaar en kan haar nu af en toe voorzichtig aaien!

Jeetje Vera, sterkte! Laat je even weten hoe het was bij de dierenarts?

Hier is het ook weer raak, nu wil Flip weer niet eten .. Hij zal wel weer haakjes hebben maar grrr kan het niet eens even 1 maand goed gaan zonder DA bezoekjes?
Vrijdag vrij dus dan maar even met Flipje langsgaan, kan ik meteen Pepper meenemen voor een check-up

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 19:19

_Tarzan schreef:
Lieve foto jannicke! Met tijd en geduld komt het wel goed, kijk maar naar mijn Puk, die heb ik al een jaar en kan haar nu af en toe voorzichtig aaien!

Hier is het ook weer raak, nu wil Flip weer niet eten .. Hij zal wel weer haakjes hebben maar grrr kan het niet eens even 1 maand goed gaan zonder DA bezoekjes?
Vrijdag vrij dus dan maar even met Flipje langsgaan, kan ik meteen Pepper meenemen voor een check-up

Ben vanmiddag geweest en ze had een flinke haak aan een kant. Dierenarts heeft hem afgebroken. Daarnaast heeft ze voor snot en de ontsteking in de wang van het haakje een antibiotica injectie gehad. Heb zelf nog een injectie meegekregen en die moet ik vrijdag bij haar zetten. Als de snot niet weg/beduidend minder is na het weekend mag ik maandag nog een injectie voor haar ophalen. Scheelt behoorlijk dat ik het zelf mag doen, dierenarts is toch al gauw een kwartier met de auto..

Konijn was bij thuiskomst weer supervrolijk en begon lekker aan haar hooi te knabbelen. Ter ondersteuning hebben ze ook nog hooithee in plaats van water op dit moment.

Wat rot dat jouw konijn er nu alweer last van heeft! Hoop dat het bij mij niet zo snel gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 19:22

Sterkte tarzan :(:)

Fijn dat ze direct eet Vera!

Ik hoor vanavond nog van het konijn uit Castricum , hij is wel leuk en goede leeftijd!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 19:45

xVerax schreef:
_Tarzan schreef:

Ben vanmiddag geweest en ze had een flinke haak aan een kant. Dierenarts heeft hem afgebroken. Daarnaast heeft ze voor snot en de ontsteking in de wang van het haakje een antibiotica injectie gehad. Heb zelf nog een injectie meegekregen en die moet ik vrijdag bij haar zetten. Als de snot niet weg/beduidend minder is na het weekend mag ik maandag nog een injectie voor haar ophalen. Scheelt behoorlijk dat ik het zelf mag doen, dierenarts is toch al gauw een kwartier met de auto..

Konijn was bij thuiskomst weer supervrolijk en begon lekker aan haar hooi te knabbelen. Ter ondersteuning hebben ze ook nog hooithee in plaats van water op dit moment.

Wat rot dat jouw konijn er nu alweer last van heeft! Hoop dat het bij mij niet zo snel gaat.

Ooh wat fijn dat het meteen een stuk beter met haar gaat en ze gelijk weer at! :)
Fijn is dat he zelf injecties zetten, ik mort bij 1 van mij om de dag ene zetten 1,5 maand lang :=

Flip heeft elk half jaar last van haken helaas.. Hij geeft het gelukkig zelf aan. Vanmorgen at hij nog en nu wilde hij niks, dat is niks voor Flip dus dan weet ik dat hij weer haken heeft :( Hij is voor het laatst in juni gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 22:16

Rottig die haken ><

Poeh dat konijn lijkt heftig op Takkie, maar is veel en veel te dik :=

Misschien word hij zaterdag gebracht :oo

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 22:39

Jannickee schreef:
Och ja dan wordt het wel een stuk lastiger, je vind vast wel een geschikt konijntje :)

Wat sneu Eoweyn, sterkte :(:)

Eoweyn moest Vera zijn, was nog niet helemaal wakker op de vroege morgen :+
Maar fijn dat het al een stuk beter gaat!

Sterkte Tarzan, sneu dat Flip er zo vaak last van heeft :(:)

Wauw super Rebecca, fijn dat ze hem willen brengen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 22:46

Hangt van vervoer af :P , maar heb goede hoop

Afbeelding

Om in Jip&janneke thema te blijven ivm Takkie zet ik mam voor het blok met een naam daaruit. Dan word het of Jip of we verdraaien Siepie en dan word het op zijn fries Syb :P . Samen met Nynke klinkt Syb wel goed

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 23:56

Nog bedankt in dat geval Jannicke :)

Wat leuk Rebecca! Die gaat vast genieten bij jou :D

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 06:56

Hmm vanmorgen at Flip weer :?
Even kijken wat hij vanavond doet

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 17:07

Ik vond nog een paar enorm schattige foto's van dotje, van toen ze een paar weken oud was..
Afbeelding
Afbeelding

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 21:26

Ik vind Jip leuker maar Syb beter bij Nynke passen :D

Och wat lief, bleven ze altijd maar zo klein <3

Iets voor iemand hier?
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 21:28

Ik heb het in principe al een keer gedaan :P , maar Nynke was al 2 weken . Je moet speciale melk , je moet hem warm houden het poepen en plassen stimuleren op die leeftijd . Kan toch niet goed gaan bij een leek

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 11:35

K*tK*tK*tK*tK*tK*tK*tK*t
Het is opeens helemaal mis met Pepper :'(

Vanmorgen was nog niks aan de hand met haar, heb ze lekker te eten gegeven. Ga ik net even uit het raam naar de konijnen kijken en vond Pepper nogal vreemd.. Ik weet niet, ik zag niks aan haar maar soms heb je zo'n gevoel ik moet gaan kijken!

Ze tolt om d'r as heen en haar ogen draaien alle kanten op :'( ik ben echt bang dat ze een hersenbloeding ofzo heeft gekregen van de penicilline :'(

Net als je denkt dat ze er helemaal bovenop komt .. :'( :'( :'(

Ik kan pas om 13 uur bij de DA terecht, helemaal kl*te!!!

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 11:37

_Tarzan schreef:
K*tK*tK*tK*tK*tK*tK*tK*t
Het is opeens helemaal mis met Pepper :'(

Vanmorgen was nog niks aan de hand met haar, heb ze lekker te eten gegeven. Ga ik net even uit het raam naar de konijnen kijken en vond Pepper nogal vreemd.. Ik weet niet, ik zag niks aan haar maar soms heb je zo'n gevoel ik moet gaan kijken!

Ze tolt om d'r as heen en haar ogen draaien alle kanten op :'( ik ben echt bang dat ze een hersenbloeding ofzo heeft gekregen van de penicilline :'(

Net als je denkt dat ze er helemaal bovenop komt .. :'( :'( :'(

Ik kan pas om 13 uur bij de DA terecht, helemaal kl*te!!!

Jeetje! Dat klinkt niet goed...
Is er geen dierenarts waarbij je sneller terecht kan? Dit lijkt me toch een spoedje.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 11:58

Nee ze hadden niemand eerder (smorgens worden alle operaties gedaan) .. Ja leek mij ook spoed maar daar zit 1 zo'n troela aan de balie/telefoon en altijd als ik bel krijg ik haar eraan -:(-

Wedden dat een andere assistente mij meteen had laten komen! Grrr maargoed ik kan over 20 min al thuis wegrijden .. Dan ben ik tenminste de 1e die aan de beurt is!!

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 12:01

Ik duim voor Pepper _Tarzan..

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 12:05

Dankjewel!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 13:49

Nou ik ben weer terug met Pepper.

De DA dacht aan een acute aanval van EC. Ze heeft een spuit gekregen voor d'r hersenen om beschadiging en zwelling te voorkomen en heb weer fenbendrops meegekregen, de penicilline moet ik blijven spuiten en daarnaast dan de fenbendrops geven, ze moet na het weekend al rustiger in haar hoofdje zijn, zo niet moet ik terug.

En natuurlijk word je er weer op gewezen dat ze niet kunnen zeggen of ze het gaat halen ;(

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 13:53

Aah.. Hopelijk komt het allemaal goed!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 14:00

Komop pepper! Fight it girl! :-*