Kittenkletstopic!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 15:16

Haha ik twijfel ook of ik gelijk een goede duurdere koop, of gewoon een wat goedkopere met het risico dat hij na een paar jaar vervangen moet worden. Moeilijk!

Waarom denken jullie dat jullie katten er niet in zouden of kunnen gaan? Het gaat mij vooral om een paal die de hoogte in gaat, aangezien ik ook plankjes langs de muren wilde maken maar we erachter zijn gekomen dat de muren te zacht zijn, en boren is dus geen optie. Ze hebben verder al superveel krabplekjes en speeldingen, maar het enige wat nog mist is iets waar ze lekker de hoogte mee in kunnen. Met als resultaat dat ze tegenwoordig bovenop de deuren gaan zitten. :=

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 15:18

Ik wil ook graag nog een nieuwe. Heb nu een van de lidl, maar het bovenste plankje is vooral aan vervanging toe, want daar liggen ze de hele dag om en om op te slapen. De speeltjes ed. hebben ze er al afgesloopt. Heb ook een kleine van zooplus, maar daar hebben ze nu al het touw afgesloopt en zijn aan de binnenkant van de stam begonnen :+

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 15:29

Mo redt dat wsl net niet of met veel moeite ivm haar balans.
Ze heeft nystagmus (ogen die 'stuiteren') waardoor ze minder goed kan focussen en afstanden inschatten, maar ook sneller ergens vanaf valt.
Verklaart overigens ook waarom ze zich bij grotere hoogtes gewoon naar beneden stort met een rotklap waarbij je denkt dat ze alle 4 d'r poten heeft gebroken. %)
Met bredere plankjes, kortere afstanden en makkelijk begaanbare krabmeubels lukt het overigens prima.

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 15:31

Ach gut! Dan is zo'n krabpaal inderdaad geen goed idee. Is dat verder nog nooit misgegaan dan? Klinkt zo sneu dat ze vanaf bovenaan dat hele eind naar beneden klapt. Y;(

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 15:37

Bij haar vorige eigenaar ging het best vaak mis, ook omdat ze veel werd opgejaagd en in de paniek dan ook nergens meer naar keek. :(:)
Hier gaat het 99% goed, af en toe dat ze even misstapt of ergens tegenaan rent of als ze op me ligt en ik beweeg van m'n been/heup afrolt.
Maar ik hou er ook rekening mee dat ze zo min mogelijk stress heeft en bij de aanschaf van een krabpaal dat die goed beklimbaar is.
Heb ooit deze paal gehad:
Afbeelding
Dat was geen succes en na even aankijken is 'ie afgebroken en tegen de verzendkosten verkocht.

Erin_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 16:28

Wij hebben sinds 2 a 3 weken ook een nieuwe krabpaal.
De oude kon echt niet meer, was te wankel en knalde steeds tegen de muur aan...wat je waarschijnlijk door het hele gebouw kan horen :=

We hebben toen besloten om voor een iets duurdere te kiezen omdat we geen zin hebben om elk jaar een nieuwe te kopen. Dus het is de mega de luxe van dierenvilla geworden en ze vinden hem geweldig!
Afbeelding
De bovenste is onze Noor Kenzo en de onderste onze "kitten" van 9 1/2 maand Jack :D

Afbeelding
En Woezel want hij hoort er ook bij

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 18:39

Herkenbaar onderwerp. Ik vind krabpalen/apparaten zo duur :wow:

Beetje apparaat met meerdere hoogtes en lig mandjes zijn ruim €150.

Ik zit te denken om plankjes/mandjes aan de muur te bevestigen. Dat ze alsnog lekker de hoogte in kunnen. We hebben nu alleen een poesje van 3 kg... En onze kitten zal richting de 8 kg gaan als hij is uitgegroeid _O- dus dan zijn de huidige krab faciliteiten ook niet sterk genoeg hihi

Mandyy

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:37

Ik heb Coco palm van Zooplus en nog een andere met meerdere plekken, vergelijkbaar met die Lor liet zien.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:51

Ik heb deze ook nog gehad, voor ik Mowgli kreeg:
Afbeelding
Mowgli vond het mandje eng :+ en de paal stond op instorten na een stoere kater die hem als trampoline en apekooitoestel gebruikte. *\%/*
Toen heb ik de bovenkant eraf gehaald (alles boven het huisje) en toen de onderkant versleten was de huidige gekocht. :)

Sally1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 20:24

Ik heb 2 petfuns aan elkaar gemaakt en ze vinden hem geweldig. Ben er in totaal iets van 350 euro aan kwijt geweest maar heb ze al jaren en zien er nog uit als nieuw. Mandjes kunnen in de was en de palen zijn van echt hout dus gaan lang mee.
Ik heb zware ragdolls die er graag in spelen of erin springen en hij beweegt geen kant op.
http://shop.petfun.de/

Onze volgende word een Drapaki
http://www.drapaki.pl/en/3-scrapers

Ze kosten wat maar je kan er wel echt jaren mee verder. Ik vind die stoffen dingen van zooplus zo lelijk en worden snel lelijk. Bij ons worden ze echt veel gebruikt en vallen dan gewoon binnen een jaar uit elkaar.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 23:11

Ik had even een lach nodig dus ik kocht een komkommer en wou kijken hoe erg mijn katten gingen trippen :') Gezien al die filmpjes die rondgaan van die rondstuiterende katten na het zien van een komkommer :')

Ginger viel de komkommer aan en begon er in te bijten (ze vond het erg lekker) en Tonic gaf er een zeer verveeld tikje tegen aan en liep weg :+ :') Ginger vind blijkbaar komkommer erg lekker. Tonic speelt nu met een stukje komkommer :')

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 23:16

Haha lifaya :')
Dushi is ook totaal niet onder de indruk van komkommer of courgette..

Afbeelding
Dushi is ook aan 't relaxen <3

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 23:55

Haha die foto. :))

Komkommer moet ik ook nog proberen! O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 11:21

<<) lekker lui :P

Boris en ik gaan vandaag naar de pets place , fotograaf komt er vandaag en leert ie weer een nieuwe situatie. Woon op 3 minuten lopen , valt genoeg te zien ^_^

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 13:32

Leuk! Zou ik ook wel willen. Was hier laatst ook, maar leek me voor mijn beesten geen succes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 14:07

Waren ook enorm veel honden , gelukkig waren we zo aan de beurt. Arme jongen liep de winkel al in :* , was leuk maar of dat voor hem geld weet ik niet. Ervaring erbij voor hem :j

Afbeelding

<3

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 14:29

Mooie kleur <3

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 19:47

Verse vis op het menu vanavond,we moeten alleen nog even ontdekken hoe we erbij kunnen }>

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 21:40

Haha, altijd leuk! Wat een prachtige katten :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 00:32

Gaby jij hebt ook een dierentuin dus :')

Pff volwassen poes is al sinds 1 uir vanmiddag buiten , ben bezorgd ondertussen pff

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 10:23

Rebecca schreef:
Gaby jij hebt ook een dierentuin dus :')

Pff volwassen poes is al sinds 1 uir vanmiddag buiten , ben bezorgd ondertussen pff

Is ze vannacht nog thuis gekomen?

Ik weet nog dat mijn katten voor het eerst naar buiten mochten. Als ik maar niet zo ongerust wordt als ik kinderen heb... :=

Zijn jullie al moe van Turbo foto's?
Afbeelding

We hebben ovb een katten krabpaal uitgezocht, dan plaats ik nog losse planken aan de muur.
Een driepoot vanwege de stevigheid: http://m.zooplus.nl/shop/katten/krabpaa ... 0cm/468454

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 12:11

Dank je wel maanlicht!
Valt wel mee hoor Rebecca 4 katten 1 hond wat vissen en een pony :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 12:41

:j kreng rook wel naar open haard , maar had trek hmm apart

Aww Turbbo <3

Oow valt mee , mijn dierentuin is voor de katten die kunnen uren voor de hanster bakken zitten

lotje_elmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 21:07

aww... arme kleine do zijn balletjes zijn eraf :')
zijn tandjes zijn aan het wisselen. eten vind hij duidelijk moeilijk hij zit namelijk gewoon naar zijn bakje met eten te miauwen... dus hij krijgt nu natvoer met hard voer erdoorheen.
Eten katten hun verloren tandjes op of kan je die ergens vinden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 21:09

sterkte :') , Boris mag binnekort ook de ballen inleveren :D

Geeen idee , heb van 10 jarige poes een tand maar ik vind ze normaal nooit