Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 08:57

Ohh Mazzel wat een snoetje zeg! Heel zoet!

Harrie als puber… hehe veel sterkte!

kiwiwitje

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-24 09:19

Puber.. dat herken ik totaaaaaaaaal niet..

Fred is lekker aan t boeven momenteel _O- Afbeelding
Afbeelding

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 22:01

Mag ik hier even komen binnenvallen? Wij hadden tot 3 jaar geleden 3 honden en 1,5 jaar geleden is de laatste overleden... Ik hield al lang een fokker in de gaten, al was ik echt nog niet weer klaar voor een hond, maar nu kwam er een nestje voorbij waar ik geen weerstand aan kan bieden :'). Er bleek nog 1 reutje "over" te zijn op de wachtlijst dus ik heb mijn man gezegd dat dat voorbestemd is en zondag gaan we naar de fokker toe voor een gesprek en kijken bij de pups! Mag net want ze zijn nu net 3 weken. :D

Wat enorm spannend! Gelukkig is het te warm voor een jas want anders was er zondag vast eentje in mijn binnenzak verdwenen :+
Dus heel misschien een pup in 2024. Kan ik weer mn halve huis verbouwen :Y)

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 22:14

Oh zo leuk, Bonne in de rugzak!!

Aaaan kleine Millie, zo'n fantastisch snoetje! M'n vriend komt d'r jatten zegt ie *D

Haha puber Harrie en Freddie, lekker boeven!

Ohh alsof het zo moet zijn Bielsje! Welk ras? Veel plezier zondag!!

Wij hebben deze avond een heerlijk buitenritje gemaakt, Evi was voor het eerst los mee (en m'n vriend loopt ook mee :P ) Ging top, ze is erg voorzichtig en paard is honden gewend.

Afbeelding

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 23:09

Wat lekker dat je zo met paard en hond naar het bos kan! Ze zijn ook nog wel een beetje matchend qua kleur :D

We gaan bij Cane Corso's kijken. Heb er nu 2 gehad en dat waren beide toppers, alleen zijn die fokkers "met pensioen". Dus we mogen weer opnieuw door de ballotagecommissie :').

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 08:37

Oooh pubers.. dat wordt nog wat!

@Sanne, ‘s nachts mag hij haar hebben 8-) *D . Zo leuk met paard en Evi <3

@Bielsje, veel plezier vandaag! Het weer is hier wel wat afgekoeld, maar voor een wijde winterjas toch wat te warm denk ik :')

Wij zijn hier met Millie een beetje aan het ontdekken wat wel en niet werkt. Vrijdag was ze heeel bijterig en echt venijnig. Maar gisteren meer verplichte slaapjes laten houden en het was al een stuk beter. We merken nu zodra ze echt blijft bijten dat het batterijtje op is en ze lekker moet gaan slapen. Daar is ze het zelf alleen niet telkens mee eens. Buiten de ren met daarin de bench zoekt ze zelf bijna niet de rust op dus stoppen haar er regelmatig in met speeltje of snoepjes en gaan er dan of bij in zitten of naast zitten. Hopelijk werkt dit de komende dagen _/-\o_

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 09:54

xMazzel schreef:
Oooh pubers.. dat wordt nog wat!

@Bielsje, veel plezier vandaag! Het weer is hier wel wat afgekoeld, maar voor een wijde winterjas toch wat te warm denk ik :')

Wij zijn hier met Millie een beetje aan het ontdekken wat wel en niet werkt. Vrijdag was ze heeel bijterig en echt venijnig. Maar gisteren meer verplichte slaapjes laten houden en het was al een stuk beter. We merken nu zodra ze echt blijft bijten dat het batterijtje op is en ze lekker moet gaan slapen. Daar is ze het zelf alleen niet telkens mee eens. Buiten de ren met daarin de bench zoekt ze zelf bijna niet de rust op dus stoppen haar er regelmatig in met speeltje of snoepjes en gaan er dan of bij in zitten of naast zitten. Hopelijk werkt dit de komende dagen _/-\o_

Dankje!

Oh dat gedrag herken ik _O-
Je kunt niet gaan slapen want stel dat je iets mist, en dan van slaapgebrek compleet terror worden :'). Had ik met een franse bull x engelse staff, was niet grappig maar met idd verplichte slaapjes (je gaat de signalen snel herkennen dat het tijd is ook) snel beter! Heeft hij in zijn volwassen jaren volledig ingehaald, toen sliep hij altijd :+
Ik had het niet zo bij een toller verwacht eigenlijk!

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 12:44

En ja hoor, over 5 weken gaan we onze Cane Corso reu halen O:)

Formentino met licht masker, zeer waarschijnlijk met de naam Chef maar verder weten we nog niets. De reu die overblijft is voor ons, welke dat is weten we over 3 weken :D

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 14:50

Wat leuk! Spannend!!

Is denk ik puppy eigen? Kregen van de fokker de tip om echt goed te spelen en daarna ook goed af te ronden, dat werkt vandaag goed en ze heeft al meerdere slaapjes buiten de bench / een **\O/**

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 16:06

Dat is fijn! Het is imo niet pup eigen maar ik heb het gevoel, en dat is enkel een gevoel, dat het komt uit de start bij de fokker. Bij pups van fijne ervaren fokkers heb ik het nooit gezien, wel bij gelegenheid fokkers. Maar kan toeval zijn!
Ze lijken ook uit hele kleine nesten te komen (1-3 pups), zou ook nog een factor kunnen zijn...

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 19:51

Dat is echt larie hoor Bielsje... Het ligt aan de genen en de lijnen achter de pups hoe actief en doordrammend ze zijn, niet aan de fokker.

Een slechte fokker zal eerder angstige pups hebben die in zichzelf keren of wegduiken en niks durven ondernemen.

Deze pups die door blijven gaan en altijd aan staan, zijn daar eigenlijk net tegenovergestelde aan.

Het is een kwestie van karakter... Sommige staan van geboorte altijd aan... De fokker kan hier wat ik gaan begrenzen en beheersen maar het merendeel van de begrenzing zal toch echt van de eigenaars moeten komen.
Wel is het aan de fokker eigenaars te zoeken voor dat type pup, die hiermee om kunnen en deze pups niet bij beginners te plaatsen.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 21:02

Daarom zei ik ook dat het een gevoel is en niet meer. Ik heb, of had dan, enkel dat idee omdat bij de pups waarbij ik het heb gezien enkel van gelegenheid fokkers en ook al dan niet per toeval kleinere nesten waren. En daarmee gaf ik geen waardeoordeel aan die fokkers en ik zeg al helemaal niet dat die slecht zouden zijn.

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 21:59

Snap je opmerking hoor Bielsje, soms heeft men bepaalde ervaringen.

Ik ben zelf altijd opgegroeid met honden, maar je eerste eigen hondje is toch even wennen.

@litte_gift, tollers zijn inderdaad sowieso actief. Begrijp me ook niet verkeerd, het was puur even ventileren. De fokker heeft de puppy’s gematcht op karakter en voorkeur van de personen. En ik heb blind vertrouwen in deze fokker, we hebben eerder een hond van haar gehad. Voel me bijna bezwaard dat ik het hier heb gedeeld. We zijn nog aan het ontdekken en ervaren en elkaar leren kennen. Het is haar vierde dag hier en het mag ook allemaal even wennen zijn :o

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-24 22:32

Nou zeker mag t wennen zijn hoor! Ik heb zelf al een aantal nesten gehad en 4 vd 5 honden die ik heb, zijn als pup gekomen of hier geboren en bij de laatste, nu 9 maanden heb ik ook momenten(gehad) hoor. Das niks meer dan normaal

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 22:36

xMazzel schreef:

Ik ben zelf altijd opgegroeid met honden, maar je eerste eigen hondje is toch even wennen.

@litte_gift, tollers zijn inderdaad sowieso actief. Begrijp me ook niet verkeerd, het was puur even ventileren. De fokker heeft de puppy’s gematcht op karakter en voorkeur van de personen. En ik heb blind vertrouwen in deze fokker, we hebben eerder een hond van haar gehad. Voel me bijna bezwaard dat ik het hier heb gedeeld. We zijn nog aan het ontdekken en ervaren en elkaar leren kennen. Het is haar vierde dag hier en het mag ook allemaal even wennen zijn :o

Waarom voel je je door mijn reactie alsof je bezwaard moet zijn? Ik nam het namelijk net op voor jouw fokker en voor jou door Bielsje tegen te spreken... Snap deze reactie nou effe niet echt hoor...

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 23:24

Little_Gift schreef:
xMazzel schreef:

Waarom voel je je door mijn reactie alsof je bezwaard moet zijn? Ik nam het namelijk net op voor jouw fokker en voor jou door Bielsje tegen te spreken... Snap deze reactie nou effe niet echt hoor...

Excuus!! De combinatie van interpretatie van tekst en een puppy eigenaar die het heel graag goed wil doen ben ik bang.. -O-

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 23:35

Het is toch hoe dan ook logisch dat je elkaar moet leren kennen enzo. Het is niet dat je die pup 9 maanden in je buik hebt gedragen en alles altijd van een leien dakje gaat... Oh wacht, dat werkt bij eigen kinderen zelfs niet zo :+

Als er al even een wat moeilijkere puppenperiode is, dan duurt die in ieder geval een stuk korter dan bij een kind. Goed vooruitzicht volgens mij :Y)

Deniseee96

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 23:38

Nog een kleine update van mijn kant voor het slapengaan: de afgelopen dagen zijn een soort rollercoaster geweest met ontzettend veel twijfels want ik neem een beetje een sprong in het diepe. Ze kwam op mijn pad en ging niet meer uit mijn hoofd, vandaag ben ik kennis wezen maken. Mag ik jullie voorstellen aan Winnie, een gordon setter van bijna 8 weken oud, vanaf zondag komt ze bij ons wonen <3

Afbeelding

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 01:32

Wat een puppyboom opeens in het topic. Leuk!!
Veel plezier samen met Winnie. Leuke naam!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-24 03:27

Wat leuk! Veel plezier!

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 13:22

Oh Mazzel wat een schatje <3 Verplichte slaapjes zijn voor pups echt belangrijk inderdaad, als ze niet voldoende rust krijgen worden ze mega vervelend. Het is altijd even zoeken per pup wat goed werkt. Jabba is totaal anders dan Obi in heel veel dingen, dat was ook onze wens maar vereist soms ook wat andere omgang.
Die boevenkop is helemaal Jabba, hij is mega lief maar kan echt een boef zijn :D

Harrie de puber, hij is ook echt zo groot opeens! Grappig dat hij de hele tijd kijkt naar de televisie, dat doen ze bij ons helemaal niet.

Heerlijk om zo op buitenrit te gaan met Evi erbij. Is het bij jullie ruiterpad en losloop gecombineerd of zijn jullie een beetje illegaal? Lijkt me altijd wel lastig als je andere paarden tegenkomt, je weet toch niet of die honden gewend zijn.

Denise wat spannend! Bij ons is het ook snel gegaan met de pup, we hadden eigenlijk na de zomer verwacht. Maar toen was er uit dit nest een pup die helemaal bij onze wensen past en hebben we toch alles kunnen regelen met vakantie en drukte op werk. Heel blij mee <3 Hoewel we hem soms ook achter het behang kunne plakken :D

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 13:51

Oh mijn eierstokken klapperen bij het zien van al die pupjes. <3
Mijn vriend heeft vorige week een aantal Duitstalige boeken besteld, maar ik merk dat ik in de Nederlandse taal makkelijker door specifieke woorden heen kom. Dus ga mezelf ook even inlezen op goede boeken in het Nederlands.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 16:22

xMazzel schreef:

Haha, ik zal het doorgeven!
Hij begon er nu toch ook over om eens met fokkers te gaan praten en kijken of we ergens op een wachtlijst willen _O- puppyfever!

Deze puppyblues herken ik hoor haha! Lekker happerig worden van vermoeidheid maar niet willen slapen. Had Evi ook echt vaak. Die vond gewoon alles veel te leuk.

Oooooh Deniseee96 wat een schatje <3 spannend en gefeliciteerd!! Ik moest het ras wel even googlen :D

s1993 schreef:
Heerlijk om zo op buitenrit te gaan met Evi erbij. Is het bij jullie ruiterpad en losloop gecombineerd of zijn jullie een beetje illegaal? Lijkt me altijd wel lastig als je andere paarden tegenkomt, je weet toch niet of die honden gewend zijn.

Een deel van de ruiterroute loopt inderdaad door het losloopgebied! Maar mijn vriend is ook mee, die lijnt haar aan als we andere paarden tegenkomen of we de weg moeten oversteken oid.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 09:08

Zo leuk samen met je paard op pad. Hier hebben we gister de rugzak uitgeprobeerd en dat ging super.

Bonne geeft bij de gewone fiets aan wanneer hij erin wilt, dan drukt hij zijn neus tegen mijn voet en dan zet ik hem voor in de mand. Nu deed hij dat ook maar na tien minuten wilde hij er eigenlijk wel weer uit om zelf te rennen. Zo makkelijk wissel je met de rugzak niet dus volgende keer gaat hij er pas in als hij echt moe is en niet wanneer hij even geen zin meer heeft (bij de gewone fiets heeft hij na 30 meter al geen zin meer om mee te rennen).

Maar ben echt tevreden, hij deed het super.
Afbeelding
Afbeelding

Deniseee96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 11:48

Wat leuk om zo met z'n allen op pad te gaan StalMeyn en Sanne!

Hier druk bezig met regelen en geld uitgeven _O- Ik heb gelukkig al heel veel in tweevoud in huis, dus ik kom me nog een beetje inhouden, maar ja, een bench, een puppyren, een kussen voor in de bench, een mandje etc etc... :$
Het gaat me niet lukken om de eerste 3 weken vrij te nemen, zoals ik dat eigenlijk het allerliefst zou willen. Ik had gelukkig al wel een soort mini-vakantie gepland met minder lessen en vooral wat workshops. We zullen de komende periode veel op de hondenschool zijn (ook op de dagen dat ik geen lessen heb) om daar veel te oefenen met even alleen zijn, dat moet echt een tweede thuis worden.

Ik ben van plan om er een soort mini snuffelruimte te maken zodat ze daar lekker kan scharrelen, om dan vervolgens weer even een poosje te slapen zodat ik een les kan geven. Ik vind het echt jammer dat ik het niet helemaal kan doen zoals ik wil, maar op zo'n korte termijn krijg ik dat echt niet meer voor elkaar. We gaan zien hoe het loopt.