Puppy Erbij 2021

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 20:01

Ja erg he.
Zo mogen we hem ook niet zomaar castreren en moeten we titeren.
Maar wat jullie zeggen, ze kan het toch niet controleren.
Kijk het nog even aan en breng zijn urine over 10 dagen nog eens en anders over naar ander voer.

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 20:03

Zonnebloem92 schreef:
Ja erg he.
Zo mogen we hem ook niet zomaar castreren en moeten we titeren.
Maar wat jullie zeggen, ze kan het toch niet controleren.
Kijk het nog even aan en breng zijn urine over 10 dagen nog eens en anders over naar ander voer.

Ik zou denk ik meteen overstappen naar ander voer, wellicht geef je de blaas daarmee ook rust?

Jelle1236
Berichten: 707
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 20:08

KarinW86 schreef:
Ik kreeg daarnet een berichtje dat de pupjes geboren zijn *\o/* *\o/*


Gefeliciteerd *\o/*

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8404
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 20:36

Pfoe, ik lees hier dan wel vooral mee maar verplicht een bepaald voer voeren vind ik ook wel een no-go? En moet je overleggen voor castreren of het gewoon meedelen? Hier in het nest wordt het op prijs gesteld als we het laten weten, het is een mooie vrije bloedlijn dus ik snap wel dat ze voor eventueel andere fokkers willen weten wat er nog aan mogelijheden zijn binnen het huidige nest. Zeker aangezien er maar 2 reuen uit zijn gekomen waarvan 1 naar Duitsland is gegaan.

JesdaJinn

Berichten: 10491
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 20:53

Ik zou het ook melden aan Zoe maar ik ben wel degene die beslist uit eindelijk

candalisa

Berichten: 3473
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 21:03

Ik heb wel advies gegeven dat de pups op vers vlees bleven of gestoomde variaties omdat ze overstuur raakte van brokken. Maar ik heb ook contracten gelezen die kant nog wal sloegen die juist verplichten de honden te castreren en steriliseren en voor een jaar zelfs dat moest dan verlicht bij de dierenarts die de fokker aanwees ze moesten verplicht bij de fokker naar de trim
Salon enz ik heb puur een contract opgesteld door ervaringen van mede fokkers en ze iig bewust te maken van bepaalde dingen zoals de pup niet belasten enz
Ik zou niet wachten met overstappen met voer als hij er nu al last van heeft kan je er mss op tijd bij zijn een pup met blaas of niet problemen is echt niet de bedoeling!

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 21:10

Hier wordt wel ook verplicht tot titeren ja, máár mijn puppykopers zijn daarover wel met de kennismaking al over geïnformeerd omdat dit in het belang is van de pup en de gezondheid daarvan.

Bij sommige rassen snap ik een voer clausule wel, voor sommige nieuwe baasjes ook écht nodig. (Denk aan bijvoorbeeld Cane Corso of Ierse wolfshonden etc)

Maar voor dit ras is het echt overbodig om dat onder controle te houden en ze kan het ook uiteindelijk niet controleren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 21:12

Muiz schreef:
Pfoe, ik lees hier dan wel vooral mee maar verplicht een bepaald voer voeren vind ik ook wel een no-go? En moet je overleggen voor castreren of het gewoon meedelen? Hier in het nest wordt het op prijs gesteld als we het laten weten, het is een mooie vrije bloedlijn dus ik snap wel dat ze voor eventueel andere fokkers willen weten wat er nog aan mogelijheden zijn binnen het huidige nest. Zeker aangezien er maar 2 reuen uit zijn gekomen waarvan 1 naar Duitsland is gegaan.

Nee castreren mag niet volgens haar contract tenzij medische noodzaak.
Ergens ook krom want we mogen er ook niet mee fokken.

Ik ga de dierenarts nog even vragen wat die van het voer zegt, misschien kunnen we beter overgaan op vers vlees.

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 21:26

Zonnebloem92 schreef:
Muiz schreef:
Pfoe, ik lees hier dan wel vooral mee maar verplicht een bepaald voer voeren vind ik ook wel een no-go? En moet je overleggen voor castreren of het gewoon meedelen? Hier in het nest wordt het op prijs gesteld als we het laten weten, het is een mooie vrije bloedlijn dus ik snap wel dat ze voor eventueel andere fokkers willen weten wat er nog aan mogelijheden zijn binnen het huidige nest. Zeker aangezien er maar 2 reuen uit zijn gekomen waarvan 1 naar Duitsland is gegaan.

Nee castreren mag niet volgens haar contract tenzij medische noodzaak.
Ergens ook krom want we mogen er ook niet mee fokken.

Ik ga de dierenarts nog even vragen wat die van het voer zegt, misschien kunnen we beter overgaan op vers vlees.


Hoezo mag je bij voorbaat al niet fokken?

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-21 21:27

Nayomie schreef:
Zo'n contract is juridisch niks waard, dus ik zou gewoon voeren wat je zelf wilt voeren.

Hooo stop!!!
Absoluut niet waar wat je zegt! Dat is echt een hardnekkig fabeltje..
In dit geval helaas, alles wat je als contract ondertekend is rechtsgeldig. Dat geld ook voor verplicht castreren of verplicht fokken. Zelfs bij een zieke hond.
Dus ja in principe is ze ook verplicht dit te blijven voeren. Zelfs als de dierenarts aangeeft dat t niet goed is voor de hond (allergie bijv)

De vraag is wel voor alles(dus het fokken, het voer, het castreren) wat er aan boetes/straffen genoemd staan in t contract

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 21:42

kiwiwitje schreef:
Nayomie schreef:
Zo'n contract is juridisch niks waard, dus ik zou gewoon voeren wat je zelf wilt voeren.

Hooo stop!!!
Absoluut niet waar wat je zegt! Dat is echt een hardnekkig fabeltje..
In dit geval helaas, alles wat je als contract ondertekend is rechtsgeldig. Dat geld ook voor verplicht castreren of verplicht fokken. Zelfs bij een zieke hond.
Dus ja in principe is ze ook verplicht dit te blijven voeren. Zelfs als de dierenarts aangeeft dat t niet goed is voor de hond (allergie bijv)

De vraag is wel voor alles(dus het fokken, het voer, het castreren) wat er aan boetes/straffen genoemd staan in t contract

Op het voer niet, er staat in het artikel van fokken dit:
Hond wordt verkocht als huishond en mag niet ingezet worden voor de fokkerij.
Mocht later blijken dat de hond toch belangrijk kan zijn voor de fok, dan is dit alleen toegestaan met toestemming en onder begeleiding van de fokker. Boete voor het zonder toestemming fokken is €5000 euro.
Nu willen wij er sowieso niet mee fokken, maar vind het dan wel krom dat castratie ook niet mag.

Marlis

Berichten: 7244
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 21:48

Ik zou bij zoveel regels en verplichtingen al snel afgehaakt zijn en ergens anders een pup gekocht hebben. Maak toch zelf wel uit welk voer ik voer. Fokken kan ik nog achterstaan zeker maar voer etc niet.

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-21 21:48

Castratie en fokken staan niet gelijk aan elkaar. Net als dat t voor de hond zn gestel een stuk beter is om eerst wat uit te groeien mentaal en lichamelijk voordat je castreert(zowel reu als teef, hormonen hebben een functie.) en ik denk dat de fokker dat wil beschermen.
Maar ja je zal er in t contract wel een consequentie op moeten zetten. Anders valt er weinig vast te leggen.
Persoonlijk, ik was sowieso met zo’n contract nooit akkoord gegaan en had de pup echt aan me voorbij laten gaan.

xLaraaj

Berichten: 3683
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 22:02

Hier in België en denk Nederland ook meer en meer is het zo dat je zo goed als geen aussie vind zonder fokverbod :+
Hier geen voer of castratieverbod ofzo. Maar heb zo’n goede contact met iedereen dat ik het wel zou weten als er gecastreerd/gesteriliseerd wordt. 1 van de teefjes is nu 8 maand en wordt in november geholpen. Vind ik zelf te jong maar ging eigenlijk al op 6 maanden geholpen worden, haar kunnen ompraten om toch te wachten tot na 1ste loopsheid. Wie wordt er als 1ste (en tot nu toe enigste) loops op 7 maanden? :+

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-21 22:18

Mij gaat t meer om t gehele plaatje. Alles wat er door de fokker verplicht of verboden word.
Vind dat gewoon niet op zn plek. Als je alles wil blijven bepalen, hou t beest dan zelf. Maar als je als koper zelfs te horen krijgt wat je moet voeren en wat je verder wel of niet mag.. tsja.. dat gaat mij echt te ver. Net als dat je contracten hebt dat er verplicht mee gefokt moet worden etc. Ja daag.
Goed ik heb liever een castratie verbod dan een castratie verplichting. Dat dan weer wel. Maar zelfs in mijn contracten staat dat niet zo benoemd..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 22:18

Nee castratie en fokken staat niet gelijk aan elkaar, maar ik vind niet dat je als fokker kunt verbieden te castreren, vooral niet als je er ook niet mee mag fokken.

Wij vonden dit contract (de fokker zelf ook) wel wat heftig vooral omdat we met onze vorige zulk goed contact hadden en niet zo'n streng contract hadden.
Maar de wachtlijsten zijn lang (als je er überhaupt op komt) en dit was eigenlijk een gevalletje van toeval.
Aangezien wij sowieso nooit de intentie hebben om te fokken en te castreren voelen we ons ook niet perse 'gewurgd' door dit contract, daarbij gaat het om de pup en hebben we met de fokker - hopelijk- verder weinig van doen.
Desalniettemin zijn we wel erg blij met Junior!

Fokker heeft zelf overigens ook 11 honden thuis en 3 bij een gastgezin onder gebracht, uit dit nest hield ze er ook 2 :+

KarinW86

Berichten: 5275
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 06:43

Ow dat zijn inderdaad wel bijzondere regels...maar dat van het niet castreren hen ik al wel eerder voorbij horen komen in de buurt..
voer verplichten is wel erg apart...zou bij mijn poedel ook niet werken hihi want dat is zo’n lastige vreter

Nynkster

Berichten: 5337
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 06:44

Vind dat allemaal ook wel wat ver gaan… wat als de hond de brokken niet meer wil eten? Blijf je dan doorgaan tot ze vermageren omdat het in contract staat?

Fokverbod ook grote onzin in mijn ogen. Je kan mensen wel adviseren voor fokkerij. Duidelijk maken dat testen en goede combinaties maken belangrijk is. En dat je denkt in belang van het ras maar dit is allemaal erg overdreven. Geloof dat het met doodles ook zo is, als je voor fokkerij koopt dat je meer moet betalen. Geldklopperij :(

cursebreaker

Berichten: 11635
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 08:36

Ik blijf het ook echt bizar vinden dat dit soort dingen in contracten gezet worden, maar ook dat mensen hier voor tekenen. Sorry, geen verwijt verder naar iemand toe en gewoon in het algemeen gesproken zeg maar, maar ik ben daar gewoon best verbaasd van. Van titer bepaling tot wel of niet castreren tot voer. Vooral die laatste 2... Er is zoveel voer te krijgen wat gewoon niet ideaal is en zeker niet voor pups/jonge honden (had afgelopen zondag nog met iemand een gesprek: ja m'n jonge hond had groeiproblemen en toen ik aangaf, ik zou het eens in het voer gaan zoeken was het antwoord: maar hij krijgt toch eukanuba? Da's toch goeed? En dat was einde discussie. Ze ging dus al bij voorbaat niet eens kijken naar het voer, terwijl dat normaliter echt grotendeels oorzaak/oplossing is bij een pup met groeipijnen. Maar ze gaf eukanuba puppy dus dat merk/voer Moet wel gewoon perfect zijn natuurlijk, Want het is Eukanuba.) en ik vind het echt heel naar dat een fokker je dan zo'n specifiek merk de strot af ramt. Je zou gewoon vrij moeten zijn om voor voer te kiezen wat het best aansluit bij je hond, wat je nu in principe dus gewoon niet kunt doen - als je pup er straks echt niet goed op gaat ben ik ook wel eens benieuwd wat die fokker dan zou zeggen ervan. Persoonlijk zou ik dan eerlijk gezegd al geen pup gekocht hebben daar, maar dat ben ik - en daar heb je ook vrij weinig aan verder zonnebloem, sorry. Maar blijf het echt bizar vinden van jullie fokker uit -O-

Onze fokster gaf wel advies hier in; waar zij ervaring mee had en wat ze fijn vond, etc. maar puntje bij paaltje zijn we gewoon vrij in wat we doen. Zelfde met de castratie van Arya. Fokster was van begin af aan op de hoogte - nu heb ik met haar wel blijvend goed contact - dus ze wist natuurlijk ook al van de hormonen ellende voorafgaand alles af, maar no way dat zij had besloten wat met mijn hond gebeurd ook in dit verhaal.

Wel/niet fokken clausule in contracten kan ik Nog wel in komen; want normaal wil je als fokker zoiets wel op voorhand weten, zodat je ook met pup keus selectie die informatie in je achterhoofd hebt als je gaat matchen met pup kopers bv. om maar al iets te noemen. Dan wordt er vaak toch wat anders gekeken naar de pups in het nest en welke je dan eventueel voor de toekomst zou willen terug zien in de fok. Titer bepaling kan ik ook nog inkomen, al vind ik dat ook al echt op de grens - Ook hierin zou ik zelf volledige zeggenschap willen hebben namelijk-, ondanks dat ik zelf ook pro-titer bepaling ben.

Onze fokster gaf voor castratie van Arya zelf nog aan van 'joh, zou ze geen mooie toevoeging aan de fok zijn? en ik help je met Alles'. Die stond er juist helemaal voor Open dat we ons zouden gaan verdiepen in de fok haha, ze was al helemaal enthousiast. Omgekeerde wereld dus :'). Maar dat hoefde van mij dan gewoon echt niet en verder heeft ze ons prima ondersteund in onze aanloop en daadwerkelijke castratie toen dat uiteindelijk gebeurde.

Bij ons in het contract staat wel dat Mocht het ooit gebeuren dat de hond herplaatst zou moeten worden, dit via de fokker gebeurt < dat is dan wel iets waar ik dan ook geen problemen mee had om akkoord mee te gaan. Verdere beslissingen over wat er met mijn hond gebeurd, wat er naar binnen gaat of niet, wil ik zelf 100% kunnen beslissen. Klaar.

--

Ik zou deze situatie dan nu wel met je fokker bespreekbaar maken en aangeven dat de kans dat het voer de boe-man is gewoon groot is (al zul je met deze fokker er wel een zware dobber aan hebben om die ervan te overtuigen als ze zoveel honden en al zoveel jaren heel strak elk individu gewoon hetzelfde voert). Misschien zou je fokker baat hebben bij een snel cursus honden voeding zodat ze weet hoe ze ingredienten lijsten moet beoordelen en vooral ook dat ze snapt dat elk individu andere voer behoeftes heeft := Ik vind het erg heftig iig, poeh. Het vele plassen is en niet echt gezond voor je pup nu, maar het zal ook je zindelijkheidstraining bepaald niet vooruit helpen. Rot dit hoor :( Qua contract is de pup nog net geen eigendom van de fokker ipv jullie op deze manier, als je op al deze punten geen eigen inbreng hebt.

Snap dat jullie verder heel blij zijn met jullie pup, maar lastig parket zit je zo in zeg poeh :( Succes ermee!

candalisa

Berichten: 3473
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 09:04

Ik heb ook opgenomen dat ze met mij contact op moeten nemen bij problemen en herplaatsing maar idd data ze niet verkocht worden als fok. Er zijn alleen reuen verkocht. Niet iedereen gaat uitgebreid testen en het is wel mijn naam die achter de reu staat mochten er ooit puppies aangeboden worden.
Kwa enten moeten ze echt helemaal zelf weten

Nayomie
Berichten: 32798
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 09:15

kiwiwitje schreef:
Nayomie schreef:
Zo'n contract is juridisch niks waard, dus ik zou gewoon voeren wat je zelf wilt voeren.

Hooo stop!!!
Absoluut niet waar wat je zegt! Dat is echt een hardnekkig fabeltje..
In dit geval helaas, alles wat je als contract ondertekend is rechtsgeldig. Dat geld ook voor verplicht castreren of verplicht fokken. Zelfs bij een zieke hond.
Dus ja in principe is ze ook verplicht dit te blijven voeren. Zelfs als de dierenarts aangeeft dat t niet goed is voor de hond (allergie bijv)

De vraag is wel voor alles(dus het fokken, het voer, het castreren) wat er aan boetes/straffen genoemd staan in t contract

Niet helemaal, er zijn dingen die je erin mag en kunt zetten. Er zijn verplichtingen die je als fokker en koper moet nakomen, maar er zijn ook wensen. Wensen zijn bijvoorbeeld welk voer je geeft en op welke leeftijd je een hond zou moeten laten castreren. En wensen zijn niet rechtsgeldig, althans, als je een koopcontract aangaat. Als je deze wel geldig wil verklaren, moet je het onder een leasecontract stellen. Een hond is hetzelfde als een koelkast, na aanschaf heeft de verkoper er nog maar weinig over te zeggen. Sommige dingen zijn zeker rechtsgeldig, dus dat het gehele contract geen stand houdt, is inderdaad niet waar. Maar het verplichten tot voeren bijvoorbeeld, valt niet onder redelijk en billijkheid.

Aan het contract houd ik me toch zelf wel netjes omdat ik uit ga van de kennis van een fokker, en zou daarom ook nooit voor een pup gaan waarin dit soort dingen je worden aangerekend.

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-21 09:18

Dat is helaas niet waar.
https://www.bvdv.nl/het-verloren-zaakje/

Zodra je beide tekent, en je bij je volle verstand bent(dus bijv geen persoon bent met psychische aandoeningen oid ) is alles wat je ondertekend rechtsgeldig.
Dit geld ook voor voeding, ook voor castratie en ook voor fokverplichting/fokverbod.



“Dat is niet rechtsgeldig” wordt er dan geroepen. Inderdaad kun je je afvragen in hoeverre het juridisch deugt. Als je de eigendom overdraagt, draag je daarmee immers ook het beschikkingsrecht over, toch? Dat klopt, maar de andere kant is contractsvrijheid en nakomingsplicht. In principe mag iedereen voorwaarden aan een contract verbinden met een boete en/of schadevergoeding bij contractbreuk.

Ook mag je afspreken dat je een hond in bruikleen geeft/neemt, waardoor de hond nooit jouw eigendom is. Als beide partijen bij hun volle verstand zijn als ze dit ondertekenen, is dat gewoon rechtsgeldig. Afgezien van de uitzonderlijke situatie waarin je een contract ondertekent terwijl je aantoonbaar niet compos mentis bent, een pistool op je hoofd hebt, of de afspraak zelf in strijd is met de wet (denk aan huurmoord) ben je gebonden aan de afspraken waar je je handtekening onder zet.“


Helaas is een van mijn contracten al in de juridische molen terecht gekomen bij een bevriende fokker. En daarvan is direct door meerdere advocaten en rechtsbijstand aan de pupkoper geadviseerd om akkoord te gaan met wat de fokker aanbood omdat de rechtbank haar nooit in t gelijk zou gaan stellen.
Laatst bijgewerkt door kiwiwitje op 28-09-21 09:21, in het totaal 3 keer bewerkt

cinniz123

Berichten: 4430
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 09:19

Bij mij stonden er ook wel meerdere dingen in over in beslag nemen bij verwaarlozing en indd bij willen fokken in overleg met haar ivm het ras ‘gezond’ te houden.
En indd over herplaatsen dat dat via haar verloopt.
Maar ook dat als er aantoonbare erfelijke ziektes zijn dat zij de operatie vergoed en dat ze dat ten alle tijden wilt weten zodat ze haar ouder dieren uit de fok kan halen.

Maar kwa voer en sterilisatie staat ze juist open voor sparren en is juist blij met elke terug koppeling die ik geef.

Nayomie
Berichten: 32798
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 09:31

kiwiwitje schreef:
Dat is helaas niet waar.
https://www.bvdv.nl/het-verloren-zaakje/

Zodra je beide tekent, en je bij je volle verstand bent(dus bijv geen persoon bent met psychische aandoeningen oid ) is alles wat je ondertekend rechtsgeldig.
Dit geld ook voor voeding, ook voor castratie en ook voor fokverplichting/fokverbod.



“Dat is niet rechtsgeldig” wordt er dan geroepen. Inderdaad kun je je afvragen in hoeverre het juridisch deugt. Als je de eigendom overdraagt, draag je daarmee immers ook het beschikkingsrecht over, toch? Dat klopt, maar de andere kant is contractsvrijheid en nakomingsplicht. In principe mag iedereen voorwaarden aan een contract verbinden met een boete en/of schadevergoeding bij contractbreuk.

Ook mag je afspreken dat je een hond in bruikleen geeft/neemt, waardoor de hond nooit jouw eigendom is. Als beide partijen bij hun volle verstand zijn als ze dit ondertekenen, is dat gewoon rechtsgeldig. Afgezien van de uitzonderlijke situatie waarin je een contract ondertekent terwijl je aantoonbaar niet compos mentis bent, een pistool op je hoofd hebt, of de afspraak zelf in strijd is met de wet (denk aan huurmoord) ben je gebonden aan de afspraken waar je je handtekening onder zet.“


Helaas is een van mijn contracten al in de juridische molen terecht gekomen bij een bevriende fokker. En daarvan is direct door meerdere advocaten en rechtsbijstand aan de pupkoper geadviseerd om akkoord te gaan met wat de fokker aanbood omdat de rechtbank haar nooit in t gelijk zou gaan stellen.

Daar blijkt dan in de juridische wereld ook nog wel onduidelijkheid over te zijn. Na wat gedoe met de fokker, heb ik juridische hulp gezocht en daarbij kreeg ik als antwoord dat de fokker in mijn geval geen poot heeft om op te staan op bepaalde punten. Dit ging om bepaalde wensen die zij hadden welke ons verteld waren dat deze niet rechtsgeldig waren (maar daar ging het mij eigenlijk niet om) en het eventueel terughalen van het pupje.

996981
Berichten: 9940
Geregistreerd: 16-02-08

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 09:31

In mijn ogen moet je iets niet verkopen als je er nog inspraak op wil hebben. Of het nu gaat om een bankstel, een tafel, een hond of een kat. Verkocht is verkocht. Uiteraard kun je adviseren dat het goed is het bankstel ieder jaar met leeronderhoud te behandelen en de hond op een bepaalde manier te voeren, maar daar houdt het voor mij wel op. Meer dan adviseren is in mijn ogen echt bizar