Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 15:30

Hier zit ook een roepnaam Charlie bij :D en een Jip en een Jacky!
Stamboeknamen zijn Foam (die van mij) , Soap (rose) , Bubble (paars) , Rubber Ducky, Splash en Bath (R) .

Wij hebben voor Yoshi gekozen, omdat mijn schoonouders zeiden dat een I klank altijd wel lekker roept en beter luisteren... Al twijfel ik daar soms aan. En ik speel altijd Mario kart met Yoshi :D

Dank je wel. Zo naast elkaar vind ik die van mij stiekem ook echt het allerleukste :o

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 15:32

IMJ schreef:
Oohh wat naar beauty1!
Maar die pups zitten er dan dus nog in?

Dit heb ik heel eerlijk gezegd niet gevraagd aan de fokker, maar ik ga ervan uit dat ze er nog wel in zitten want dat leek mij logischer :+ Maar er zitten hier in het topic mensen die veel meer verstand hebben van alles omtrent fokken dan ik, dus zij zullen vast reageren mocht bovenstaande dus totaal niet logisch zijn :+

De fokker verwacht zelf dat de twee pups overleden zijn door een goede botsing met een van haar andere honden, en dus niet om een andere medische reden...

De namen die nu hoog op mijn lijstje staan zijn dash, nash, nova, maze, twizzler (met als roepnaam twizzy, twizzler is een verwijzing naar de naam van de moeder), marley en rain. Genoeg keus dus :+

Skippy01

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 15:33

@jeanine haha duidelijk een thematisch nest dus!

@kiwi dat is het hè, als ze er al naar luisteren, en het is niet aanstootgevend, lekker zo laten. Dat laatste voeg ik altijd toe, sinds een vriendin een kat uit het asiel haalde die de vorige eigenaar "Adolf" genoemd had vanwege zijn snorretje... Tjah, dat werd 'Adje' hoor... Brrrrr :(

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-20 15:38

Skippy01 schreef:
@jeanine haha duidelijk een thematisch nest dus!

@kiwi dat is het hè, als ze er al naar luisteren, en het is niet aanstootgevend, lekker zo laten. Dat laatste voeg ik altijd toe, sinds een vriendin een kat uit het asiel haalde die de vorige eigenaar "Adolf" genoemd had vanwege zijn snorretje... Tjah, dat werd 'Adje' hoor... Brrrrr :(

Whahahaha oeps :(:)
Ja als ze zo goed luisteren vind ik t niet eerlijk om alles om te gooien. Dus maar zo gehouden..

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 15:39

Yessss douchen en badderen was het thema :D

Ook nog getwijfeld aan Malibu en mowgli, kwa naam.

@skippy doet mij denken aan een pony van m'n zusje heette op papier Heinrich... Is heel snel Happy geworden :+

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 16:07

Wij wouden eerst Jules op zijn frans. Leek dat de geheimbewaarde naam van mijn zus haar 2de kindje waarvan ze nu zwanger is dus moest wel veranderen :+ dan wou ik iets amerikaans maar dat wou mijn vriend niet

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 16:15

@lara ja, mensenkinderen gaan qua naam dan wel voor inderdaad meestal in families :')
Jules is ook wel echt een leuke naam!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 16:19

Ik blijf het niet eerlijk vinden Lara :( jouw baby is er eerst! :D

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 17:34

Hahahaha Ja maar was geen discussie mogelijk in de familie over dit :P

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 17:41

Hier hadden ze waarschijnlijk pech gehad, hadden ze maar eerder moeten delen. _O- Een naam uitzoeken voor een hond vind ik net zo lastig.

Tegenwoordig heb ik een lijstje waar ik telkens namen bij schrijf als ik wat hoor. :')

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 17:41

NorwayFjord schreef:
Heerlijk <3 Mera is zo'n poppetje naast Bodhi, grappig :D

Bizar heh! Ook als ik ze naast elkaar heb staan is dat écht een bizar verschil :P

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 17:45

KimD schreef:
Hier hadden ze waarschijnlijk pech gehad, hadden ze maar eerder moeten delen. _O- Een naam uitzoeken voor een hond vind ik net zo lastig.

Tegenwoordig heb ik een lijstje waar ik telkens namen bij schrijf als ik wat hoor. :')

Idem hier :+

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 18:00

Zoe_97 schreef:
KimD schreef:

Idem hier :+

Haha, Jullie hebben er dan ook wat meer! Ik hoef maar een klein lijstje, zoveel honden heb ik niet. En ook maar één broer en als ik dat zo inschat, gaan die niet hetzelfde soort namen voor een kind bedenken als ik voor mijn hond :j

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 18:12

Ik had echt een méga lange lijst met namen, tot m’n oog ineens op het boek “Otje” van Annie MG Schmidt viel toen ik de boekenkast aan het opruimen was. Kreeg het niet meer uit m’n hoofd en past ook zo goed bij dr!

Dit was een deel van de lijst:
Afbeelding

Otje was een beetje een floepert vandaag! Ze glipte uit de halsband. Is lastig met windhonden want die hebben zo’n klein koppie. Ze bleef wel bij me in de buurt, maar wel steeds de bosjes induiken. Kwam er nog een vrouw zich ermee bemoeien en ipv eerst even te vragen “hey lukt het, kan ik je helpen?” ofzo kreeg ik een heel epistel over dat halsbanden niks zijn en ik een K9 tuig moest kopen voor dr _-:( terwijl die tuigen echt niks zijn voor windhonden, glippen ze zo uit en drukt teveel op de schouderbladen.
Ze heeft een tuigje maar die is gewoon nog wat te groot, dus daar loopt ze niet fijn mee. Wilde het niet gelijk negatief maken voor dr het wandelen met een niet fijn zittend tuig... :\ vind het zooo vervelend dat mensen zich zo met je bemoeien. Foutjes kunnen gebeuren toch, nee die halsband was niet handig maar ik doe m’n best. Moest onwijs huilen toen ik thuis kwam :x

Gelijk een kleiner halsbandje gehaald (echt een xxs ofzo, een die wel nog een beetje breed is) en net even met de buurvrouw een rondje gewandeld, zij heeft zelf al jaren honden en ook ervaring met pups en een hondenuitlaatservice dus dat was echt heel fijn, even een positief rondje. We hebben ook nog wat geoefend met “hier” en “zit” en dat doet ze echt zo supergoed!

Heb ook hetzelfde tuig wat ze heeft maar dan wat kleiner besteld, het zijn wel hele prettige tuigen namelijk.

Ot heeft ook weer 2x in huis geplast vandaag, maar ze heeft het zo koud nu buiten met die regen en wind! Dus een dun truitje aangedaan en dan gaat ze veel beter mee naar buiten, dan wil ze ook gewoon lopen ipv steeds te gaan zitten en liggen.

Kersttruien kunnen wel in mei toch :))
Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 18:16

Mijn lijstje zijn allemaal namen uit series op één na. :D

Vervelende situatie, ik snap dat je je rot voelt. Maar ik zou ook een tuigje adviseren, zeker bij pups. Bij die ranke rassen kun je het best een met buikband aanschaffen, die zijn er ook te krijgen die ruim verstelbaar zijn, dan kun je even vooruit en hoef je je geen zorgen te maken! :j

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 18:23

Niet rot om voelen hoor Warboel! Het is mij ook gebeurd met Mulan, halsbandje zat te los en het tuig dat ik had besteld was nog niet binnen. Gelukkig liep ze toen braaf naar huis. Het is goed afgelopen, je anticipeert er nu op en je hebt het goed afgesloten met je buurvrouw, top toch! Je gaat sowieso wel mensen tegenkomen die alles beter weten, mijn onderbuurvrouw is er ook zo 1. Ik kan me er ook heel druk om maken maar uiteindelijk is het jouw hond en jij beslist. Foutjes zal je toch wel maken, maar daar kan je alleen maar van leren!

Die truitjes staan haar wel echt super leuk joh <3

Mulan heette trouwens al Mulan, ik wilde sowieso een Disney naam dus dat kwam precies goed uit haha :+

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 18:27

Ik heb dat boek echt 100 keer gelezen vroeger <3

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 18:29

@warboel blijft inderdaad lastig, windhonden en halsbanden en tuigjes. Hier in de wijk lopen een paar greyhounds aan van de mooie, leren windhonden halsbanden, die hele brede die bij de gesp smal zijn. Eentje heeft er zelfs zo'n kwastje aan hangen, dat op zijn loopritme op en neer beweegt. Heel chique. En dat past ze goed.

Tuigjes is hier ook een ongoing project haha. Toby is vergelijkbaar gebouwd, wel iets grover, maar ook hele smalle taille, diepe borst, en mini hoofd. En tuigjes zijn natuurlijk grotendeels bedoeld voor iets meer 'standaard' honden... Die met buikband zijn idd ontsnappingsproof, maar als je een fijne in bestelling hebt: prima natuurlijk :j

Pippin stond hier trouwens ook op het lijstje. Super leuke naam!

Voor regenachtige dagen hebben wij ook jasjes. Hoewel nu met warm en nat weer, het niet zo nodig is voor Toobs. In de herfst en winter wel.
Laatst bijgewerkt door Skippy01 op 24-05-20 18:32, in het totaal 1 keer bewerkt

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 18:30

Hier bedachten we met z'n 3en een naam. Maar dat was nog lastig. Ik opperde Maus.. Maar mijn dochter van 5 zei: je noemt een muis toch ook geen hond? Zij wilde hemm Riempje noemen wat natuurlijk wel heel origineel is.. maar nou ja.. en zo gingen we even door. Uiteindelijk konden we ons alle 3 vinden in Charlie.

Ja dat uit de riem glippen gebeurt snel. Moet ook altijd zo oppassen met wandelen. Gaan ze in hun achteruit vooral niet trekken want ze zijn los. Bovendien werkt het niet :+.

Die bemoeienis zal je altijd houden. Als mensen je met een pup zien is het je eerste.. met een baby niet anders. Ongewild advies.. :n

Hier ook een tuigje onderweg als het goed is! Geen dure want ik hoop dat ie er snel uitgroeit :D
Laatst bijgewerkt door IMJ op 24-05-20 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 18:31

xLaraaj schreef:
Ik heb dat boek echt 100 keer gelezen vroeger <3

Ik heb de film 100 keer gezien, telt dat ook? :+ Mushu staat op mijn lijstje. <<)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 18:33

Ach Warboel wat naar :(:) Omdat je hond zo smal is zou ik een non stop line harness aanraden. Die past Dexter ook goed en die is ook ontzettend smal. Ik weet alleen niet of die er in Otjes maat al zijn.

Ik wilde leuke foto's delen van Dundy en Dexter die afgelopen week door Nynke zijn gemaakt, maar Dundy is flink ziek dus het laat nog even op zich wachten :(:) Als hij morgen niet opknapt gaan we naar de DA. Die vond het toen ik zonet belde nog niet nodig om daarvoor op zondag naar de kliniek te komen >;)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 18:35

Kaus schreef:
Ach Warboel wat naar :(:) Omdat je hond zo smal is zou ik een non stop line harness aanraden. Die past Dexter ook goed en die is ook ontzettend smal. Ik weet alleen niet of die er in Otjes maat al zijn.

Ik wilde leuke foto's delen van Dundy en Dexter die afgelopen week door Nynke zijn gemaakt, maar Dundy is flink ziek dus het laat nog even op zich wachten :(:) Als hij morgen niet opknapt gaan we naar de DA. Die vond het toen ik zonet belde nog niet nodig om daarvoor op zondag naar de kliniek te komen >;)

Och jee.. wat doet ie (niet)?

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 18:47

Hondennamen zijn inderdaad heel lastig :+ Bij ons gaat het Morax worden.

Nette tuinen komen voorbij!

Vervelend Warboel :(:) mensen zullen altijd ergens een mening over hebben en een foutje overkomt de beste!

Wij hebben voor 2 juni een afspraak om bij de puppies te kijken *\o/*

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 18:47

Ach jeetje! Beterschap! :(:)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 18:51

KimD schreef:
Mijn lijstje zijn allemaal namen uit series op één na. :D

Vervelende situatie, ik snap dat je je rot voelt. Maar ik zou ook een tuigje adviseren, zeker bij pups. Bij die ranke rassen kun je het best een met buikband aanschaffen, die zijn er ook te krijgen die ruim verstelbaar zijn, dan kun je even vooruit en hoef je je geen zorgen te maken! :j

Ja ik ben ook wel voor tuigjes bij pups hoor, absoluut! Alleen nog geen goed passende gevonden en je moet toch wat :+ Wil ook niet dat ze er negatieve associaties bij krijgt. Zeker niet gezien ze gewoon nog niet helemaal zindelijk is. Die vrouw zei dus ook nog “als ze moeten plassen of poepen doen ze het wel hoor, ook als ze niet willen lopen met een tuig!” Uh ja das leuk bij een volwassen hond, maar een pup van 10 weken gaat dan gewoon binnen plassen en poepen.
Die ik heb voor dr is de band van de borst naar de buikband gewoon te lang, verder om dr hals past hij wel goed, dus heb nu die besteld maar dan een maatje korter :) denk dat ‘ie dan goed zit.
Zijn ook heel ruim verstelbaar.

@Skippy01; Haqihana heeft windhonden tuigen! Dat zijn de maten XSL, SL, ML en M2H. Ot heeft dus een XSL, en als ze groot is weet ik zeker dat ‘ie fantastisch zit, maar voor nu is die gewoon nog wat te groot. Dus nu een in een kleinere (normale XS, die is wat korter) maat besteld.

@NorwayFjord; oh ze was ook echt weggelopen bij jou! :wow: fijn dat ze naar huis was gegaan! Ot bleef dus wel bij me maar vond “pak me dan als je kan” gewoon een leuk spel :+
Ja weet je ik vind het prima als er gewoon iemand zegt van “joh zal ik je even helpen, misschien kan je in het vervolg beter een tuigje gebruiken ipv een halsband” en niet dat gesnauw van “ja eigen schuld, had je maar een tuig moeten gebruiken” of betweterig gedoe. Iedereen maakt fouten. De hond van die vrouw was ook verschrikkelijk vet := daar zeg ik dan ook niks van.
Supertof trouwens dat Mulan al zo heette en je een Disney naam wilde :D

Otje had geen roepnaam die de fokker verzonnen had, ik zei vanaf het begin al dat ze een Otje is en de fokker heeft haar al die tijd ook zo genoemd.

IMJ schreef:
Hier bedachten we met z'n 3en een naam. Maar dat was nog lastig. Ik opperde Maus.. Maar mijn dochter van 5 zei: je noemt een muis toch ook geen hond? Zij wilde hgem Riempje noemen waar natuurlijk wel heel origineel is.. maar nou ja.. en zo gingen we even door. Uiteindelijk konden we ons alle 3 vinden in Charlie.

Ja dat uit de riem glippen gebeurt snel. Moet ook altijd zo oppassen met wandelen. Gaan ze in hun achteruit vooral niet trekken want ze zijn los. Bovendien werkt het niet :+.

Die bemoeienis zal je altijd houden. Als mensen je met een pup zien is het je eerste.. met een baby niet anders. Ongewild advies.. :n

Hier ook een tuigje onderweg als het goed is! Geen dure want ik hoop dat ie er snel uitgroeit :D

Maus is echt een leuke naam! Een vriendin van m’n moeder had een hond die Poes heette :)) Nee trekken doe ik ook niet hoor, ze loopt normaal ook wel netjes mee maar ze had het gewoon heel koud van de regen en was moe, dus ze ging even in verzet.

Ja stom he dat ongevraagde advies. Wat ik hierboven ook zeg, het is vooral de manier waarop. Merkte dat met de logeerhonden ook, mensen hebben gewoon geen ervaring met windhonden en zeggen dan al snel “zou je er niet eens wat meer brokken instoppen?” omdat ze gewoon veel te veel te dikke honden zien. Ja een windhond met die dunne vachten lijken onwijs mager dan :+

@Kaus; oei beterschap! :(:) Ik ga even kijken naar die tuigjes, bedankt voor de tip!
Laatst bijgewerkt door Warboel op 24-05-20 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt