Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
KarmaChansy schreef:De korf is waarschijnlijk niet nodig in de zin van dat hij anders zou bijten. Althans toen we werden aangevlogen door die bulldog had ik hem ook niet gekorfd en ging het goed. Maar sindsdien korf ik hem wel in de parken of op soortgelijke plekken waar mensen de aanlijnplicht negeren. Ik kan er niet op vertrouwen dat een ander z'n hond onder controle heeft en dan knijp ik 'm wel. Bewijs met het stigma m.b.t. HR-rassen maar eens dat het de ander z'n schuld was, ookal liep de ander los waar het niet mocht, ookal had de ander z'n hond niet onder appèl. Wat dat betreft is een HR-hond net een auto en een random andere hond een fietser. Ookal sta je als auto stil en rijdt een fietser tegen jou aan, is de auto alsnog (deels) schuldig. Jammer is het zeker, maar ik kom niet elke dag op plekken waar ik hem liever korfJammer van de muilkorf maar als het nodig is geen keus karma loop ook los met korfverder leuke foto's!
beauty1love schreef:@KimD jij raadde een aantal pagina`s terug een koel jas aan i.p.v. een mat, ben je ook bekend van de koel jas/vest van ruffwear? Ik zit er over na te denken deze aan te schaffen voor de warme trainingen en evt voor op wedstrijd om af te koelen.
Wanneer gebruik jij de jassen precies?
Kaus schreef:Jongens jullie moeten allemaal naar het noorden verhuizen. Het wordt hier vandaag een heerlijke 18C![]()
Ik ben ook nog steeds niet helemaal uit over het koelvest. De mat heb ik sowieso geen vertrouwen in. Maar vind zo'n vest ook wel duur om voor de lol even te proberen...
Simoonzel schreef:Heerlijke foto's weer! Die van Django in het kroosIs natuurlijk belachelijk dat hij een korf om moet omdat andere mensen zich niet aan regels (of hondeneigenarenetiquette) houden. Maar ja zo werkt het helaas in de wereld.
Ik heb trouwens helemaal niet naar lijnen of wat dan ook gekeken toen ik naar Popo op zoek was. Heb ook nooit op een wachtlijst gestaan. Ik kwam toevallig bij zijn nest uit en het klikte gewoon super goed met de fokker en hij had precies het rustige maar attente karakter dat ik zocht. Nu zit daar ook een beetje extreem puberenthousiasme bij waardoor ik me elke dag kapot lachDat zal wel weer stabiliseren als hij uitgroeit.