De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 16:07

Balen dat Ziggy overal plast

Jammer dat koppelen niet wil , wij willen wel naar Zuid Afrika komen hoor (gok dat Tarzan wel mee wil en wellicht meer uit het topic ) :')

Ben bang dat ze verwend zijn , ze eten hun brokjes niet . Heb Lilo wel zien eten maar nu is het Tarzan die moeilijk doet :+ , nooit saai hier :z .

Lilo heeft haar trui nog aan , wat een super handig ding . Geen omkijken dat ze eraan gaat zitten , gewoon hennep als bodembedding zonder problemen met haar buik.

Heb je al een afspraak voor jou dame Tarzan ?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-20 16:27

Ik ga mee naar zuid Afrika hoor! Wanneer vliegen we?

Hhaha lekker dan Rebecca :') .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 16:32

Volgende week vrijdag avond ? Volgende week vrijdag gaan Lilo haar hechtingen eruit en dan durf ik wel op vakantie te gaan :j

FB herinnering vandaag , die knappe Utopia <3

Afbeelding

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 19:45

Lief! En ik ga ook graag mee naar Afrika :))

Fijn dat het zo goed gaat met Lilo!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 19:59

Gezellig, bokt eropuit :P
Dinsdag gaat Spetter onder het mes!

Ooh knapperd <3

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 20:47

Yeey meeting bij mij thuis! :P er zijn nu klm werelddeal weken :Y)

Kunnen jullie me meteen helpen met Wombat en Ziggy =:)

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 23:55

Moeten haar hechtingen er uit? Hier worden ze altijd onderhuids gehecht. Dan komen blijven ze er ook heel goed af en moeten ze geen pakje aan.

Jammer dat ze elkaar nog niet leuk vinden, hopelijk word dat snel beter!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 23:59

Tot dusver al mijn voedsters geen problemen mee gehad, heb hem uitgedaan nu want ze had jeuk en begon haar zwempak te vernaggelen

Afbeelding

Achteraf logisch :(:)

Dub alleen of ik het vannacht vertrouw of dat ik haar pak weer aandoe straks , ze zit er wel bij nu . Zal ook vast jeuken , ben aardig nuchter en heb iets van het is aardig dicht er valt weinig open te trekken. Ze is gewoon Lilo weer nu

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 09:28

Misschien voor de zekerheid snachts aandoen? Maar kan me voorstellen dat het begint te jeuken, door de warmte of omdat het begint te helen..

Mag ik misschien jullie mening? Ik ben aan praten met iemand van een bunny rescue in Kaapstad (iets te ver weg voor me om daar dates te doen, maar wie weet laatste optie). En heb haar filmpjes laten zien van wombat en Ziggy. Ze zegt dat ik haar echt eerst moet laten steriliseren anders zullen ze nooit koppelen. Maar het is voor mij best een grote gok (en veel geld) om haar te laten helpen, met de hoop dat het haar hormonen waren dat haar zo dominant maakte en dat ze dan ineens wel koppelen.

Ze zegt je kunt bijna alle konijnen koppelen, soms duurt het gewoon heel erg lang. Maar soms werkt het toch gewoon echt niet? Ik bedoel als ze elkaar echt niet leuk vinden dan is dat toch zo :P

Ik ga het zeker nog langer proberen want vind Ziggy eigenlijk veel te leuk haha. Niet goed eigenlijk :P Maar twijfel of dat ik 100€ ga uitgeven aan een konijn waarvan ik niet weet of ze daarna wel samen gaan.. m’n salaris is niet zó hoog hier dat ik dat bij elk vrouwtje kan doen die een date heeft met wombat :')

Ook zag ik nu bij wombat wat keutels met haar erin, 2 aan elkaar. Denk door het haar toen hij Ziggy zo beet. Kan ik iets voor hem doen of gaat het vanzelf weg als T uit z’n systeem is?

Edit:
<3 <3 help ik ben verliefd :=
Afbeelding

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-20 10:52

Ik weer dat Pumba van Coconut niet gesteriliseerd is, en dat gaat super goed met Guus.

Hier heeft t ook even geduurd, maar gezamenlijke stress (sorry bunnies), zorgde voor verbondenheid :+.
Ze zijn verhuisd, dus in de auto, nieuwe omgeving met geluiden en geuren. Niks rook naar Stoffer of Blik.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 10:57

Dat wil ik de volgende keer ook gaan doen inderdaad. Eerst in de auto en dan in de neutrale ruimte denk ik? Voordat ze daar eerst kunnen ruziën :P ben alleen beetje bang dat als ik ze in een doos zet samen ze ook gaan vechten.

Aan de ene kant wil ik het wel proberen om haar alsnog te steriliseren en dan daarna weer verder kijken, want ze is zo super chilled en dat heeft Wombat misschien ook wel echt nodig, zo’n karakter, hij is toch nog behoorlijk schichtig soms. Maar als het dan alsnog niet lukt dan heb ik best wat geld aan haar besteed.
Laatst bijgewerkt door laughterline op 11-01-20 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-20 11:01

Hoe neutraal zitten ze nu dan?
Die geur blijft wel goed hangen.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 11:01

Es_ther schreef:
Ik weer dat Pumba van Coconut niet gesteriliseerd is, en dat gaat super goed met Guus.

Hier heeft t ook even geduurd, maar gezamenlijke stress (sorry bunnies), zorgde voor verbondenheid :+.
Ze zijn verhuisd, dus in de auto, nieuwe omgeving met geluiden en geuren. Niks rook naar Stoffer of Blik.

Klopt! Pumba is niet gesteriliseerd. Ze heeft, net voor mijn adoptie, een nestje gehad.

De koppeling tussen Guus en Pumba verliep erg goed. Beetje rijden meer Guus is zo'n sukkel, die vindt alles best :'). Binnen een half uur besloten dat dit wel ging werken en op naar huis! Allebei in een aparte, kleine hondenbench.

Thuis de kennel schoongespoten, nieuwe toiletbak en kleedjes en het ging super. Gelijk samen brokjes eten.

Afbeelding
Dit was al na een half uurtje thuis <3

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-20 11:04

Knuffelbeertjes <3 .
Guus mag wel meer fictieve ballen kweken ha, lief sulletje <3 .

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 11:05

Laughter, daar was ik dus ook over na 'nt denken inderdaad.
Het zou goed kunnen dat Ziggy minder heftig wordt na de ingreep, alleen garantie heb je hierin niet helaas :=
Maar IK denk dat het met de tijd ervoor nemen en castratie echt wel gaat lukken :)

Wat een knapperds heb je toch Coconut <3 Vaker foto's plaatsen hoor!

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 11:07

Oh wauw :D

Ze zitten nu zo, naast elkaar:
Afbeelding

De neutrale ruimte heb ik de dag ervoor voor ze gemaakt. Een uitgewassen deken en wat dozen aan elkaar geplakt. Er stond wel een doos in waar Wombat ooit mee heeft gespeeld, misschien was dat niet zo’n slimme zet?
Afbeelding

Maar ik vraag me af wie de meest dominante was, want wat ik zag was Wombat die steeds begon en zij rent voor hem weg en bijt terug. En die vrouw van die bunny rescue zei dat Wombat juist heel geïnteresseerd is en dat het haar hormonen zijn die door haar lijf schieten. Zo veel verschillende meningen :') Vind het best lastig allemaal.

Oh ja, Wombat vanmorgen, languit over het roze deken wat helemaal naar Ziggy rook haha
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door laughterline op 11-01-20 11:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-20 11:08

Interesse, veranderd karakter echt na sterilisatie?
Stoffer ging van seksbom naar sul, maar die echt last van zn hormonen. Hoe zit dat bij vrouwtjes?

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 11:13

Ga ik doen. Zal vaker foto's plaatsen. Momenteel zien ze er een beetje uit als natte geplukte kippen :'). Iets met verharing en natte staartjes van het in de regen rond hupsen :')

Steriliseren kan helpen, maar het geeft natuurlijk geen garantie. Voordat Guus aan Pumba werd gekoppeld, hadden we een erg nare koppeling. Dat was ook met een Vlaamse Reus, Reusje :+ , maar dat was een ongelooflijk kreng. Ze ging in Guus hangen en beet hem echt heel hard. Heb nog nooit zo snel mijn konijn weer uit de ren gepakt. Reusje moest met handschoenen aan uit de koppelren getild worden :=

Die was wel geholpen, maar ze joeg elk konijn de koppelen uit. Zó gemeen. De opvang stond ook met hun handen in het haar. Die voedster leek wel onkoppelbaar :=
Laatst bijgewerkt door Coconut op 11-01-20 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 11:31

Awh Coconut <3

Reusje had reuzentrek :=

Ik snap niks van die 2 , opeens veel herrie en Tarzan achter Lilo aan. Overal water van de waterbak en toen ze klaar waren zat Tarzan stoïcijns met een pluk haar in zijn bek in de poep bak. Lilo bekeken en ze lijkt wel wat te hebben getrokken vannacht zonder jas maar ziet er nog netjes uit . En zij naar Tarzan toe alsof er niks gebeurd is ploffen ze neer en gaan ze elkaar wassen en hooi eten :? . Gister lagen ze beide , en Tarzan opeens uit het niks stampen terwijl hij lag , Kan mijn vinger niet leggen op hem . Brokjes wil hij niet echt, hooi eet hij wel en havermout krijg ik er wel in.

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 11:43

Hier zijn de konijnen niet verandert na de castratie, inderdaad enkel dat hun hormonen niet meer af en toe in de weg zitten.

Misschien heeft Tarzan last van zijn tanden?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 13:13

Kleine fotoshoot gehouden :D

Afbeelding

Billy wilde niet :')
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze is ondanks dat hij wazig is toch echt geweldig, m'n best-friends <3
Afbeelding

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 13:19

Wat zijn ze toch knap <3

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 14:01

Oh wat lief! <3

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-20 14:19

Mooie foto’s <3

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 15:15

Wauw mooie foto's!

Wij hebben gisteren Nibbit opgehaald! Maar de vorige eigenaren weten nog niet zeker of ze hem terug willen. Lang verhaal kort; ik zou eigenlijk hun andere konijn krijgen. Maar die was te ziek en zwak. Dus die wilden ze niet meegeven. Daarom gaven ze Sjoke mee. Maar als ze hem/haar toch terug willen, kan dat gewoon.

Afbeelding

Sjoke is hier omgedoopt tot Nibbit :)

Ik heb net het geslacht geprobeerd te bepalen. Ik denk een vrouwtje. En jullie?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding