Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-18 11:05

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 11:13

Ga je naar star sheepdogs kaus? Als je naar die dag gaat speciaal voor cattles dan gaat er nog iemand die ik ken :D

Ik ben daar eens gaan drijven toen Kenai een maand of 4 oud was en Daeva 9 maanden. Ik heb het daar zeer positief ervaren. Vriendelijke mensen met veel geduld en kennis van zaken.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 11:26

KimD schreef:
Ik ben ook echt zó blij met het titeren, onze twee oudste honden hoeven een leven lang niet meer geënt te worden en onze pups en Puk pas over drie jaar op controle. *\o/*

Je krijgt bij de Rabiës trouwens geen penning meer, dat vind ik vervelend uit eigenbelang. Ik spaarde ze van ieder jaar. :')

Ik kreeg wel een penning toen ik er om vroeg :j

Lilith vond de rabies niet zo vervelend maar Spip vond hem rot.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 11:38

Penning krijg je als je erom vraagt

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 12:23

Hoe werkt dat leven lang niet enten? Weil en kennelhoest zijn nml niet te titeren (volgens mijn DA), ent je die dan gewoon niet?

Na de cursus op de hondenschool wil ik ook gaan drijven met aj, had al een hele hoop 'drijfscholen' in de buurt gevonden, alleen de meesten zijn voor borders of kelpies _-:( . Binnenkort maar even wat anderen waar dat niet bij staat bellen.

Ik zag een paar leuke pups voorbij komen <3. Het stikt hier overigens van de stabijs en ze heten allemaal Beike :').

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-18 12:38

ZoZenn schreef:
Hoe werkt dat leven lang niet enten? Weil en kennelhoest zijn nml niet te titeren (volgens mijn DA), ent je die dan gewoon niet?

Na de cursus op de hondenschool wil ik ook gaan drijven met aj, had al een hele hoop 'drijfscholen' in de buurt gevonden, alleen de meesten zijn voor borders of kelpies _-:( . Binnenkort maar even wat anderen waar dat niet bij staat bellen.

Ik zag een paar leuke pups voorbij komen <3. Het stikt hier overigens van de stabijs en ze heten allemaal Beike :').

Als je weil en kennelhoest wil zal je inderdaad moeten enten(of druppelen in geval van kennelhoest. )

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 12:44

ZoZenn schreef:

Haha ja klopt.. Echt die geeikte Stabij namen.. Benthe en Beike :')

Ik wilde ook iets Fries maar dat ging me te ver :P

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 12:44

Hier bog nooit een Stabij gezien hahah

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 12:46

Ik heb een droogvoer gevonden specifiek voor de ziekte van mijn hond. Iemand hier met verstand van de bestanddelen die even met me wil kijken of het rommel is of niet? Ik zie wel wat dingen staan die me niet bevallen, maar misschien wegen de voordelen wel op tegen de nadelen. Zal via pb wat meer uitleg geven als iemand het ziet zitten! :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-18 12:55

SinneJ schreef:
Ik heb een droogvoer gevonden specifiek voor de ziekte van mijn hond. Iemand hier met verstand van de bestanddelen die even met me wil kijken of het rommel is of niet? Ik zie wel wat dingen staan die me niet bevallen, maar misschien wegen de voordelen wel op tegen de nadelen. Zal via pb wat meer uitleg geven als iemand het ziet zitten! :)

Stuur maar een pb! :)

Ik heb in een kennel gewerkt waar ze ook stabijtjes fokten (en wetterhoun, lagotto's, goldens )

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 12:57

Zoe_97 schreef:
Hier bog nooit een Stabij gezien hahah

Hier zie ik ze ook niet veel! Vind ze wel erg leuk :)

Onze border mocht trouwens niet drijven, ze was te heftig... we zijn zelfs uit de puppyklas van de bordercollie hondenschool gegooid jaren geleden :') gelukkig gingen we toen erg veel naar de ardennen en kon ze daar haar energie kwijt. Na de eerste apenjaren is ze gekalmeerd, maar we hebben het niet meer geprobeerd.

Jammer dat ze die scholen zo beperken tot bepaalde rassen. Heb je ze ook echt al eens gevraagd of er andere honden mogen komen? Misschien vinden ze het niet zo erg?

edit: thanks, pb komt eraan!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 13:08

Ik heb wel eens gehoord dat dat ter bescherming van de schapen is. Zen border is bijvoorbeeld gefokt om specifiek schapen te drijven en moeten drijven zonder te bijten en eigenlijk de schapen niet aan te raken. Veedrijvers zoals cattles zijn gefokt om groot sterk vee te drijven dat niet altijd zo meewerkend was en mogen drijven door in de hakken te happen bijvoorbeeld. Mensen met schapen hebben rassen met zo’n drijftechniek vaak niet graag bij hun schapen. Want wat voor een stier van een ton een klein nipje is dat ie amper voelt, is voor een schaap van een paar tientallen kilo’s misschien wel zen grote wond op de poot.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 13:12

Zoe_97 schreef:
Ik heb wel eens gehoord dat dat ter bescherming van de schapen is. Zen border is bijvoorbeeld gefokt om specifiek schapen te drijven en moeten drijven zonder te bijten en eigenlijk de schapen niet aan te raken. Veedrijvers zoals cattles zijn gefokt om groot sterk vee te drijven dat niet altijd zo meewerkend was en mogen drijven door in de hakken te happen bijvoorbeeld. Mensen met schapen hebben rassen met zo’n drijftechniek vaak niet graag bij hun schapen. Want wat voor een stier van een ton een klein nipje is dat ie amper voelt, is voor een schaap van een paar tientallen kilo’s misschien wel zen grote wond op de poot.

Hmm ja kan er wel inkomen dat niemand graag wilt dat dat getest wordt met hun schapen...

Maar dan moeten er toch ook scholen zijn voor die cattles die met dat sterke vee werken? Of is dat niet zo populair in Nederland?

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 13:50

ZoZenn schreef:

Ik ent nooit voor weil nee, dat is een hele nare enting en de bescherming is maar voor zo´n klein deel...

En kennelhoest ook niet, mijn honden gaan niet naar een pension, dus dan is het niet nodig. Daar is het meestal verplicht. Heb kennelhoest 1x gedaan bij een hond en daarna kreeg ze gelijk kennelhoest :') :+

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 13:55

Kennelhoest krijgen ze de druppels als ik eens iets geks ga doen ( show oid en Jasper krijgt die dus wel trouw ivm losloopweide )

Druppels gaan via de neus en dus precies op de plek waar kennelhoest het lichaam in komt.

weil laat ik niet enten, ook mijn waterrat krijgt die enting niet. Heel veel bijwerkingen, ken veel Japanse honden die dood zijn gegaan door die enting en maar minimale bescherming.

Verder dus titeren en ze zijn alle 3 voor 3 jaar goedgekeurd. Dan weer opnieuw titeren en kijken of ze een enting moeten. Zou dan ook geen cocktail erin laten zetten als ze maar voor 1 ziekte geënt moeten worden.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 14:06

StonedRomy schreef:

Nee helaas, toen gaf de DA dus aan dat die sinds dit jaar zijn afgeschaft.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 14:08

Ianthe schreef:
ZoZenn schreef:

Ik ent nooit voor weil nee, dat is een hele nare enting en de bescherming is maar voor zo´n klein deel...

En kennelhoest ook niet, mijn honden gaan niet naar een pension, dus dan is het niet nodig. Daar is het meestal verplicht. Heb kennelhoest 1x gedaan bij een hond en daarna kreeg ze gelijk kennelhoest :') :+

Weil laat ik sowieso niet enten, levensgevaarlijk en compleet nutteloos.

KC krijgen ze wel, maar ze komen letterlijk met honderden honden in aanraking over het jaar, dus kennelhoest hebben ze zo te pakken. Die laat ik dus liever wel zetten, ik kies ook voor de druppelvariant vanwege de werking. :j

DHP hebben ze genoeg antistoffen voor minimaal 8 jaar, zijn voor 3 jaar afgetekend, en dan moet er opnieuw getiterd worden, en dan worden ze gewoon weer afgetekend. :j

ZorryJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 14:29

Hier alleen nog maar rabies enting verder helemaal niks.

Nou vandaag eerste dekking gehad, alles is super gegaan goede koppeling gehad morgen nog een poging.

Advies gevraagd. Wat zouden jullie doen.
Mijn honden kunnen niet met vreemde honden daarom zitten ze altijd aan de lijn. Wij wonen aan een paar waar wij ze dus ook uitlaten, hier mogen honden niet los lopen maar heel veel mensen hebben hier maling aan. Al een aantal keer melding gemaakt bij stadstoezicht en die geven dan elke keer aan dat ze gaan opletten en bekeuren.
Nou was gisteravond echt de druppel, ik loop met 2 loopse teven en word achterna gezeten door een Jack Russel die er echt letterlijk op wilt klimmen. Eigenaar stond een meter of 50 verder te roepen maar hond luisterde niet en eigenaar deed ook geen moeite om te komen. Na een paar keer een slipper naar zijn hoofd gegooid te hebben en een goede snauw van 1 van de teven droop hij af.
Wat zal ik nu doen weer stadstoezicht of toch is de wijkagent/politie bellen, dit gaat namelijk echt een keer fout en dan zijn mijn honden de dupe.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 14:30

KimD schreef:
StonedRomy schreef:

Dat is apart. Mijn dierenarts had ze 3 maanden geleden nog wel. Rode rabies 2019 penningen. In Duitsland verplicht om ze aan de halsband te hebben. Gezien ze vlot slijten en gewoon egaal zilver worden doen wij ze enkel op vakantie gebruiken

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 14:33

KimD schreef:

KC krijgen ze wel, maar ze komen letterlijk met honderden honden in aanraking over het jaar, dus kennelhoest hebben ze zo te pakken. Die laat ik dus liever wel zetten, ik kies ook voor de druppelvariant vanwege de werking. :j

DHP hebben ze genoeg antistoffen voor minimaal 8 jaar, zijn voor 3 jaar afgetekend, en dan moet er opnieuw getiterd worden, en dan worden ze gewoon weer afgetekend. :j

Hoezo weil enting compleet nutteloos? Hier in de regio dit jaar al 10 dode honden dankzij weil... Allen niet geënt. Voor mij een reden toch te enten!!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-18 14:47

Zorry schreef:
Hier alleen nog maar rabies enting verder helemaal niks.

Nou vandaag eerste dekking gehad, alles is super gegaan goede koppeling gehad morgen nog een poging.

Advies gevraagd. Wat zouden jullie doen.
Mijn honden kunnen niet met vreemde honden daarom zitten ze altijd aan de lijn. Wij wonen aan een paar waar wij ze dus ook uitlaten, hier mogen honden niet los lopen maar heel veel mensen hebben hier maling aan. Al een aantal keer melding gemaakt bij stadstoezicht en die geven dan elke keer aan dat ze gaan opletten en bekeuren.
Nou was gisteravond echt de druppel, ik loop met 2 loopse teven en word achterna gezeten door een Jack Russel die er echt letterlijk op wilt klimmen. Eigenaar stond een meter of 50 verder te roepen maar hond luisterde niet en eigenaar deed ook geen moeite om te komen. Na een paar keer een slipper naar zijn hoofd gegooid te hebben en een goede snauw van 1 van de teven droop hij af.
Wat zal ik nu doen weer stadstoezicht of toch is de wijkagent/politie bellen, dit gaat namelijk echt een keer fout en dan zijn mijn honden de dupe.

Ik heb een mail gestuurd daarover naar de gemeente. Duidelijk aangegeven wat er gebeurd(loslopers en honden aan lange lijnen en baasjes die staan te lachen.) en dat ik, met een stafford, hun aansprakelijk stel voor alles wat hier uit voortkomt. Aangezien hun de regels hebben en ze ook horen te handhaven. En dat heeft gewerkt. Vriendelijke mail terug gehad. En kort na de brief al geen loslopers meer gezien. Ook deze zomer ging het meer dan prima!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-18 14:52

dierenfan schreef:
KimD schreef:

Hoezo weil enting compleet nutteloos? Hier in de regio dit jaar al 10 dode honden dankzij weil... Allen niet geënt. Voor mij een reden toch te enten!!

Weil enten is ''schijnveiligheid''. Je ent maar 4 soorten terwijl er vele male meer soorten voorkomen. Er is niet te testen of de enting daadwerkelijk aangeslagen is en ook met enting kunnen ze gewoon weil krijgen. Daarnaast is het een enting die maar 6 maanden werkt en door dierenartsen als een jaar werkzaam gegeven word( 1x pj enten)

Ik ent ze ook niet meer voor weil. Dit jaar sowieso overgeslagen. Weil heeft stilstaand water en modder nodig om een probleem te kunnen worden. Laten we daar nu net niet in de buurt hoeven komen.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 15:32

KimD schreef:
StonedRomy schreef:

Dat moet een foutje van je dierenarts zijn! Bij ons zitten de penningen nog steeds standaard bij de rabies flacons van nobivac.

Dierenfan, je bedoeld denk ik de rode 2018 penningen.

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 16:04

Mag ik mezelf hier ook melden? wij hopen dit jaar nog een nieuwe pup in huis te kunnen verwelkomen. Vorig jaar hebben we helaas ons oudje laten inslapen en vinden het nu tijd voor iets nieuw. Er wordt eind september een nestje parson russels geboren en als er genoeg reutjes zijn is er als het goed is een voor ons. Nu alvast aan het rondneuzen voor een hondenschool waar wij mogelijk op puppycursus willen maar er is bij ons in de omgeving zoveel keuze geen idee welke ik moet kiezen

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-18 16:16

Tuurlijk! Welkom Kimm! (al veel kimmen in het topic..)

Gewoon bij de scholen eens gaan kijken. En kijken of je bij de lessen aanwezig mag zijn om te kijken. Ook belangrijk, mocht je titeren, niet iedere hondenschool accepteert dat. Zeker als je het luxe probleem hebt dat je kan kiezen tussen scholen dan is dat wel iets om mee te nemen.