Eloya schreef:Castreren bij mannen preventief nee. Alleen bij hormonale problemen of betere plaatsingskansen in een opvang
Castreren bij vrouwen jazeker preventief! Na de 6 maanden verklein je daar zoveel de kans op tumoren mee en ook baarmoeder ontsteking omdat ie de baarmoeder verwijderd.
Zou dit dan een algemene regel zijn? Of bij bepaalde risicogevallen? En welke risico's zitten er verder aan verbonden? Ik heb vrouwtjes en ben dit bij het oriënteren op ratjes niet tegengekomen dus als het toch een goed idee is, wil ik er wel meer over weten. Ze zijn wel wat over 6 maanden, maar nog geen jaar oud.
Eclair98; och wat vervelend
afgelopen vrijdag? Hoe gaat het nu met haar?
Ik heb een vraagje; één van mijn meisjes, de meest dominante, heeft kleine wondjes in haar nek/op de schouder en op haar komt (totaal 3 of 4). Nou dacht ik na wat googlen dat het misschien kon komen door mijt, maar dan denk ik dat de andere twee het ook zouden hebben. Zou het kunnen komen doordat ze vechten of weet iemand een andere oorzaak dat het zou kunnen zijn? Ik heb na het ontdekken geen nieuwe plekjes gevonden en alles lijkt gewoon goed te genezen, dus ben niet naar de DA geweest ermee.
Ook vroeg ik me af of iemand wel eens ratjes mee nam op vakantie? Mijn vriend en ik willen dit jaar een niet te verre vakantie in eigen land (Of misschien België), dus zou het dan te doen zijn om ze mee te nemen in de auto? Of is dat te veel stress om binnen 1/2 weken twee keer verplaatst te worden? We hebben niemand in de buurt die ervaring heeft met ratten (of andere knaagdieren) dus als we ze meenemen zouden ze wel meer aandacht enzo krijgen, ipv alleen voer en water als iemand op ze zou passen.