Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 19:32

xMazzel schreef:
Hallo! Hopelijk mag ik hier komen meelezen en praten. Nu al eventjes stil aan het meelezen.

Komende week mogen wij onze puppy ophalen!

[ [url=m/qbblVF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jaaaa, hoi! Zoo leuk :+:

& Kaplaars wat een goed nieuws! Lang op gewacht, hopelijk gaat alles goed <3

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 20:06

Hier ook een meelezer (nog puppyloos)

Maar nu ik jouw pup zie Mazzel toch even een berichtje alvast. Wij hopen dinsdag op een positieve echo (ook voor een Toller en wachten ook al 1,5 jaar)

Leuk om jullie verhalen mee te lezen!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 20:32

Ik spring er weer even in hoor, maar hebben jullie tips voor goede zwemvesten voor (grotere) honden / Aussies?
Ro ging net voor t eerst zwemmen maar meneer houdt z’n kop te hoog / lichaam te verticaal dus kwam op een gegeven moment even niet meer vooruit en ging bijna kopje onder :oo hij zwom daarna gelukkig wel naar Maize toe en kwam er zelf weer uit, maar gezien we binnenkort willen gaan suppen lijkt een zwemvest voor Ro wel handig :=

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 20:38

Welkom allemaal! Spannend, al die nieuwe aankomende pups! <3

IMANDRA schreef:
Ik spring er weer even in hoor, maar hebben jullie tips voor goede zwemvesten voor (grotere) honden / Aussies?
Ro ging net voor t eerst zwemmen maar meneer houdt z’n kop te hoog / lichaam te verticaal dus kwam op een gegeven moment even niet meer vooruit en ging bijna kopje onder :oo hij zwom daarna gelukkig wel naar Maize toe en kwam er zelf weer uit, maar gezien we binnenkort willen gaan suppen lijkt een zwemvest voor Ro wel handig :=

Ik heb zelf het oudere model van Non Stop voor mijn Aus, doet goed z'n werk en fijn stevig. Het nieuwere model is ook erg goed wat ik heb begrepen.

Afbeelding

IMANDRA

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 20:43

Thanks! Ga gelijk kijken.. welke maat heb jij?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 21:00

Edit.

Wij hebben de Ruffwear en ook heel tevreden over
Afbeelding

Arya kan heel goed zwemmen overigens maar ik vind een zwemvest echt een plus voor elke hond die langere tijd in/rondom water is. Zelfs de beste zwemmers kunnen vermoeid raken, kramp krijgen, whatever, maar zeker wanneer je met een sup op open water bent e.d. echt een meerwaarde. Voor ons ook extra handig met haar terug op het board te krijgen haha, anders is het niet te doen met haar grootte en gewicht.

Als ik thuis ben volgende week zal ik proberen weer een bij lees post te doen. Momenteel zitten we in de Eifel en aansluitend komende week nog een midweek boven in Limburg.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 21:26

IMANDRA schreef:
Thanks! Ga gelijk kijken.. welke maat heb jij?

Oef daar vraag je wat _O- moet ik even opzoeken. Hij zat tussen 2 maten in en had uiteindelijk de grootste nodig.

Heerlijk CB <3

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 22:48

Leuk! Het is inderdaad een Toller! Onze hond bij mijn ouders thuis was ook een toller, genaamd Mazzel, dus de herkomst van mijn Boktnaam!

Wat heerlijk om te lezen dat de honden lekker mee gaan op vakantie! Lijkt me heerlijk

PercyLeen schreef:
Hier ook een meelezer (nog puppyloos)

Maar nu ik jouw pup zie Mazzel toch even een berichtje alvast. Wij hopen dinsdag op een positieve echo (ook voor een Toller en wachten ook al 1,5 jaar)

Leuk om jullie verhalen mee te lezen!

Ooh wat spannend! Wij wilden heel graag bij deze fokker en hebben ook best een tijd gewacht tot ze weer een nestje had :j

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 09:07

IMANDRA schreef:

Ik heb er 1 van Ezy-dog. Bevalt prima

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 11:18

Dankjewel allemaal :D

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 12:02

@Stalmelyn, wij hebben onze pup nu 1.5 maand en leren hem ook gelijk aan om helemaal alleen te zijn. In de ochtend is hij met regelmaat een uurtje helemaal alleen terwijl mijn vriend naar werk is en ik met de andere hond ga hardlopen. En verder veel situaties waar ik één van beide honden meeneem, bijvoorbeeld als de pup al voldoende prikkels heeft gehad. Of soms omdat het makkelijk is om maar met 1 hond te zijn ipv 2 :o Volwassen hond vindt het volgens mij soms ook wel lekker als de pup even weg is en hij rust heeft :') Wij hebben wel geluk met deze pup die behoorlijk zelfstandig is en het geen probleem vindt om even alleen te zijn, in het begin was het heel goed timen zodra hij in slaap viel konden we gaan en dan sliep hij rustig verder. Nu kan ik ook weg gaan terwijl hij wakker is en gaat hij daarna liggen slapen (check regelmatig even de camera hoe het gaat).

Wat een leuke foto's van Lumoz en fijn dat hij zo goed gaat <3

Welkom nieuwe mensen!

Heerlijk in de Eiffel, ben ik vroeger veel geweest omdat mijn ouders gek zijn op die omgeving. Arya geniet zo te zien lekker mee van de vakantie.

Hier gaat het heel goed, Jabba kan inmiddels steeds beter ook buiten de ren slapen en niet 24/7 Obi uitdagen. Obi gedraagt zich echt zo mega goed de hele tijd. Ik vond hem al zo lief nu hij wat ouder is, maar met de pup erbij laat hij zich constant van zijn beste kant zien.

Ik heb vorige week eindelijk de foto's van de fotoshoot uitgekozen:

De jongens samen. Obi heeft denk ik wel 10 minuten op deze boomstam gestaan terwijl Jabba alle kanten op ging :')
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er was ook een hele mooie foto waar hij aan het rennen was, maar deze kop erbij is typisch Jabba. Hij is ontzettend lief maar ook een boefje *D
Afbeelding

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 14:49

S1993, ik denk ook zeker dat het heel goed kan. Alleen in mijn geval gaat een hond dan wel echt langere tijd mee en de ander dan niet. Hoe de toekomst eruit ziet weet ik niet maar op dit moment heb ik geen partner dus dan is de achterblijver echt alleen en dan meteen meerdere uren.
Daar kan ik me nu dan al druk over maken en een tweede hond komt er pas over 1 a 1,5 jaar.

Dusssss, ik heb een hondenrugzak gekocht zodat Bonne mee kan op de mountainbike achterop
Afbeelding
_O-
Hopelijk vindt hij het leuk. Uiteraard zal hij ook stukken lekker loslopen of aangelijnd meerennen aan de fiets.
Bij mijn gewone fiets zit de mand voorop war hij in zit maar het is niet mogelijk de fiets telkens heen en weer te zeulen van huis naar stal, plus dat ik dan echt niet over muller zand van ruiterpaden kom. Hopelijk komt de rugzak deze week binnen en dan gaan we eens testen

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 15:28

Wat een fantastische rugzak :D

Wbt alleen blijven: Novi is nu bijna 15 weken maar die kan echt nog niet 'alleen' blijven..(we hebben nog een hond dus echt alleen is ze niet).
Ze is ook best eenkennig en erg aan mij gehecht. We zijn nu aan het oefenen dat ze zonder mij in slaap valt. Het liefst ligt ze bij me en valt dan pas in slaap. Ik kan inmiddels ook weer een beetje mijn gang gaan in huis zonder dat ze achter me aan wil of gaat piepen als ik even naar de bijkeuken loop.
Het lastige is dat ze absoluut niet in de puppyren wil. We gaan over 2 weken op vakantie en ze gaat met ons mee. Daarna gaan we het alleen zijn verder uitbouwen, dan moet het ook wel omdat we niet alleen maar thuis kunnen blijven werken. Dan zijn we 5 weken verder, hopelijk is ze er dan mentaal ook wat meer aan toe.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 11:30

Wat een leuke foto's, en spannend de pups die nog gaan komen.
Hier gaat het gelukkig goed met "alleen" blijven. We hebben nog twee honden, en ze blijven dan met zijn drieen in de kennel.
Alleen de oudere twee honden hebben wat moeite met zijn energie. Hij kan ook erg vervelend worden als hij moe is, en dan de andere twee honden gaat uitdagen (aan oren trekken, blaffen, springen). :')
We zetten ze daarom ook regelmatig apart. Sowieso met slapen, Bowi slaapt niet als hij bij ons is, dan moeten we hem echt in de gang leggen waar ze 's nachts ook slapen.

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 14:02

Wij hebben een hele leuke workshop fun en cirkeltraning gehad afgelopen maandag. Nero was zo goed zijn best aan het doen!
Vanmorgen eindelijk weer eens een agility les gehad en hij deed zo goed werken. Mijn toppertje <3

Afbeelding

Afbeelding

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 10:44

De rugtas is binnen en Bonne past goed! Nu gaan we rustig oefenen met erin doen, op de rug bewegen en uiteindelijk een keer fietsen.
Bonne liet het super over zich heen komen maar het vraagt veel. Hij zit er als het ware opzittend of liggend in en de tas zit strak om hem heen, hij kan echt niks en een hond moet zich dus helemaal overgeven.

Ik ben echt versteld hoe braaf hij alles doet. Ik zou het zelf ergens wel een beetje naar vinden zo vastgeklemd te zitten toen ik er over nadacht.
Afbeelding

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 17:54

Hoeveel km moet ie daar in? Lijkt me best wel een dingetje voor de heupen?
Wel super fijn dat ie zich zo lekker overgeeft. Ik zie geen ongelukkige hond!

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 18:05

Ik dacht gelijk aan de warmte. Maar heb er ook geen ervaring mee.
De onze passen niet :')
Als het voor te fietsen is was ik persoonlijk eerder voor een kar gegaan. Lijkt mij comfortabeler.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 18:44

Ik heb een boodschappenkrat op mijn voordrager, splitlijntje/duolijntje eraan, gaatjes in de bodrm voor afvoer water en een antislipmatje erin vastgekit ivm verschuiven.
Mahdu en Dívka passen er samen in.
Maar meestal gaat Mahdu voorop en Dívka naast de fiets.

Vroeger ging ik ook gerust fietsen met mijn moeders Jack Russell.
Eerst vnl naast de fiets en toen ze ouder werd standaard voorop, met zeer koud weer zelfs in een lekker dik plaid gewikkeld en een jasje aan. +:)+

Mijn oppashond past niet voorop (te lang in het lijf) en kan niet naast de fiets.
Wanneer hij er is fietsen we dus niet maar gaan we wandelen en/of met de bus naar onze bestemming en terug.

Ik heb trouwens een fietskar gehad, ik geloof de Globetrotter vd Zooplus met duwbeugel en ik vond het een waardeloos rotding. :o
Breed, log, moeilijk door de bochten wanneer je hem duwt en dat kostte me aardig wat kracht ook.
Daarnaast ventileerde hij zó slecht dat Mahdutje een paar keer bijna flauwviel van (over)verhitting. %)
Ik heb hem mss 2x per jaar gebruikt voor ik hem heb weggedaan en vervolgens een buggy gekocht.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 20:25

Voor gewoon fietsen zit Bonne zo
Afbeelding
En soms zo :=
Afbeelding

Deze rugzak is echt voor als we met het paard op buitenrit gaan. Dan fietst een van ons (ik of mijn zus) met de mountainbike mee, de ander te paard. Dat gaat echt niet met de gewone fiets plus dat Bonne dan echt alle kanten op zal stuiteren, ook in een wagentje.

Als we stappen, altijd aan het begin en eind, kan Bonne natuurlijk gewoon los meelopen. We gaan het proberen en zien wel of het bevalt.

Op de mountainbike zit je voorover dus dan zal Bonne meer op de rug liggen dan dat hij in de zak hangt en continu opzit als het ware. En zoiets doen we ook niet elke dag.

Ik ben heel benieuwd. Tot nu toe vond hij het helemaal prima. Als hij het niks vindt houdt het uiteraard op.

Shaya, de warmte is wel een ding ja. De zijkanten zijn van gaas maar dat zal niet veel uitmaken. Zelf geef je ook nog warmte af, met (heel) warm weer zal het denk ik ook niet gaan.

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 07:21

Oh wat heerlijk al die honden verhalen!

Wat heeft jabba een lieve boevenkop op die laatste foto.

En wat fijn dat Bonne dan naast de andere tripjes op de fiets nu ook meekan in de rugzak!

@Shaya, heel leuk fun en cirkel training! Het lijkt mijn vriend en mij ook leuk als Millie wat ouder is om agility oid te doen.

Wij hebben Millie gisteren opgehaald. Best spannend nog, vroeger altijd honden thuis gehad, maar nu ben je ineens volledig verantwoordelijk. Maar ze heeft zich voor een puppy echt super goed gedragen <3 mijn vriend heeft beneden geslapen naast de ren waarin de bench ook staat en dat ging eigenlijk heel goed. 1x eruit geweest en vannochtend om 6u werd ze echt wakker en zijn we even een klein rondje gaan wandelen en ontbijten.

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-24 07:47

Och wat een snoetje <3

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 08:10

Wat een knap pupje <3 veel geluk!

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 08:15

Ahhhh wat een schatje <3

Hier is de puberfase daadwerkelijk gestart. Harrie was als pup echt mega makkelijk, maar nu zijn die oren voor de sier en met alle lekkere luchtjes buiten is eten ook niet meer nodig. Oh en net als echte pubers is hij helemaal geobsedeerd door de televisie. Kan er de hele dag naar staren. Straks moeten we nog een maximale schermtijd invoeren _O-

Het zijn wel nog steeds goede vriendjes :)
Afbeelding

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 08:57

Aan wat een lief toetje heeft Millie. Lieve naam ook.

Moet zo lachen om Harrie en Freek. Freek leek op de foto's altijd best wel een hond maar naast Harrie lijkt hij nu altijd klein. Fijn dat ze samen nog zo goed gaan.