Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
KarmaChansy schreef:die foto's candalisa![]()
Ik vind kim der manier ook prima! met mijn pups ook zeer select geweest en uiteindelijk toch nog een pup terug gekocht (hij heeft nu een super huisje trouwens)
Het enige wat ik wel erg jammer vond was dat iemand vanaf 2,5 al verliefd was op ziggs die zegde uiteindelijk af op 7 weken omdat der vriend geen pup wilde... Uiteindelijk bleek dat der vriend helemaal geen pup wilde maar ze dacht dat ze die weken hem wel kon overhalen. Nu ja het heeft allemaal wat langer geduurt maar alles is goed terecht gekomen
KimD schreef:Maar, ik vind het ook altijd heel vreemd als mensen zeggen "Ja, we hebben ergens anders een pup gekocht!". Krijg daar altijd een WTF gevoel van.![]()
KimD schreef:Ik ben het ook met Kim eens, en dat is niet alleen omdat ze zo'n fantastische naam heeft.![]()
Persoonlijk mogen mensen van mij ook afzeggen, liever dat, dan dat ze het tóch doen en een pup terug krijg.
Maar, ik vind het ook altijd heel vreemd als mensen zeggen "Ja, we hebben ergens anders een pup gekocht!". Krijg daar altijd een WTF gevoel van.![]()
![]()
Ik zal ook lang pups beschikbaar hebben, mensen mogen best op een 'wachtlijst', maar er is nog helemaal niks zeker totdat ze allemaal de testen hebben gehad. Pas op basis daarvan ga ik zelf keuzes maken.
Zoals Kim zegt, ik fok voor mezelf, voor het ras, en omdat ik het reuze interessant vind.
xLaraaj schreef:KIm dat is dan jouw mening en begrijp het wel want bij jou is de werkdrift het belangrijkste.
Mij moet bouw ook nog goed zijn, nbt en kleur. (als in geen merle). En dan kijk ik zelf niet naar geslacht ofzo. Heb paar fokkers gevonden die honden fokt die mij echt aanstaan, goede reputatie hebben en de ouderhonden meerdere titels hebben gewonnen.
ZoZenn schreef:Ey, mijn korthaar uit werklijn heeft een werkdrift waar je u tegen zegt. Maar hij is ook snel afgeleid en vindt zichzelf grappig, blijft een korthaar
.
Ik stond ook bij meerderen op de wachtlijst, maar heb uiteindelijk voor 1 gekozen omdat ik die lijn gewoon echt het best vond passen en er kwam een passende pup uit.
Er zijn vaak echt wel meerdere interessante lijnen, maar ik heb zelf wel echt voorkeur voor een bepaald type dat dan door een paar fokkers gefokt wordt.