Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

punjab

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 14:06

Ik vind persoonlijk hoe kiwiwitje het doet zelf ook fijn vinden.

Dan weet je het pas als het zeker is. Is er denk ik van beide kanten geen teleurstelling.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 14:36

Ik ben het ook met Kim eens, en dat is niet alleen omdat ze zo'n fantastische naam heeft. :+

Persoonlijk mogen mensen van mij ook afzeggen, liever dat, dan dat ze het tóch doen en een pup terug krijg.

Maar, ik vind het ook altijd heel vreemd als mensen zeggen "Ja, we hebben ergens anders een pup gekocht!". Krijg daar altijd een WTF gevoel van. :') :+

Ik zal ook lang pups beschikbaar hebben, mensen mogen best op een 'wachtlijst', maar er is nog helemaal niks zeker totdat ze allemaal de testen hebben gehad. Pas op basis daarvan ga ik zelf keuzes maken.

Zoals Kim zegt, ik fok voor mezelf, voor het ras, en omdat ik het reuze interessant vind. :j

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 14:36

Ik vind de manier van kiwi niet raar. Wij stonden ook bij een paar fokkers op de wachtlijst maar als de datum dan concreet werd zou het niet meer passen. Dat kun je een jaar van te voren ook niet weten natuurlijk. Wij hebben dus ook bewust een pup gekozen die al geboren was. Ik denk dat je daar snel genoeg mensen voor vindt.

Geniaal Candalisa _O- Dexter swaffelt Dundy ook graag. Beetje raar altijd. Gelukkig doet ie het niet bij andere honden :=

Wat slecht mvdende... Gelukkig heb je goed opgelet. Ik kreeg laatst bij de DA te horen dat ik maar beter een nieuw paspoort kan aanvragen als ik de grens over wil. Bij dit paspoort lijkt het alsof er gefraudeerd is (is er niet) doordat de vorige dierenarts een fout had gemaakt in het chipnummer erin zitten. Ze had het nummer van de vorige klant erin gezet en er vervolgens een sticker overheen geplakt 8)7

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 14:49

die foto's candalisa :')

Ik vind kim der manier ook prima! met mijn pups ook zeer select geweest en uiteindelijk toch nog een pup terug gekocht (hij heeft nu een super huisje trouwens)

Het enige wat ik wel erg jammer vond was dat iemand vanaf 2,5 al verliefd was op ziggs die zegde uiteindelijk af op 7 weken omdat der vriend geen pup wilde... Uiteindelijk bleek dat der vriend helemaal geen pup wilde maar ze dacht dat ze die weken hem wel kon overhalen. Nu ja het heeft allemaal wat langer geduurt maar alles is goed terecht gekomen :+

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 14:53

KarmaChansy schreef:
die foto's candalisa :')

Ik vind kim der manier ook prima! met mijn pups ook zeer select geweest en uiteindelijk toch nog een pup terug gekocht (hij heeft nu een super huisje trouwens)

Het enige wat ik wel erg jammer vond was dat iemand vanaf 2,5 al verliefd was op ziggs die zegde uiteindelijk af op 7 weken omdat der vriend geen pup wilde... Uiteindelijk bleek dat der vriend helemaal geen pup wilde maar ze dacht dat ze die weken hem wel kon overhalen. Nu ja het heeft allemaal wat langer geduurt maar alles is goed terecht gekomen :+

Jeetje, ook niet slim van die meid dan! Dat was nooit goed gegaan ook. Gelukkig maar dat het niet gelukt is eigenlijk, dat ze Ziggs niet 'zomaar' is komen halen. Had ze ook niet aanbetaald?

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 15:15

nee ook geen aanbetaling naief van mijn kant hoor, maar ze gaf zo'n goed huisje iig met wat ze vertelde! Achteraf was het natuurlijk veel beter zo nu woont die op een boerderij en heeft het reuze naar zijn zin :D

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 15:39

KimD schreef:
Maar, ik vind het ook altijd heel vreemd als mensen zeggen "Ja, we hebben ergens anders een pup gekocht!". Krijg daar altijd een WTF gevoel van. :') :+

Waarom?
Ik sta nu bij 3 fokkers op de wachtlijst en nog contact met 2 anderen.
Is allemaal in het buitenland en heb ook een paar eisen. als die niet voldoen dan is het gewoon niet.
Dus dan zou ik heel hard balen dat ik maar bij 1 fokker op de wachtlijst sta en zonder pup sta.

Wat balen van die dierenarts ! Mijn da vraagt altijd exact wat ik wil. Ook in samenspraak dit jaar besloten om niet voor L4 te enten.

Edit: zou natuurlijk eens ik een pup heb gereserveerd ofz wel de rest op de hoogte houden!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 15:46

ik stond ook bij 2fokker sop de lijst, maar beide op de hoogte gebracht dat het afhing van wat er bij de ander geboren ging worden. beide fokkers waren met elkaar bevreiend. de fokker waarik uiteindelijk geen pup gekocht heb heeft zelfs mijn pup helpen uitkiezen bij de andere fokker :p

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 15:51

Omdat je kiest voor een bepaalde (moeder)hond of bloedlijn, niet voor een willekeurige honden 'omdat ie een nest krijgt'. Het zou natuurlijk wel kunnen, maar het is uiterst onverstandig, je wilt toch weten wat je in huis haalt.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 16:03

maar er zijn toch meerdere interessante lijnen in de wereld? dus je kan toch perfect bij meerdere lijnen die je aanstaan de combi's in de gaten houden? jouw schot is ene kleiner ras, dus daar begrijp ik misschien dat de keuze vrij beperkt is. maar in rassen met zo'n brede genenpoel als aussies en borders?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 16:34

Hmm nee, een bepaalde voorkeur voor een lijn is toch leidend. Wij wachten nu ook op een border waarvan we al als jonge pup wisten dat we hier een pup van wilde, puur op de lijnen, gezondheid en de werkdrift die achter deze hond(en) zitten. Als je het zou berekenen staan we straks 3/4 jaar op de wachtlijst. Wat natuurlijk ook niet helemaal klopt omdat zo'n hondje wel moeten kunnen groeien en ontwikkelen.

Maar ik zou nu niet meer zomaar afwijken van deze lijn, en mocht er iets anders interessants voorbijkomen is het de overweging waard om te 'switchen', als in, ik zeg de ene fokker af om bij de andere op de lijst te staan. Dan moeten we onszelf de vraag stellen welke lijn beter / interessanter is, of van beide een pup natuurlijk.

Het hangt ook nog altijd af van de reu waarvoor gekozen wordt, als dat een afbreuk is aan de teef zou dat voor ons een reden zijn om te bedanken. Maar ook dat is duidelijk zodra het aangekondigd is.

Kortharen hebben trouwens in NL, DE en BE een kleine genenpoel, maar de genenpoel is heel ruim en gezond. Wel richting de Scandinavische landen en richting Amerika. De Benelux loopt 'achter' in ontwikkeling in het ras, in de zin van RvB meer. :+

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 17:05

KIm dat is dan jouw mening en begrijp het wel want bij jou is de werkdrift het belangrijkste.

Mij moet bouw ook nog goed zijn, nbt en kleur. (als in geen merle). En dan kijk ik zelf niet naar geslacht ofzo. Heb paar fokkers gevonden die honden fokt die mij echt aanstaan, goede reputatie hebben en de ouderhonden meerdere titels hebben gewonnen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-19 17:06

KimD schreef:
Ik ben het ook met Kim eens, en dat is niet alleen omdat ze zo'n fantastische naam heeft. :+

Persoonlijk mogen mensen van mij ook afzeggen, liever dat, dan dat ze het tóch doen en een pup terug krijg.

Ik zal ook lang pups beschikbaar hebben, mensen mogen best op een 'wachtlijst', maar er is nog helemaal niks zeker totdat ze allemaal de testen hebben gehad. Pas op basis daarvan ga ik zelf keuzes maken.

Zoals Kim zegt, ik fok voor mezelf, voor het ras, en omdat ik het reuze interessant vind. :j

Maarja die naam maakt het wel nog net wat leuker he :D :D

Uiteindelijk verkopen pups zichzelf ook wel een beetje indd Kaus. Zeker als je leuke puppyfoto's voorbij ziet komen. :j

Wat ik in mijn ras veel zie is dat mensen dan ineens bij meerdere fokkers op de lijst staan of ineens een pup van een andere fokker halen. Maar dan is dat laatste vaak het punt dat ergens anders eerder pups zijn dus ze die willen. En veel mensen willen NU een pup en willen geen weken/maanden wachten.
Maar ook mensen die specifiek willen showen en/of fokken en dan bij verschillende fokkers ineens op de lijst staan. Maar dan niet alleen bij echte ''show''fokkers maar echt bij compleet uit elkaar liggende fokkers. Totaal andere types honden en ook het wel of niet getest en waarop getest gaat dan alle kanten op..

Maar dat mensen specifiek lijnen zoeken gebeurt gewoon vrij weinig merk ik. Dan kom je echt eerder in de echte show/sport wereld in mijn ras.

Ik heb nu niet specifiek een lijn waar ik graag iets van wil of echt heen wil fokken oid. Maar ik heb wel een lijn waar verschillende honden als nakomeling daarvan mij aanspreken. Allemaal hondjes waarvan ik ze daarna ga opzoeken en steeds op dezelfde (vader)lijn uitkom. Dus de kans dat er ooit een pupje uit die lijn komt of dat ik een reu uit die lijn ga gebruiken is wel aanwezig. T is alleen een vrij witte/pied lijn. En die kleur heeft mijn voorkeur niet. Dus t is even de vraag of ik dat met Djessey doe met alle mogelijkheid van pied/wit, of met chick met nagenoeg geen kans op pied/wit of dat ik uiteindelijk een reu/teefje aankoop van die lijn als ik er zo'n fan van blijf.. :P

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 17:32

xLaraaj schreef:
KIm dat is dan jouw mening en begrijp het wel want bij jou is de werkdrift het belangrijkste.

Mij moet bouw ook nog goed zijn, nbt en kleur. (als in geen merle). En dan kijk ik zelf niet naar geslacht ofzo. Heb paar fokkers gevonden die honden fokt die mij echt aanstaan, goede reputatie hebben en de ouderhonden meerdere titels hebben gewonnen.

Hoe kom je erbij dat werkdrift het belangrijkste is bij ons? Dan had ik geen korthaar moeten aanschaffen. :')

Schone lijnen is het belangrijkste, en in een schone lijn hoort een goede werkdrift voor te komen. Een BC lijn waar geen werkdrift inzit (Of alleen maar heethoofden) zijn 'defect'.

Alles daarnaast is 'luxe', kleur ed. Het is wel een voorkeur uiteraard, maar niet alles beslissend bij het nemen van een pup, want dan hadden we die lelijke zwarte niet gehad. :+

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 17:50

Ja jullie doen toch alle 2 intensief aan hondensport zoals agility ?

Voor mij is nbt "belangrijk" omdat ik nu een lange staart heb en dus interessanter voor de fokkerij en ze zien het op show gewoon liever. Daarnaast geen merle omdat als het een reu wordt (geslacht maakt mij niet uit) wil ik geen merle omdat als er ooit wie weet ooit een ongelukje gebeuren wil ik geen merle x merle.
En ja natuurlijk testen etc is super belangrijk. Maar dat heb ik neit gezegd omdat het voor mij vanzelfsprekend is :+

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 18:25

Ey, mijn korthaar uit werklijn heeft een werkdrift waar je u tegen zegt :'). Maar hij is ook snel afgeleid en vindt zichzelf grappig, blijft een korthaar :').

Ik stond ook bij meerderen op de wachtlijst, maar heb uiteindelijk voor 1 gekozen omdat ik die lijn gewoon echt het best vond passen en er kwam een passende pup uit :j.
Er zijn vaak echt wel meerdere interessante lijnen, maar ik heb zelf wel echt voorkeur voor een bepaald type dat dan door een paar fokkers gefokt wordt.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 19:02

Hier wezen zwemmen met Senna. Ze spoor gewoon echt niet en zwemt ook niet normaal als een hond. :+ Ze duik ook echt helemaal onder water. De eerste x schrokken we sprong mijn man er achter aan. Kan ze er gewoon staan en vind duiken gewoon echt leuk. :wow:

Afbeelding

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 19:03

Heb geprobeerd het duikfilmpje, maar lukt me niet. :o

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-19 19:06

Boellie doet dat ook en ik schrik er nog steeds van. Etter

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 19:36

ZoZenn schreef:
Ey, mijn korthaar uit werklijn heeft een werkdrift waar je u tegen zegt :'). Maar hij is ook snel afgeleid en vindt zichzelf grappig, blijft een korthaar :').

Ik stond ook bij meerderen op de wachtlijst, maar heb uiteindelijk voor 1 gekozen omdat ik die lijn gewoon echt het best vond passen en er kwam een passende pup uit :j.
Er zijn vaak echt wel meerdere interessante lijnen, maar ik heb zelf wel echt voorkeur voor een bepaald type dat dan door een paar fokkers gefokt wordt.

Mijn korthaar werkt ook geweldig, als ze zin heeft... Als niet, loopt ze ook gewoon het veld af hoor. :') Dan krijg ik een dikke middelvinger. _O-

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 20:01

Hahaha Django is ook al zo'n waterrat. Maar ho maar dat hij in de tuin in de schelp gaat of z'n zwembadje :')
Vanmiddag speelde hij kikker en daarna had ie nog kroost aan z'n knikker(s) :=
Afbeelding
Wel zielig: hij had een tennisbal gevonden, maar die kreeg hij natuurlijk niet te pakken met korf.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 20:30

Jeetje wat gaan jullie hard :o

Hier had ik een zieke puppekind, hij had een buikvirus. :(:) nu gelukkig wel weer opgeknapt, hij is wel wat ingevallen.
Nu langzamer zeker weer terug op zijn eigen brokken, wat ik aanvul met nutribound.

Hij heeft van de week wel lekker gespeeld in het water <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 20:33

Aww arme Nolan! Fijn dat hij zich alweer beter voelt.

Wel leuk idee met die balletjes! Misschien moet ik dat hier ook eens proberen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-19 20:41

Oh knappe pup! Hopelijk issie snel weer zichzelf!

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 20:43

Ik sta ook al vanaf vorig jaar op de lijst bij 1 fokker.
Ben ook bij een ander geweest maar mijn gevoel was daar gewoon minder en niet zo zeer de fokker zelf maar het groepje honden in een kleiner huis,het oogde gewoon chaotisch en 1 van de honden zat toen om de haverklap naar mn dochter van een half jaar te grommen die in de maxi cosi zat.

Ik moet wel zeggen dat ik 1 keer een andere hond tegen ben gekomen dat ik echt even op mn vingers moest gaan zitten want ineens kreeg ik ook het gevoel van maar was als er geen teef bij zit die mij aanspreekt en deze is wel echt leuk.
Maar aan de andere kant dan is dat helaas zo.
Deze fokker deed trouwens heel relaxt toen ik vroeg en wat als er niets naar mn zin bij zit???
Maar ik weet dat het onderling bij de chinezen echt een drama is kwa fokkers.

Ik vind het ook echt positief als fokkers elkaar juist wel het licht in de ogen gunnen en samen werken.

Inmiddels is er een dekking geweest en over 28 dagen de echo dus nu wordt het echt spannend *\o/*