Ben sinds vandaag kortademig, begin steeds vaker naar lucht te happen/hoesten.
fiets
Morgen testen op Corona. Mare.. wat nu als ik het heb? De hoop is, dat als ik het heb, het niet ernstig is. Maar wat nu als.. emm.. hoe ga ik dat in godsnaam oplossen met de vogels?!
Want mag er iemand in huis komen, die dan de vogels kan doen. Al is het alleen maar even de kooien schoonmaken. Los gooien kan ik.. fiets.. hopelijk zelf.
Vind het best eng. Morgen testen, hopelijk heel snel een uitslag!
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Geplaatst: 12-12-20 22:54
Dat is wel rot zeg! Maar als je thuis in quarantaine moet kun je zelf de vogels doen neem ik aan? Hopelijk is het negatief!
Ah wat oliebol benfan, hoop dat het meevalt! Ik had vergelijkbare klachten en geen Corona, hoop dat dat voor jou ook geldt!
Wat betreft de vogels; die overleven het toch wel even als je alleen het hoognodige doet?
Ik heb vraag over 1 van m’n zebravink jongen. Ze zijn nu alle 4 uit het nest. De jongste lijkt helaas een lam / gebroken vleugeltje te hebben. Fladdert wel met rechts, maar links gebeurt er niks. Krijgt het vleugeltje ook niet ingeklapt. Komt zoiets nog goed of is het eerlijker om het vogeltje uit zijn/haar lijden te verlossen?
Vanillia, dat kan van alles zijn. Misschien een beetje gekneusd met uitvliegen. Was het vleugeltje wel ingeklapt in het nest? Ik zou het nog een dagje afwachten en als het niet beter gaat ermee naar de vogelarts.
Nog 2 jongen in het nest van snowy en Olaf. Prima voor de eerste keer
Lukasje
Geplaatst: 13-12-20 18:02
Mss valt het wel mee Benfan. Ik duim!
Nu je dit aan de hand hebt, is het mss wel slim even stil te staan bij het feit dat dit ook zonder corona kan voorvallen... Mss sowieso een back up plan voorzien voor het geval er je plots wat overkomt en je niet voor je vogels kan zorgen?
Een stal genootje van mij is ook gek met vogels, die kan ik natuurlijk altijd vragen. Hopelijk heb ik morgen al een uitslag! het wachten is heulemaal niks aan.
Nog erger.. de jongen die mij behandelde, wou rustig uitleggen hoe hij een staafje achterin mijn neus ging duwen. Heb maar gevraagd niks uit te leggen, en gewoon te doen. Hoort hij vast niet vaak!
Net wat zakken met pellets ingeslagen, gewoon voor de zekerheid. Weet niet wat de aankomende weken gaat gebeuren.
Ja, die test is alles behalve leuk! Ik heb hem ook gehad en ik vond die in mijn neus erger als die in mijn keel Hopelijk krijg je morgen een negatieve uitslag
Als hij negatief is, zijn jullie op 3 na de eerste die het horen (eerst mijn vriend, dan moeder, dan vader, en dan jullie)
Hoor net van een kennis.. schoonfamilie hadden een wild plan, leek hun leuk een ara te kopen. Dus, 5 dagen later! Ara in huis. Weten er niks van! Keken doodsbang uit hun ogen toen het dier zich liet horen .. godengodengoden...
Ik zei al, is een mooie case-studie in hoe het fout gaat met vogels in de handel! En hoe er meer, en beter overzicht moet zijn hierin. Arme dier is 1.5 jaar oud en alleen nog maar in de handel geweest.
Oh jee, zeg me aub niet dat ze die bij Dennis vandaan hebben ofzo Je snapt toch niet dat mensen zo makkelijk een beslissing nemen om een dier in huis te halen
Dat je al zo makkelijk even dat geld uit je mouw slingert om in een impuls een huisdier te nemen. Ook niet inlezen ofzo, en dan geen pellets willen voeren omdat het te duur is. Wisten niet van de groente en fruit af.. mijn god.. zo vreemd dat dit nog steeds gebeurd.
Ik krijg vaak de vraag wat nou een goede beginnersvogel is. Nou, geen enkele vogel en geen enkel huisdier is een "beginnersdier". Je moet overal goed onderzoek naar doen en je flink inlezen en nadenken of je er de verantwoording voor wilt en kunt dragen. Het zijn geen sokken die je even aan de kant smijt
Ze willen dat beestje nu al van de hand doen? Jeetje. Is ook niet de goedkoopste miskoop. Fijn dat er in ieder geval een goed vangnet is! Vind het ook zulke gave beesten maar eentje (of liever: twee) in huis nemen vind ik dan wel weer een ander verhaal. Ik vraag me echt af of je dit soort dieren überhaupt huisdier moet noemen.
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Geplaatst: 13-12-20 20:44
Ara's hebben enorm veel ruimte nodig. Het beste zou nog Freeflight zijn of een grote buitenvoliere. (en dan praat je echt over een grootte waarbij ze flink wat vleugelslagen kunnen maken zoals bij Zoo Veldhoven).
Kimley
Geplaatst: 13-12-20 20:49
Ara's zijn heel gaaf. En dan vooral de hyacint ara's. Maar Nope, ik zou ze niet zomaar aanschaffen.. Wat sneu voor het beestje
Onze Remy.. Helaas lag vandaag ook het 2e jong dood in het nest.. heel gek gisteren was alles nog goed. Deze is levendig en krop is vol, vandaag geringd.