[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

VanessaSH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 15:46

Samblabla schreef:
Je bak is niet groen hoor als je wacht met introduceren van de vissen, het water zoveel mogelijk met rust laten. Als je een goeie filter hebt en als ze visjes zometeen erin komen dan komt dat wel goed. Ik zou alleen even kijken dat je het licht niet te lang aan laat. Dat stimuleert de alg namelijk.

Er zit nu een blokje in bij de filter tegen algen. Mijn bak draait van 10 uur tot 22 uur

x_Jeanine_x

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 16:39

Afbeelding

Dit is mijn aquarium nu.
Draait sinds maandag met water en woensdag met een paar planten.
Is een juwel rio 180

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 18:48

3de bak draaiend!
30 liter bak.
Afbeelding

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 11:06

foto's van mijn garnalen <3

Afbeelding

Afbeelding

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 16:39

Leuk die japonica garnalen he! je moet ze alleen goed voeren want blijkbaar eten ze dwerg garnalen op. Dat is namelijk in mijn bak gebeurd. :(

Welke heb je allemaal?

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 20:16

ik heb de japonica idd. en de red rilli garnaal

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 21:40

VanessaSH schreef:
Samblabla schreef:
Je bak is niet groen hoor als je wacht met introduceren van de vissen, het water zoveel mogelijk met rust laten. Als je een goeie filter hebt en als ze visjes zometeen erin komen dan komt dat wel goed. Ik zou alleen even kijken dat je het licht niet te lang aan laat. Dat stimuleert de alg namelijk.

Er zit nu een blokje in bij de filter tegen algen. Mijn bak draait van 10 uur tot 22 uur

Dat is wel erg lang, onze bak is maximaal 10 per 24 uur verlicht.

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 09:29

mijn lamp is ook van 10 tot 22. (LED lamp)

van welke tijden heb jij de lamp aan wijslander?

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 10:01

Bij ons smorgens 7 tot 10 en smiddags/savonds van 5 tot 11.

Heb ooit gelezen dat planten het beter doen als ze ongeveer 8-10 uur licht hebben verdeeld over 2 blokken.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 12:14

lemanthia schreef:
mijn lamp is ook van 10 tot 22. (LED lamp)

van welke tijden heb jij de lamp aan wijslander?

Van 2 tot 22/23, hier ook LED.

elise21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 18:35

Hoi allemaal!

Ooit heb ik wel eens gereageerd hier, maar ik ben vooral stille meelezer en geniet erg van jullie prachtige aquariums <3
Ik mag eindelijk een nieuwe bak voor mijn schildpad. Het wordt waarschijnlijk een 100x50 bak of een 120x50, dat ligt een beetje aan het kastje wat komt.
Nu komt de bak misschien wat meer centraal te staan, dus wil ik er echt wat moois van maken. Ik zag al leuke ideeën voorbijkomen van plantenpotjes en van die soort wortels/hout voor in de bak. Ik hoop een mooie vorm van het hout te vinden om als eiland te gebruiken. Hebben jullie nog tips voor de inrichting van de bak? Ik wil het nu graag echt fijn maken voor hem.

Ook willen we in de toekomst misschien een externe filter. Is het mogelijk deze op de grond te zetten (tegels) of maakt het dan bijv. veel lawaai en gaan de tegels trillen?

Als jullie ergens een goedkoop adresje weten voor bodembedekking, aquariuminrichting of een kast voor onder de bak (hoeft geen aquariumkast te zijn, mag evt wel) hoor ik dat ook graag!

Alvast heel erg bedankt!

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 21:49

Hee! Wat leuk dat je een nieuwe bak krijgt!!

Schildpadden zijn echt leuke diertjes, zelf vind jk het het mooist als ze natuurlijk zitten, je kunt bijvoorbeeld filterzand bestellen bij Hornbach, de grofste korrel dan. Deze zijn relatief goedkoop en best grote zakken dus dan kun je af en toe wat wat nieuw erin doen.

Voor een eilndje zou ik echt voor kienhout gaan echt super mooi zon flink stuk erin! Hier kun je ook plantjes tussen steken!

Hier wat voorbeeldjes wat ik ermee zou doen:

Afbeelding
Afbeelding

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 23:09

Westernfreak schreef:
Wat voor een CO2 toevoeging gebruiken jullie? Ik heb goede ervaringen gelezen over Easycarbo, maar ook dat daar vissen van dood zijn gegaan. Vind dat dus wat te spannend. Ik blijf nl last houden van baardalg.

Ik gebruikte altijd bio CO2, goedkoop en makkelijk. :) Op easycarbo komt steeds meer kritiek, het zou slecht opneembaar zijn voor planten, en er zijn idd. dieren die er gevoelig voor zijn.

elise21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 12:32

@DiscoDipp Ik heb ook over zand nagedacht, maar hoe zit dat met het schoonmaken? Nu halen we meestal alles uit de bak en spoelen met de tuinslang in de bak het grind af.
Zo'n soort rivierrand ziet er ook gaaf uit! Ik heb alleen nogal een actieve schildpad die veel graaft en complete stenen verplaatst :\

Hoe zit het dan met plantjes? Toen hij klein was heb ik wel eens een bundeltje gegeven voor de vissen, maar toen hij wat groter werd was dat in 1 minuut compleet gesloopt :+ Zijn er planten die wel schildpadbestendig zijn of moet ik dan richting de nepplantjes gaan?

Nu heeft hij een bak met grof grind, een grote steen (ik dacht maansteen maar zag dat jullie dat ergens afraadde), een groot stuk hout en een kurk, die hij de hele dag door de bak sleept.

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 12:40

Hier tussendoor ook nog even een vraagje. Mijn bak draait nu ongeveer 2.5 weken. Maar nu zit er op mn grind allemaal alg. Iemand een idee wt het is en of ik het moet laten liggen? Of juist weghalen?

Afbeelding

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 13:01

Mijn bak draait inmiddels 3 weken en vrijdag a.s. ga ik met mijn vriend nog 2 lage planten halen en natuurlijk visjes :D
Ook kan ik vrijdag mijn vuurtoren voor mn aquarium ophalen :)

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 20:37

Dan kun je inderdad beter gewoon steentjes pakken ja. En ja naar mijn mening kun je beter neplantjwa voor de mooi er neer zetten en af wn toe wat waterpest ofs voor de slopen.

Als je echt een groot stuk hout heb zal die hier niet mee gaan slepen denk ik zo.

@Kanji: als t goed is is dit draadalg, kun je eruithalen met een netje ofs. En anders je licht korten en meet Co2 toevoegen.

Als hij straks 3 weken staat heel ramp een groep japonica's erin gooien!

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 22:21

Sorry ik bedoel 'rap' niet ramp :')

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 22:37

Werken voedergarnalen ook? die zijn zooo goedkoop xD (en ook erg grappig :'))
maar fijn dat het niks ergs ofzo is... Al staat het wel heel grappig zo op het grind.. alleen op de ramen minder...
licht staat van 10 tot 15 en van 17 tot 22 aan. Is dat evengoed nog te veel dan?

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 12:14

Het valt me op dat mijn hout langzaam aan het verdwijnen is (is wel gewoon hard) zou dit het werk kunnen zijn van de ancistrussen/slakken?

Leek me niet dat het zo snel kan gaan...

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 12:59

Wat zijn voeder garnalen? heb je trouwens het aquarium bij het raam staan? uv licht wekt ook algen op.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 13:04

En ik heb mijn garnalen in een andere bak gedaan en besloten een green spotted pufferfish erin te doen. :)

Afbeelding

Best wel leeg maar er komen nog wat stenen bij enzo, helaas kunnen er geen planten in omdat het een baakwater aquarium wordt en misschien in de toekomst een zeeaquarium.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 13:12

Mooie achterwant kan ook al schelen!!

Ik hou wel van dat 'stille' water. Geen planten wel stenen. Zo begon ik ook maar helaas was dat niet geschikt uiteindelijk en ontpoft die nu van de planten haha

Iemand tips tegen bruin alg? Vorige week alles schoon gemaakt, waterwissel etc en boem 4 dagen later zit weer heel t glas onder

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 14:05

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 19:49

Hij staat niet bij een raam in de buurt. Daarom vond ik dit al zo raar xD maar miss door het opstarten?

Afbeelding
Dit zijn de "voergarnalen" eens zien of dat wat werkt. Heb er 12 nu in zitten.