gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eoweyn_x

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 13:06

Zou ze niet gewoon wat meer tijd nodig hebben? Hoe oud is ze?

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 13:11

Ja dat zou kunnen, maar ik merk nog 0,0 verschil. Hoeveel tijd moet ik het geven? Het hoeft van mij echt geen knuffelkonijn te worden maar gewoon kunnen pakken zou ik wel fijn vinden. Ze is van 14 juni dus bijna 4 maanden.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 13:18

Ik ben bang dat er weinig konijnen zijn die zich zullen laten pakken.. Ik ben er in ieder geval nog geen tegengekomen.

Je kunt ze niet gewoon in de ren laten? Of het verblijf inlokken met wat te eten? Ik laat ze hier ook regelmatig los en als ik dan met een bakje biks schud zitten ze zo in de ren

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 13:23

Mijn ram laat zich heel makkelijk pakken, komt zelfs naar je toegerent. Ik merk dat Binky heel gefrustreerd raakt als ze er niet uit mag, de ren is maar 3m2 en kan ik helaas niet uitbreiden. Voor lekkers is ze niet te lokken, als dat het geval was dan was het probleem gelijk opgelost haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 13:59

Helaas hier ook geen knuffeltjes , ach ik laat ze lekker dier en oppakken is alsof ik een roofdier ben arme ding :)

Keek voor de grap op marktplaats, maat nee zit niks tussen die mij aanstaat .

En zit in de dorp vooral dat rare mokkel met haar rexen etc

Afbeelding

Dit is de tuin bij mijn ouders ,Luna en Bob bestieren de ren achter met graafheuvel. Voor zit een stuk grond tussen Nynke en de 2 in , dan Nynke en dat is eigenlijk wel de grens wat voor de ren :P

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 17:04

Mooi plekje Rebecca, kan Nynke niet bij de andere konijnen in?

Meneer wou graag zijn eigen hok schoonmaken :+

Janey1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 18:01

Haha hier zit Ivy ook altijd met haar neus overal bovenop en ze "helpt" inderdaad graag mee :')

Hoe groot is het oppervlak voor Nynke haar ren ongeveer Rebecca? Wel heel fijn dat ze dan niet echt helemaal weg gaat.

Tarzan, Luffy heb ik gevonden toen hij heeel klein was:
Afbeelding
En ondanks al zijn streken kun je hem juist heel makkelijk optillen. Maar misschien komt dat omdat hij juist zo jong was toen ik hem vond.

Ivy wordt nog steeds hysterisch als ik haar op til en denk ook niet dat dat over gaat. Sommige konijnen blijven dat inderdaad houden.

Edit: wat Eowyn zegt met brokjes lokken inderdaad. En toen mijn vorige konijnen hun vaste ren nog niet hadden riep ik altijd "in jullie hok" en dan wees ik en gingen ze er netjes in :D dan kregen ze in hun hok natuurlijk wat lekkers. Zoiets is vaak best makkelijk aan te leren.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 18:21

Lazy sunday... :P
Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 19:25

Die 2 konijnen zijn enorm moeilijk en hebben niet al te goede band , had het graag willen doen maar met een trio valt ze ook sneller buiten de boot. Denk dat de dames kwa karakter ook botsen gaan , ze zijn wel familie alle 3 :P

Ben niet zeker , denk niet enorm groot nu . Maar ik mag alles opzich := , heb 2 hekken nog staan van die dubbelstaafs mat hekken ofzo :')

Papegaai bunny :=

Eoweyn wat heerlijk <3

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 19:29

Hier mochten ze zaterdag even in de zandbak terwijl wij uit gingen mesten! We hebben een nieuw, groot woefkonijn!

Afbeelding
Afbeelding

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 00:57

Ik kan best begrijpen dat je dat zou willen Janicke.

Wellicht is Nora meer een graaf-ren-wild konijn dan 'n knuffelkonijn en daar gaat nu eenmaal je voorkeur naar uit.

Die van mij is net geen 4 maanden maar na 4 dagen toch al wel heel tam en vind ons interessant. Oppakken vinden ze nooit leuk maar soms doen we het wel en dan komt ie op de bank, of op bed en dan kunnen we 'm aaien en blijft ie lekker liggen.

Als dat je wensen zijn en je huidige konijn is dat niet plus ze is gewoon heel bang van je andere konijn kan ik begrijpen dat als je een ander plekje hebt waar ze het zeker weten goed (of beter) gaat hebben je dat best kan doen.

Net zoals je soms geen klik hebt met n paard, kun je dat ook hebben met 'n konijn lijkt me.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 09:19

Ik begrijp het ook wel hoor. Ik geef alleen aan dat de echte knuffelkonijnen zeldzaam zijn en imo kun je dat niet van ieder konijn verwachten.
Veel konijnen verzetten zich ook niet tegen oppakken en dan lijkt het alsof ze het fijn vinden.

Maar goed, het is jouw konijn en als jij haar weg wil doen.. Ik zou dan wel naar een opvang gaan, zowel om te herplaatsen als voor een nieuwe voedster.

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 09:42

Voor de mensen die buitenkonijnen hebben, isoleren jullie het hok? Zo ja, wanneer beginnen jullie daarmee en hoe isoleren jullie?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 10:07

Nee, hier krijgen ze alleen extra stro en ik heb rolgordijnen voor het hok.
Ze kunnen beter tegen kou dan tegen warmte :)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 10:15

Wat een leuke foto's allemaal!

Ik zou m'n konijnen niet wegdoen omdat ze bang zijn, ik heb er ook die niks van aaien willen weten maar dat is mijn mening.

Ik isoleer ook het hok niet, ze krijgen stro maar zitten toch altijd buiten

En ik heb op het moment Plof-konijnen .. M'n vriend heeft ze TE goed verzorgd toen ik weg was :')
1 voordeel, Flip is eindelijk op gewicht, alleen de rest is veeeel te dik :')

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 10:20

Ik heb nu alleen stro in t bovenste hok, onder zitten ze op tegels. En blijkbaar bevalt dat goed, want daar zitten ze t meest van de tijd.

Fijn om te horen dat jullie alleen extra stro doen. Ik las ergens dat ze temperaturen onder de -10 moeilijker aan kunnen, doen jullie dan nog iets extra's? Al komt dat gelukkig niet vaak voor!

Janey1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 10:27

Mijn konijnen kregen vroeger voor een deel van de ren plastic folie in de winter tegen de wind.
Mijn konijntjes nu zitten echter op het balkon, volledig los zonder ren dus.
Nu was ik dus aan het nadenken of ik iets zou moeten doen als het kouder wordt en zo ja, wat dan? De reling is dicht, dus opzich hebben ze veeel minder last van wind. Hok zit vol met stro, maar daar zitten ze haast nooit...

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 10:43

Als ze het echt koud vinden gaan ze wel in het hok, althans dat is hier wel zo. Ze zitten voornamelijk buiten maar van de week was het 1 dag erg koud met koude wind en toen zaten ze wel in het hok.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 10:48

Ik heb 2 hokken van 2 verdiepingen en een ren ertussen. De onderlagen van de hokken en de ren zijn gewoon open.
Bij de bovenkant van de hokken heb ik plexiglas raampjes voor het gaas gemaakt met nog wel een strookje open. Vooral om inregenen te voorkomen, de bodembedekking wordt dan zo nat.

Als het guur weer is dan zitten ze vaak achter het plexiglas met hun neus bij een open stuk, dat vinden ze lekker denk ik.
Als het nat is dan zitten ze bij mij niet in de ren, luxebeesten :D kou maakt ze niet uit.

Isoleren doe ik verder niet, ze hebben lekker dikke bodembedekking en de hokken zijn goed winddicht.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 14:49

Bij ons staat het hok (+ren) naast het raam (waarnaast een verwarming zit aan de binnenkant) In de winter komt hij gewoon tegen het raam aan zitten.
Wel hebben we dan plexiglas voor het hok zodat het hok geïsoleerd is en droog blijft vanbinnen. (wel klein kiertje open)

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 14:52

Ik heb idd ook plexiglas tegen het gaas van het hok, met kieren aan beide kanten. Wilde die kieren met echt guur weer en veel kou dichtmaken zodat het niet zo kan tochten.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 21:20

Zo, vanavond de ren weer eens uitgemest, man wat maken die beesten een rotzooi! Ze hadden bijna al het zand naast de zandbak liggen :') en de helft van het zaagsel uit het hok naast het hok haha gekke beesten!

Het is altijd dikke pret als ik de ren grondig schoonmaak en alles anders neerzet!

Afbeelding

Afbeelding

Acrobatische Pepper :')
Afbeelding

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 00:40

Hahah leuk om te zien :D <3

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 11:35

Haha, leuk Tarzan!
Diva gaat hier elke keer aan de haal met het toilet, verschuift hem en net probeerde ze hem zelfs om te gooien. Ik kan hem niet vastzetten. Nog tips?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 11:39

Kan je er niet iets zwaars (baksteen) tegenaan leggen?

Heerlijk die konijnen, Kyra vind de ruif teveel moeite. Die hangt aan twee haakjes aan het gaas. Nu heeft ze zichzelf aangeleerd om 1 haakje los te halen zodat ze makkelijker bij het hooi kan (en meer knoeit) :')