Ik heb verdrietig genoeg een kip met waarschijnlijk cocciodose... Vanmiddag mest wegbrengen om te laten checken bij de DA. Hopelijk kan ik er nog wat aan doen..
Shenavallie
Geplaatst: 19-03-19 20:18
En, Nachtlampje, wat is er uit de test gekomen? Of duurt dat een paar dagen?
Geen cocciodose en nauwelijks een wormenei te vinden.. ik heb antibiotica mee, in de hoop dat ze het red. Heb haar samen met haar beste vriendin in een bench gedaan met een warme kruik. Als ik die twee uit elkaar haal is het namelijk echt stress en chaos, die twee zijn altijd samen. Ik werd gisteren ook gepikt door haar vriendin. Zo lief en beschermend
Shenavallie
Geplaatst: 20-03-19 14:04
Ah gos, dat is wel heel speciaal. Ik ga voor je duimen dat die andere er weer bovenop komt!
Het andere kipje (kroepoek) was overstuur en wilde zsm de bench uit. Vandaag heeft ze goed meegedaan met de rest, ik ben heel benieuwd hoe het vannacht gaat zijn. Kroepoek en Krab, de overleden kip, sliepen namelijk altijd samen op de legnesten ipv op stok.
Ze deden alles samen.. Heb ze samen gekocht. Drinken, scharrelen, veren poetsen, slapen. Altijd alles samen.
Wat zijn ze leuk! Ik vind die zwart-witte echt mooi
Tinkermuts
Geplaatst: 23-03-19 18:51
Wat een leukerds, ik heb ze ook, zulke gezellige rustige en tamme kippies, ik heb ook twee gewone zwart porselein en een krul, blauwe , gewoon rood en rood porselein
Shenavallie
Wij begonnen met wyandotjes en daar kwam een cochinkrieltje bij. Nu willen we graag wat broedeitjes laten uitbroeden, maar ik vrees dat ik de bolletjes wel zo leuk en mooi vind dat het dus geen dotjes worden
Tinkermuts
Geplaatst: 25-03-19 06:46
Mijn cochinnetjes, inmiddels nog wat mooier rond nu ze wat ouder zijn,ven ze leggen momenteel als een trein
Bij mij leggen ze dus echt nog voor geen meter! Ik heb 2 cochinkrieltjes. Die leggen alleen bij een zacht lentebriesje, graadje of 19/20 en een stralend zonnetje. Voor de rest moet ik het lekker zelf maar uitzoeken...
Bij mij alle zes vd winter niet gelegd, vier hadden vanwege leeftijd nog niet gelegd andere twee hadden najaar al wat gelegd. Onlangs met die paar mooie warme dagen allemaal aan de leg en minimaal vier eieren per dag
Hier zijn de kippen niet gestopt.. alle 6 aan de leg.
Oké behalve mn brahma met dwerggroei, ze is heel lief, maar lelijk en ze legt geen eieren
Shenavallie
Geplaatst: 25-03-19 20:12
@ Tinkermuts: Jij hebt ook al van die leukerds!
Mijn blonde hen legt sinds twee weken weer zo goed als elke dag (6 dagen per week, ze was heel erg in de rui voor een paar weken), de donkerbruine New Hampshire hen legt niet meer sinds ze het doelwit van de haan is. Er is een dusdanige stress in de stal/ren, dat we besloten hebben dat het voor de hennen prettiger is als de haan een andere bestemming krijgt. Er is al een gegadigde, dus als het goed is dan is van de week de rust weer terug en legt die donkerbruine uiteindelijk ook weer.
Ik heb nu dus al 3 cochin krieltjes. Wil er zelf heel erg graag 2 kuikens bij nemen maar ben bang dat het uiteindelijk misschien niet goed zal gaan tussen die 3 en de 2 nieuwe. Onze 3 kippen van nu zijn wel erg tolerant en lief naar andere kippen. Wat zouden jullie doen? Onze groep van nu is al erg stabiel.