Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Macs

Berichten: 7655
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 14:44

Hmmm.. dan kijk ik het nog even aan ivm het werken van de medicatie.
Hij eet wel weer normaal en is super actief en aanhankelijk. Eten deed hij voor ons dierenartsenbezoek niet zoals het hoort. Ik voer hem bij en dat doet hij ook goed, al eet hij beter met gezelschap.

Eelmo

Berichten: 2963
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:12

Sterkte Vevina :(:)

Ik heb mijn meisjes weer eens gewogen.
Mulan 450gr, Eve 405gr en Ellie een wooping 495gr :=

Dat Mulan wat aan de zwaardere kant is vind ik niet zo erg. Ze oogt niet superdik, en ik heb liever dat ze wat reserves heeft. Ze is ook al 2 jaar en 8 maanden.

Macs

Berichten: 7655
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:16

Nou daar mag je blij mee zijn hoor, dat Mulan nog zo'n gewicht heeft!

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 00:35

sterkte Vevina!

en ik had gedacht mijn Bo is aan de zware kant met haar 430 gram XD :') dan valt het in dit geval wel mee met haar :)

Maar mijn andere ratten zijn wel aan de lichte kant.. Nova en Dorete 380 gram en Lolita 290 (ik krijg haar ook niet dikker)

ik heb nieuw voer besteld, morgen kann ik ophalen bij postkantoor weg :) ik ben benieuwd wat ze er van vinden :) :Y)

kionasuppie

Berichten: 1750
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 17:08

he gevonden!! ik wil me hier ook graag melden :D
Heb nu 2 ratjes, mannen van dik 2 jaar oud alweer.. helaas heb ik gister bij eentje gezien dat zijn achterpootjes niet meer meewerken en hiermee ga ik vanmiddag naar de DA... ben bang dat het achterhandsverlamming is.. en aangezien ik niet kunnen klimmen etc. geen ratwaardig leven vind ben ik bang dat het einde verhaal word voor hem... :(

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 19:10

welkom Kionasuppie!

en heel veel sterkte, hopen dat het niet ernstig is!

Mijn Bo van 1 jaar heeft een gezwel op haar heup, heb daar nu medicijnen voor. dierenarts kon niet precies voelen of het los zat of vast. ze wou eerst deze medicijnen proberen omdat er een klein wondje op haar rug zat.
ze vermoed een ontsteking.
wanneer dit niet helpt dan is het vermoedelijk een Tumor, wanneer dit zo is hoop ik dat het nog weg gehaalt kann worden. ze is eerst 1 jaar jong, ze verdient in ieder geval een Tweede kans.. natuurlijk wanneer er geen kans bestaat dat zij het alles overleeft en er meerdere gezwellen zijn en operatief het niet haalbaar is, dan laat ik haar leven totdat ze er last van begint te krijgen. (Geld is geen probleem voor operatie, Maar ik kijk of het wel dierwaardig is. ik will dat mijn dieren zonder pijn leven kunnen, kann dit niet Meer? laat ik ze gaan)

(ze laat het mij heel snel merken als het niet goed gaat met haar, door bijv. zich te verstoppen, met haar rug over de bank schuren, steeds willen knuffelen (knuffelig is zij Maar normaal een korte tijd), doffe oogjes, doffe Haarpracht, haar overreind)

de andere ratten laten het ook zien als het niet goed met hun gaat Maar mijn Bo laat het veel sneller merken, waar ik ook erg blij mee ben. ik ga liever te vaak naar de dierenarts en dat alles goed is dan 1 keer te weinig.

ik heb het voer binnen, ze vonden het direkt lekker. ik heb nog ander voer erbij, lekker veel afwisseling. ik moet nog afwachten of dit voer echt goed werkt voor de meiden, normaal zijn ze erg kieskeurig met wat ze eten willen. (zelfde voer, ander merk, hadden ze niet gegeten. ik vond het zelf ook stoffig ruiken)

edit: typfout

kionasuppie

Berichten: 1750
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 19:33

Helaas voor mij heb ik m vanmiddag moeten laten gaan.. Het ging niet beter worden en voordat hij pijn kreeg heb ik m in laten slapen... Ging ontzettend rustig en netjes (met isofluraan)

Wel gek nu.. 1 ratje in de kooi...

Macs

Berichten: 7655
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 18:22

Heb Freek vanmiddag op laten nemen. Hij verslikte zich vannacht tegen 12 uur. Direct DA gebeld, instructies wel 100 x gedaan. Hij bleef hoesten en er kwam soms wel wat uit.
Had gedacht dat hij vannacht zou overlijden, zo uitgeput en benauwd.. hoop dat ze nog iets kan doen voor hem, mijn arme jongen ;(
Ik heb zelf griep en vriend zit in het buitenland en ben de hele nacht wakker gebleven.. ben echt gesloopt..

vevina
Berichten: 1643
Geregistreerd: 27-10-09
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 20:06

Kionasuppie heel veel sterkte Y;( verloopt de koppeling tot nu toe goed? (Zag dat volgensmij op Facebook voorbij komen)

Hoe gaat het met Freek Macs?

kionasuppie

Berichten: 1750
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 23:29

vevina. Ja klopt post ook een en ander op fb. Gaat tot nu toe super. beetje gepiep maar geen echt vechten oid. ook nog niet samen slapen maar dat komt wel.

He bah! sterkte met freek! hopelijk komt hij er weer bovenop

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16210
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 00:03

Even een vraag. Om dit topic makkelijker vindbaar te maken willen wij hem naar de huiskamer van Beestenboel verplaatsen. Omdat dit topic al vanaf 2012 op de gewone huiskamer staat leek het me wel zo netjes om even met jullie te overleggen. Zijn jullie het eens met verplaatsen?

Macs

Berichten: 7655
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 00:06

Kionasuppie sorry helemaal over je bericht heen gelezen :o Veel sterkte met het verlies.. Heb je er ratten bij gezet? Vat ik op uit je berichten? :)

Arashah hoe is het met jouw ratje? Gelukkig vonden ze het voer lekker. Ik merk dat de Science Selective er hier ook steeds minder graag in gaat. Dus ga straks ook op zoek naar wat voor erbij.


Freek moet nog een nachtje blijven. Hij is minder benauwd maar eet nog niet. Hij heeft er een luchtweginfectie bij gekregen door het hoesten (door irritatie beschadigd weefsel denk ik, dus erg handig voor bacteriën..)
Hij krijgt dus dwangvoer en antibioticum en ze houden goed in de gaten of hij zich niet weer verslikt. Wil hem morgen graag mee naar huis nemen..
Ik moet wel even goed nadenken. Want hij heeft nu zoveel ellende gehad, en hij was al magerder geworden door zijn prostaatproblemen (pijn=niet eten). Ik wil niet lang met hem door blijven dokteren als er geen snelle verbetering is.

Vannacht was wel aandoenlijk, ik hoorde hem in het reismandje soms bewegen, dan wilde hij eruit. En dan kwam hij lekker bij me liggen. <3 het is zo'n knuffelkont. Daarom voelde ik me wel een beetje rot om hem weg te brengen vanmiddag. Maar ik moest echt slapen... dus ergens ook wel vrede mee dat hij nog een nachtje moet blijven. Ik moet zelf ook niet zieker worden namelijk..

@Essie, lijkt me prima!

kionasuppie

Berichten: 1750
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 10:41

@macs ja klopt heb gister van school een ex fokmannetje opgehaald. Die mag zijn oude dag bij mij slijten.

Wat betreft sience selective. Ik merk heel erg dat ik dat niet moet mengen met bijv. Meelwormen oid. Dan laten ze het liggen.

Wat fijn dat het beter gaat!! En knuffelkontjes zijn zooo heerlijk

@essie lijkt mij een strak plan... Ik kom m idd niet vinden laatst ook

Saintelette

Berichten: 3187
Geregistreerd: 12-08-11
Woonplaats: Waalwijk

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 15:15

Even een snelle vraag, iemand zei laatst iets hier over (beginnende) achterhandverlamming. Weet iemand nog wie dat was zodat ik het snel terug kan vinden? Had nu zitten bladeren maar kon t niet terugvinden

Eloya

Berichten: 5213
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 15:17

Denk dat ik datwas. Over ahv en het supplement easy mover en senior Aid

Saintelette

Berichten: 3187
Geregistreerd: 12-08-11
Woonplaats: Waalwijk

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 15:28

Thanks!

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16210
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 03:09

Ik verhuis het topic dan naar de huiskamer van beestenboel. Bedankt voor jullie reacties.

HK -> BB-HK

Eelmo

Berichten: 2963
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 10:56

Macs, hoe is het met Freek?

Macs

Berichten: 7655
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 12:56

Met Freek gaat het buitengewoon goed! *\o/* Hij niest nog wat en is magertjes, maar dat is het.
Ik mag van hem niet stoppen met 'dwangvoeren', hij trekt dan alles uit mn handen :') Ik moet hem rustig houden want bij stress krijgt hij een bloedneus. Dat is bij de dierenarts 2 keer gebeurt tijdens onderzoeken.
Hij is levendig, drinkt gewoon en eet ook stukjes wortel. Ik ben zelf bang dat hij weer stikt dus vannacht heb ik geen eten er in gelegd, en ik heb ook gewoon door geslapen. Hij had om 23 uur zijn buikje wel rond gegeten geloof ik :') Hij eet eigenlijk alles behalve zijn brokken... da's dan weer jammer.
Hij mag nog niet bij de anderen dus hij zit zielig alleen in een klein kooitje. Maar ik weet ook niet hoe ik dat straks, over een week of zo, ga doen. Als Moos Freek ziet door de tralies begint hij te blazen :\ Ik ben een beetje bang dat ze gaan vechten, en dan krijgt Freek alleen maar meer stress.

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 14:18

met mijn ratje gaat het zoals ik nu zie goed, bult is niet groter en kleiner geworden. ik moet deze week nog afwachten en kijken wat die bult doet.
wanneer volgende week niet kleiner dan vraag ik mijn dierarts nog om advies.

voer vinden ze lekker, ik geef ook nog hun oude voer gemengd met nog een andere voer.
beetje variatie moet wel zijn anders wordt het wel heel saai voor hun.

heel veel sterkte aan iedereen met hun verlies en/of zieke ratje!

ik plaats zo even een Foto van mijn rat Bo, ze ligt altijd zo lekker te slapen in haar halve kokosnoot :')
ik was gister zo lief geweest om haar in haar dekentje in te stoppen (hoezo zijn het net mijn kinderen :') )

ze ligt hier wel heel erg goed, Maar is het haar niet te koud? :\
Afbeelding

:\
Afbeelding

:)*
Afbeelding

:z O:) :D
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Arashah op 20-01-18 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Macs

Berichten: 7655
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 14:28

Achh wat een schatje die Bo! Die ligt inderdaad heel lekker :D
Ik hoop voor je dat het allemaal mee valt met die bult, maar ik vrees voor het ergste hoor.. ;(

Hoe er is het trouwens dat ratten karton eten? Had een leuke doosje geknipt voor Freek maar hij begint er gelijk aan te eten. Las uit een onderzoek dat ze wel cellulose afbreken deels in hun blinde darm, en daarbij zelfs vitamines aanmaken.. maar ben bang voor verstopping (en ik ben nu echt wel klaar met dierenartsbezoeken..)

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 14:32

mijn ratten meiden knabbelen eraan en maken alles kapot, Maar echt eten heb ik ze nog niet zien doen.

ja echt een schatje <3 ik kann ook alles met haar doen, ze vind het prima.
ik hoop echt dat het niet is wat ik denk, en wanneer het zo is dan hoop ik dat ik er wat aan kan doen. ze mag echt nog wel lekker lang bij mij blijven.

zijn net mijn kinderen, echt erg :')

ik zie net dat Bo weer lekker ligt in haar kokosnoot, ik stop haar Maar gelijk weer lekker in :')

edit: heb nog in vorige bericht tekst en Smileys erbij gezet. ik moet foto's uplouden van mijn mobiel uit en kan dan nog een keer mijn tekst wijzigen op Computer.

Macs

Berichten: 7655
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 14:47

Haha, dat is hier ook zo hoor. Freek heeft me afgelopen week al ruim 100 euro aan dierenartskosten gekost.. en dat heb ik graag voor hem over :)
Alleen moet een andere kooi nu wel even wachten.. :')
Ik moet ook af en toe even kijken of hij nog lekker slaapt.. en ben niet voor niets laatst de hele nacht wakker gebleven omdat ik me zorgen maakte om hem.
Ik voel met hem ook wel meer een connectie dan met de andere 2, die zijn gewoon anders. En Moos is soms echt een eikel :') maar ik hou ook van hem hoor :j Freek komt ook als ik hem roep en hij kijkt altijd zo lief als hij mijn stem hoort <3
Ik twijfel wel steeds meer of ik straks door wil gaan met ratten houden. Ik ga dan investeren in een Critter Nation oid, maar ik word onderhand wel een beetje gek van al dat gedoe met dierenarts/zieke ratten/nachten wakker blijven enzo..

Eelmo

Berichten: 2963
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 15:06

Goed nieuws Macs! Wat fijn :D Zelf ook weer bijgeslapen? Hopelijk gaat Moos wat vriendelijker zijn als Freek er weer bij mag.

Ze kunnen zo heerlijk content slapen he? Ik hoop echt voor Bo dat de medicijnen aanslaan!

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 18:15

Klinkt goed Macs! Wat een zorgen kun je er toch om hebben hè..

Leuke foto's Arashah! <3

Hier hebben m'n mannen weer een schone en opnieuw ingerichte kooi gekregen! Vind het altijd zo leuk hoe ze dan de hele kooi door rennen om alles weer opnieuw te ontdekken :D