Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 18:47

CupCakes_ schreef:
Zoals de meesten wel weten wordt Jip vanavond ingeslapen. Ik vertrek ook uit dit topic want het is te pijnlijk. Ik wil iedereen bedanken voor de mooie vriendschappen, de wijze raad en de leuke gesprekken. En wie weet kom ik nog eens terug.

Liefs,
Willemijn & Jip

[ [url=m/7G1aog.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/0JCDT3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nogmaals sterkte, big hug :knuffel:

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 18:59

Cupcakes wat verdrietig, heel veel sterkte :knuffel:

Shaya_

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 19:44

CupCakes_ heel veel sterkte gewenst.

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 21:05

Pffff CupCakes_ echt heel veel sterkte Y;(

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 21:12

Heel erg veel sterkte Willemijn… wat een intens verdriet is dit…

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 21:33

Sterkte Y;(

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 21:55

Heel veel sterkte Willemijn :(:) Y;(

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 11:39

Heel veel sterkte!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 14:39

Wat afschuwelijk dit.. Grootste nachtmerrie. Onwijs veel sterkte gewenst!!

Domiinooo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 15:17

Heel veel sterkte! Y;(

Deniseee96

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 14:47

:) Ik heb mijn broertje nog een keer lief aangekeken voor het tussenschot, ik denk dat we alle schroeven wel een keer opnieuw hebben moeten doen, wat een onduidelijke handleiding zat daar bij zeg...
Maar goed, het geheel is compleet! Ollie moet nog even wennen dat ze iets minder ruimte heeft, maar ze kan in ieder geval comfortabel zitten en liggen. De loopplank ligt nu aan de andere kant, die lag eerst altijd op de achterbank, dus ik ben blij dat ik die nu ook gewoon netjes kwijt kan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik weet alleen niet of onze enorme flatcoat vriend Billy nu nog past, maar daar verzinnen we wel weer een oplossing voor.

Afbeelding

Isabelle98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 23:23

Heel veel sterkte CupCakes! :knuffel:

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 08:35

Het ziet er heel mooi uit Denise.

Ik zal weer eens wat meer investeren om deel te nemen. Een aantal heb ik ook op insta dus daar volg ik geregeld ook mee. Afgelopen periode was wat rommelig, Bonne niet altijd zichzelf en meermaals naar de dierenarts geweest.

Ik had laatst dat Bonne opeens op 3 pootje huppelde en kreeg van twee mensen, los van elkaar, te horen dat het leek op patella luxatie. Dat is gister uitgesloten door de dierenarts nadat ze voelde dus dat is goed nieuws.
Niet heel lang er voor moest ik met Bonne ook naar de dierenarts. Uit het niets at hij slecht en toen hij wat in de bek leek te hebben en ik dat eruit wilde halen jankte hij heel de boel bij elkaar met als gevolg dat ik hem niet meer kon pakken, aaien etc.. dus mijn zus moest komen helpen. Dat deed mij nog het meeste zeer,dat hij mij niet vertrouwde en ik helemaal niks meer kon.
Waar ik dan van baal is dat ze mij laten komen en vervolgens niet in de bek kunnen kijken en dan zeggen dat dat alleen onder een roesje kan. Ja doe dan maar, ik wil weten wat er is.
Nee dat kon dan niet want dan moet hij nuchter zijn dus nieuwe afspraak. Als je zoiets weet dan plan je toch meteen een afspraak in de ochtend? De kans is heel groot als een hond pijn heeft dat hij je niet rustig in de bek laat kijken, zeker niet als opendoen zeer doet. Ik heb geen nieuwe afspraak gemaakt en met rust houden ging het gelukkig snel over.

Over het algemeen is Bonne verder heel blij dus hopelijk gaan alle kleine ongemakjes ook over.

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 09:50

@denise, ziet er mooi uit zo! Daar ga je veel plezier van hebben met zo'n ingebouwde bench. Ik denk dat de flatcoat prima past, honden hoeven niet perse helemaal te kunnen staan in en bench. Zolang hij maar kan liggen en draaien is het goed.

@stalmeylin, wat naar om te horen dat het niet so lekker ging. Gelukkig is er geen patella vastgesteld bij Bonne! En ook fijn dat de pijn in zijn bekkie vanzelf is opgelost. Hond onder een roesje is niet altijd fijn. Gelukkig gaat het met jullie beiden nu goed, heb je nog vakantie plannen met Bonne?

Hier moeten we flink bijkomen van de vakantie. Of eigenlijk landen. We missen de rust en de natuur. Vidar moet zijn draai weer een beetje vinden en dat is oké. Ik was een beetje huiverig dat het alleen zijn misschien weer fout zou gaan na de vakantie. Maar hij is inmiddels weer een uurtje alleen geweest en dat ging top! Elke keer als we in de auto zitten zonder hem voelt het nog heel raar. Maar we zijn ook zo blij dat dit nu kan en dat we wat vrijheid terugkrijgen. En ook voor Vidar is het zo fijn dat hij niet meer overal mee naartoe moet, zeker met het warme weer. Hij kan nu lekker in het koele huis blijven en lekker slapen.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 16:53

Pippa, ik zag fantastische foto's voorbij komen. Snap best dat zo'n mooie vakantie even afkicken is.

Over het algemeen gaat het super hoor maar het was even veel achter elkaar en kan soms wat teveel letten op wat niet goed gaat ipv wat allemaal wel goed gaat.
In september gaan we op strandvakantie naar Ouddorp en Bonne gaat weer mee. Bedoeling was 2 paarden ook mee maar door familie omstandigheden blijven deze thuis.

Tevens Bonne opgegeven voor onze eerste show in augustus. Het gaat echt nog niet perfect maar soms moet je gewoon een keer deelnemen en het ervaren. Spannend dus. Van tevoren zoeken we Bonne's fokker nog op om hem te trimmen voor de show.

Ik heb nog wel een algemene vraag. Zijn er mensen met meerdere honden waarbij de honden verschillende functies hebben? Dus dat je echt soms om en om de hond meeneemt. Hoe gaat dat en wordt de andere hond niet jaloers?
Dat er bij mij een 2e hond bijkomt staat vast als Bonne oud genoeg is en als hij natuurlijk een evenwichtige, stabiele hond is. Voor Bonne al getwijfeld voor een groter ras te gaan dat op buitenrit mee zou kunnen lopen maar ben gewoon een kleine hondenrassenmens. Maar twijfel soms om de 2e wel groter te nemen die mee kan en maar voel me dan schuldig als Bonne dan achterblijft. Die red dat niet op een stapritje na. Ik denk er puur over na hoor, zie ook wel gebeuren dat er een 2e norfolk komt <3

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 16:57

StalMelyn schreef:
Pippa, ik zag fantastische foto's voorbij komen. Snap best dat zo'n mooie vakantie even afkicken is.

Over het algemeen gaat het super hoor maar het was even veel achter elkaar en kan soms wat teveel letten op wat niet goed gaat ipv wat allemaal wel goed gaat.
In september gaan we op strandvakantie naar Ouddorp en Bonne gaat weer mee. Bedoeling was 2 paarden ook mee maar door familie omstandigheden blijven deze thuis.

Tevens Bonne opgegeven voor onze eerste show in augustus. Het gaat echt nog niet perfect maar soms moet je gewoon een keer deelnemen en het ervaren. Spannend dus. Van tevoren zoeken we Bonne's fokker nog op om hem te trimmen voor de show.

Ik heb nog wel een algemene vraag. Zijn er mensen met meerdere honden waarbij de honden verschillende functies hebben? Dus dat je echt soms om en om de hond meeneemt. Hoe gaat dat en wordt de andere hond niet jaloers?
Dat er bij mij een 2e hond bijkomt staat vast als Bonne oud genoeg is en als hij natuurlijk een evenwichtige, stabiele hond is. Voor Bonne al getwijfeld voor een groter ras te gaan dat op buitenrit mee zou kunnen lopen maar ben gewoon een kleine hondenrassenmens. Maar twijfel soms om de 2e wel groter te nemen die mee kan en maar voel me dan schuldig als Bonne dan achterblijft. Die red dat niet op een stapritje na. Ik denk er puur over na hoor, zie ook wel gebeuren dat er een 2e norfolk komt <3

Wij gaan wel eens apart met de honden weg. Ik heb bijvoorbeeld agility in de avond met Freek en dan blijft Harrie thuis. We laten ze alleen niet helemaal alleen thuis. Als ik met Freek weg ben dan is mijn vriend bij Harrie. Ik heb wel honden die niet graag alleen thuis zijn (staan de rassen ook bekend om), dus dat doen we dan ook niet. Samen alleen thuis gaat heel goed en wil niet riskeren dat dat niet gaat.

Freek zit overigens wel vaak bij mij boven op kantoor en Harrie blijft dan alleen beneden (die kan de trap niet op en is te zwaar om te tillen). Dat gaat prima.

Deniseee96

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 17:18

StalMelyn schreef:

Toen ik er nog 2 had deed ik heel veel dingen met 1 hond tegelijk, Ollie is sociaal en kan loslopen, Mabel kon dat niet. Dus met Ollie ging ik denk ik 1x per week naar een losloopgebied terwijl Mabel dan thuis bleef, en daarna of daarvoor deed ik dan iets met Mabel. Ik heb dat wel opgebouwd, dus de eerste keer begin je echt met maar een paar minuten alleen etc etc.
Ik denk dat het ook goed is om er mee te oefenen, je weet nooit wat er kan gebeuren en als 1 van de 2 plotseling komt te overlijden, is het heel fijn als ze al een beetje op eigen poten kunnen staan.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 17:29

Mahdu gaat veel apart mee, hij is een beetje een onofficiële hulphond en zijn aanwezigheid alleen al steunt mij bijvoorbeeld met boodschappen doen (in de hondenbuggy).
Wanneer de oppashond er is gaat die ook mee.
Dívka is minder geschikt daarvoor, die gaat geregeld alleen mee op lange wandeling of naast de fiets en voorheen cursus etc.
We doen de meeste wandelingen met zijn allen, om geen rekening te hoeven houden met Mahdutje gaat de buggy nog weleens mee op de lange wandeling of wanneer het te warm is voor hem of ik laat hem thuis. :)

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 17:30

StalMelyn schreef:

We hebben nu pup Novi van ruim 13 weken en we ondernemen om en om wel activiteiten met de honden. Uit 'noodzaak', want Novi kan nog niet zo lang mee wandelen. Ik heb vandaag dus lekker een flink stuk gefietst met de oudere hond en Novi bleef thuis bij mijn pubers. Dat vond ze trouwens heel erg niet leuk en heeft flink gejankt. Maar ze moet er wel aan wennen want het zal wel vaker gebeuren.
Bij onze vorige honden was het wel een probleem. De oudste was erg jaloers en elke keer als de honden even uit elkaar waren geweest viel ze de andere aan. Maar, ze was verder ook best wel 'gestoord'.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 18:37

Zo te lezen is het zeker mogelijk en ligt er vooral een schuldgevoel bij mezelf denk ik. Gelukkig duurt het nog even en alle tijd om hier over na te denken. Uiteindelijk zal ik kiezen wat het beste bij mij en Bonne's leven past.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 18:38

Lumoz is alweer 14 weken en doet het echt geweldig!
Ik lees zondag ff bij maar wilde deze foto’s even delen :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 11:41

Wat is hij knap Macie!! Die 3e foto is echt fantastisch <3

Vrienden van ons hebben zich ingeschreven bij een fokker dus weer veel puppypraat, dan gaat het hier ook wel weer kriebelen hoor *D
Maar aan de andere kant is Evi nu heerlijk stabiel en makkelijk, dat is ook wel fijn natuurlijk _O-

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 18:38

Wat is Lumoz prachtig!
@sanne: dan gaat dat extra kriebelen hè?
@stalmelyn: wat een pech dan voor Bonne. Ik denk dat de honden zelf het idd minder erg zullen vinden dan dat wij er het schuldgevoel van hebben.
@pippa: fijn dat jullie ook thuis je draai weer vinden en Vidar niet terug valt in de verlatingsangst. Zo fijn als hij zich gewoon comfortabel en rustig thuis voelt.

De fokker waar ik op de wachtlijst staat heeft een tijdje geleden bericht dat er een dekking was geweest, toen het bericht over een goede echo dus…….. begin augustus worden er pups verwacht!! :):)
Ben helemaal hyper! Ik ben al meer dan twee jaar ermee bezig.

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 19:03

Hallo! Hopelijk mag ik hier komen meelezen en praten. Nu al eventjes stil aan het meelezen.

Komende week mogen wij onze puppy ophalen!

Afbeelding

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 19:09

Kaplaars, wat spannend! Wat voor ras?

Xmazzel, oh een toller denk ik zo te zien.