Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KarmaChansy

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 19:07

Ik heb ook een belt, mijn beste koop ooit :P

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 21:53

Nynkster schreef:
KimD schreef:

Heb je het ook geprobeerd? <<)

Natuurlijk! Vond het niet verkeerd ruiken maar als ''niet bier drinker'' kon ik er niet aan wennen :') :')
Vond jij het lekker?

Nee, ik vind het zelf smerig.

Ik ben juist letterlijk zie van de hitte. Temperaturen tussen de +15°C & -15°C ben ik op mijn gelukkigst!

Die hitte wat we hadden is dan ook echt niet aan mij besteed. Ik weet van ellende niet meer waar ik het zoeken moet. :n

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 23:52

Hier het liefst rond de 20 graden met zon en geen regen aub :Y)

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 10:44

Hoi! Wij hebben gisteravond Jelte opgehaald. Onze 2e Friese Stabij.

Afbeelding

Afbeelding

Onze andere Stabij is ff ruim 1 jaar oud en vindt het heel gek en wil alleen maar spelen en is een beetje jaloers :')

De nacht ging redelijk. Hij lag in een campingbedje naast ons bed. Om 04.00 piepen en buiten plassen en daarna weer verder slapen. Trots op hem. :D

Ik hoop dat hij snel zindelijk is.. Onze vorige pup was met een week zindelijk maar ik hoor wel eens verhalen over weken/maanden :(:) Hoe zijn jullie verwachtingen hiermee?

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 10:53

Als ze het braaf aangeven zijn ze vaak snel zindelijk.

Mijn akita was al zindelijk toen ze bij ons kwam met 8 weken en heeft geloof ik 1 ongelukje gehad in haar hele leven.

De shiba was heel moeilijk zindelijk te krijgen door haar verleden en is incontinent geworden na haar castratie.

De Griek is zindelijk, behalve als je op het punt staat naar buiten te lopen en hij stemmen hoort, dan laat hij spontaan alles lopen om maar niet naar buiten te hoeven gaan.

Wat heeft de fokker er zelf al aan gedaan? Vaak helpt het al als de fokker de omgeving heel schoon houd en de pups al vrij snel naar buiten zet als ze net geplast hebben of gegeten/gespeeld.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-18 10:54

AHGOS wat een snoepje! Hier was de pup ook binnen een week zindelijk. Als je goed consequent bent komt dat echt wel goed!

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 11:45

Oh jeetje wat een schatje! Zindelijk worden duurde hier wel vrij lang, maar ach, die tijd is zo voorbij.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 12:12

Wat een schatje Apple!!
Weet nog wel toen de hond van Mn broer nog klein was, zo lief <3

Afbeelding

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 12:39

xLaraaj schreef:
Hier het liefst rond de 20 graden met zon en geen regen aub :Y)

Mijn man is zweeds :D en ik vond het sowieso al een prachtig land <3 ik zou ook nooit meer terug willen naar NL

wat een dropje zeg mooie stabij

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 12:41

Ach wat een droppie <3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 12:59

Nynkster schreef:
Wat een schatje Apple!!
Weet nog wel toen de hond van Mn broer nog klein was, zo lief <3

[ [url=m/WKsbFJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die kop ! <3 Wat een scheetje.

Ja ben echt al gek op hem. Hij is wel echt een manse aap hoor poeh. Hij keft gewoon tegen mijn andere hond.

Wat zouden jullie daarmee doen? Beetje hun gang laten gaan of ergens ingrijpen? Ik roep mijn andere hond nu wel als hij te wild wil spelen maar verder wil ik me er ook niet de hele tijd mee bemoeien.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 13:05

Dat monster van mij steelt inmiddels zelfs Spip haar eten :x
Daar grijp ik wel op in, maar hoe ze spelen moeten ze lekker zelf weten.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 13:31

Dan zou mijn keus ook snel gemaakt zijn om naar zweden te gaan :D

Wat een schatje die friese stabij! Vind het zo’n knappe honden maar hier zie je er echt nooit ..
Mijn vorige pup was na 1 week zindelijk. Bij naya heeft het bijna een maand geduurd. Soms kan ze nog eens plassen als er iemand langskomt die ze heeel graag heeft

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 14:30

Wat een leuke pups allemaal.

Vanmorgen weer naar Sleeuwijk geweest, en ze zat nu op 6,8 dus morgen en overmorgen dekken.
Me andere teef heeft een uitgebreid bloedonderzoek gehad en ook daar komt niks uit, dierenarts denkt dat het vele drinken en plassen tussen haar oren zit. Nu er achter proberen te komen voor de aankomende 3 dagen hoeveel ze per dag drinkt, dat is niet makkelijk met 5 andere honden dus nog even bedenken hoe ik dat ga doen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-18 14:32

Succes met dekken! :D
Ik duim voor jullie!
Kun je dat andere teefje niet gescheiden houden voorlopig? Wel apart dat ze dan ook bloed plaste. Dat heeft toch niks met veel drinken te maken :o?

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 14:37

Nee het bloedplassen was een blaasontsteking.
Maar daarnaast drinkt ze ook veel en plast daar natuurlijk weer heel veel door, het staat wel echt los van elkaar zegt de dierenarts.
Maar sinds dat ze zo vaak blaasontsteking heeft is ze ook begonnen met veel drinken. Dus dacht misschien toch ergens een link tussen die 2, maar helaas dus niet.
Waardoor ze elke keer blaasontsteking krijgt is niet te ontdekken en waarom ze zoveel drinkt dus ook niet.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 14:46

Hebben ze al eens een scopie van de blaas gemaakt Zorry? Misschien een poliepje oid?
En idd eerst maar meten wat ze drinkt, want misschien valt het wel mee, wat ze echt binnenkrijgt.
Ik zag voorbij komen dat Kelpies in combi met paarden niet zoveel gezien werd? Ik kende juist de eerste Kelpies van paardenmensen. 1 daarvan inmiddels naar Engeland verhuisd, ander inmiddels geen paarden meer. De rest van de Kelpies ken ik meer vanuit de agility.
Verder een schattig stabijpupje voorbij zien komen, dotje hoor. En wat betreft zindelijk, de 1 is het vanaf dag 1 , de ander heeft er langer de tijd voor nodig. Roetsj was vrij snel zindelijk, mits ik zelf goed oplette, inmiddels is ze 7 maanden en doet ze het super.

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 14:51

Ja is ook al gedaan en niks te vinden. Verder punctie blaas gedaan echo gemaakt.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-18 14:51

Zorry schreef:
Nee het bloedplassen was een blaasontsteking.
Maar daarnaast drinkt ze ook veel en plast daar natuurlijk weer heel veel door, het staat wel echt los van elkaar zegt de dierenarts.
Maar sinds dat ze zo vaak blaasontsteking heeft is ze ook begonnen met veel drinken. Dus dacht misschien toch ergens een link tussen die 2, maar helaas dus niet.
Waardoor ze elke keer blaasontsteking krijgt is niet te ontdekken en waarom ze zoveel drinkt dus ook niet.

Das wel lastig zeg. Hopelijk snel duidelijkheid!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 14:55

En ook al een cystogram gehad? Blaas wordt gevuld met contrastonderzoek en met foto/doorlicht gekeken of er contrast terug stroomt (reflux)

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 18:09

Zorry wat vervelend zeg, blaasontsteking...

Ik ga over twee week bij de fokkers kijken die in november een nestje krijgen, mocht wel langskomen om even kennis te maken :) Vind het super spannend, hopen dat het klikt met de fokkers ook! Maar ze kwamen wel heel aardig over via de telefoon :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-18 18:14

Dat is leuk en fijn dat je al kennis kan maken voordat er pups zijn! Veel plezier!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 18:37

Wat een leuke puppy! Die van ons waren zo goed als zindelijk toen ze bij ons kwamen, dus dat was echt ideaal. +:)+

Wat betreft het spelen, wij bemoeien ons daar niet mee. Zo'n pup geeft echt wel aan wanneer het te wild is en dan kunnen ze meteen zelf grenzen stellen. Werkt alleen maar voordelig in de toekomst.

Als je teveel gaat corrigeren kan het zijn dat één van de honden een negatieve 'vibe' krijgt met spelen, dat moet je zeker niet hebben. :n

En Zorry, veel beterschap!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 18:41

Ik vind spelen ook altijd een lastige. Dundy kan enorm ruig doen met Dexter en dan rent hij over hem heen, duikt op hem, pakt hem vast. Dexter heeft dan vaak zn rughaar overeind en staart tussen zn poten maar Dundy hoeft maar te wijken en Dexter hangt weer in hem. Dus ja, dan lokt ie het ook zelf uit :Y)

Stabij pupjes zijn zo schattig <3 <3

Zorry, vervelend van die symptomen van je andere teef... heeft niks te maken met de loospheid van de andere? Hopen dat de dekking voorspoedig verloopt!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 18:41

Och wat een koppie xApple <3