Hèt vogeltopic !

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 14:09

Ja, ik snap het! en ik zou absoluut een sluis doen!
Volgens onze volierebouwer was een sluis niet nodig zolang je toegangsdeurtje naar binnen draait.
Nou, ik wilde toch echt een sluis!

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 14:41

Ik zou ook zeker voor een sluis gaan! Een ongeluk zit in een klein hoekje, ik had er van het weekend eentje die langs me heen de sluis in schoot toen ik de schuifdeur nog maar op een kiertje had om de voliere binnen te gaan.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 14:49

Een vriendin van mij raakt ze zelfs kwijt met sluis. Geen idee hoe ze dat doet! :=
En ze heeft van die voerbakjes die naar buiten draaien zodat je ze kunt vullen en daar is er ook al eens eentje doorheen geglipt :=
Ik controleer altijd 3 keer voordat ik de buitendeur open doe :')

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 15:15

Haha oh nou daar kan ik me ook wel iets bij voorstellen. Vriendlief hoorde me foeteren toen vogel erdoor glipte en die trok de buitendeur open om te komen kijken wat er aan de hand was, halve hartverzakking :+

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 15:21

Ik heb 1 keer gehad dat ik blijkbaar de sluisdeur niet goed had dicht gedaan. De buitendeur gelukkig wel :=
Maar toen kwam ik 's ochtends bij de voliere en zag ik er een stuk of 6 in de sluis zitten :oo Hele hartverzakking hier _O-
En toen moest ik er zelf nog in zien te komen := Gelukkig kon ik er snel in glippen zonder dat ze naar buiten vlogen pfff. Maar dat was ook niet goed voor mijn bloeddruk :')

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 15:31

Altijd een sluis! Ze zijn zomaar weg..
We hebben het binnen niet maar daar kunnen ze geen kant op

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 16:10

Ja kijk, nu ben ik helemaal overtuigd! De deur draait inderdaad naar binnen open maar stel dat ik 2 bourkes en een paar zebravinkjes neem, dan zie ik het al zo voor me dat er 1 van die kleintjes ontsnapt. Daar zou ik niet goed van zijn!

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 16:11

Ik heb geen sluis, maar als je het niet vertrouwd gewoon doen. Mijn vogels zijn allemaal bang en gaan al het nachthok in zodra ze me ook maar het slot horen los maken :')

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 16:24

Ze kunnen echt watervlug zijn :=
Een aantal vogels hier zijn ook niet tam, maar soms zijn ze gewoon heel nieuwsgierig en proberen er bewust tussenuit te miepen. Ik heb er een aantal die direct in de sluis zitten wanneer ik aan het schoonmaken ben en hij even open staat (buitendeur uiteraard dicht).

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 16:26

Onze zijn ook bang voor mensen.. en juist dat levert vaak ontsnappingen op denk ik. Wij hebben het gelukkig niet gehad. Maar wel vaak genoeg dat een kleine zebravinken er tussenuit piept bij het vangen van een ander (binnen hok dus geen sluis maar wel dicht met een deur en dan nog een deur en dan nog een sluis voor ze buiten zouden kunnen komen haha :') )

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 16:45

Als ik zebravinken zou hebben buiten zou ik wel een sluis willen idd. Toen ik ze nog binnen had vlogen ze regelmatig per ongeluk in de kamer := _O-

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 16:53

Hier buiten ook een sluis. Binnen niet, maar die zit in de garage en ik zorg dat alles dicht is als ik de deur opendoe.
De volierebouwer had daar de deur naar binnen laten openen. Ik heb hem aan laten passen door mijn vader en nu draait hij naar buiten open. Is veel rustiger voor de vogels. (En er was maar een beperkte ruimte)

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 22:05

“One more cuddle before going to bed.”
Aldus mn vriend. Verwend tot op het bot :') Kyto sliep al.
Hij was vandaag zo druk! Hij scheert als een gek soms door de kamer. Rare kip
Afbeelding

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 22:07

Is dat Tommy of Kyto?
Wat is hij knap zeg! <3 en zo te zien ook voor de duvel niet bang _O-

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 22:17

Tommy! Het is al een hele vent hé, dat kleine is er helaas wel een beetje af. Maar zoals je ziet is het nog steeds onze kleine baby :') het liefste valt hij tegen ons aan in slaap denk ik.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 21:25

Ooh wat lief <3

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 21:54

Wow, dan is hij al echt heel groot geworden zeg! :oo

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 23:33

Ik zit naar hope for wings te kijken, moet ik niet doen. Ik wil ze allemaal :')

Cayenne, er zit nog wel een leuke edel dame bij <<)

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 08:37

Danique_G schreef:
Ik zit naar hope for wings te kijken, moet ik niet doen. Ik wil ze allemaal :')

Cayenne, er zit nog wel een leuke edel dame bij <<)

Oh die edel dame inderdaad, die lijkt me érg leuk! Een vriendinnetje voor Mango?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 09:16

Dat zou ik wel willen, maar Edels kun je helaas niet zomaar koppelen :=
We zijn er wel langzaam mee bezig nu hij bijna volwassen is! Maar edeldames kunnen echte b*tches zijn en de mannen zijn zulke watjes dat er echt serieus gewonden of doden kunnen vallen.
En edels zijn ook nog eens niet monogaam :+ In het wild koppelen ze dus ook niet.
Je kunt ze dus ook niet in dezelfde kooi houden als je niet wilt kweken, want ze zijn heel territoriaal en dan wordt het gegarandeerd vechten.
En ik wil geen baby Mango's, dus kweken zou ik dan uberhaupt al niet doen :P

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 09:20

Oh echt? Dat is jammer zeg, wat een eenkennige klerebeesten kunnen het soms ook zijn _-:(

Zou je nog wel een vogel voor in huis er bij willen?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 09:35

Op zich wel!
Het fijne van edelpapegaaien is dat ze geen verenstof verliezen. Ik heb gevoelige longen (chronische bronchitis) en wanneer ik een paar valkparkieten in huis heb, merk ik het echt!
Ik stofzuig dan wel 2 keer per dag, maar toch kun je dan goed het verschil merken.
Edels verliezen geen verenstof dus dat is voor mijn longen wel fijner. Maar ik kan de valken ook niet missen, dus die zitten gewoon heerlijk buiten <3
En af en toe komen ze ook gewoon binnen. Dat vindt Mango alleen minder geslaagd want ze zien hem blijkbaar als landingsplatform _O-

Edeldames kunnen ook heel lief zijn trouwens hoor! Maar wanneer ze broeds en/of territoriaal zijn (en dat zijn ze zo'n 8 maanden per jaar :+ ) laten ze heel goed merken wie de baas is en veranderen ze in een soort legkip. In het wild komen ze dan ook 8 maanden lang hun nest niet uit.
Vandaar dat we bewust voor een man gekozen hebben. Die zijn wat makkelijker qua karakter :P Hoewel je het ook wel een beetje aan Mango kunt merken wanneer hij hormonaal is, maar daar hebben we verder geen last van.

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 09:43

Oh wat een draken _/-\o_
Ik ben vooral heel blij dat m’n vriend een vogeltje had voor ik hem leerde kennen en niet iets met haar, want daarvan ben ik echt voor álles allergisch.
Een stoffend Valkje gaat met geregeld stofzuigen gelukkig wel goed. Ben benieuwd hoe het straks van de zomer gaat als er hier twee zitten. Dubbel zo vaak stofzuigen waarschijnlijk %) maar wel erg leuk!

Ideaal zeg dat Mango niet zo’n stofnest is! Hij ziet er inderdaad ook veel gladder uit dan een valkparkietje, veel gestroomlijnder

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 09:59

Ja, edelpapegaaien hebben een andere verenstructuur :D
Op zich valt het stof van valken ook best mee hoor! Manlief heeft er bijvoorbeeld helemaal geen last van.
Maar ik merk het zelf gewoon omdat mijn longen er minder goed tegen kunnen. Voor iemand anders zal het weinig problemen geven denk ik :D
Maar stofzuigen moet sowieso wel want het zijn echte bendemakers wanneer ze zaadjes eten etc _O-
Ach, het hoort erbij en je krijgt er veel voor terug :+:

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 11:39

Wat leuk familie.

Een pyrrhura heeft dan denk ik dezelfde veren structuur als een edel.

Die hebben ook geen verenstof.