Kittenkletstopic!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 16:57

Zou ik zeker doen!

Ik zie net trouwens dat op de show van 24 april in Zutphen ook HTK katten welkom zijn :D wie gaat er mee? Maken we er een bokt-meeting van haha. Ik denk dat de NPV show sowieso wat laagdrempeliger is, het gaat daar ook per dubbele kooi en de tarieven liggen wat lager dan bijv de Neocat shows.
http://www.npv.org/Shows.html

Je kan bij shows altijd opgeven bij wie je in de buurt wil zitten, dus misschien is het leuk als er meer mensen gaan, dan kunnen we misschien voorkeur opgeven. Ik ga me binnenkort inschrijven dus ik hoop dat er nog meer mensen het leuk vinden!

Anoniem

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 17:02

Ik ent nooit , en mijn katten zijn niet showwaardig :P

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 17:04

Zutpen is een beetje uit de buurt van Leiden geloof ik hihi :P

Maar moet ik mij trouwens inschrijven bij een verenging ofzo om mee te kunnen doen aan de HTK show?
En op wat voor kostenplaatje moet ik rekenen voor zo'n show? :P

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 17:13

Helaas Jodie een beetje ver uit de buurt voor mij en ook de eventuele titels die ze kunnen behalen tellen niet mee voor een titelregistratie bij mijn vereniging :o
Vaak is er bij iedere show een HTK klasse gewoon even in het showregelement kijken van de desbetreffende vereniging die de show organiseert daar staan ook de eventuele kosten bij als niet lid zijnde ;)
Ook zie je daar welke entingen verplicht zijn en de geldigheidsduur daarvan,hou er rekening mee dat er ook andere zaken zoals showgordijnen e.d. vaak verplicht zijn.

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 17:15

Jammer! Haha echt dichtbij is het niet nee :') het is ook echt toevallig dat er eens eentje in de buurt is, want meestal zijn ze 2 uur rijden ofzo voor mij.

Volgens mij hoef je bij geen een show ergens ingeschreven te staan, vaak krijg je wel korting als je ingeschreven staat bij de vereniging die de show organiseert.

Qua kosten kan je het zo gek maken als je zelf wil eigenlijk. Je betaalt natuurlijk de inschrijfkosten (vaak rond de €25 per kat, maar de NPV show is bijv weer wat goedkoper), en brandstofkosten, en de enige echte verplichting is volgens mij dat je showgordijnen hebt. Maargoed die kan je makkelijk zelf maken dmv twee lappen stof met een draadje er doorheen, of je kan ergens een hele showset (ik heb een set met 2 grondmatjes, gordijntjes en een topdek) kopen of zelfs laten maken met bijv nog je catterynaam erop etc.

Mijn showset heeft me rond de €100 gekost, maar ik had ook een oud laken in stukken kunnen knippen eigenlijk, je ziet vanalles en niks is raar. Sommige mensen hebben echt een halve trouwjurk aan de kooi hangen. Eigenlijk is showsets kijken nog wel het leukste aan heel die show _O-

Je katten moeten wel geënt zijn trouwens. En verder neem je in beginsel natuurlijk voer- en waterbakjes mee, heb ik een speciaal klein kittenbakje zodat niet de halve kooi door een kattenbak wordt ingenomen, maar kan je ook je kattenbak meenemen en hem niet standaard in de kooi zetten maar af en toe 'aanbieden' aan je kat. Op de vorige pagina staat volgens mij mijn kooi, ik heb er gewoon een mandje wat ze thuis hebben in gezet, voer- en drinkbakje, kittenbakje, wat speeltjes en dat was het wel hoor!

Ik heb me van tevoren gebaseerd op deze site van waar ik allemaal aan moest denken: http://www.siberischekat.info/Show%20voor%20het%20eerst%20naar%20een%20kattenshow.htm

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 17:17

gaby12 schreef:
Helaas Jodie een beetje ver uit de buurt voor mij en ook de eventuele titels die ze kunnen behalen tellen niet mee voor een titelregistratie bij mijn vereniging :o
Vaak is er bij iedere show een HTK klasse gewoon even in het showregelement kijken van de desbetreffende vereniging die de show organiseert daar staan ook de eventuele kosten bij als niet lid zijnde ;)
Ook zie je daar welke entingen verplicht zijn en de geldigheidsduur daarvan,hou er rekening mee dat er ook andere zaken zoals showgordijnen e.d. vaak verplicht zijn.

Ah ja jammer! Mijn poezen vallen dan nog in de jeugdklasse dus ik ga sowieso nog niet voor de titels. Meer voor de ervaring en omdat je enorm veel mensen leert kennen. :) Plus het is bij me om de hoek dus dan moet je wel he, haha. Als ze buiten de jeugdklasse vallen ga ik denk ik wat actiever showen, al hangt het er ook maar weer vanaf hoe ze het doen en of ze het leuk vinden, want met zwaar gestreste katten is het ook niks waard.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 17:20

Dankjewel voor de info! Sowieso zijn mijn katten geent. Ik zou Ginger ook mee kunnen nemen naar de show, zij is ook mooi gebouwd alleen mist zij vanuit mijn perspectief toch de lange vacht, die komt wss wel maar dan later :+ Lijkt me in elk geval wel leuk om te ervaren :D

Nog wat foto's
Afbeelding

Afbeelding

en Ginger die helaas niet naar buiten mocht :+
Afbeelding

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 17:23

Even onder een steen geleefd wegens afstuderen, maar ik ben er weer! Zag een aantal mooie foto's voorbij komen, onder andere van Tonic! <3 knappe vent zeg.

Otis groeit ook. :Y) Hij is nu 5 maanden, aan het puberen (druk!!) en hij bedenkt om de zoveel dagen weer nieuwe stoute manieren om zijn zin te krijgen. Hij zit nu ook bovenop de keukenkastjes en lacht zich stuk omdat ik daar niet bij kan om hem te pakken. Laatste paar weken begint hij iedere ochtend om 6 uur te miauwen en aan de deur van de slaapkamer te krabben. De deuren klapperden heel erg, dus dat gaf een hels kabaal. Nieuwe rubbers tussen de deuren hebben dat in ieder geval opgelost, het mauwen nog niet. Dus (hopelijk) afgestudeerd met chronisch slaaptekort door ons kitten. Het is ook net een kind.
Hij wordt wel echt heel mooi, maar is vergeleken met veel katten hier wel nog een klein jochie :') Zal aan het ras liggen, want hij eet wel veel en goed. Hij is gisteren voor het eerst een rondje mee geweest in de auto. Vond ie prachtig, keek zijn grote ogen uit. Hij is zo lief en aanhankelijk, ik zie hem als veel meer dan alleen maar een kat. Hij hoort echt bij ons. Daar zorgt hij zelf ook wel voor, want ik kan nergens heen zonder dat hij mij volgt en in dezelfde ruimte wil zijn :')

Een show zou ik hem niet zo snel mee naar toe nemen. Volgens mij geeft dat zo veel stress voor een kat, dat wil ik hem niet aan doen. En daarbij, ik heb hem gekocht als gezelschapsdier, niet als fok/showdier. Daarvoor zelfs een contract getekend :Y)

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 17:37

Zutphen is voor mij ook te ver weg, jammer dat de show van de Limbracat op 20 maart niet doorgaat. Dat was tenminste in de buurt

Misschien Boxtel, hoewel dat een hele andere vereniging is

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 18:50

Tonic is mooi!!!

Helaas is Zutphen hier ook uit de buurt...

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 20:09

Nieuwe hang en slaapplek voor de kinders wie o wie eist hem vanavond op :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 20:48

Wellicht een andere show dan :D ik ga zelf sowieso ook wel naar Nijmegen (Neocat wereldshow) in september, en ik denk dat ik de Mundikat show in Boxtel eind mei ook wel meepak, want dat zou dan de eerste show zijn waar ze uit de jeugdklasse zijn.

@lifaya: Echt prachtige foto's! Het is dat je nogal uit de buurt woont anders mocht je hier ook wel een keer langskomen om de poezen op de foto te zetten. O:)

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 22:09

jeetje ik sta even met een groot vraagteken hier. Toen ik weg was is er iemand aan de deur geweest voor de kittens. Een man op een scootertje die mijn kinderen sowieso al niet kennen. Mijn zoon heeft tegen hem gezegd dat ie niet zomaar kan komen en mij maar moet bellen

Mijn zoon zei ook dat ie dat scootertje al een keer eerder voor de deur heeft zien staan

Ik vind het heel erg raar omdat ik nog aan niemand mijn adres heb gegeven en ook echt zo niet weet wie dat geweest kan zijn

Hopenlijk geen gekke dingen

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 22:11

Iemand die al eerder een kitten heeft gekocht en je adres heeft doorgegeven?

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 22:21

nee want er zijn maar weinig mensen die weten dat ik kittens heb. Jullie hier, maar niemand heeft mijn adres. Paar mensen op FB en mijn collega's

Mensen die op mijn adv hebben gereageerd hebben mijn adres niet

de boel gaat vanaf nu dubbel op slot

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 22:22

Jeetje yom wat bizar idd alles goed dicht houden

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 22:23

wie weet is het uiteindelijk wel iemand die ik ken, maar vooralsnog vind ik het echt creepy

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 22:25

He bah yom. Ik zou me er ook niet echt prettig bij voelen. Het zal wss niks zijn maar veiligheid voorop!

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 22:32

Yom schreef:
jeetje ik sta even met een groot vraagteken hier. Toen ik weg was is er iemand aan de deur geweest voor de kittens. Een man op een scootertje die mijn kinderen sowieso al niet kennen. Mijn zoon heeft tegen hem gezegd dat ie niet zomaar kan komen en mij maar moet bellen

Mijn zoon zei ook dat ie dat scootertje al een keer eerder voor de deur heeft zien staan

Ik vind het heel erg raar omdat ik nog aan niemand mijn adres heb gegeven en ook echt zo niet weet wie dat geweest kan zijn

Hopenlijk geen gekke dingen

Brrr :wow:

Mooie staarten Gaby <3 die zwarte kijkt echt: joh laat me chillen :7

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 22:38

Yom schreef:
nee want er zijn maar weinig mensen die weten dat ik kittens heb. Jullie hier, maar niemand heeft mijn adres. Paar mensen op FB en mijn collega's

Mensen die op mijn adv hebben gereageerd hebben mijn adres niet

de boel gaat vanaf nu dubbel op slot

Maar je hebt toch eerder een nest gehad? Zijn die allemaal aan bekenden verkocht? Anders kan het maar zo zijn dat via via iemand dat adres heeft doorgegeven, sommigen gaan daar namelijk niet zo strikt mee om..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 22:39

Oef Yom best eng...

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 22:40

Je had toch een advertentie op marktplaats? Bij sommige advertenties krijg je een kaart te zien en daarbij zelfs de exacte plek, dit is niet bij alle advertenties overigens.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 22:42

de mensen die eerder een kitten hebben gekocht weten niet dat ik nu kittens heb. Tenzij ze de adv op MP hebben gezien maar ik nweet niet of ze dan wel de link met mij leggen.

En dan nog, een normale manier is toch eerst ff mailen naar mij

Die vreemde man heeft wel mijn tel nr gekregen, maar hopen dus dat ie nog belt

adv op MP staat wel mijn straatnaam bij maar niet het juiste huis als je uitvergroot

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 22:43

Ruby1995 schreef:
Je had toch een advertentie op marktplaats? Bij sommige advertenties krijg je een kaart te zien en daarbij zelfs de exacte plek, dit is niet bij alle advertenties overigens.

Alleen als je je postcode ingevuld hebt en zo hebt aangevinkt dat ze de mogen laten zien op de kaart. Maar dan nog is het gokken op huizen, want de buren hier hebben precies de zelfde postcode als wij.

Yom schreef:
de mensen die eerder een kitten hebben gekocht weten niet dat ik nu kittens heb. Tenzij ze de adv op MP hebben gezien maar ik nweet niet of ze dan wel de link met mij leggen.

En dan nog, een normale manier is toch eerst ff mailen naar mij

Die vreemde man heeft wel mijn tel nr gekregen, maar hopen dus dat ie nog belt

adv op MP staat wel mijn straatnaam bij maar niet het juiste huis als je uitvergroot
Tja, er lopen rare mensen rond.

Gelukkig zijn je kinderen al wat ouder, dat scheelt al een stuk.
Ik hoop met je mee dat hij idd gewoon even belt en het blijkt dat het allemaal wel meevalt.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 10:05

He bah Yom, griezelig idee dat er zomaar iemand voor je deur staat. Hopelijk is het gewoon een nette en serieuze gegadigde, maar dan nog vreemd dat hij niet eerst even contact op neemt.