Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kiki1995 schreef:Ze zijn heel schattig allemaal! Vanochtend waren er 5 van de 6 uit, maar van de zesde was het eivlies opgedroogd. Weet dat sommigen het niet doen, maar er zat een levendig kuiken in en ik heb hem geholpen met uitkomen. We zullen wel zien hoe het met dat kuiken loopt.
black_kelpie schreef:Kiki1995 schreef:Ze zijn heel schattig allemaal! Vanochtend waren er 5 van de 6 uit, maar van de zesde was het eivlies opgedroogd. Weet dat sommigen het niet doen, maar er zat een levendig kuiken in en ik heb hem geholpen met uitkomen. We zullen wel zien hoe het met dat kuiken loopt.
Heb ik vorig jaar ook gehad, is uitgegroeid tot een sterke gezonde hen
tassie schreef:O wat vervelend zeg... Als die van mij naar buiten gaan dan gaan ze in de nacht mooi in het nachthok.
Kan je trouwens in de zomer de kippen ook in de ren laten dat ze zelf kunnen kiezen? Of is het beter ze altijd in de nacht het nachthok in te doen?
[ [url=m/IEAPlb.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit word hun hok als ze dalijk oud genoeg zijn om naar buiten te gaan
Karina schreef:Tassie, je kunt in jouw ren misschien ook nog een stok maken rechts van het deurtje, hoogte dat ze er onder door kunnen lopen. Dan kunnen ze daar ook slapen als zomers het nachthok te warm is. Die van mij doen dat ook in de zomer, wel een overdekte plek maar toch luchtig.
Van, wat erg van je kippie en eend. Ik had trouwens ook een krul (baardkuifhoen) , die er enorm lang over deed voordat het zichtbaar werd dat het toch een haan was, de andere was al aan het leggen toen deze toch ineens een staartveer kreeg. En toen in no time ook heel veel hanengedrag. Ik mag hem terugbrengen maar ik vind hem zo leuk. Ik heb nu 4 kuifhoenderkuikens van 4 weken (waarvan ook 3 krul) die gesekst zijn, dus in ieder geval stuk minder kans op zo'n verrassing.
Ze zijn heel anders dan mijn sabelpoten waren als kuiken, ze worden wel al tam maar zijn veel beweeglijker en drukker. Wel heel grappig.
Shenavallie schreef:Nee het hok zit(zatHier kun je er bijna de klok op gelijk zetten dat ze zelf hun stal ingaan en op de balk gaan zitten, zomer en winter. Ik doe dan gelijk het luik dicht, zodat er geen andere dieren binnen kunnen komen. Zelfs afgelopen zomer toen het voor de dieren zo heet was. Ik had toen wel de raampjes tegen elkaar open op een flinke kier. Mijn vraag aan Van is dan ook: heb je je nachthok wel dicht als de kippen op stok gaan? Het is hoe dan ook afschuwelijk dat het gebeurd is.
Karina schreef:Zal wel normaal zijn danTassie, je kunt in jouw ren misschien ook nog een stok maken rechts van het deurtje, hoogte dat ze er onder door kunnen lopen. Dan kunnen ze daar ook slapen als zomers het nachthok te warm is. Die van mij doen dat ook in de zomer, wel een overdekte plek maar toch luchtig.
Van, wat erg van je kippie en eend. Ik had trouwens ook een krul (baardkuifhoen) , die er enorm lang over deed voordat het zichtbaar werd dat het toch een haan was, de andere was al aan het leggen toen deze toch ineens een staartveer kreeg. En toen in no time ook heel veel hanengedrag. Ik mag hem terugbrengen maar ik vind hem zo leuk. Ik heb nu 4 kuifhoenderkuikens van 4 weken (waarvan ook 3 krul) die gesekst zijn, dus in ieder geval stuk minder kans op zo'n verrassing.
Ze zijn heel anders dan mijn sabelpoten waren als kuiken, ze worden wel al tam maar zijn veel beweeglijker en drukker. Wel heel grappig.
E_J schreef:Shenavallie schreef:Ach jee... gaan ze met dit weer 's nachts niet in een hok dan?
Dat vind ik dus ook vreemd, want ze zitten altijd om een uur of 4/5 al met z’n allen in het nachthok. Ik zou niet weten wat ze buiten deed